امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره ترون TRON و تاریخچه آن

از زمان ورود TRON TRX به بازار رمزنگاری در سال 2017 ، یکی از پر سر و صداترین ارزهای رمزپایه بوده است. این سکه از این حمایت جامعه و جنبه های فنی منحصر به فرد خود استفاده کرده و به یکی از 10 ارز رمزپایه برتر جهان تبدیل شده است.

این ارز دیجیتالی یک ماشین مجازی غیرمتمرکز است که برای کمک به اینترنت غیرمتمرکز ساخته شده است. در تشابه با اتریوم، ترون توسعه دهندگان را قادر می سازد تا از طریق قراردادهای هوشمندی که در بلاکچین وجود دارد، پروتکل های پیچیده ای را ایجاد و استفاده کنند. امروزه این پلتفرم بیشتر به دلیل سرعت معاملات شناخته شده است.

این پلتفرم قادر به 2000 معامله در ثانیه است. این در حالی است که بیت کوین می تواند حداکثر شش معامله در ثانیه و اتریوم تا 25 مورد را انجام دهد. این نوع عملکرد،  TRX را با پردازنده های اصلی پرداخت مانند PayPal برابر می کند. از همه مهمتر، هزینه معاملات در TRON صفر است. بنابراین می توانید در عرض چند ثانیه یک میلیون دلار با TRX به هر جای دنیا بفرستید و هرگز مجبور به پرداخت هزینه نیستید.

لازم به توضیح است که اینترنت غیرمتمرکز از طریق برخی از روش های کلیدی با اینترنت مورد استفاده معمول متفاوت است. در درجه اول، هیچ شرکت میزبانی وجود ندارد و کل اینترنت توسط کاربران شخصی اداره می شود. تا همین اواخر، مفهوم وب غیرمتمرکز غیرممکن به نظر می رسید. قدرت محاسبات جهان هنوز در این حد و اندازه نبود. با این حال، ماهیت شفاف شبکه های بلاکچین آنها را برای چنین کاری ایده آل می کند. این دقیقاً نقشی است که ترون به دنبال بدست آوردن آن است.

سکه ترون

برای درک کامل سکه ترون، باید گفت این ارز رمزنگاری شده یک سیستم اشتراک گذاری محتوای غیرمتمرکز است که از فناوری بلاکچین  P2P استفاده می کند. شما می توانید آن را به عنوان یک رسانه اجتماعی تصور کنید که می توانید در آن محتوا را با هر کسی، در هر کجای دنیا ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

بنیانگذار TRON و تاریخچه آن

تاریخچه TRON از اوایل سال 2017 آغاز می شود. در آن زمان، مدیر عامل شرکت جاستین سان رسماً آن را در سنگاپور را راه اندازی نمود که امروز به عنوان بنیاد TRON شناخته می شود. سان با بخش FinTech غریبه نیست. همچنین او یکی از مشاوران بنیانگذار Alibaba است. به طرز شگفت انگیزی، او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه Ma’s Hupan در عرض چند ماه به لیست زیر سی سال در چین و آسیا وارد شد.

سان نماینده اصلی ریپل در بیشتر مناطق چین بود. این موقعیت او را در ارتباط با شبکه افرادی قرار داد که روزی برای تحقق مفهوم TRON به آنها احتیاج داشت. او همچنین یک برنامه بسیار محبوب برای پخش زنده به نام Peiwo را تأسیس کرد. در حال حاضر، این برنامه بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر چین دارد. او پس از خرید این برنامه ، بلافاصله ترون را در آن ادغام نمود که این کار باعث تقویت موقعیت ترون در منطقه شد و این استراتژی به طور قابل توجهی فعالیت کاربران فعالش را گسترش داد.

راه اندازی TRON یک معامله بزرگ بود.  این بنیاد، هفتاد میلیون دلار برای توسعه جمع کرد. در طول این رویداد، سرمایه گذاران در ازای دریافت BTC یا ETH خود، رمزهای TRX دریافت کردند. در زمان فروش، ارزش توکن های این ارز رمزپایه فقط 0.0019 دلار بود. اما تا سال 2018 ، سان TRON را از نظر سرمایه بازار وارد ده ارز رمزپایه برتر کرد.

چه چیزی TRON را منحصر به فرد می کند؟

TRON شرایطی را ایجاد کرده است که سازندگان محتوا می توانند به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. با حذف سیستم عامل های متمرکز، امید می رود که سازندگان کمترین هزینه را برای واسطه ها داشته باشند. به نوبه خود، این امر می تواند هزینه محتوا را برای مصرف کنندگان کمتر کند.

با توجه به اینکه بخش سرگرمی به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، ترون می تواند در استفاده از فناوری بلاکچین در این صنعت نقشی اساسی داشته باشد. این شرکت همچنین می گوید که یک تیم توسعه دهنده با استعداد و باتجربه ، مستقر در سراسر جهان  دارد که از شرکت های بزرگی مانند ریپل ایجاد شده است.

سکه های در گردش ترون

TRON در کل بیش از یکصد میلیارد سکه در اختیار دارد و حدود هفتاد و دو میلیارد از این تعداد در گردش است. در آغاز فعالیت و فروش توکن TRX ، حدود شانزده میلیارد برای سرمایه گذاران خصوصی اختصاص گرفت و چهل میلیارد جهت کسانی بوده که در فروش اولیه سکه شرکت کرده بودند و در نهایت به بنیاد ترون نیز سی و چهار میلیارد اعتبار بخشیده شد.

خرید TRON TRX

از آنجایی که ترون از روش اجماع استفاده می نماید که به عنوان اثبات سهام منظور می شود، بنابراین، کسانی که دارای TRX هستند، می توانند ارز رمزپایه خود را مسدود کرده تا بتوانند به تولید کنندگان بلوک، رای دهند و Tron Power بدست آورند. بنابراین، به ازای تایید معامله، تولید کننده بلوک، پاداش خود را دریافت خواهد کرد و آن را میان کسانی که رای داده اند توزیع می نماید.

قیمت این ارز رمز پایه امروز 0.031972 دلار آمریکا است، اما برای خرید ترون، می توانید از صرافی هایی مانند بیتفینکس، بینانس، پولونیکس و غیره تهیه کنید.  همچنین می توانید از خدمات Sarafer استفاده کرده و مشاوره های لازم را در خصوص ارزهای رمزنگاری شده دریافت نمایید.

گواهی اثبات سهام

شبکه TRON برای تأمین امنیت بلاکچین به مکانیزم اجماع DPoS متکی است. این مکانیزم از این نظر شبیه سازوکار اثبات سهام است که به کاربران امکان می دهد هر زمان که دارایی خود را در یک کیف پول شبکه قرار دهند، درآمد منفعل کسب کنند.

Staking TRON

استیکینگ در ترون به چند هدف مهم کمک می کند. برای اولین بار، به کاربران امکان می دهد درآمد منفعلانه کسب کنند و شبکه را ایمن نگه می دارد. در اکوسیستم TRX ، کاربران خود را با نسبت یک به یک در نظر می گیرند. هر چه سهام آنها بیشتر باشد، TRON Power بیشتری کسب می کنند.

TRON Power در شبکه بسیار حیاتی است. این همان چیزی است که جامعه برای رأی دادن به تولید کنندگان بلوک استفاده می کند. پس از سه روز، کاربر می تواند TRON Power خود را به TRX تبدیل کند.

سازمان خودمختار غیرمتمرکز DAO

DAO به عنوان یک شکل محبوب از مدیریت غیرمتمرکز در این بخش شناخته می شود. این روند را بعنوان یک سری قراردادهای هوشمند در نظر بگیرید که گره ها می توانند برای تعیین اقدام بعدی سازمان رای گیری کنند. DAO روشی غیرمتمرکز برای توسعه بسترهای نرم افزاری است که رهنمودهایی به جامعه ارائه می دهد.

Bittorrent

در جولای 2018 ، بنیاد TRON بزرگ ترین شبکه اشتراک فایل نظیر در نظیر را در دنیا خریداری کرد. نخستین شبکه های غیرمتمرکز مانند Bittorrent در آن سال، سیستم عامل هایی برای اشتراک محتواها بودند. در اصل، این سیستم عامل ها سال ها قبل پایه و اساس فناوری بلاکچین را ایجاد کردند.

بنیاد ترون

بنیاد TRON تمرکز خود را بر رشد، گسترش و ارتقاء فرآیندهایی گذاشته است که در TRX و سیستم ترون استفاده دارد. امروزه این ارز رمزنگاری شده در یکی از بزرگ ترین شبکه های غیر متمرکز در جهان فعالیت می کند. علاوه بر این، کل پروتکل آن منبع باز است. سیستم عامل های منبع باز از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا به انجمن اجازه می دهند کدها را استفاده کند.

نحوه ذخیره ترون

برای ذخیره سازی سکه های TRX دو راهکار وجود دارد. هرکدام مزایا و خطرات خاص خود را دارند که باید در نظر گرفته شود. اگر تازه وارد فضای رمزنگاری شده اید و فقط قصد خرید مقدار کمی TRX را دارید، کیف پول موبایل مناسب شما خواهد بود. شما می توانید در دستگاه های اندروید و آی او اس، به شکل رایگان، از کیف پول استفاده کنید.

نکته مثبت کیف پول موبایل این است که استفاده از آن آسان است و دسترسی فوری به ارز رمزنگاری شده را فراهم می کند. البته قابل ذکر است که به دلیل آنلاین بودن، بیشتر در معرض هک و کلاهبرداران است.

اما اگر قصد دارید سرمایه گذاری بیشتری در TRX ترون در دست داشته باشید یا نگران ایمنی رمزنگاری خود هستید، کیف پول سخت افزاری یک انتخاب هوشمندانه است. امنیت کیف پول های سخت افزاری نسبت به کیف پول های موبایل بیشتر است زیرا رمزنگاری شما را در حالت آفلاین نگهداری می شود. اما به دلیل فیزیکی بودن ممکن است که در برابر خطراتی مانند سرقت و … نیاز به محافظت داشته و خرید آن ها نیز دارای هزینه است.

ترون چگونه کار می کنند؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ، معاملات سکه TRX در یک دفتر عمومی اتفاق می افتد. در این دفتر عمومی، تاریخچه هر معامله را می توان جستجو کرد. مدل معامله ای که استفاده می کند مشابه مدلی است که در بیت کوین استفاده می شود. تنها تفاوت این است که Tron با ایجاد امنیت بیشتر عمل می کند. مدل مورد استفاده TRX UTXO نام دارد.

در این مدل، یک خروجی وجود دارد که شامل مبلغی است که به همراه مجموعه ای از قوانین به آدرس کاربر ارسال می شود که قفل آن مقدار مشخص را باز می کند.

آیا TRON امن است؟

اگر از پلتفرم ترون استفاده می کنید، به نظر می رسد این ارز رمزپایه امنیت را در اولویت قرار داده است. اما لازم است که برای ذخیره  TRON TRX خود لازم است که نهایت دقت را داشته باشید. مواردی مانند امن نگه داشتن رمز عبور خود تا سکه های خود را به درستی ذخیره کنید.

از آنجا که ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز است، بسیاری از کیف پول ها اطلاعات شما را به هیچ وجه ذخیره نمی کنند. آنها پشتیبان گیری از نام کاربری و رمز ورود شما ندارند. بنابراین در صورت فراموش کردن رمز، ایمیلی برای شما ارسال می شود تا رمز ورود خود را دوباره تنظیم کنید. هنگام ورود به سیستم باید کلید خصوصی را داشته باشید که به شما امکان دسترسی داده شود و این تنها راه ورود به حساب شما است.

در مورد خرید سکه های ترون نیز می توان گفت، شما باید یک بستر قابل اعتماد مبادله ارز رمزنگاری شده یا یک واسطه پرداخت قابل اعتماد را انتخاب کنید و از اقدامات امنیتی در سیستم مطمئن شوید. فقط با این کار می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ آسیبی به صندوق ها و دارایی های شما در روند خرید و پس از آن وارد نخواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که همانند دیگر ارزهای دیجیتالی دیگر، ممکن است که امنیت ترون نیز به خطر افتد. این ریسکی است که باید در دوران دیجیتالی شدن پذیرای آن باشید.

سوالات متداول

TRX در سال 2017 بیشترین رشد خود را داشت. اما این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد افزایش بسیار بیشتری باشیم و TRON در نهایت می تواند تا 100 دلار باشد.

بسیاری از صاحب نظران، معتقد هستند Tron می تواند حرکت انقلابی در این صنعت باشد که کاربران را قادر می سازد از اینترنت همانطور که در ابتدا برای استفاده در نظر گرفته شده بود، به عنوان یک شبکه باز و غیرمتمرکز استفاده کنند. با استفاده از رمزنگاری Tron ، داده ها را مجدداً تحت کنترل خود در می آورید و اطلاعات را برای خود نگه دارید.

Tron برنامه ای غیر متمرکز است که با هدف ایجاد رایگان محتوای دیجیتال رایگان طراحی و اجرا شده است تا امکان اشتراک ارزان و آسان این گونه محتواها را در سطح جهانی ایجاد نماید.

شما می توانید برای تبدیل TRX به BTC صرافی آنلاین مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای دریافت مبلغ تبدیل شده، آدرس کیف پول خود را از BTC وارد کنید و کلیک نمایید. برای این کار می توانید از طریق صرافی صرافر اقدام نمایید.

بیشتر کاربرانی که TRX می فروشند این کار را با بیت کوین  یا اتریوم انجام می دهند. شما می توانید آن را در صرافی صرافر به بیت کوین یا اتریوم  تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *