امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Filecoin و تاریخچه آن

Filecoin به عنوان یک سیستم ذخیره و به شکل غیرمتمرکز می باشد که با هدف ذخیره سازی اطلاعات بسیار مهم طراحی شده است. این پروژه در سال 2017 با عرضه اولیه سکه 205 میلیون دلار سرمایه جمع کرد و در همان تاریخ این برنامه را راه انداری نمود. این پروژه برای اولین بار در سال 2014 به عنوان لایه تشویقی برای سیستم پرونده IPFS و یک شبکه ذخیره سازی نظیر به نظیر توصیف شد.

لازم به ذکر است که فایل کوین، پروتکل باز است و توسط یک بلاکچین پشتیبانی می شود که تعهدات شرکت کنندگان در شبکه را ثبت می کند و با معاملات انجام شده با استفاده از FIL ، واحد پول بلاکچین این کار صورت می گیرد. زنجیره بلوک هم بر اساس اثبات تکثیر و هم بر اثبات زمان ساخته شده است. بنیانگذاران Filecoin خوان بنت می باشد.

برتری های شبکه Filecoin

فایل کوین قصد دارد داده ها را به صورت غیرمتمرکز ذخیره کند. بر خلاف شرکت های ذخیره سازی ابری مانند سرویس های وب آمازون که مستعد مشکلات تمرکز هستند، Filecoin از ماهیت غیرمتمرکز خود برای محافظت از یکپارچگی مکان داده ها استفاده می کند و به راحتی قابل بازیابی است و سانسور آن دشوار است.

سیستم های ذخیره سازی غیرمتمرکز مانند فایل کوین به افراد اجازه می دهد تا از داده های خود محافظت کرده و همچنین دسترسی به وب را برای مردم در سراسر جهان فراهم می کند. از آنجا که شرکت در این شبکه برای استخراج و ذخیره، مستقیماً با برنده شدن پاداش مرتبط است، توسعه دهندگان این شبکه، انگیزه های صادقانه را برای شرکت کنندگان Filecoin و ذخیره هرچه بیشتر داده ها فراهم می کنند.

سکه های در گردش فایل کوین

می توان گفت که Filecoin به عنوان بازار داده توصیف می شود که در آن کاربران می توانند فضای ذخیره سازی خود را به سایر کاربران که به دنبال اجاره هستند، بفروشند.  در این اکوسیستم پنج دسته وجود دارد که برای کسب منافع خود می توانند نشانه ها را معامله کنند که شامل توسعه دهندگان، مشتریان، استخراج کنندگان، دارندگان توکن و شرکای اکوسیستم می باشد. همچنین سه بازار فایل کوین نیز وجود خواهد داشت که ذخیره سازی پرونده، بازیابی پرونده و تجارت رمز ارز را شامل می شود.

در سال 2020 ، چهارصد شرکت کننده در مرحله آزمایشی شرکت کردند و ظرفیت داده شبکه Filecoin را بیش از 325 افزایش دادند که بدین ترتیب تقریباً 3.5 میلیون نشانه FIL برای شرکت کنندگان در مسابقه منتشر شد.

امنیت در شبکه Filecoin

 از طریق اثبات تکثیر و اثبات زمان و مکان امن می شود. در این شبکه، گره هایی که به عنوان استخراج کنندگان بازیابی نیز شناخته می شوند، در حال رقابت هستند تا بتوانند هرچه سریعتر داده ها را به مشتریان ارائه دهند. سپس آنها با هزینه های FIL پاداش می گیرند که این باعث تشویق شبکه ای از گره هایی می شود که می خواهند پرونده ها را تکرار و حفظ کنند.

گره های استخراج کننده ذخیره سازی به طور مداوم در حال رقابت برای تهیه قرارداد برای ارائه ذخیره سازی به مشتریان در مدت زمان مشخص هستند. هنگامی که یک استخراج کننده ذخیره و مشتری آنها توافق می کنند، حافظه ذخیره سازی اطلاعات مشتری را در یک بخش نگه می دارد و آنها را مهر و موم می کند تا یک نسخه منحصر به فرد از داده های آن بخش ایجاد کند.

 استخراج کنندگان ذخیره سازی به عنوان هزینه معامله توسط FIL پاداش می گیرند و همچنین این استخراج کنندگان می توانند بلوک ها را استخراج کرده و پاداش بلوک دریافت کنند.

مزایای (Filecoin (FIL

کاربران Filecoin (FIL) از مزایای متنوعی برخوردار هستند که این پلتفرم را به یک رقیب جدی در بازار تبدیل می کند. این پروتکل باعث ایجاد انگیزه در شبکه جهانی اپراتورهای رایانه ای می شود تا خدمات مشترک و ذخیره سازی پرونده را برای گروه ها فراهم کنند. این استراتژی، همکاری بیشتری میان کاربران را ایجاد می کند. از همین روست که به طور چشمگیری، جامعه فایل کوین یکی از سریع ترین رشد در بازار را داشته است.

رویکرد غیرمتمرکز Filecoin برای ذخیره سازی، کاربران و ارائه دهندگان ذخیره سازی را در درجه اول قرار می دهد. این پلتفرم قادر است با سرعت به بازیابی داده ها اقدام کرده و از بسیاری از پیشروهای این صنعت گوی سبقت را برباید. ضمن آن که همزمان با رشد و گسترس بازار،  طراحی زیرساخت های این برنامه به گونه ای طراحی شده است که بتواند همواره به روزرسانی شده و بهینه گردد. به این ترتیب این شبکه این امکان را دارد که به سریع ترین و ارزان ترین روش ذخیره داده در اینترنت تبدیل شود.

همچنین ماهیت غیر متمرکز نظیر به نظیر Filecoin باعث مقاومت در برابر سانسور می شود. شبکه های غیرمتمرکز نقطه خرابی ندارند و هیچ ناظری نیز وجود ندارد و تمام داده های موجود در این شبکه با بالاترین استانداردها رمزگذاری شده اند.

Filecoin چگونه کار می کند؟

Filecoin در بالای پروتکل ذخیره سازی و بازیابی پرونده های نظیر به نظیر دیگر به نام IPFS ساخته شده است. این پلت فرم بسیار شبیه فایل کوین است اما بدون مزیت های مالی آن می باشد. کاربران می توانند داده ها و فضای ذخیره سازی را با استفاده از شبکه IPFS به صورت رایگان به اشتراک بگذارند. با این حال، با استفاده از این پروتکل نمی توانند سودی کسب کنند. به این ترتیب می توان گفت که Filecoin قابلیت استفاده از سیستم را بهبود می بخشد.

کاربران فایل کوین برای استخراج، بازیابی و توزیع داده ها به ماینرها پرداخت می کنند. ماینرها پاداش هایی به صورت توکن های FIL دریافت می کنند. مبلغی که کاربر برای خدمات ذخیره سازی می پردازد، توسط بازار آزاد تعیین می شود. قابل توجه است که هزینه ها متناسب با سرعت انتخابی کاربر انتخاب می شود.

جالب اینجاست که در اکوسیستم Filecoin ، استخراج کنندگان با یکدیگر رقابت می کنند تا کمترین قیمت ذخیره سازی را ارائه دهند. ضمن آن که تنها معیار ماینر شدن، داشتن فضای خالی هارد دیسک و اتصال به اینترنت است.

سوالات متداول

اصلی ترین نوع استخراج کننده در اکوسیستم Filecoin ، Storage Miners است. اینها افرادی هستند که به عنوان ارائه دهنده ذخیره سازی عمل می کنند.

نشانه های FIL به عنوان رمز اصلی ابزار شبکه Filecoin عمل می کنند. کاربران در FIL پاداش می گیرند. رمزهای FIL دارایی های دیجیتالی همه کاره ای هستند که می توانند در صرافی های جهانی معامله شوند.

Filecoin یک اکوسیستم است که در آن شرکت کنندگانی که فضای ذخیره سازی رایگان را روی دستگاه های خود اختصاص می دهند، به دلیل مشارکت خود پاداش می گیرند.

این شبکه بر روی یک سیستم عامل منبع باز ساخته شده است و سازگاری لازم را برای ادغام با ابزارهای توسعه دهنده اتریوم دارد.

اگر قیمت Filecoin کاهش یابد و استخراج کنندگان دیگر سود کسب نکنند، کل شبکه می تواند سقوط کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *