امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی صرافی بایننس Binance و عملکرد آن

چه عواملی باعث شد تا صرافی Binance خیلی سریع رشد کند. حتی اگر این شرکت در سال 2017 ، زمانی که شرکت های دیگر در فضای مبادله ارز رمزنگاری شده مستقر شده بودند، تاسیس شده باشد، این صرافی توانسته است به سرعت به صرافی پیشرو در رمز ارز تبدیل شده و از دیگر رقبا پیشی بگیرد.

فاکتورهای زیادی در معامله گران وجود دارد که هنگام انتخاب مبادله توسط آنها، تأثیرگذار است. عواملی همچون نقدینگی، نوسانات، در دسترس بودن جفت های معاملاتی خاص را می توان اشاره کرد. ضمن آنکه از حضور برجسته و شهرت قابل اعتماد برخوردار باشد.

اگر یک شرکت در بازار تسلط داشته و فعالیت خود را در گوشه و کنار صنعت گسترش دهد، می تواند یک پیشینه فوق العاده ایجاد کند. در صورتی که شرکتی موفق شود بازار را به انحصار خود درآورد، قادر خواهد بود گزینه های موجود را برای آنها تعیین کند.

این امر می تواند به طور بالقوه توسعه سالم صنعت  را راکد کرده و به کیفیت محصول نهایی آسیب برساند. با نگاهی به عملکرد صرافی Binance ، خواهید دید که این پلتفرم در طی سال های متعدد، ضمن جلوگیری از رقابت احتمالی، چگونه توسعه یافته و کاربران جدیدی را به خود جذب کرده است و از چه تاکتیکی برای رسیدن به آنجا استفاده کرده است.

تاریخچه Binance

بایننس توسط Changpeng Zhao تاسیس شد، وی کار در زمینه بلاکچین را شروع کرد و به عنوان رئیس توسعه در Blockchain.info فعالیت نمود. سپس مدتی را به عنوان مدیر ارشد فناوری در OKCoin گذراند. ایده او برای Binance ایجاد یک بستر معاملاتی مستقل از ارزهای فیات بود.

با همکاری نزدیک با توسعه دهندگان بیت کوین، مانند راجر ور و بن ریوز، وی دریافت که اگر بخواهد فیات را به طور کامل از بین ببرد، می تواند از برخی از عوارض نظارتی ناشی از استفاده از ارزهای فیات در سیستم صرافی جلوگیری کند، زیرا خطر پولشویی را افزایش می دهد.

ICO Binance در ژوئیه 2017 در یک صنعت پررونق آغاز به کار کرد و سرمایه گذاران با خوشحالی مبلغ پانزده میلیون دلار سرمایه گذاری کردند. این شرکت فقط در سه ماه اول خود، حجم معاملات روزانه پانصد میلیون دلار را گزارش کرده است. با محاسبه هزینه 0.1 درصدی برای هر معامله، صرافی بایننس فقط در اکتبر 2017 حدود 7.5 میلیون دلار حق کمیسیون دریافت می کرد.

حضور بایننس در مکان و زمان مناسب

این شرکت نمی توانست زمان بهتری را برای ورود به بازار انتخاب کند. در سال 2017 ، سرمایه بازار بیت کوین پانزده برابر شد و کل سرمایه بازار رمزنگاری 3،400٪ افزایش یافت. در آن زمان، Bittrex با ارائه بیش از یکصد و نود ارز رمزنگاری شده و حجم معاملات روزانه حدود 2.6 میلیارد دلار، یکی از مبادلات برجسته آلت کوین ها به حساب می آمد که آن را به سومین معیار مبادله حجم از نظر بازار سکه تبدیل کرد.

با این حال، به دلیل افزایش تقاضا و علاقه مردم ، Bittrex نتوانست از پس ترافیک فزاینده برآید و با انتقادات زیادی نسبت به مسائل فنی روبرو شد و در نهایت مجبور شد، ثبت نام در سیستم عامل را برای کاربران جدید متوقف کند. در آن زمان، صرافی Binance دویست و سی رمز ارز را پشتیبانی و هزینه های آن بسیار کمتر از Bittrex بود.

به طور هم زمان، در همان سال چین سرکوب رمزنگاری را آغاز کرد و بسیاری از مبادلات مستقر در چین متحمل زیان شده یا متوقف شدند. فقط یک هفته قبل از اعلام این ممنوعیت، تیم ژائو همه سرورهای خود را از چین به دفتر جدیدی در هنگ کنگ منتقل کرد. این زنجیره از حوادث باعث شد Binance از زیر نظر دولت چین در امان بماند و تا پایان سال 2017 ، فقط 6 ماه پس از زمان حیات خود، به یک صرافی پیشرو در altcoin تبدیل شود.

نقض امنیتی

تا سال 2018 ، صرافی Binance از داشتن دو میلیون کاربر به بیش از ده میلیون کاربر در سیستم عامل تبدیل شد. محبوبیت آن در فوریه 2018 جنجال بزرگی ایجاد کرد، جان مک آفی، منتقد رمزنگاری اعلام کرد که بایننس به دلیل گزارش های متعدد در مورد مشکلات فنی کاربران، هک شده است. برای اثبات اشتباه او، این شرکت، آدرس کیف پول خود را به صورت عمومی ارسال کرد تا ثابت کند که همه سرمایه های کاربران ایمن است.

با این حال، مک آفی ادعا نکرده بود که بودجه توسط هکرها به سرقت رفته است. او مدعی بود که سیستم عامل به دلیل نقض امنیت، منجر به اعلام ناگهانی کار تعمیر و نگهداری شده است. آدرس های عمومی که توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شد، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اما چندی بعد، تایید حمله هکرها به صرافی Binance با حمله سرقت بیت کوین به ارزش 40 میلیون دلار، انجام شد. طبق بیانیه منتشر شده توسط Binance ، هکرها برای دستیابی به کلیدهای API برای حساب های کاربری و به طور همزمان سفارشات خرید و فروش متورم، از روش های فیشینگ استفاده کردند که به ادعای بایننس، اولین حمله هکرها بوده است.

امنیت Binance

Binance در حال حاضر یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین صرافی ها برای خرید و فروش سکه و نشانه است. اما این سوال مطرح است که آیا صرافی بایننس روشی ایمن است و آیا برای ذخیره کردن سکه و توکن های رمز ارز می توان از آن استفاده نمود؟

باید اشاره کنیم که به طور معمول Binance اکثریت وجوه خود را در کیف پول سرد نگهداری می کند، بنابراین سرقت دارایی در مقایسه با اقلیت وجوه ذخیره شده در کیف پول گرم، به طور قابل توجهی دشوار است. همچنین این صرافی ده درصد از هزینه های معاملاتی که در صندوق بیمه اضطراری خود دریافت کرده است را ذخیره می کند، ایده این استکه در صورت سرقت منابع مالی، بتوانند به کاربران خود خسارت بدهد.

صرافی Binance قطعاً یکی از آن صرافی هایی است که امنیت خود را جدی می گیرند و به همین دلیل، یک بستر عالی برای استفاده در تجارت ارزهای رمزپایه است. با این اوصاف، هر چقدر هم که مبادله امن باشد، آنها همیشه هدف جذابی برای هکرها هستند. از این رو، ذخیره منابع مالی برای ذخیره سازی طولانی مدت در Binance و هر مبادله دیگر باید با احتیاط و بررسی کامل باشد.

اگرچه ممکن است خود مبادله امن باشد، اما حساب شما می تواند در خطر قرار گیرد. همانطور که در 8 می 2019 ، هکرها 40 میلیارد دلار بیت کوین از صرافی Binance را از طریق انواع تکنیک ها، از جمله فیشینگ، ویروس ها و سایر حملات به سرقت برده اند.

چگونه تاریخچه معاملات بایننس خود را مشاهده کنیم ؟

با توجه به نوسانات ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) ، خوب است که تاریخ معاملات خود را پیگیری کرده و در جایگاه مالی خود ایده بهتری بگیرید. اگرچه ممکن است در ابتدا ردیابی معاملات گذشته در صرافی Binance پیچیده به نظر برسد، اما به محض اینکه وارد شوید، کاملاً بصری می شود.

در راس همه معاملات خود، اعم از معاملات، سپرده ها یا برداشت ها، نه تنها در ترسیم تصویر واضح تری از میزان هزینه خود کمک می کند، بلکه به درک سلامت کلی روند کارها نیز یاری خواهد کرد. این به نوبه خود می تواند به شما کمک کند تا در خصوص معاملات آینده خود به خوبی و دیدی باز تصمیم بگیرید. تا اطمینان حاصل کنید که از معاملات خود بیشترین بهره را خواهید برد.

روش مشاهده سابقه برای سپرده ها و برداشت ها

برای آن که بتوانید گردش سابقه سپرده و برداشت های خود را مشاهده کنید، باید برای شروع، برنامه Binance را برای Android یا iPhone باز کنید و روی Funds ضربه بزنید. از آنجا، روی History در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

 اکنون یک صفحه حاوی تراکنش های مربوط به تمام واریزها و برداشت های خود را خواهید دید. برای مشاهده همه سپرده های گذشته خود در Binance ، روی صفحه سابقه سپرده ها ضربه بزنید یا برگه تاریخچه برداشت ها را در سمت راست انتخاب کنید تا همه برداشت های گذشته خود را مشاهده نمایید.

برای مشاهده سابقه معاملات خود در صرافی Binance ، لازم است که روی بازارها ضربه بزنید، سپس رمز ارز را انتخاب کنید. همچنین اگر رمز ارز ذخیره شده دارید، موارد دلخواه را انتخاب کنید، سپس روی هر یک از ارزهای معاملاتی ضربه بزنید. در هر صورت، باید صفحه خلاصه معاملات را انتخاب کنید تا وارد صفحه خرید یا فروش آن سکه شوید.

در داخل صفحه خرید یا فروش سکه ، روی تاریخچه تجارت یا معاملات، در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اکنون به صفحه ای منتقل می شوید که جزئیات تمام معاملات گذشته شما را شرح می دهد. از اینجا می توانید تمام معاملات گذشته خود، از جمله زمان معامله، مقدار سکه های خریداری شده یا فروخته شده همراه با نرخ آنها و هزینه های پرداخت شده را بررسی کنید.

چگونه می توان از Binance برداشت کرد ؟

در این جا با شرح مثالی، چگونگی مراحل برداشت از حساب در صرافی بایننس را شرح می دهیم. ابتدا لازم است که وارد حساب Binance خود شوید. پس از ورود به سیستم، به بخش Wallet وارد شده و روی Fiat and Spot کلیک کنید. سپیس روی Withdraw کلیک کرده و گزینه Crypto را انتخاب کنید.

ارز رمزنگاری شده ای را که می خواهید از صرافی بایننس برداشت کنید،  انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر رمز ارز در چندین شبکه صادر شده است، بایستی یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، BNB در Binance Chain به عنوان یک توکن BEP-2 و در Binance Smart Chain  به عنوان یک BEP-20 صادر می شود. به همین ترتیب، اگر می خواهید به آدرس BEP-2 مراجعه کنید، گزینه BEP-2 را باید انتخاب کنید. در این مرحله بیشتر مراقب باشید، زیرا اگر به آدرس اشتباهی مراجعه کنید، دارایی خود را از دست خواهید داد.

در مرحله بعد در Trust Wallet خود روی BNB کلیک کرده و روی Receive ضربه زده و آدرس BNB خود را کپی کنید. سپس آن را در صفحه برداشت Binance که آدرس BNB گیرنده است، جای گذاری کنید. اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده است،  روی Submit کلیک کنید.

سپس لازم است که بر روی ارسال کد کلیک کرده و کد شش رقمی را که دریافت کرده اید در ایمیل خود وارد کرده و کد احراز هویت دو عاملی 2FA را وارد کنید و گزینه ارسال را انتخاب نمایید. بدین ترتیب می توانید ضمن برداشت از حساب بایننس خود،  سابقه معاملات در برداشت های خروجی خود را در صرافی بایننس نیز مشاهده کنید.

نحوه برداشت ارز فیات از Binance

صرافی Binance بیش از شصت ارز فیات و چندین روش مختلف پرداخت را پشتیبانی می کند. برای برداشت از این حساب در بایننس، لازم است که وارد حساب Binance خود شوید. پس از ورود به سیستم، روی Fiat and Spot کلیک کنید. سپس بر روی Withdraw ضربه بزنید.

در مرحله بعدی، گزینه فیات را انتخاب کنید و ارز فیات مورد نظر برای برداشت و روش پرداخت را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که Binance از کارت های اعتباری، کارت های نقدی، انتقال بانکی یا مانده پول نقد پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که روش پرداخت براساس ارز و منطقه انتخابی شما می باشد. سپس لازم است که جزئیات مورد نیاز را وارد کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید. برای تأیید برداشت، کد تأیید خود را وارد کنید.

سوالات متداول

Binance یک مبادله است که در آن کاربران می توانند ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنند. این صرافی از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده رایج پشتیبانی می کند.

Binance یک مبادله امن است که به شما امکان محافظت از حساب کاربر را با استفاده از احراز هویت دو عاملی 2FA را می دهد.

Binance ، دارای روش های مناسبی از جمله احراز هویت دو عاملی برای جلوگیری از حمله هکرها می باشد با این حال در هکرها توانستند در سال 2019 از طریق یک معامله برداشت حدود 7000 بیت کوین از مبلغ 40 میلیون دلار را داشته باشند.

برداشت های فوری کارت به کاربران Binance این امکان را می دهد که بلافاصله پول خود را از کیف پول های فیات به کارت های اعتباری و بدهی خود منتقل کنند.

ارزش Binance Coin تا سال 2025 معادل 715.52 دلار خواهد بود و برای رسیدن به نقطه عطف  1000 دلار تا سال 2028 صعود خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *