امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده

به دنبال تزلزل بازار ارزهای رمزنگاری شده در ماه ژوئن، برخی از جوامع حرفه ای، سوال بزرگی را در مورد نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده را مطرح کرده اند. در حالی که نوریل روبینی با ادعای پرشور خود اعلام کرده است که اکثر ارزهای رمزپایه ارزش صفر دارند و باعث نوآوری در سیستم بانکی نخواهند بود، Fidelity ، یکی از بزرگ ترین مدیران صندوق های سرمایه گذاری، مسیر تجارت رمزنگاری خود را راه اندازی کرده است و بنیاد بیل گیتس از همکاری با ارز دیجیتالی ریپل، برای پرداخت های تلفن همراه خبر داده است.

به نظر می رسد اقتصاددانان و مبتکران دیجیتال در مورد نقشی که ارزهای رمزپایه و بلاکچین در سیستم مالی می توانند ایجاد کنند، اختلاف نظر دارند. در این خصوص می توانید با Sarafer همراه باشید.

ارزش ارزهای رمزپایه در جامعه

ارزهای رمزپایه قطعاً می توانند برای اقتصاد جهانی و به طور کلی برای جامعه بسیار ارزشمند باشند. پول همیشه نقشی اساسی در تکامل جامعه داشته است. برای درک نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده، ابتدا باید بررسی کنیم که پول چه کاری انجام می دهد. پول چهار عملکرد اساسی را فراهم می کند که شامل ذخیره ارزش، مبادله ارزش، وسیله پرداخت و اندازه گیری مشترک ارزش می باشد.

از لحاظ تاریخی، اختراع پول باعث شد تا درها را برای افزایش تجارت و رشد اقتصادی در سراسر جهان گشود. اما جهانی که پول در آن اختراع شد هیچ دارایی دیجیتالی ندارد. با اختراع اینترنت و همه آنچه که در آن امکان پذیر است، شاهد تغییر مداوم ارزش از دارایی های فیزیکی به ارزش توسط دارایی های دیجیتال هستیم. با اختراع بیت کوین  به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در جهان و موج کنونی تمرکززدایی، بازنگری اساسی ارزش نسبتاً منقضی شده است.

ارزهای رمزپایه جایگزین ارز الکترونیکی فیات

در بررسی نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده ، باید گفت ارزهای رمزپایه می توانند به عنوان ذخیره ارزش پایدار در جهانی عمل کنند که ارزش پول فیات مستقیماً وابسته به اقدامات دولت های ملی است. به ویژه می توانند برای کشورهایی با پول ملی ضعیف یا تورم بیش از حد مفید باشند. از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده بر اساس یک دفتر جهانی توزیع شده ساخته می شوند، هیچ یک از کشورها یا دولت های ملی نمی توانند بر قیمت آن کنترل کنند.

داشتن یک ارز جهانی مشترک منطقی است زیرا می تواند به عنوان ارز ذخیره جهان عمل کرده و به عنوان یک جایگزین برای ارزهای ملی عمل کند. با یک شبکه جهانی توزیع شده، قیمت ارزهای رمزپایه با تقاضای بازار و عرضه تعیین می شود. هیچ یک از دولت های ملی نمی توانند بر عرضه یک ارز خاص نظارت بیش از حد داشته باشند.

موانع استفاده از ارزهای رمزپایه

چرخه پذیرش فناوری می تواند به عنوان یک چارچوب مفید جهت درک پذیرش نوآوری جدیدی از جمله ارزهای رمزپایه و فناوری بلاکچین باشد. برای تبدیل ارزهای رمزپایه به یک ارز ذخیره مناسب، اولین و مهم ترین اتفاقی که باید بیفتد، فرآیندی مناسب برای تعیین قیمت در بازارهای ارز و ثبات بعدی آن است و کاملا روشن است که روند کار و نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده ، همواره به زمان بستگی دارد.

یکی از پیش شرط های لازم برای موفقیت ارز رمزنگاری شده جهانی، عدم تمرکز یا حداقل حساسیت به کنترل متمرکز است. این جایی است که بحث پیرامون قدرت استخراج متمرکز، چالش های مربوط به مقیاس پذیری، نقدینگی و غیره مطرح می شود. اکنون با رکود فعلی در بازارهای رمزنگاری، شاهد چالش های ذاتی یک زیرساخت جدید فن آوری هستیم.

مقررات می تواند به یک مانع اصلی در استفاده گسترده ارزهای رمزپایه تبدیل شود که به نحوه تصمیم گیری دولت های مختلف برای تنظیم فناوری و همچنین نحوه تعامل بازیگران بازار بستگی دارد. این کنش پیچیده این عوامل است که نشان از این دارد که آیا ما شاهد استفاده گسترده ارزهای رمزپایه هستیم؟ واقعیت این است که با تنظیم مقررات بیشتر، حمایت بیشتری از سرمایه گذاران خرده فروشی به وجود می آید.

مقایسه ارزهای دیجیتال با فناوری اینترنت

شاید در زمان مطالعه نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده، این یک مقایسه مفید است و کمک می کند تا جایی که از نظر فناوری بلاکچین پیش می رود، در چه جایگاهی هستیم. بسیاری از پروژه هایی که موفق به جمع آوری میلیون ها دلار بودجه بلاکچین شده اند، که شامل پیشنهادات اولیه سکه ICO و فروش توکن بوده است، سیستم عامل های فناوری خود را ایجاد نمی کنند.

اما آنچه امیدوار کننده است، در حال حاضر به اندازه کافی، پروژه های بزرگی وجود دارد که بسیار متنوع بوده و می توان پیش بینی نمود که 5 سال دیگر، سیستم عامل های بزرگ صنعت وب غیرمتمرکز، شروع به ظهور کنند.

در مقایسه با ظهور اینترنت، اگر از منظر مطالعات نوآوری به فضای رمزنگاری نگاه کنید، این هیجان انگیزترین بخش در فناوری در حال ظهور، به دلیل پتانسیل آن برای تبدیل تجارت، تعاملات اجتماعی یا اقتصادی و سرعت و جهت تغییر اقتصادی است. این درحالی است که برخلاف روزهای ابتدایی اینترنت، زیرساخت اینترنت از پیش وجود داشت. اما برای یک فناوری با زیرساخت جدید مانند بلاکچین، زمان مناسب نیاز است.

سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزپایه

از زمان ورود بیت کوین در سال 2009 ، به نظر می رسد سوالاتی با آن همراه بوده است که به طور طبیعی همواره با نوآوری ها ایجاد می شود. این که نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده چیست و چرا جامعه باید روی ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری کند. آنها به جامعه چه کمک می کنند و آیا می توانند فعالیت های مالی و اداری ما را تسهیل کنند؟

خارج از تعداد تعیین شده سکه و اسکناس که به عنوان ابزار قانونی برای پرداخت استفاده می شود، پول به کالایی تبدیل شده است که از طریق آن تغییر اقتصاد را مدیریت می کنند. در چارچوب ارزهای رمزپایه، پول ارزشی را نشان می دهد که در یک بانک مرکزی یا دولت قرار ندارد. اما از یک مرز اساسی عبور می کند که پذیرش جامعه برای پرداخت محصولات یا خدمات است. به این ترتیب ارزهای مجازی مزایای اساسی را در اختیار مردم قرار می دهند.

بانک های سنتی برای نقل و انتقالات هزینه دریافت می کنند، حتی می توانند از دادن پول به شما امتناع کنند. ارزهای رمزنگاری شده، بدون واسطه و بدون محدودیت در حساب، از شخصی به شخص دیگر منتقل می شوند. پول مجازی شما در یک کیف پول دیجیتال یا یک مکان ذخیره امن ذخیره می شود.

به نظر می رسد که استفاده از این سیستم پرداخت، بحث را در بانک های مرکزی باز کرده است، اما زمان است که تصمیم می گیرد با این فناوری به جلو حرکت کنند یا در یک سیستم سنتی راکد بمانند.

مزیت استفاده از ارزهای رمزپایه

حقیقت این است که درک نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده، برای بسیاری مهم است. ارزهای رمزپایه به موضوعی محبوب تبدیل شده اند و آنها به همراه فناوری بلاکچین بازدهی بالقوه سرمایه گذاری و توانایی مدیریت تمام اطلاعات پول را اضافه می کنند.

ارزهای رمزپایه و فناوری های بلاکچین راهی آسان برای بدست آوردن بازدهی بزرگ و افزایش نقدینگی است، به ویژه با توجه به اینکه می توانید در ازای چندین ارز مبادلات مالی خود را انجام دهید. علاوه بر این، آنها گردشی کارآمد را بدون نیاز به شخص ثالث تسهیل می کنند و کیفیت داده ها عالی خواهد بود.

پذیرش ارزهای رمزپایه پذیرش نوآوری

هزاران فروشگاه آنلاین از جمله آمازون، دل، ایبی و مایکروسافت از قبل ارز رمزنگاری شده را به عنوان روش پرداخت مستقیم محصولات و خدمات پذیرفته اند. در حالی که شرکت ها ارز دیجیتال را می پذیرند، ارزش آن ارز افزایش می یابد.

ارزهای رمزنگاری شده از تمرکززدایی و شفافیت استقبال می کنند. البته، این سیستمی است که بسیاری از افراد را متقاعد نمی کند، اما واقعیت این است که آنها در حال حاضر به یک گزینه تاثیرگذار و مهم برای آن  بخش از جامعه تبدیل شده اند که دسترسی به سیستم های مالی ندارند.

آینده ارزهای دیجیتالی

بیت کوین و نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده، اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بخشی از این موضوع به دلیل ارزش های بسیار زیاد آنها است. بیت کوین که در سال 2009 ایجاد شد ، اولین و احتمالاً بهترین ارز رمزنگاری شده شناخته شده است، اما بسیاری دیگر مانند Ethereum ، Ripple ، Bitcoin Cash ، Litecoin و غیره نیز این مسیر را دنبال کرده اند.

این ارزهای رمزپایه، پرداخت بین طرفین را تسهیل می کنند و ذخیره ارزش را فراهم می نمایند. نکته ویژه ای که در مورد آنها وجود دارد این است که آنها می توانند حتی در محیط هایی که عدم اعتماد مشکلی ایجاد می کند، خدمت کنند.

اعتماد عملاً برای هر وسیله پرداخت ضروری است. روش های معمول پرداخت، مانند کارتهای بدهی یا اعتباری نیز دارای میزان معینی از اعتماد هستند. یکی از عناصر مهم در هر سیستم پرداخت اعتبار سنجی است، تعیین اینکه کدام معاملات می توانند از طریق سیستم ادامه داشته باشند و کدام یک از آنها باید بی اعتبار باشند.

به عنوان مثال، یک اعتبار سنج می تواند بررسی کند که آیا بودجه کافی در حساب شخصی که می خواهد پرداخت کند وجود دارد و در صورت وجود، پرداخت از طریق انجام می شود. اما اگر وجود نداشته باشد، پرداخت رد می شود. با بیت کوین اعتبار سنجی مشخصی وجود ندارد.

ارتباط ارزهای رمزپایه با فعالیت های غیرقانونی

این موضوع و نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده، نیز به اعتماد مربوط می شود. مجرمان، که به طور معمول از پول برای ناشناس بودن و امنیتی که ارائه می دهد، استفاده می کنند، ممکن است به سمت ارزهای رمزپایه بروند. اداره مبارزه با مواد مخدر از کاهش چشمگیر قاچاق عمده پول نقد در سال 2016 خبر می دهد، که روش پرداخت سنتی برای حمل و نقل مواد مخدر است و نشان می دهد که پرداخت ها ممکن است به سمت ارزهای رمزپایه تغییر یافته باشد.

ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری از فعالیت های غیرقانونی که اکنون بصورت آنلاین انجام می شود از پول نقد راحت تر است. به طور گسترده تر، ارزهای رمزپایه برای دور زدن مراجع قانونی یا نظارتی ایده آل هستند، زیرا تحت هیچ کس سازمان دولتی و نظارتی اداره نمی شوند. به عنوان مثال، چین که به طور فعال گردش سرمایه را کنترل می کند، در سال 2013 بانک ها را از معامله با بیت کوین منع کرد، زیرا تصور می شد که برای پولشویی استفاده می شود.

پذیرش ارزهای دیجیتالی

لازم به ذکر است که پرداخت با پول بسیار آسان تر از مبادله جایگزین است. مشکل داد و ستد کالا، وقتی همه به طور مستقیم کالا و خدمات را معامله می کنند، برخورد خواسته ها را ایجاد می کند. اگر بخواهید خریدی انجام دهید، باید همزمان که به دنبال کالای مناسب خود هستید، فروشگاهی را نیز بیابید که ارز رمزنگاری شده را می پذیرد.

پول، تصادف مضاعف و برخورد خواسته ها را به نصف کاهش می دهد. از همین روست که قیمت بیت کوین با اخباری مبنی بر پذیرش یا رد بیت کوین به عنوان روش پرداخت، نوسان ایجاد می کند. در اواخر سال گذشته، گزارش شد که یک شرکت پرداخت، در حال آزمایش بیت کوین است. پذیرش گسترده ارزهای رمزپایه به عنوان گزینه پرداخت به طور طبیعی ارزش آنها را افزایش می دهد و نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده را بیشتر روشن می نماید.

ارزهای رمزپایه در آینده پول

نکته دیگری که در اینجا مطرح است میزان رقابت ارزهای رمزنگاری شده با سایر روش های پرداخت معتبر مانند کارت های اعتباری و پرداخت آنلاین PayPal مطرح است. مسلماً ارزهای رمزپایه مشکل پرداخت در یک محیط بی اعتماد را حل می کنند. از جمله مسائلی که در پیش رو دارند، می توان به مقیاس پذیری و روند انتخاب اعتبار سنج تصادفی اشاره نمود که طولانی و گران بوده و انرژی بسیار زیادی را مصرف می کند.

مسئله دیگر نوسانات شدید ارزش ارزهای رمزپایه است که باعث می شود ارزهای آنها کمتر مورد استفاده قرار گیرد. این نوسان از نظر طراحی یک ویژگی ذاتی است. از آنجا که هیچ بانک مرکزی وجود ندارد که عرضه بیت کوین را متناسب با تغییرات تقاضا تنظیم کند، ارزش بیت کوین می تواند با تقاضا به شدت تغییر کند.

اگر جهانی را تصور کنیم که قیمت همه چیز با بیت کوین تعیین می شود، می توان نوسانات گسترده تورم و فعالیت اقتصادی را انتظار داشت. اثبات اعتماد ارائه شده توسط ارزهای رمزپایه نیز به یک ویژگی کلیدی از روش پرداخت منجر می شود. اگر ما بدون نیاز به اعتماد زندگی می کردیم، نقش ارزهای رمزپایه در جامعه آینده بر همگان روشن می شد و بیت کوین می توانست بر روش های موجود پرداخت غالب باشد.

اما در این دنیا، جایی که مردم تمایل دارند به موسسات مالی برای پرداخت و بانک های مرکزی اعتماد کنند تا ارزش پول را حفظ کنند، به نظر می رسد که بیت کوین به اندازه وسایل پرداخت موجود تاثیرگذار نخواهد بود. بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه در تلاش هستند مقیاس پذیری و راحتی را بهبود بخشیده و این احتمال وجود دارد که در آینده ارزهای رمزپایه بتوانند واقعاً با روش های پرداخت فعلی رقابت کند. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در این خصوص، می توانید با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

سوالات متداول

مطابق با پیش بینی های انجام شده چهار ارز بیت کوین، اتریوم، NEO و EOS می توانند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

این قابلیت در ارزهای رمزنگاری شده است که با استفاده از ایجاد دسترسی های ساده تر به خدمات و سرمایه های مالی، در دنیا باعث رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع شوند.

امروزه ارزهای رمزنگاری شده زیادی وجود دارند که بیت کوین در میان آن ها از محبوبیت و اعتماد بیشتری برخوردار است.

ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر به عنوان یک منبع واقعی جهت سرمایه گذاری به شمار می آیند. از سویی دیگر با توجه به تقاضای این گونه از ارزها به جهت عدم نیاز به معامله با شخص ثالث، می توانند تاثیر مهمی در معاملات ایجاد کنند.

ارزهای رمزنگاری شده، امروزه به آسانی می تواند به خصوص در کشورهای درحال توسعه و در تمامی دنیا،باعث ایجاد رشد اقتصادی و اجتماعی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *