امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره (MKR) Maker و تاریخچه آن

Maker سازمانی خودمختار و از نوع غیرمتمرکز DAO می باشد که مبتنی بر اتریوم بوده و همگان مجاز هستند با استفاده از آن، رمز ارزها را بدون نیاز به چک اعتباری، وام دهند. این شبکه جهت انجام این کار، از ترکیب بیت کوین ثابت و قراردادهای هوشمند پیشرفته استفاده می کند. در حقیقت MKR اصلی ترین ابزار سودمند و حاکمیت برای سیستم عامل وام غیرمتمرکز این شبکه است.

در صورتی که تصمیم دارید در صنعت رمز ارزها سرمایه گذاری کرده و برای خرید و نگهداری رمز ارز Maker برنامه ریزی کرده اید، توصیه می شود پیش از هر اقدامی، با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

Maker (MKR) چیست؟

MKR را می توان به عنوان رمزی غیرمتمرکز ERC-20 دانست که در شبکه  Maker  به نشان سرمایه گذاری شکل گرفته است. این شبکه مدت زیادی است که در بازار به صورت پیشگام عمل کرده است. این سیستم عامل یکی از اولین نشانه های تجاری در شبکه Ethereum بوده که  امروزه یکی از محبوب ترین پلتفرم های مبتنی بر ETH موجود است.

توسعه شبکه (Maker (MKR در سال 2015 بوده است تا بدین ترتیب افراد در نقش های سرمایه گذاری یا وام گیرنده ، بتوانند در این اکوسیستم راه یابند. این برنامه در کشور دانمارک راه اندازی شده و برنامه نویسی به نام Rune Christensen آن را تاسیس کرده است که تا کنون به عنوان مدیر عامل شرکت در حال فعالیت است.

سازمان خودمختار غیرمتمرکز

Maker همچنین اولین DAO تا کنون بوده است. DAO از ویژگی های شرکت ها استفاده می کند و همه جوانب را به قراردادهای هوشمند تبدیل می کند. این سیستم ها به یک جامعه امکان می دهد تا یک سازمان را به روشی شفاف اداره کند که در حال حاضر تا حدودی به دلیل موفقیت این شبکه در بازار رایج است.

همچنین این شبکه تلاش می کند چندین مسئله را که در بخش مالی سنتی وجود دارد، اصلاح کند. این پلتفرم مجموعه ای منحصر به فرد از فناوری های انحصاری را برای انجام این کار ترکیب کرده است. امروز، Maker به عنوان بخشی مهم از جامعه DeFi فعالیت می کند. DeFi به بخش در حال رشد موسسات مالی غیرمتمرکز اشاره دارد و هدف آن ارائه راه حل های مناسب برای خدمات مالی متمرکز فعلی در دسترس عموم است.

مسائل شفافیت

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که این شبکه سعی در اصلاح آن دارد، شفافیت است. این شبکه با استفاده از قراردادهای هوشمند نیاز به اعتماد به هر طرف را از بین می برد. در حال حاضر، سکه های پایدار عمده مانند Tether USD شما را ملزم می کنند که به ذخایر شبکه اطمینان داشته باشید. در اکثر موارد، شما مجاز به اعتماد به حسابرس شخص ثالث برای تأیید دارایی شرکت هستید.

Maker این نیاز را به اعتماد به سازمان های متمرکز از بین می برد. نیازی نیست منتظر حسابرسی های خارجی یا بیانیه های شرکت باشید. کل شبکه از طریق بلاکچین قابل ردیابی است و بدین ترتیب این شبکه یک قدم جلوتر می رود. در حقیقت عملکرد اصلی MKR اطمینان از وابسته ماندن DAI به دلار است. این استراتژی رمزنگاری دوگانه به جلوگیری از نوسانات کمک می کند و امنیت بیشتری از نظر مقاومت پروژه برای کاربران فراهم می کند.

مزایای Maker (MKR)

Maker همچنان محبوبیت فزاینده ای را مشاهده می کند، زیرا مزایای زیادی به بازار می آورد. این رمز ارز منحصر به فرد، اهداف مختلفی را در اکوسیستم سازنده ایجاد می کند. این ویژگی ها به قابلیت استفاده کلی این رمز افزوده است که در اینجا برخی از مزایای اصلی را که هنگام داشتن MKR به دست می آورید، آورده شده است.

حکومت جامعه

دارندگان MKR قادر به مشارکت در اداره اکوسیستم هستند. حاکمیت جامعه کنترل بیشتری بر آینده شبکه در اختیار کاربران قرار می دهد. در این اکوسیستم، سازوکار حاکمیت غیرمتمرکز به قراردادهای هوشمند Active Proposal متکی است. این قراردادها برای کنترل سیستم و اطمینان از میزان شفافیت بالاتر در کل سیستم عامل Maker ساخته شده است.

تورم زدایی

MKR توانسته است بر اساس پروتکل تورم عمل کرده و به عنوان بخشی از این سیستم، هر زمان که قرارداد هوشمند CDP بسته شود، نرخ سود ناچیزی به MKR تعلق می گیرد. بخشی از این هزینه سوخته می شود. به این ترتیب، سیستم می تواند تعادل سالم بین عرضه و تقاضای این دارایی دیجیتال را حفظ کند.

پروتکل های تورم، در حال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در بخش DeFi هستند. سیستم عامل های اولیه DeFi به دلیل سیاست های صدور رمز پاداش، مستعد تورم هستند. توسعه دهندگان Maker دریافته اند که شما نمی توانید به طور مداوم و بدون تخریب ارزش، توکن صادر کنید.

Maker چگونه کار می کند؟

MKR در این سیستم اهداف زیادی را دنبال می کند. این امکان وجود دارد که با استفاده از نشانه MKR جهت ارسال دارایی هایی مانند بیت کوین در سطح جهانی استفاده کنید. این امکان وجود دارد که با بهره مندی از این توکن، در سیستم Maker هزینه های تراکنش ها را پرداخت نمایید. قابل ذکر است، MKR می تواند توسط هر حساب اتریوم یا هر قرارداد هوشمندی تنظیم شود که از عملکرد انتقال MKR استفاده کند.

برخلاف اکثر ارزهای رمزپایه، MKR فقط در پاسخ به نوسانات قیمت DAI ایجاد یا از بین می رود. این سیستم از مکانیزم های بازار خارجی و مشوق های اقتصادی برای کمک به ارزش DAI با ارزش نزدیک به 1 دلار استفاده می کند. جالب اینجاست که DAI معمولا هرگز دقیقاً 1 دلار نیست. اما به طور معمول ارزش این رمز ارز میان 0.98 الی 1.02 دلار می باشد. قابل ذکر است، با اتمام قرارداد هوشمند مربوط به وام دادن، توکن MKR سوزانده خواهد شد.

استراتژی جدید رمز ارز Maker

Maker دو رمزنگاری منحصر به فرد را به عنوان بخشی از استراتژی پیشگامانه خود ، DAI و MKR معرفی می کند. این شبکه همچنین از سه مکانیزم اصلی برای ایجاد ثبات در DAI ، حتی در زمان رکود شدید بازار استفاده می کند. اولین پروتکل مورد استفاده برای تثبیت DAI قیمت هدف نامیده می شود. این سیستم ارزش رمز ERC-20 را در مقایسه با دلار آمریکا محاسبه می کند.

سوالات متداول

قراردادهای CDP مواردی است که Maker را مستقل می کند. این قراردادهای پیشرفته هوشمند فقط مختص این اکوسیستم است. این قرارداد زمانی که در ازای علامت DAI ، نشانه های ERC20 را به پلتفرم Maker ارسال می کنید، شروع می شود.

MKR به عنوان رمز اصلی کنترل شبکه عمل می کند.

DAI سکه های پایداری است که MKR برای پشتیبانی از آن طراحی کرده است.

DAI و MKR را می توان در هر کیف پول سازگار با ERC-20 ذخیره کرد.

اکوسیستم یکی از اولین پروژه های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز DeFi است. صنعتی که به دنبال ساخت محصولات مالی غیرمتمرکز در بالای بلاکچین های دارای قرارداد هوشمند مانند اتریوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *