امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

مرکز تبادلات ارزی

موضوع : حساب پی پال چیست ؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

حساب پی پال چیست ؟

حساب پی پال سرویس پرداخت آنلاین معتبر و شناخته شده است است که می توان با کمک آن به صورت اینترنتی هزینه های خود را پرداخت نمود. همچنین در خصوص دریافت پول نیز می توان از طریق این سیستم اقدام نمود. مبالغ دریافتی در حساب PayPal ذخیره شده و برای پرداخت های هزینه های خود می توانید از حساب بانکی یا کارت های اختصاصی این حساب برداشت نمایید. اما حساب پی پال چیست و چگونه عمل می کند.

چرا از PayPal استفاده کنیم ؟

در میان سیستم های پرداخت آنلاین نظیر گوگل پی Google Pay ، می توان گفت که استفاده از پی پال دارای مزیت های زیادی است که به طور معمول دیگر سرویس های پرداخت آنلاین، از آن بی بهره هستند. این سیستم پرداخت، امروزه از سوی بسیاری از سایت های فروشگاهی آنلاین مورد پذیرش قرار گرفته است و ما شاهد پرداخت ها از طریق پی پال حتی در فروشگاه های کوچک هستیم.

یکی از مهم ترین مزیت های PayPal این است که از خریداران حمایت های لازم صورت گرفته و ضمانت خرید در فروشگاه ها با پی پال ایجاد شده است. به عنوان مثال در صورتی که خرید انجام شده به صورت آنلاین دچار مساله ای باشد و فروشنده کالایی را ارائه نماید که با شرح آن مطابقت های لازم را ندارد، استرداد وجه خریدار ممکن خواهد بود. این روش اکنون در فروشگاه های بزرگی همچون ایبی در حال انجام است.

از سویی دیگر در صورتی که به عنوان فروشنده از سیستم پرداخت و دریافت پی پال استفاده می کنید، می توانید از ضمانت حفاظت فروشنده در این سایت بهره ببرید. وجود یک لایه امنیتی در پرداخت ها می تواند از جمله مزیت های استفاده از PayPal باشد.

هنگامی که در فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید کرده و از پی پال برای پرداخت خود استفاده می کنید، نیازی به ثبت جزئیات کارت خود ندارید و تنها با ثبت رمز ورود پی پال می توانید پرداخت داشته باشید و این باعث می شود سایت های فروشگاهی اینترنتی، از مشخصات حساب شما، اطلاعاتی نداشته باشند.

همچنین می توانید از روش OneTouch در PayPal استفاده نمایید. با فعال نمودن این سرویس، نیازی نیست در هر خرید، مشخصات خود را وارد نمایید. همچنین برای دستگاه های iPhone و Android برنامه اختصاصی پی پال وجود دارد.

چگونه می توانم یک حساب PayPal دریافت کنم ؟

در صورتی که تصمیم دارید از حساب پی پال استفاده کنید، لازم است ثبت نام در این حساب را انجام دهید. البته ثبت نام در حساب PayPal بسیار ساده است. تنها کافی است به آدرس سایت پی پال PayPal.com وارد شده و دکمه ثبت نام را انتخاب نمایید. از شما در خصوص نوع حساب شخصی یا تجاری سوال خواهد شد، که باید آن را بر اساس نوع استفاده ای که می خواهید از این حساب داشته باشید، انتخاب نمایید. یا شغلی ثبت نام کنید و خارج شوید. به خاطر داشته باشید که لازم است جزئیات مربوط به حساب خود را به خوبی ثبت و نگهداری نمایید.

چگونه می توان با پی پال پرداخت کرد؟

سیستم پرداخت آنلاین PayPal با استفاده از تلفن همراه یا مرورگر به شکل آنلاین عمل می نماید که با توجه به برنامه اختصاصی که برای دستگاه های  Android و iOS وجود دارد، در هر لحظه در دسترس کاربران خواهد بود. در زمان پرداخت اینترنتی در فروشگاه های آنلاین، تنها کافی است که نماد PayPal را انتخاب کرده و با استفاده از مراحل ساده ای که روی صفحه قرار دارد، کار پرداخت خود را انجام دهید.

بسیاری از سایت های فروشگاهی آنلاین، امروزه در اطلاعات کافی مربوط به نحوه پرداخت هزینه ها را بر روی سایت خود قرار داده اند که به سادگی می توانید با کمک آنها پرداخت پی پال خود را انجام دهید. این امکان نیز وجود دارد که به حساب پی پال خود، کارت های وفاداری را بیافزایید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که هر زمان که از حساب وکارت پی پال خود برای پرداخت ها استفاده کردید، امتیاز وفاداری را دریافت کنید.

PayPal چگونه کار می کند؟

PayPal راهی آسان و سریع برای ارسال و درخواست پول بصورت آنلاین فراهم می کند. می توانید پول را به خارج از کشور، به خانواده، دوستان و سایت های فروشگاهی آنلاین مانند eBay منتقل کنید. پی پال به بازرگانان این امکان را می دهد تا کارت های اعتباری را به راحتی در فروشگاه های تجارت الکترونیکی خود بپذیرند.

هنگامی محصولی را به صورت آنلاین خریداری می کنید. با استفاده از پرداخت آنلاین PayPal برای خریدهای انجام شده، داده های خود را ایمن نگه می دارید. همچنین زمانی که هزینه های اشتراک خود را به صورت منظم پرداخت می کنید، PayPal می تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین می توانید حساب خود را به گونه ای تنظیم کنید که پول از حساب بانکی پی پال شما برداشت شود.

راه اندازی انواع حساب PayPal چگونه است؟

در حساب PayPal دو نوع حساب وجود دارد که می توانید بر اساس نوع نیاز خود، یکی از انواع پرسونال یا بیزینس را انتخاب نمایید. البته می توان گفت که روش راه اندازی هر دو حساب بسیار ساده است. در صورتی که در خصوص کارکرد حساب های PayPal ، سوالی دارید، می توانید با Sarafer در تماس باشید.

نحوه راه اندازی حساب Personal PayPal

برای آن که بتوانید حساب شخصی PayPal را راه اندازی نمایید لازم است که اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد نمایید.

پس از آن، به صورت اختیاری می توانید کارت اعتباری خود را نیز در این قسمت اضافه نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که حساب پی پال خود را به حساب بانکی متصل نمایید. سپس تاییدیه ای برای آدرس ایمیل شما ارسال می شود که با تایید آن، حساب شخصی پی پال شما ایجاد و راه اندازی شده است.

نحوه راه اندازی حساب Business PayPal

اما برای راه اندازی حساب تجاری پی پال، علیرغم آن که مسیر بسیار ساده است، اما کمی روند راه اندازی آن متفاوت است. برای این کار لازم است که ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در تنظیم حساب کاربری لازم است که نام و نام خانوادگی خود و نام تجاری قانونی را اضافه کرده، آدرس ایمیل، شماره تلفن کسب و کار و آدرس آن را ثبت نمایید.

پس از آن از شما خواسته می شود که با توافق نامه کاربر و بیانیه حریم خصوصی موافق هستید. با ارسال تاییدیه به آدرس ایمیل و تایید آن از سوی شما، می توانید از حساب پی پال تجاری خود استفاده نمایید.

نحوه ارسال پول از طریق PayPal با استفاده از حساب خود

در صورتی که حساب پی پال دارید و می خواهید فاکتوری را از طریق آن پرداخت نمایید و یا ارسال پول برای یکی از دوستان خود دارید، می توانید وارد سیستم شده و گزینه پرداخت را انتخاب نمایید. سپس می بایست نوع پرداخت را انتخاب کنید. دو گزینه در این مرحله مشاهده خواهید کرد. در صورتی که می خواهید پرداخت شخصی داشته باشید، بایستی نوع معامله را مشخص نمایید.

اگر تصمیم دارید هزینه مربوط به خرید محصول یا خدمات را از طریق حساب خود پرداخت نمایید یا برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان، پولی را ارسال نمایید، در هر کشوری، دارای هزینه های متفاوتی خواهید بود. در این مرحله اطلاعات را با جزئیات کامل در خصوص گیرنده تکمیل کرده و آدرس ایمیل و تلفن وی را اضافه نمایید.

سپس لازم است که میزان ارز و پول را تایید نموده و اطلاعات را بررسی نمایید. این امکان وجود دارد که با حساب پی پال خود بتوانید معاملات با ارزهای مختلفی را انجام دهید. پس از تایید اطلاعات و انتخاب نحوه پرداخت در سیستم که می تواند منابع مالی مانند کارت های اعتباری، حساب بانکی یا مانده پی پال شما باشد، به مرحله بعدی وارد می شوید.

پس از آن رسید خود را دریافت کرده و فرآیند پرداخت را تایید نهایی کنید. یک نسخه از رسید پرداخت را می توانید در ایمیل خود دریافت نمایید.

نحوه ارسال پول از طریق پی پال بدون حساب

اما اگر خود حساب پی پال ندارید، برای تحقق این امر به شخصی نیاز دارید که برای شما فاکتور یا درخواست پول ارسال کند. باید یک دکمه پرداخت وجود داشته باشد، به این معنی که شما می توانید بدون ورود به سیستم پرداخت کنید. با انتخاب دکمه پرداخت و وارد کردن مشخصات و جزئیات کارت خود می توانید پرداخت خود را انجام دهید. با این حال، پرداخت های بدون حساب پی پال بسیار گران تر از پرداخت از طریق PayPal است. داشتن یک حساب پی پال بسیار مناسب تر است و باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

هزینه های PayPal چیست؟

ممکن است در مورد هزینه های پی پال استدلال هایی وجود داشته باشد. در اینجا اطلاعات آخرین هزینه ها را آورده ایم. اولین نکته این است که خرید در ایالات متحده رایگان است. می توانید در ایالات متحده برای خرید آنلاین یا خریدهای فروشگاهی از PayPal استفاده کنید و به عنوان مشتری هیچ هزینه ای پرداخت نکنید.

اما برای فروش محصول و خدمات خود متناسب با نوع دریافتی بایستی کارمزد پرداخت کنید که به عنوان مثال می توان به 2.9٪ + 0.30 دلار در هر معامله اشاره نمود. برای انتقال فوری با کارت نقدی یا حساب بانکی مرتبط و برای ارسال پول به دوستان و خانواده 1٪ از مبلغ منتقل شده هزینه خواهید داشت. البته این هزینه ها در زمان های متفاوت تغییر کرده و به در زمان و تاریخ ارسال پول، تغییرات اعمال می شود.

اگر شما یک دارنده حساب PayPal در ایالات متحده هستید که در یک کشور غیر از ایالات متحده با یک حساب پی پال به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود پول ارسال می کنید، هزینه ای که پرداخت می کنید به روش و مبلغی که ارسال می کنید بستگی دارد که 2.9٪ از مبلغی که ارسال می شود، به علاوه هزینه ثابت بر اساس ارز معامله خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه های اعلامی مطابق با کشورهای دریافت کننده نیز متغیر می باشد.

PayPal چگونه درآمد کسب می کند؟

پی پال توانسته است در طول سال های فعالیت خود رشد کرده و درآمد بالایی را کسب نماید. البته هیچ روش پیچیده ای در این خصوص وجود ندارد هزینه های این سیستم پرداخت آنلاین از کاربران دریافت می شود. به عبارت دقیق تر ، پی پال درصدی از پول منتقل شده را شارژ می کند.

از یک سو خریداران فاقد هزینه هستند. اما بازرگانان هنگام دریافت پول طی فرآیند خرید، هزینه را به پی پال پرداخت می کنند. اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و بخواهید با استفاده از PayPal پرداخت کنید، بابت انتقال پول به فروشگاه آنلاین هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود. هزینه از کارت اعتباری فروشنده  یا حساب بانکی آنها برداشت می شود.

همچنین هنگامی که از خارج از کشور یا منطقه خود پرداخت می کنید، برای ارسال پول به شخصی در خارج از کشور یا دریافت هزینه از شخصی در کشور دیگر هزینه ای منظور می شود. این موارد می تواند روش های دریافت درآمد سیستم پرداخت آنلاین پی پال باشد.

PayPal چقدر ایمن است؟

یکی از سواالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که حساب پی پال تا چه حد امنیت دارد. آنچه که روشن است امنیت پرداخت PayPal یکی از مزیت های بی شمار این سیستم پرداخت است که باعث شهرت و اعتبار آن شده است.

از جمله اقدامات امنیتی که این سیستم انجام می دهد این است که اطلاعات مشتری را برای بازرگانان نمی فرستد. همچنین با رمزگذاری 128 بیتی معاملات، آدرس های تقلبی شناسایی خواهد شد. از سویی دیگر پی پال، در خصوص ذخیره سازی اطلاعات مشتریان خود اقدامی انجام نمی دهد.

مهم ترین اقدام امنیتی که پی پال صورت داده است این است که محافظت از خرید داشته و در صورت مغایرت در خرید، هزینه پرداخت شده شما را که از طریق PayPal انجام شده است، باز پرداخت خواهد نمود. در صورتی که تصمیم دارید حساب پی پال خود را راه اندازی نمایید، می توانید از کارشناسان صرافر مشورت دریافت کرده و یا افتتاح حساب PayPal خود را به آن ها بسپارید.

سوالات متداول:

برای این کار در صورتی که اکانت شما به یک حساب بانکی در خارج از ایران متصل است می توانید موجودی خود را به حساب بانکی خود انتقال دهید. در غیر این صورت باید از شرکت های نقد کننده کمک بگیرید.

هنگامی که پی پال اطلاعات بانکی، آدرس ایمیل و آدرس را بررسی و تایید می نماید، اکانت پی پال وریفای شده است.

برای این کار لازم است که از آدرسی خارج از ایران استفاده نماید. اما توجه داشته باشید که در صورت عدم ارائه مستندات لازم، پی پال اکانت شما را لیمیت (محدود) می کند.

در صورتی که کارت اعتباری شما بین سه تا پنج دلار موجودی دارد، به اکانت خود در پی پال وارد شده و در قسمت لینک کارت، آن را به اکانت خود متصل کنید.

هنگامی که کارت را به اکانت پی پال متصل کردید، کد چهار رقمی برای شما ارسال می شود، به اکانت خود وارد شده و این کد را وارد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="4279"]

کلیه حق و حقوق این سامانه متعلق به سازمان صرافر میباشد

All rights reserved

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *