امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره رمز ارز DAI و تاریخچه آن

رمز ارز DAI یک پایدار کوین مستقر در Ethereum است که ارز رمزنگاری شده با قیمت پایدار محسوب می شود. صدور و توسعه این شبکه، توسط پروتکل سازنده و سازمان خودمختار غیرمتمرکز MakerDAO مدیریت می شود. ضمن آنکه قیمت DAI با دلار آمریکا تطبیق می شود و با ترکیبی از ارزهای رمزنگاری شده دیگر همراه است که هر زمان این سکه جدید تولید می شود، به بلوک های قرارداد هوشمند واریز شده و وثیقه آن را دریافت می کند. برای آن که بتوانید با خیالی آسوده و با کسب آگاهی بیشتر برای سرمایه گذاری در رمز ارزها اقدام کنید، می توانید با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

بنیانگذاران DAI

یکی از ویژگی های تعیین کننده رمز ارز DAI این است که توسط هیچ شخص یا گروه کوچکی از بنیانگذاران ایجاد نشده است. در عوض، توسعه نرم افزاری که به آن قدرت می دهد و صدور توکن های جدید را اداره می کند، توسط MakerDAO و Maker Protocol انجام می شود.

MakerDAO یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز است. نوعی شرکت که با استفاده از قراردادهای هوشمند خود را به صورت غیرمتمرکز اداره می کند و توافقات اجرایی خودکار که در کد نرم افزار بیان می شوند و در بلاکچین Ethereum اجرا می شوند.

این سازمان به طور دموکراتیک توسط دارندگان توکن های حاکمیت Maker (MKR) خود که مشابه سهام یک شرکت سنتی عمل می کنند، مدیریت می شود. دارندگان MKR می توانند در مورد تصمیمات کلیدی مربوط به توسعه این شبکه رأی دهند. به شرط آن که قدرت رأی دادن متناسب با مقدار توکن Maker باشد.

برتری های شبکه DAI

مزیت اصلی رمز ارز DAI در تطبیق نرم آن نسبت به قیمت دلار آمریکا است. بازار رمزنگاری به دلیل نوساناتش مشهور است. حتی با بزرگترین سکه های مشهور مانند بیت کوین که بعضی اوقات در یک روز تغییر قیمت رو به بالا و پایین را حتی تا ده درصد یا بیشتر تجربه کرده است. در این شرایط، معامله گران و سرمایه گذاران به طور طبیعی تمایل دارند دارایی های امن را به سرمایه خود اضافه کنند که قیمت ثابت آنها به جبران نوسانات بازار کمک کند.

یکی از این نوع دارایی ها، پول های ثابت است که رمز ارز DAI یکی از نمونه های آن است. آنها ارزهای رمزپایه ای هستند که قیمت شان به دارایی هایی با ارزش نسبتاً پایدار مانند ارزهای سنتی فیات مانند USD یا EUR وابسته است. یکی دیگر از مزایای اصلی این شبکه این واقعیت است که نه توسط یک شرکت خصوصی بلکه توسط یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز از طریق پروتکل نرم افزاری مدیریت می شود.

در نتیجه، کلیه موارد صدور و سوزاندن توکن توسط قراردادهای هوشمند خودکار با استفاده از Ethereum مدیریت و به صورت عمومی ثبت می شود و این باعث می شود کل سیستم شفاف تر بوده و کمتر در معرض فساد باشد. علاوه بر این، روند توسعه نرم افزار DAI به روشی دموکراتیک تر، از طریق رأی گیری مستقیم توسط شرکت کنندگان منظم اکوسیستم توکن، اداره می شود.

بیش از 1.8 میلیارد نفر در جهان وجود دارند که به بانک دسترسی ندارند. این اجازه می دهد تا این افراد بدون داشتن حساب بانکی نوعی ارزش را در اختیار داشته باشند. از آنجا که این رمز ارز غیر متمرکز است، می توانید Dai را در کیف پول خود ذخیره کنید و هیچ کس نمی تواند کیف پول شما را مسدود کند و دسترسی آن همواره در اختیار شما خواهد بود.

سکه های در گردش

نشانه های جدید رمز ارز DAI از طریق استخراج همانند اتریوم و بیت کوین تولید نمی شود و توسط یک شرکت خصوصی مانند Tether (USDT) نیز ضبط نخواهد شد. در عوض، با استفاده از پروتکل سازنده، هر کاربر می تواند DAI جدید را ضبط کند.

در عرضه کل DAI محدودیت بالایی وجود ندارد. منبع تغذیه پویا بوده و به میزان ذخیره وثیقه در بلوک ها در هر لحظه بستگی دارد. 940 میلیون سکه DAI از سال 2020 در گردش است. DAI  نشانه ای مبتنی بر Ethereum و سازگار با ERC-20 است. از همین رو، توسط الگوریتم Ethereum امن می شود.

ارزش گذاری DAI چگونه است؟

Dai یک سکه پایدار است. هدف این است که ارزش یک دلار USD داشته باشد. بنابراین همواره یک رمز ارز DAI برابر یک دلار است. آنچه در مورد Dai منحصر به فرد است این است که کاملاً غیرمتمرکز است و برای حفظ ثبات خود از قراردادهای هوشمند استفاده می کند.

از آنجا که ارزش این سکه همیشه در حدود یک دلار است، به عنوان یک رمز ارز عالی به شمار می آید. شما نیازی به نگرانی در مورد هزینه DAI و ارزش آن در آینده نخواهید داشت. لازم به ذکر است که یکی از دلایل اصلی اینکه بیت کوین ذخیره خوبی محسوب می شود این است که این باور وجود دارد که ارزش آن افزایش می یابد. بنابراین بسیاری از افراد آن را خرج نمی کنند. اما رمز ارزDAI  را می توانید به آسانی خرج کنید و از آن به عنوان ارز استفاده نمایید.

محافظت در برابر تورم بیش از حد

ابر تورم ناشی از چاپ پول توسط دولت آنقدر است که اساساً بی ارزش می شود. در حال حاضر این اتفاق در بسیاری از کشورهای جهان رخ می دهد. DAI می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. ارزش آن تقریباً یک دلار است و در آینده نیز یک دلار ارزش دارد. بنابراین می توانید از آن برای ذخیره ارزش و محافظت از خود در برابر تورم بیش از حد استفاده کنید.

قابلیت برنامه ریزی در شبکه DAI

به عنوان مثال اگر شما نیاز به پرداخت روزانه به افراد زیادی دارید، می توانید یک اسکریپت ساده بنویسید تا این کار را برای شما انجام دهد و از آنجا که رمز ارز DAI غیرمتمرکز است، می توانید در زمان دلخواه و بدون محدودیت زمانی،  دارایی را ارسال کنید.

ارسال ارزان و آسان

در عرض چند دقیقه می توانید این رمز ارز را به هر جای دنیا بفرستید و فقط چند سنت هزینه خواهد داشت. این درحالی است که انجام نقل و انتقالات بانکی بین المللی ممکن است روزها به طول انجامد و 10 دلار هزینه دارد.

سوالات متداول

برای هر Dai حداقل یک دلار رمز ارز برای پشتیبانی از آن وجود دارد. برخلاف سایر سکه های پایدار که به شرکتی که دارای وثیقه است اعتماد دارند، این ارز رمزنگاری شده، از قراردادهای هوشمند برای اداره کل فرآیند استفاده می کند.

کاربر آنچه را که CDP وثیقه تضمین موقعیت با Maker نامیده می شود باز می کند. آن کاربر ETH یا رمزنگاری دیگری را به CDP واریز می کند و در ازای آن Dai کسب می کند.

این سکه در بسیاری از صرافی های محبوب موجود است. می توانید برای کسب آگاهی بیشتر با صرافر همراه باشید.

DAI یک توکن مبتنی بر اتریوم و سازگار با ERC-20 است. بدین ترتیب ، توسط الگوریتم هش اتریوم ایمن می شود.

این ارز رمزنگاری شده می تواند به یکی از ارزهای آینده تبدیل شود. از آنجا که ارزش آن ثابت می ماند، برای هزینه نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *