امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره Polkadot و تاریخچه آن

Polkadot یک پروتکل بلاکچین است که چندین زنجیره بلوک تخصصی را به یک شبکه واحد متصل می کند و  به عنوان بخشی از چشم انداز گسترده ای برای وب طراحی شده است. این ارز دارای پروتکل منبع باز بوده و باعث انجام انتقال ساده تر هر نوع داده و رمزها را ایجاد کرده و بدین ترتیب زنجیره های بلوکی زیادی در این برنامه می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

هدف از ایجاد این همکاری به وجود آمدن وب غیرمتمرکز و البته خصوصی است که بتواند توسط کاربران کنترل شود. پولکادات نرم افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه جهانی رایانه برای کار با بلاکچینی است که در بالای آن کاربران می توانند بلاکچین های خود را راه اندازی و کار کنند.

به این ترتیب، این ارز رمزپایه، یکی از چندین بلاکچین رقابتی است که هدف آن رشد اکوسیستم ارزهای رمزپایه است. با این حال، Polkadot ، یکی از جدیدترین ارزهای رمزپایه است که در سال 2020 راه اندازی شد و تعدادی از ویژگی های فنی جدید را برای رسیدن به هدف بلند پروازانه خود ارائه داد.

این ارز دیجیتال، برای کار با دو نوع زنجیره بلوک طراحی شده است. یک شبکه اصلی، به نام زنجیره رله، که در آن معاملات دائمی هستند و شبکه های ایجاد شده توسط کاربر که parachains نامیده می شوند. پاراچین ها را می توان برای هر تعداد استفاده، سفارشی کرد و در زنجیره اصلی قرار داد، بنابراین معاملات پاراچین از امنیت یکسان زنجیره اصلی بهره مند می شوند.

سکه Polkadot چیست ؟

با تکیه بر این طراحی، تیم Polkadot ادعا می کند که معاملات را می توان با استفاده از منابع محاسباتی مورد نیاز برای اجرای زنجیره اصلی، ایمن و دقیق نگه داشت. اگرچه کاربران این مزیت اضافی را دارند که می توانند پاراچین های بسیاری را برای استفاده های مختلف سفارشی کنند.

تیم Polkadot معتقد است که این طراحی به کاربرانش امکان انجام معاملات بصورت خصوصی و کارآمدتر را می دهد و باعث ایجاد زنجیره بلوکی می شود که اطلاعات کاربر را در شبکه عمومی فاش نمی کند. تا به امروز ، Polkadot تقریباً دویست میلیون دلار از فروش ارز رمزنگاری شده DOT ​​جمع کرده است  و آن را به یکی از بیشترین بودجه های پروژه های بلاکچین تاریخ تبدیل کرده است.

اهداف پولکادات

ارز رمزپایه DOT Polkadot سه هدف مشخص را تأمین می کند که شامل ارائه زنجیره های موازی، مدیریت شبکه و عملیات می باشد. این ارز، چهار مولفه مشخص و اصلی را شامل می شود. رله زنجیره ای که قلب پولکادات به شمار می آید، پاراچین ها که زنجیره های مستقل هستند، پارادرید که مشابه پاراچین ها بوده و در نهایت بریدج که باعث اتصال بلاکچین های خارجی است.

بنیانگذاران این ارز دیجیتال

Polkadot توسط Parity Technologies، به رهبری گاوین وود و جوتا اشتاینر، دو مدیر سابق اتریوم ساخته شده است. این ارز رمزنگاری شده از پشتیبانی بنیاد Web3 بهره می برد. این سازمان از نزدیك پروژه را با تحت حمایت خود گرفته و در جهت تحقیق و همکاری، بودجه در اختیار پروژه قرار می دهد.

Parity در سال 2015 تاسیس شد. در ابتدا، کار بر روی نرم افزار گره برای اتریوم، آغاز شد. این شرکت به تدریج پشتیبانی از آن پروژه را متوقف کرده و اجازه داده است تا روی پولکادات تمرکز کند. توسعه این ارز رمزپایه در نوامبر 2017 آغاز شد و در اواسط سال 2018 دو اثبات مفاهیم را راه اندازی کرد و اولین پاراچین Polkadot را در ژوئیه 2018 به کار گرفت. این ارز در سال2020 در حالت اولیه راه اندازی شد و انتقال رمزها در آگوست 2020 فعال شد.

منحصر به فرد بودن Polkadot

لازم به ذکر است که Polkadot شبکه ای چند زنجیره ای است که می توان در آن به صورت موازی چندین زنجیره را پردازش نمود. بدین ترتیب در پردازش های موازی، قدرت مقیاس پذیری بهبود خواهد یافت. در این فرآیند، ساخت بلاکچین های سفارشی بسیار آسان و سریع بوده و در چند دقیقه به پولکادات متصل خواهید شد. انعطاف پذیری و سازگاری این شبکه باعث می شود که میان شرکت کنندگان، اشتراک داده ها امکان پذیر شود. از سویی دیگر برای ارتقاء  Polkadot و ایجاد ویژگی های جدید، می توان آن را به صورت خودکار پیاده سازی نمود.

 سکه های در گردش پولکادات DOT

 اکنون به Polkadot یک میلیارد توکن DOT اختصاص یافته است که با تغییر نام که به جهت جلوگیری از به کارگیری اعشار و ساده تر شدن محاسبات صورت گرفته است، همراه بوده است. در حال حاضر قیمت این ارز 8.27 دلار  آمریکا بوده و برای تهیه آن می توان از صرافی های معتبر اقدام نمود. شما می توانید برای این کار از صرافی صرافر بهره ببرید. کارشناسان Sarafer راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما خواهند داد.

امنیت شبکه در آن

آن چه که توانسته است به ایمن سازی بلاکچین ها کمک موثری داشته باشد، امکان همکاری گسترده Polkadot است که از طریق مجموعه ای از اعتبار سنج های رایج ایجاد شده و این امکان را ایجاد کرده است تا با منتشر کردن اطلاعات خود در پاراچین ها، معاملات را مقیاس بندی نمود.

این شبکه برای ایجاد حداکثری امنیت زنجیره ای و انتخاب اعتبار سنج ها از مکانیزم اثبات منافع سهام نامی استفاده می کند که بدین ترتیب زنجیره ها این امکان را دارند که مطابق با قوانین تعاملی ایمن داشته باشند. این درحالی است که به صورت مستقل اداره می شوند.

مزایای ارز دیجیتالی پولکادات چیست ؟

از جمله مزیت هایی که شبکه های بلاکچین  Polkadot برخوردار می شوند، می توان به عوامل ذیل اشاره نمود :

مقیاس : یکی از نکاتی که لازم است اشاره کنیم این است که هر یک از بلاکچین ها، قادر هستند، بخشی از ترافیک ها را مورد پردازش قرار دهند. Polkadot یک که شبکه ای به صورت چند زنجیره ای خرد شده می باشد، بدین ترتیب می توان تراکنش های خود را به شکلی موازی در زنجیره های مختلفی پردازش کرده و تنگناهای شبکه های قدیمی مربوط به پردازش معامله ها را که بصورت واحد انجام می شد، حذف نمایند.

این قدرت پردازش موازی باعث می شود که مقیاس پذیری بهبود بخشیده و شرایط مناسبی را برای افزایش تصویب و رشد در آینده ایجاد کرد.

تخصص :

وقتی صحبت از معماری بلاکچین می شود، در نظر گرفتن یک اندازه برای همه مناسب نیست. همه بلاکچین ها برای پشتیبانی از ویژگی های مختلف، مبادله می کنند.  در پولکادات، هر بلاکچین می تواند یک طراحی جدید داشته باشد که برای یک مورد خاص بهینه شده باشد. بنابراین بلاکچین ها قادر به ارائه خدمات بهتری خواهند بود و از کدهای غیر ضروری استفاده نکرده و می توانند امنیت و عملکردی بهتر ارائه کنند.

همکاری :

شبکه ها و برنامه های کاربردی در این ارز دیجیتالی، می توانند همانند برنامه های موجود در تلفن های هوشمند، اطلاعات را بدون نیاز به اعتماد به ارائه دهندگان خدمات متمرکز، به اشتراک بگذارند. آن چه که در دیگر شبکه ها شاهد آن بودیم، عملکرد مستقل محیط ها بوده است که در این شبکه پولکادات، این قابلیت ایجاد شده است که میان زنجیره ها ارتباط و همکاری ایجاد شود.

خودگردانی :

جوامع موجود در Polkadot به دلخواه شبکه خود را اداره می کنند و حاکمیت شبکه Polkadot را به عنوان سهامی شفاف در اختیار دارند. این امکان برای گروه ها وجود دارد که متناسب با تقاضای خود، مدیریت بلاکچین های خود را انجام داده و آن ها را بهبود ببخشند. می توانند ایده های نوین خود را تست کرده و نمونه های پیشین را برای فرآیندی سریع تر جایگزین نمایند.

ارتقاء شبکه :

مانند سایر نرم افزارها، بلاکچین ها نیز برای به روز ماندن و پیشرفت در طول زمان، به ارتقا نیاز دارند. با این حال، به روزرسانی زنجیره ها ، که دو تاریخ معامله جداگانه ایجاد می کنند، اغلب ماهها به طول می انجامد. Polkadot امکان به روزرسانی بدون چنگال را فراهم می کند و به زنجیره بلوک اجازه می دهد با دسترسی به فناوری بهتر، تکامل یافته و به راحتی سازگار شود.

چشم انداز و آینده پولکادات

این ویژگی های اصلی در کنار هم، دنیایی از امکانات و خدمات جدید را فراهم می کنند که باعث می شود افراد بتوانند زندگی دیجیتالی خود را کنترل کنند. چندین تیم در حال حاضر در حال ساخت راه حل های تأثیرگذار برای Polkadot برای طیف وسیعی از برنامه ها از جمله امور مالی، بازی، هویت دیجیتال، اینترنت اشیا، مدیریت زنجیره تامین، شبکه های اجتماعی و فناوری های ابری هستند.

 بنیاد Web3، سازمانی که مسئول توسعه Polkadot است، از بسیاری از این تیم ها با کمک های مالی، از زیرساخت های سطح پایین گرفته تا اجزای اکوسیستم مانند کیف پول، پاراچین ها، پل ها و ابزارها، پشتیبانی می کند.

روز به روز، اکوسیستم این ارز رمزپایه بزرگ تر و قوی تر می شود، زیرا تیم ها بیش از گذشته به مزایا و کارایی استقرار پروژه خود در Polkadot پی می برند. طراحی منحصر به فرد در این شبکه، بیش از آنچه در شبکه های قبلی امکان پذیر بود، امکانات بیشتری را برای نوآوری و تکرار انعطاف پذیر به پروژه ها می بخشد.

Polkadot چگونه کار می کند؟

شبکه Polkadot امکان ایجاد سه نوع بلاکچین را فراهم می کند.

رله زنجیره ای : اصلی ترین بلاکچین این ارز ، جایی است که معاملات در آن نهایی می شوند. برای دستیابی به سرعت بیشتر، زنجیره رله افزودن معاملات جدید را از عملکرد اعتبار آن معاملات جدا می کند. این مدل طبق آزمایش 2020 ، به Polkadot اجازه می دهد تا بیش از 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

پاراچین ها :Parachains  زنجیره بلوکی سفارشی است که برای تأیید صحت معاملات از منابع محاسباتی زنجیره رله استفاده می کند.

Bridges : پل ها به شبکه این ارز رمزنگاری شده اجازه می دهند تا با بلاکچین های دیگر ارتباط برقرار کند. کار برای ساختن پل هایی با بلاکچین هایی مانند اتریوم، بیت کوین و … در حال انجام است، که به شما امکان می دهد تا نشانه ها بدون مبادله مرکزی عوض شوند.

حاکمیت پولکادات

سه نوع کاربر Polkadot می توانند بر توسعه نرم افزار تأثیر بگذارند که شامل موارد ذیل می باشد.

دارندگان DOT : هرکسی که توکن DOT خریداری کند می تواند با استفاده از DOT خود تغییراتی را در شبکه پیشنهاد دهد و تغییرات عمده پیشنهادی دیگران را تأیید یا رد کند.

شورا : این گروه توسط دارندگان DOT انتخاب می شوند، اعضای شورا وظیفه پیشنهاد و تعیین تغییرات ایجاد شده توسط دارندگان DOT در نرم افزار را دارند.

کمیته فنی : این گروه متشکل از تیم هایی است که به طور فعال در حال ساخت Polkadot هستند، این گروه می تواند در موارد اضطراری پیشنهادهای ویژه ای ارائه دهد. اعضای کمیته فنی توسط اعضای شورا رأی می دهند.

تفاوت میان پولکادات و اتریوم

با توجه به اینکه آنها از یک بنیانگذار مشترک هستند، اما تفاوت هایی میان Polkadot با Ethereum وجود دارد. در واقع ، این ارز رمزنگاری شده شباهت زیادی در طراحی و عملکرد با اتریوم داشته و شاید بتوان گفت که بروزرسانی شده اتریوم است.

هر دو شبکه از یک بلاکچین اصلی استفاده می کنند که در آن تراکنش ها نهایی می شود و امکان ایجاد بسیاری از بلاکچین های کوچک تر را فراهم می کند. هر دو فناوری از staking به جای استخراج به عنوان ابزاری برای همگام سازی شبکه استفاده می کنند.

این را لازم است بدانید که توسعه دهندگان می توانند از چارچوب توسعه Polkadot ،برای شبیه سازی نسخه ای از بلاکچین Ethereum استفاده کنند که می تواند در طراحی های بلاکچین سفارشی خود استفاده نمایند.

سوالات متداول

برای درک امنیت پروتکل، لازم است بدانید که گره های اعتبارسنج امنیت زنجیره رله و پاراچین را که در سیستم عامل کار می کنند، فراهم می کنند. گره ها اعتبار تمام بلوک ها را بررسی کرده  اگر یک بلوک صحیح باشد، اعتبارسنجان مهر تأیید آن را می گذارند.

مسلماً این ارز دیجیتالی، سرمایه گذاری بهتری نسبت به برخی از سکه های تازه راه اندازی شده که در بازار رمزنگاری ها نیز موج می زند، است. علت رشد سریع این ارز و جایگاه آن در پروژه های برتر ، توانایی پاراچین ها برای صدور رمز می باشد.

ساده ترین راه خرید و فروش ارز رمزنگاری شده از طریق صرافی رمزنگاری است. صرافی صرافر به شما امکان می دهد ارز فیات یا سایر ارزهای رمزپایه را فقط با چند کلیک به صورت آنلاین به Polkadot تبدیل کنید.

خیر. ارز رمزنگاری شده پولکادات، توسط Coinbase پشتیبانی نمی شود.

انتظار می رود قیمت DOT تا اواسط سال 2021 به 8 تا 8.25 دلار افزایش یابد. این ارز رمزنگاری شده با ویژگی ها و عملکرد نوآورانه خود، رشد صعودی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *