امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

انواع دستگاه ماینر و مزایا و معایب هر کدام چیست

با ورود ارزهای رمزنگاری شده، هر روز افراد بیشتری به این دنیای جدید و عجیب بلاکچین علاقه مند می شوند، زیرا آنها شنیده اند که کسب درآمد از آنها وجود دارد. استخراج رمز ارز، فرآیندی است که در آن یک ماشین وظایف خاصی را انجام می دهد تا کمی ارز رمزپایه به دست آورد. در این جا خواهیم گفت انواع دستگاه ماینر و مزایا و معایب هر کدام چگونه است تا بتوانید برای ورود به این حوزه، با دانش کافی عمل کنید.

استخراج ارز رمزنگاری شده

ابزارهای لازم برای استخراج ارز رمزنگاری شده می تواند در دسته بندی های ذیل باشد.

استخراج ابر : اگر به دنبال روش های استخراج رمزنگاری هستید، استخراج ابری احتمالاً محبوب ترین راه برای استخراج ارزهای رمزپایه است. این فرآیندی است که در آن شما به شخصی که اغلب یک شرکت بزرگ است، مبلغ مشخصی پول پرداخت می کنید و انواع دستگاه ماینر و همچنین فرآیند استخراج خود را اجاره می دهید. این اجاره برای مدت زمان توافقی طول می کشد و از این طریق تمام عوایدی که دکل بدست می آورد، منهای هزینه برق و نگهداری، به کیف پول ارز رمزنگاری شده شما منتقل می شود.

استخراج پردازنده : استخراج CPU از پردازنده هایی برای استخراج ارزهای رمزپایه استفاده می کند. البته در حال حاضر افراد کمتری این روش را برای استخراج ارز رمزنگاری شده روزانه انتخاب می کنند. زیرا استخراج پردازنده بسیار کند بوده و میزان درآمد آن کم است. اما اساساً به این دلیل که هرکسی با رایانه رومیزی می تواند این کار را انجام دهد، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

استخراج GPU : استخراج GPU احتمالاً محبوب ترین و شناخته شده ترین روش استخراج ارزهای رمزپایه است. استخراج کنندگان ابر از دکل های GPU برای خدمات خود استفاده می کنند و صحبت از سرعت هش آن و نیروی کار عمومی می شود، دکل استخراج GPU عالی است. سکوهای GPU از کارت گرافیک برای استخراج ارزهای رمزپایه استفاده می کنند.

استخراج ASIC : ASIC ها دستگاه های خاصی هستند که به طور صریح استخراج رمزنگاری طراحی شده اند. ASIC ها بسیار شناخته شده و ارزشمند هستند زیرا در مقایسه با پردازنده گرافیکی میزان ارز رمزنگاری که تولید می کنند، بالاست. آن ها در میان انواع دستگاه ماینر، دستگاه هایی بسیار قدرتمند هستند.

راه های استخراج

لازم به ذکر است که استخراج متناسب به روش آن به سه نوع تقسیم می شود :

استخراج فردی :

 این یک استخراج مستقل و مبتنی بر تجهیزات است که نیازی به مشارکت جمعی در استخرها ندارد. در این حالت، تمام سکه هایی که استخراج کرده اید و همچنین هزینه های معاملاتی به عنوان یک سود به شما تعلق دارد. توان تجهیزات برای استخراج فردی مهم است زیرا برای اطمینان از پیچیدگی محاسبات به یک نرخ هش زیاد نیاز است. استخراج انفرادی برای استخراج ارزهای رمزپایه تازه، مفید است.

استخراج جمعی در استخرها :  

استخر یک سرور است که قدرت انواع دستگاه ماینر محاسباتی را با هم ترکیب می کند. این یک شبکه رایج است که در ایجاد بلوک های جدید فعالیت می کند. سکه های استخراج شده، با توجه به سهم خودشان از روند کار، بین کارگران استخراج تقسیم می شوند. به دلیل افزایش پیچیدگی شبکه ارزهای رمزپایه محبوب، همگام سازی لازم است.

استخراج ابری :

در اینجا شما قدرت محاسبه را از خدماتی اجاره می کنید که در مقیاس صنعتی استخراج می کند. در این صورت دیگر نیازی به تأسیس مزارع خود و استفاده از انواع دستگاه ماینر و نگهداری آنها نخواهید داشت. کافی است که در هنگام استخراج سکه ها، هزینه های دارنده مزرعه را که عمدتا شرکتهای بزرگی هستند، پرداخت کنید. استخراج از طریق ابر امکان پیوستن به تولید را بدون سرمایه گذاری های کلان فراهم می کند.

نکات مهم در ایجاد مزرعه ماینینگ

هر مزرعه ماینینگ را می توان تا حدی منبع درآمد منفعل دانست، زیرا تلاش زیادی برای این کار لازم نیست. بایستی فرایند را کرده و با تداوم و کارآیی مناسب انواع دستگاه ماینر، سکه های بدست آمده را بدست آورید. نکته اصلی در اینجا در نظر گرفتن جنبه های مهمی مانند آسیب احتمالی تجهیزات است که برای مراقبت از تجهیزات لازم است.

خنک سازی اتاق و کاهش صدای مزرعه، پایداری منبع تغذیه و همچنین سیم کشی با کیفیت بالا از دیگر نکاتی است که باید هنگام برنامه ریزی راه اندازی این صنعت در نظر داشت.

سلطه دو نوع ماینر

آن چه که روشن است امروزه فضای استخراج ارزهای رمزپایه، در میان انواع دستگاه ماینر، تحت سلطه دو نوع استخراج کننده GPU و ASIC  است که هرکدام با مجموعه موافقان و مخالفان خاص خود روبرو هستند.

در حالی که پردازنده های گرافیکی همچنان محبوب هستند، اما برخی از رمزنگاری ها تحت سلطه ASIC ها قرار دارند که بسیار قدرتمندتر بوده و مصرف برق کمتری نسبت به پردازنده های گرافیکی دارند. البته باید گفت که ASIC ها می توانند الگوریتم خاصی را استخراج کنند، در حالی که پردازنده های گرافیکی تقریباً برای هر سکه انعطاف پذیر هستند.

مشکل این است که اگر کسی نحوه استفاده از ASIC را برای استخراج سودآور الگوریتمی که در حال حاضر توسط GPU استخراج می شود پیدا کند، ASIC خیلی زود بر آن شبکه تسلط پیدا می کند. وقتی تعداد ASIC های استخراج یک سکه افزایش می یابد، هش ریت شبکه و سطح دشواری آن هر دو افزایش می یابد و در نتیجه انواع دستگاه ماینر GPU را از میدان خارج می کنند.

از سویی دیگر رمزنگاری های خاصی مانند اتریوم در برابر ASIC مقاوم هستند. این بدان معناست که هیچ کس هنوز نتوانسته است این الگوریتم ها را با استفاده از ASIC استخراج کند. برخی از رمزنگاری ها مانند مونرو نیز برای خارج کردن ماینرهای ASIC از شبکه خود و بازگرداندن ماینرهای GPU اقدام کرده اند. تولیدکنندگانی مانند Bitmain اکنون ASIC های خود را به روز می کنند.

این پویایی ها به استخراج کنندگان کارآمد کمک می کند. به زودی انتظار می رود که انواع دستگاه ماینر جدید و قدرتمند به عنوان ASIC ها به بازار راهی شوند که به اندازه GPU ها نیز انعطاف پذیر باشند و باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر فورک های سخت شود. در حقیقت، با پیشرفت های فناوری، نوع سوم ماینرهای جدید FPGA راهی این صنعت می شود.

معیارهای کلیدی برای مقایسه انواع دستگاه ماینر

برای مقایسه عینی بین انواع مختلف دستگاه های ماینر، باید از برخی معیارهای اصلی به عنوان مبنا استفاده کنیم. در حالی که برخی از معیارها مانند قیمت سکه، مشکل استخراج، هشدار شبکه و هزینه برق مطرح است، موضوعاتی در خصوص تجهیزات استخراج نیز وجود دارد.

معیارهای کلیدی همچون هاشرت، هزینه سخت افزار و ماندگاری آن ها باید در نظر گرفته شود. مهمترین عامل نسبت هش ریت به قدرت است. هرچه میزان هش ریت بالاتر و مصرف برق کمتر باشد، استخراج کننده سود بیشتری خواهد داشت.

بازگشت سرمایه و دوام تجهیزات استخراج نیز مهم است. هرچه هزینه اولیه بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای جبران تمام هزینه های پیشین لازم است. یک دستگاه ماینر مقاوم و بادوام نیز جبران هزینه های اولیه را آسان تر می کند. با نسبت مطلق هش ریت به قدرت، انواع دستگاه ماینر ممکن است در بازه زمانی کوتاهتر بازدهی مثبت را ایجاد کند.

نکات مثبت و منفی هر ماینر

انواع دستگاه ماینر GPU :

GPU محبوب و مقرون به صرفه است و انعطاف پذیری برای استخراج سکه های مختلف را فراهم می کند. از آنجا که انواع دستگاه ماینر GPU می تواند برای اهداف دیگری مانند بازی و یا هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند، با فروش مجدد آنها 20 الی50٪ ، هزینه های اولیه خود را به راحتی جبران می کنند.

اما این ماینر ها مصرف زیاد انرژی داشته و در مقایسه با ASIC ها چندان قدرتمند نیستند و نمی توان سکه های خاصی را استخراج کرد. همچنین تجهیزاتی حجیم و سنگین می باشند.

انواع دستگاه ماینر ASIC :

ASIC ها با داشتن بیشترین قدرت ، تا حد زیادی کارآمدترین استخراج کنندگان در بازار هستند. آن ها برای استخراج یک الگوریتم خاص از یک ارز رمزنگاری شده خاص طراحی شده اند. این می تواند یک نقطه قوت و ضعف باشد. خرید انواع دستگاه ماینر ASIC می تواند شما را به سرنوشت یک سکه خاص در بازار ارزهای رمزنگاری گره بزند. این درحالی است که برخی از تولید کنندگان ASIC در این فضا قدرت زیادی دارند.

این نوع از ماینرها دارای مصرف برق کم، بالاترین کارایی، هشرات بسیار بالا و وزنی سبک می باشند. این درحالی است که قابل ارتقا نبوده و گران قیمت هستند.

ماینرهای FPGA :

این نوع از ماینرها دارای بیشترین میزان انعطاف بوده اما کم قدرت ترین دستگاه ها می باشند. انواع دستگاه ماینر FPGA در مقایسه با دیگر دستگاه ها، دارای جایگاهی متوسط است. اگرچه FPGA ها به اندازه ASIC قدرت ندارند، اما بهترین مزیت آنها این است که بر خلاف ASIC، می توان آنها را دوباره برنامه ریزی کرد تا پس از هارد فورک، الگوریتمی متفاوت را استخراج کند. هر چند که برنامه ریزی مجدد آن ها چندان ساده نیست.

این نوع از ماینرها دارای قدرت هش بالا، بوده و کم مصرف هستند. همچنین گرما و سر و صدای کمتری تولید می کند. البته انتظار می رود FPGA های جدیدی که امسال ارائه می شوند، چندین برابر کارآمدتر از اکثر استخراج کنندگان GPU موجود در بازار باشند و بتوان از انواع دستگاه ماینر FPGA برای استخراج الگوریتم های مقاوم در برابر ASIC با سرعتی بسیار بالاتر از GPU استفاده کرد.

انواع دستگاه ماینر

Bitmain AntMiner S5

S5 ارزش بسیار خوبی برای پول و کارایی ارائه می دهد. برخلاف مدل هایی مانند S7 و S9 ، با ولتاژ پایین تر صد و پانزده ولت کار می کند. مصرف کم انرژی S5 ، آن را به عنوان یک دستگاه ایده آل استخراج بیت کوین تبدیل می کند که قادر به ارائه کارایی عملیاتی چشمگیر است. این ماینر برای هر 0.51 وات هش  1GH /s   تولید می کند.

Bitmain AntMiner S7

این ماینر یکی دیگر از مدل های قدیمی Bitmain است که از  انواع دستگاه ماینر ASIC و بسیار محبوب است. S7 دارای مصرف برق مناسبی است و در صورت استفاده با یک منبع تغذیه قوی مانند 1600 وات ، از قابلیت سازگاری چشمگیری برخوردار است. این دستگاه در محیط های گرم دارای حساسیت بالایی خواهد شد.

AntMiner T9

این ماینر یکی از قدرتمندترین واحدهای ASIC موجود در بازار است که یکی از گرانترین دستگاه ها نیز می باشد. T9 از نظر عملکرد و کارایی اغلب با S9 مقایسه می شود اما شامل برخی پیشرفت های قابل توجه در کیفیت تراشه است که ثبات سخت افزار را افزایش می دهد. T9 در حدود 1450 وات مصرف می کنند که تقریباً   TH / s 11.5 را ارائه می دهند.

AvalonMiner 741

ماینر 741 ، با هشتادو هشت تراشه و مکانیزم خنک کننده جدید همراه است که در کنار هیت سینک های دوتایی ، کارایی جریان هوا را در دستگاه افزایش می دهد. این ماینر میزان هش   TH / s7.3  را ارائه می دهد و بسیار کارآمدتر از سایر دستگاه های ASIC در همان محدوده قیمت هستند.

Bitmain AntMiner L3 +

در میان انواع دستگا ماینر، یکی از محبوب ترین واحدهای ASIC در جهان برای استخراج کنندگان است. L3 میزان هش  MH / s504  را با مصرف برق هشتصد وات فراهم می کند.

Bitmain AntMiner D3

این ماینر یک دستگاه بسیار محبوب برای استخراج کنندگان متمرکز بر استخراج دش است. ارز رمزنگاری شده که در اصل برای مقاومت در برابر ASIC طراحی شده است. D3 سرعت هش  GH / s 19.3 را ارائه می دهد و مصرف برق فقط یکهزار و سیصد و پنجاه وات است.

سوالات متداول

دستگاه هایی هستند که برای استخراج ارزهای رمز پایه از آن ها استفاده می شود که در انواع و کارآیی مختلفی وجود دارند.

با توجه به دستگاه ماینری که استفاده می شود و نوسانات ارزی و همچنین هزینه های موجود برای هر مزرعه، درآمد ماینرها متفاوت خواهد بود.

در این صنعت شرکت هایی همچون گلنکور ، MinMetals ،ArcelorMittal  و… توانسته اند موفقیت های خوبی را کسب کنند. در صورتی که نیاز به راه اندازی مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال دارید، می توانید از صرافر کمک بگیرید.

این یک صنعت نوپا بوده و به جهت نوسانات شدید بازار، دارای ریسک بالایی است. اما در صورتی که می خواهید وارد این کار شوید، بهتر است ابتدا مشاوره های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

استخراج ارز دیجیتال با انواع دستگاه ماینر، می تواند در اقتصاد فردی و گردش ارز دیجیتال موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *