امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

مرکز تبادلات ارزی

موضوع : انواع روش های حوالجات بین المللی

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

انواع روش های حوالجات بین المللی

در این جا به بررسی انواع روش های حوالجات بین المللی خواهیم پرداخت تا متناسب با نیاز خود، مناسب ترین روش را برای انجام امور خود برگزینید. برای دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص و دریافت خدمات حوالجات بین المللی ، می توانید با صرافر همراه باشید. 

بیشتر ما در مورد چگونگی کارکرد سیستم مالی اطلاعات کمی داریم. این در حالی است که وابستگی زیادی در زندگی روزمره و کسب و کار خود به آن ها داریم. البته طبقه بندی سیستم مالی دشوار است اما سه مرحله تاریخی در این مسیر مشهود است که می توان آن ها را به صورت موسسه فیزیکی، سرویس دیجیتال و ارز دیجیتال نامید.

خدمات بانکی سنتی

سیستم بانکی سنتی از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است اما کندی و پیشرفت کار در سیستم نیز باعث نارضایتی کاربران می شود. این سیستم هنگام مواجهه با چالش های فناوری دیجیتال آسیب پذیر است. همچنین می توان آن را وقت گیر با نرخ ارز بالا دانست.

شما می توانید پول خود را در این سیستم به بیش از 150 کشور و با حدود 40 نوع ارز ارسال کنید. بدون شک ، این یک روش ایمن برای ارسال پول خود به سراسر جهان است، هرچند با هزینه های مختلف کمیسیون، روندی بسیار کند است.

از سویی دیگر چک ها برای قبض یا دیگر پرداخت ها اعمال می شوند. هنگامی که می خواهید حوالجات بین المللی را برای شخصی ارسال کنید، آن را از طریق پست یا بانک ارسال کرده  و گیرنده می تواند به راحتی در تاریخ وجه چک آن را دریافت کند. با این حال، بابت خدمات می بایست هزینه پرداخت کرده و واریز حساب چک به گیرنده نیز ممکن است چند روز کاری طول بکشد.

خدمات مالی دیجیتال

معاملات آنلاین محبوبیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند زیرا ارسال کنندگان نیازی به مراجعه به بانک های فیزیکی ندارند و فقط برای انجام یک معامله چند ساعت منتظر می مانند. بسیاری از سیستم های بانکی سنتی، استفاده از بانکداری آنلاین را در برنامه خود وارد کرده اند. از سویی دیگر آژانس هایی مانندTransferwise ،Worldremit ، Winngie و XE نیز خدمات مالی دیجیتال را ارائه می دهند.

نوع دیگر خدمات مالی دیجیتال، نمونه های Webmony، Alipay و PayPal است. به عنوان مثال PayPal به کاربران اجازه می دهد پول را به صورت آنلاین انتقال دهند تا پرداخت خرید الکترونیکی را تسهیل کنند. این ایده هوشمند میلیون ها عضو را جذب کرده است.

بسیاری از افراد برای خرید از سایت های معتبری همچون آمازون و ایبی و یا مبادله پول با دیگران از آن استفاده می کنند. البته همانند سیستم بانکی سنتی، کاربران پی پال ملزم به افتتاح حساب تحت سیستم پی پال هستند در غیر این صورت، طرف دوم نمی تواند بودجه را دریافت یا ارسال کند. برخلاف سیستم بانکی، استفاده از PayPal رایگان است و برای ثبت حساب جدید، نیازی به ارائه مستندات ندارید.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال در طی نیم دهه گذشته دارای نوسانات بسیار زیادی بوده است. البته شکی نیست که امروزه ارز رمزنگاری شده با موفقیت توجه مردم را به خود جلب کرده است. کاراکتر غیر متمرکز بلاکچین باعث انتقال سریع و آسان ارز دیجیتال به کاربران می شود.

هیچ مکان واحدی و هیچ مرجع مشخصی در این بین وجود ندارد. این بدان معناست که ارز رمزنگاری شده بدون محدودیت زمانی و موانع مکانی، می تواند معاملات خود را انجام دهد.

انواع مختلف حواله های بین المللی

می توان گفت حواله ها منبع اصلی ورود وجوه نقد خارجی است. حوالجات بین المللی سال 2018 رشد چشمگیری داشته است، برخی از کشورها گزارش کرده اند که 4.24 درصد در حواله ها افزایش داشته اند. گزارش سرمایه گذاری جهانی برای سال 2018 نشان داد که حواله های جهانی در سال 2017در حدود مبلغ 466 میلیارد دلار بوده است، که فراتر از سایر منابع مالی است.

آفریقا به تنهایی 65 میلیارد دلار از طریق حواله های ورودی از کشورهایی مانند کنیا، نیجریه، غنا، اتیوپی و مصر بیشترین سهم را داشته است. این رشد ناشی از بهبود چشمگیر اقتصاد جهانی و افزایش روزافزون مهاجران برای سرمایه گذاری قابل توجه است.

بازار جهانی ارز- فارکس

یکی دیگر از روش های انتقال و حواله وجوه در سطح بین اللملی، فارکس می باشد که جهت استفاده از این سیستم لازم است که ابتدا دارای حساب کاربری بوده و وجود را در حساب فارکس منتقل کنید. در کنار آن که روش هایی همچون روش بانکی سنتی که به آن پرداخته شد، فارکس می تواند گزینه ای مناسب در شرایط های خاصی همچون تحریم ها باشد.

در میان نقل و انتقال و حوالجات بین المللی ، ارزهای متفاوتی همچون یورو، دلار، پوند و … از طریق شرکت های بین المللی، شرکت های بازرگانی و بیمه و موسسات مالی معامله می شوند. هنگامی که خرید یک ارز انجام شده  و به صورت همزمان ارزی دیگر به فروش می رسد، معامله در بازار جهانی ارز فارکس صورت گرفته است. این درحالی است که بازار فیزیک معینی برای فارکس وجود ندارد و تمامی معاملات توسط موسسات مالی و معامله گران، با استفاده از شبکه های الکترونیکی صورت می گیرد که در طی آن ارزی را با ارز دیگری معامله می نمایند.

لازم به ذکر است که این معاملات، خارج از بورس صورت می گیرد و شهرهایی همچون توکیو، لندن و نیویورک از جمله مراکز اصلی معاملات ارز فارکس می باشند که در سراسر جهان فعالیت می کنند.

انتخاب کانال انتقال پول

سال های زیادی مانی گرام و وسترن یونیون محبوب ترین شرکت هایی بودند که برای جابجایی پول به صورت آنلاین استفاده می شدند و بهترین روش های حوالجات بین المللی محسوب می شدند. روش های پرداخت الکترونیکی دیگری همچون PayPal و Webmony با ارائه خدمات مناسب و ایجاد امنیت لازم توانستند فعالیت های خود را در سطح جهان گسترش دهند.

این روش های انتقال پول مطابق با عوامل متفاوتی و بر اساس موقعیت مکانی، دارای هزینه های انتقال و کارمزد می باشند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود. 

روش انتقال پول سوئیفت

فرستنده هایی که می خواهند با استفاده از شبکه SWIFT پول نقد خود را از یک حساب بانکی به حساب دیگر منتقل کنند، بایستی با شعبه بانک محلی تماس گرفته یا برای شروع معامله از برنامه آنلاین بانک استفاده می کند. این شبکه ها، بانک های دیگری را در سراسر جهان تشکیل می دهند که برای اطمینان از ارسال پول به گیرنده با یکدیگر همکاری می کنند. این روش در مقایسه با سایر روش های حواله بین المللی نسبتاً گران است زیرا بانک ارسال کننده و دریافت کننده هزینه نقل و انتقالات را منظور می کند.

روش پی پال

Paypal برجسته ترین کانال انتقال آنلاین است. برای انتقال موفقیت آمیز پول میان فرستنده و گیرنده نیاز است تا در پی پال حساب ایجاد شود. این روش انتقال برای کسانی که به دنبال روش های انتقال راحت هستند، ایده آل است. به خصوص اگر در حال تبدیل ارز بین ارزهای مختلف باشید.

یکی از موارد قابل توجه در پی پال این است که می توانید با حدود 190 کشور و با 20 نوع ارز، حواله های بین المللی خود را با روشی مطمئن انجام دهید. هنگام انتقال پول در پی پال، لازم است که مطابق با قوانینی که در کشور مقصد تعیین می شود، هزینه و کارمزدهای نقل و انتقال وجوه را پرداخت کنید.

روش اسکریل

یکی دیگر از روش های حوالجات بین المللی ، انتقال ارز اسکریل می باشد. این یک روش آسان با کارمزد 1.9 درصد می باشد. با استفاده از این روش، خواهید توانست از طریق حساب بانکی حواله را انجام دهید. در روش انتقال پول اسکریل، یک روز زمان طول خواهد کشید تا گیرنده بتواند وجه حواله شده را دریافت نماید، زیرا فرآیند انتقال از سوی کارشناسان اسکریل بررسی خواهد شد.

روش TransferWise

یکی از ارزان ترین روش ها TransferWise می باشد که بهترین نرخ های ارز را ارائه می دهد. اگر از حساب بانکی استفاده کنید، معمولاً کمتر از 1٪ از مبلغ انتقال، را کسر می نماید. در حالی که نقل و انتقالات بانکی روزها طول می کشد، در این روش، پرداخت در همان روز امکان پذیر است.

همچنین در صورت استفاده از انتقال وجه برای پرداخت TransferWise ، محدودیت های ارسال تا 1 میلیون دلار در هر انتقال وجود دارد

روش انتقال پول  OFX

OFX هیچ هزینه ای برای انتقال وجه دریافت نمی کند. نشانه گذاری نرخ ارز کمتر از 1٪ است، بنابراین شما نیز نرخ های مطلوبی دریافت می کنید. OFX به طور کلی انتقال بانکی شما را طی یک تا دو روز کاری متناسب به مقصد، به گیرنده پرداخت می نماید.

در خصوص محدودیت های انتقال در این روش، می توان گفت حداقل مبلغ برای هر انتقال 1000 دلار است و حداکثر تعیین شده ای وجود ندارد و انتقال فقط بین حساب های بانکی انجام می شود.

روش حواله بین المللی Xoom

در روش Xoom وقتی از حساب بانکی به جای کارت اعتباری استفاده می کنید، هزینه های کمتری از قبیل زیر 5 دلار دارد، اما نرخ ارز می تواند بیش از 3 درصد باشد. می توان گفت روش Xoom ، هنوز هم ارزان تر از نقل و انتقالات بانکی بین المللی در بانک ها می باشد.

بسیاری از حوالجات بین المللی صرف نظر از روش پرداخت می توانند در عرض چند دقیقه انجام شوند. اما بسته به عواملی مانند ساعات بانکی یا مناطق زمانی ممکن است چند روز طول بکشد. همچنین محدودیت های ارسال در این روش کاملا متفاوت است. از آنجا که Xoom متعلق به پی پال است می توانید انتقال را با حساب بانکی  یا کارت اعتباری یا حساب PayPal تأمین کنید.

روش MoneyGram

در روش مانی گرام، هزینه های اولیه برای نقل و انتقالات که از طریق حساب بانکی تأمین می شوند، کم است. اما هزینه های سایر روش های پرداخت، که می تواند بیش از 3 درصد باشد، گران به نظر می آید. همچنین پرداخت در این سیستم می تواند در همان روز انجام شود، اما بر اساس ساعت بانکی و سایر عوامل می تواند طولانی تر باشد.

محدودیت انتقال MoneyGram در ازای انتقال آنلاین و ماهانه حداکثر 10،000 دلار است. بستر وب آن به شما امکان می دهد با حساب های بانکی و کارت های نقدی و اعتباری پرداخت کنید.

Western Union

در روش وسترن یونیون به عنوان یک روش از حوالجات بین المللی ، هزینه ها متفاوت است. هزینه های انتقال تا 1000 دلار ممکن است زیر 5 دلار باشد، اما متناسب با مقصد، نرخ کارمزد Western Union از 1 تا 6 درصد است.

هنگامی که از کارت نقدی یا اعتباری استفاده می کنید یا شخصاً پول نقد می پردازید، تحویل پول همان روز امکان پذیر است. اگر به دنبال ارزانترین نقل و انتقالات برای ارسال و دریافت پول هستید،  در این روش به حسابهای بانکی نیاز دارید و تحویل آنها بیش از یک هفته طول می کشد.

وب سایت Western Union محدودیت های انتقال خود را براساس کشور متفاوت اعلام کرده است. به عنوان بزرگترین ارائه دهنده نقل و انتقال در سراسر جهان، مزیت اصلی وسترن یونیون شبکه آن است، به ویژه برای ارسال پول نقد به صورت حضوری و ارائه گزینه های تحویل وجه نقد که در دسترس می باشد.

در هر جایگاه اجتماعی یا علمی که باشید و در هر حوزه ای دارای کسب و کاری بوده و معاملات جهانی دارید، انتقال ارز به دیگر کشورها و آشنایی با انواع روش های حوالجات بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب سرویسی که بتواند خدماتی مطمئن و سریع را داشته باشد، می تواند بهترین روش برای انجام معاملات و پرداخت های ارزی باشد. در صورتی که در این خصوص نیاز به مشاوره دارید می توانید از کارشناسان Sarafer یاری بگیرید.

سوالات متداول:

به طور کلی می توان سه روش سوئیفت، پی پال و وسترن یونیون را در این خصوص نام برد.

در وسترن یونیون سرعت انتقال بالایی را خواهید داشت. هنگامی که حواله از مبدا صورت می گیرد، گیرنده می تواند وجه خود را از مقصد و در یکی از دفاتر شرکت دریافت کند.

در صورتی که بخواهید حساب ارزی سپرده مدت دار افتتاح کنید، لازم است که حداقل، یکهزار واحد ارز را به عنوان موجودی داشته باشید.

گیرنده می تواند پس از دریافت مبلغ حواله شده توسط شعبه بین المللی، مراجعه کرده و تقاضای انتقال وجه حواله شده را به یک حساب ریالی ارائه نماید.

برای افتتاح حساب پی پال از طریق آی پی ایران نمی توان اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="4279"]

کلیه حق و حقوق این سامانه متعلق به سازمان صرافر میباشد

All rights reserved

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *