امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Tezos و تاریخچه آن

Tezos (XTZ) یک شبکه بلاکچین است که مبتنی بر قراردادهای هوشمند است اما به روشی است که شباهت زیادی به اتریوم نداشته و یک تفاوت بزرگ وجود دارد. هدف تزوس این است که بتواند زیرساخت هایی پیشرفته را راه اندازی نماید. به این معنی که می تواند با گذشت زمان تکامل یافته و بهبود یابد، بدون اینکه خطر وجود هارد فورک باشد که در اتریوم و بیت کوین از زمان ایجاد بوده است.

این پلت فرم منبع باز خود را ایمن، قابل ارتقا و با دوام معرفی می کند و می گوید زبان قرارداد هوشمند این پلتفرم، صحت مورد نیاز برای موارد استفاده با ارزش بالا را فراهم می کند. بنابراین با این رویکرد، قادر است تحولاتی که در فناوری بلاکچین وجود دارد را پذیرش نماید. فناوری زیربنایی این شبکه برای اولین بار در یک مقاله سفید در سپتامبر 2014 منتشر شد و پس از یک سری تأخیرها، شبکه اصلی Tezos چهار سال بعد راه اندازی شد.

بنیانگذاران Tezos

آرتور بریتمن به عنوان بنیانگذار این شبکه است که مقاله سفید آن را نوشت. او استدلال کرد که یکی از بزرگترین ایرادات بیت کوین، فقدان روند حاکمیتی است که از مشارکت های جامعه استفاده کننده در شبکه دعوت می کند و این واقعیت که از طریق این بلاکچین نمی توان رمزهای جدید صادر کرد.

بریتمن و همسرش استارتاپی را تأسیس کردند که وظیفه نوشتن کدی را داشت که پروتکل Tezos را پشتیبانی می کند. متعاقباً این شرکت توسط بنیاد خریداری شد تا اطمینان حاصل شود که کلیه حقوق مالکیت معنوی مربوط به شبکه را در اختیار دارد.

برتری های تزوس

اگرچه رای گیری در میان بلاکچین ها امری عادی است، اما Tezos در این فرآیند یک گره منحصر به فرد دارد. شرکت کنندگان می توانند درگیر مشارکت در حاکمیت شبکه شوند که این انگیزه مالی برای اقدام صادقانه را ایجاد می کند. آنها وظیفه دارند در یک روش چهار مرحله ای که تقریباً 23 روز طول می کشد، درباره تغییرات پیشنهادی در کد بلاکچین رأی دهند.

در این شبکه، پیشنهاداتی که توسط اکثریت شرکت کنندگان، تایید شود، در مدت چهل و هشت ساعت در شبکه ای آزمایشی قرار گرفته و پس از تایید اکثریت، اجرایی می شود. همچنین Tezos به دلیل شروع استفاده در مشاغل سطح بالا، منحصر به فرد است.

صرافی های بزرگ رمزنگاری مانند Binance و Coinbase همچنین از تزوس پشتیبانی کرده اند  به این معنی که کاربران می توانند براساس توکن XTZ که در اختیار دارند، پاداش دریافت کنند. این ویژگی نیست که به طور گسترده در دارایی های دیجیتال دیده شود. برای آن که اطلاعاتی کامل تر در خصوص این رمز ارز داشته باشید، می توانید با صرافر همراه باشید.

امنیت شبکه تزوس

مانند دیگر بلاکچین ها ، Tezos از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می کند. هر کاربری می تواند در اعتبارسنجی وار شود و با سپرده گذاری امنیتی در روند روان شبکه سهیم باشد. برای ایجاد انگیزه در رفتار صادقانه، به کسانی که به نفع بلاکچین کار می کنند، پاداش داده می شود و افرادی که غیر صادقانه عمل می کنند دارایی خود را از دست می دهند.

ویژگی های متفاوت Tezos

Tezos Nodes یک رتبه بندی با قابلیت اطمینان عمومی و Tezos Bakers یک سرویس برای نظارت بر وضعیت عملکرد گره غیر عمومی است. گروه طی همکاری با جامعه، یک شاخص قابلیت اطمینان را تهیه کرد که دارای 10 شاخص کلیدی است.

Tezos مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده، تمرکززدایی در بخش مالی و دسترسی برابر برای تمامی کاربران را فراهم می کند. شاید بتوان گفت که اکنون Tezos یکی از رقبای اصلی بیت کوین و اتریوم است و درست مثل سایر ارزهای رمزپایه قصد دارد نیاز بانک های مرکزی و نظارت دولتی را کاهش دهد.

لازم به ذکر است که این شبکه، یک گام فراتر می رود و زیرساخت های پیشرفته ای را ارائه می دهد که می تواند تغییر کند و بدون خطر به وجود آمدن یک هارد فورک متحول شود. این را باید یادآور شویم که هارد فورک به هرگونه تغییر روشن در پروتکل شبکه اشاره دارد. شاید بتوان گفت که موثرترین جنبه تزوس این خواهد بود که افراد قادر هستند تا در فناوری بلاکچین، در خصوص پیشنهادات پیشرفت و ارتقاء آن، رای بدهند.

همانطور که توسعه دهندگان گفته اند، Tezos با ایجاد قوانین حاکمیتی برای ذینفعان، تصویب بروزرسانی های پروتکل را که به طور خودکار در شبکه مستقر می شوند، به عنوان رویکردی کاملاً متفاوت در پیش می گیرد. جای تعجب نیست که به لطف روند حاکمیت موثر و دموکراتیک، Tezos خود را به عنوان یک پلتفرم امن و  قابل ارتقاء دانسته و در آینده رو به رشد نیز خواهد بود و بستری است که ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.

توکن XTZ چیست ؟

ارز رمزنگاری شده بومی این شبکه،  Tezos XTZ یا tez است. به عبارت دیگر ، tez به عنوان رمز سودمندی است که برای اکوسیستم تزوس استفاده می شود. نکته ای که این جا مطرح است این است که توسعه دهندگان مبلغ کل XTZ برنامه ریزی شده برای انتشار را اعلام نکرده اند. در حالی که برخی استدلال می كنند كمبود در بخش های سرمایه گذاری مضر است، توسعه دهندگان این شبکه، معتقدند كه به این ترتیب Tezos هرگز به محدودیت ظرفیت خود نخواهد رسید.

 

یک واقعیت مهم این است که این شبکه دارای یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) بسیار موفق بود که از اول ژوئیه 2017 آغاز شد که در مجموع رقم قابل توجهی از  BTC و  ETH جمع آوری شد که در همان زمان معادل 232 میلیون دلار ارزش داشت. اما با وجود موفقیت، انتشار Tezos به تأخیر افتاد. این در حالی است که قیمت توکن XTZ از اکتبر 2019 تا فوریه 2020 افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، در صورتی که تصمیم دارید در این رمز ارز سرمایه گذاری کنید، توصیه می شود با صرافر همراه باشید.

سوالات متداول

بله ، Tezos XTZ سرمایه گذاری خوبی است. به خصوص برای سرمایه گذاران که نسبت به رویکرد دموکراتیک و غیرمتمرکز آن احساس مناسبی دارند. اگرچه این یک ارز رمزپایه ای نسبتاً جدید است

به دلیل ساختار منحصر به فرد و حاکمیت انعطاف پذیر، Tezos اکنون رقیب اصلی Ethereum ، NEO و Cardano در استقرار برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند است.

تزوس با استفاده از یک سازوکار اجماع اثبات سهام و یک رویکرد چند زبانه ، هم از انعطاف پذیری و هم از نظر ایمنی برتری دارد.

استراتژی های به کار گرفته شده در این شبکه باعث شده است که سرعت معامله را بهبود بخشد، XTZ قادر به انجام حدود 1000 تراکنش در ثانیه است.

حتی اگر Tezos یک دارایی مناسب برای آینده سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده باشد، اما پیش بینی قیمت ها حدس و گمان است. فراموش نکنیم که هیچ کس نمی تواند قیمت ارزهای رمزپایه آینده را پیش بینی کند. قیمت ها به عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، نوآوری های فناوری، اخبار رمزنگاری و احساسات بازار بستگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *