امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره VeChain و تاریخچه آن

VeChain  بستری برای زنجیره تأمین بلوک می باشد که راه اندازی آن در سال 2015 صورت گرفته است. هدف این برنامه استفاده از حاکمیت توزیع شده و فناوری اینترنت اشیا برای ایجاد یک اکوسیستم مناسب است که برخی از مسائل عمده مدیریت زنجیره تامین را حل می کند. این پلتفرم از دو رمز داخلی VET و VTHO برای مدیریت و ایجاد ارزش بر اساس بلاکچین عمومی خود استفاده می کند. ایده اصلی این پلتفرم افزایش کارایی، ردیابی و شفافیت زنجیره های تأمین، ضمن کاهش هزینه ها و کنترل بیشتر آن توسط کاربران فردی است.

بنیانگذار VeChain

VeChain محصول بنیانگذار آن سانی لو است که یک مدیر IT است که پیش از آن مدیر CIO Louis Vuitton China بود. وی از همان زمان در صنعت رمز ارزها دارای شهرت شد. او توجه خود را به توانایی فناوری بلاکچین در حل شفافیت، متمرکز کرده است و معتقد است که این فناوری می تواند ساختارهایی بدون اعتماد ایجاد کند که به عنوان بخشی از زنجیره تأمین است. یکی از دیگر از بنیانگذاران جی ژانگ است که حاکمیت و مدیریت مالی VeChain را بر عهده دارد و قبلاً در Deloitte در حوزه مالی و مدیریت ریسک کار می کرد.

مشخصه های بارز

VeChain برای بر هم زدن مدل های سنتی زنجیره تأمین ایجاد شده است. صنعتی که قبل از بلاکچین در طول دهه ها تغییر چندانی نکرده بود. بهره مندی از فناوری شفاف خارج از هر گونه ضعف و نظارت، برخورداری از امنیت و کارایی بالا و استفاده از ردیابی ساده محصول در زنجیره تامین را ایجاد می کند و از طریق اتوماسیون بی اعتماد، هزینه های آن را پایین می آورد. بنابراین مدل وی چین ، به کسب و کارهایی که می خواهند اصطکاک در زنجیره تأمین را کاهش دهند و نتیجه شفاف تری به مشتریان بدهند، جلب می کند.

سکه های در گردش VeChain (VET)

VeChain دارای دو نشان داخلی است که می توان به  VeChain (VET) و VeThor (VTHO) اشاره نمود. این سیستم که به عنوان یک پیشنهاد منحصر به فرد برای چنین بستری توصیف می شود، برای جلوگیری از نوسانات هزینه و ازدحام شبکه طراحی شده است.

VET نشانه ای است که برای معاملات و فعالیت های دیگر استفاده می شود، در حالی که VTHO پرداخت های کارمزدی را ارائه می دهد و بنابراین به عنوان یک توکن عمل می کند. دارندگان VET به طور خودکار مقدار کمی درآمد منفعل در VTHO ایجاد می کنند، در حالی که هفتاد درصد VTHO استفاده شده در پرداخت VET از بین می رود. همچنین VTHO بر اساس دارایی های VET تولید می شود.

امنیت در شبکه

این یک نشانه اثبات سهام است و خود VeChain توضیح می دهد که برای دستیابی به امنیت شبکه و حفظ توافق نظر کاربر، قدرت محاسباتی نسبتاً کمی لازم است. همچنین یک ویژگی جداگانه، اثبات اقتدار وجود دارد که شامل اپراتورهای متشکل از اختیارات است که پروتکل را به نفع خود مطابق با قوانین وضع شده توسط سازمان اصلی و بنیاد VeChain حفظ می کنند.

آیا وی چین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

VeChain ، به همراه VET token بومی خود، در سال 2015 با هدف ساده سازی انتقال ارزش با سرعت بالا و نوسازی زنجیره های تأمین از طریق فناوری بلاکچین ایجاد شد. در حال حاضر VET به عنوان بیست و هشتمین ارز رمزنگاری شده با کل بازار با ارزش کل 1.25 میلیارد دلار قرار دارد.

هدف توکن VET این است که بزرگترین مسائل مربوط به شفافیت و کارایی در مدیریت زنجیره تأمین را حل کند. چیزی که سانی از روزهای کار در شرکت سابق خود با آن آشنا شده بود. VeChain که قبلاً از طریق بلاکچین Ethereum فعالیت می کرد، با راه اندازی شبکه اصلی VeChainThor در سال 2018 به بلاکچین خود منشعب شد.

سانی لو هنگامی که در لویی ویتون بود، از نزدیک شاهد بود که چگونه زنجیره های تأمین می توانند تحت تأثیر دخالت های انسانی قرار بگیرند. این باعث شد تا وی چین را به سمت ایجاد ساختارهای بدون اعتماد سوق دهد که به طور موثر نقاط ضعف لجستیکی را برطرف می کند.

برای این کار، VeChain از فن آوری های مختلفی از جمله برچسب های شناسایی فرکانس رادیوییRFID ، بلاکچین و اینترنت اشیا استفاده می کند تا محیطی ایجاد کند که مسائل مربوط به ردیابی، کنترل کیفیت و مدیریت موجودی را در صنعت تدارکات حل کند.

باید اشاره کنیم که این پلتفرم در ابتدای مرحله رشد خود مورد توجه شرکت های بزرگ سازمانی قرار گرفت و توانست شرکت های بزرگ حسابداری را به عنوان سرمایه گذار بزرگ خود جلب نموده و کار بر روی چندین پروژه اثبات مفهوم برای خودروسازان بزرگ را اجرا کرد. همچنین با والمارت چین وارد همکاری شد و فعالیتهای خود را در سطح قابل توجهی گسترش داد.

عملکرد وی چین در بازار ارزهای رمزنگاری

برخلاف بیشتر پروژه های رمزنگاری، VeChain برای جبران نوسانات و پایدار نگه داشتن هزینه های معاملات، از یک مدل اقتصادی دو نشان استفاده می کند. در حالی که VET هم برای اداره و هم برای سرمایه گذاری کار می کند، یک رمز ثانویه VTHO ، برای پرداخت معاملات استفاده می شود. VET ارز رمزنگاری شده اثبات سهام PoS است و برای تصویب به روزرسانی های پروتکل خود از یک سیستم حکمرانی وزنی با نشانه استفاده می کند.

به عنوان یک نقطه تفاوت برای بسیاری از بلاک چین های مبتنی بر PoS ، VeChain از اثبات اقتدار استفاده می کند. نوعی سازوکار اجماع که در آن اعتبار سنج های شبکه برای تأیید هویت خود از طریق اسناد رسمی استفاده می کنند.

کل سرمایه بازار برای VeChain تقریباً 3.1 میلیارد دلار است و رتبه 28 را در ارزهای رمزپایه برتر بر اساس سقف بازار فراهم می کند. VET پس از بهبود از پایین ترین قیمت تمام شده خود در 2020 به بالاترین سطح خود در 0.058 دلار رسید. در حال حاضر 64 میلیارد توکن در دسترس است که در مجموع 86.7 میلیارد تومانی توزیع نشده است.

سوالات متداول

VeChain با یک مورد استفاده قابل توجه، سابقه خوب مشارکت و عملکرد خوب در بازار ، مطمئناً در بازار برجسته است. این یکی از برجسته ترین پروژه های بلاکچین متمرکز بر زنجیره تأمین است که در حال حاضر وجود دارد.

VeChain از مدل توافق اثبات اقتدار (PoA)  استفاده می کند که قبل از شرکت در اجماع بلاکچین، به گره های مجاز احتیاج دارد.

VeChain مدل حاکمیتی خود را به جهت پاسخگویی به نیازهای شرکت های بزرگ، نهادهای نظارتی و دولت با حفظ توانایی مقیاس گذاری، به روز کرده است.

VeChain برنامه کیف پول دیجیتال Sync 2 را در نسخه آلفای خود در 2021 منتشر کرد که زیرساخت های مهمی را برای امکان پذیر کردن انبوه فناوری dApp فراهم می کند.

VeChain نوعی بلاکچین است که برای جلوگیری از افزایش هزینه معاملات با افزایش ارزش توکن، از یک مدل اقتصادی دو نشان استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *