امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره THETA و تاریخچه آن

THETA به عنوان یک شبکه بلاکچین برای پخش ویدئو ساخته شده است. این برنامه در سال 2019 راه اندازی شده و به صورت یک شبکه غیرمتمرکز فعالیت می کند که در آن کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی را به صورت همتا به همتا P2P به اشتراک می گذارند.

درباره تتا

تتا دارای رمز ارز رمزنگاری شده بومی خود ، THETA است که کارهای مختلف حاکمیتی را در داخل شبکه انجام می دهد. هدف توسعه دهندگان در این پروژه این است که باعث تغییر در صنعت پخش ویدئو شده و تغییری اساسی در شکل فعلی آن ایجاد کنند. زیرا زیرساخت های ضعیف و هزینه های زیاد در این صنعت باعث دریافت تجربه هایی ضعیف برای کاربران نهایی می شود و سازندگان محتوا نیز به دلیل وجود موانعی که بین آنها و کاربران نهایی وجود دارد، درآمد کمتری کسب می کنند.

بنیانگذاران تتا چه کسانی هستند؟

THETA را در سال 2018 میچ لیو و جیئی لانگ تاسیس نمودند. لازم به ذکر است که لیو سابقه فعالیت بالایی را در صنعت بازی و ویدئو داشته و بنیانگذار شرکت تبلیغات ویدیویی apjoy ، استارت آپ بازی های اجتماعی موبایل است. این نکته را نیز باید اضافه نمود که DApp اولین ایده ای بود که بر اساس پروتکل تتا ساخته شد. لانگ دومین بنیانگذار تتا است که به دنبال تجربه چند ساله مشابه در اتوماسیون طراحی، بازی، واقعیت مجازی اقدام به تاسیس این پلتفرم نمود.

دلایل برتری و منحصر به فرد بودن تتا

هدف مهم و مشخص در THETA غیر متمرکز نمودن جریان های ویدئو و انتقال و ارسال اطلاعات و محاسبات می باشد که بدین ترتیب بتواند برای شرکت کنندگان، دارای کاربرد مناسب تر و مقرون به صرفه باشد. این پلتفرم با استفاده از یک بلاکچین بومی اجرایی می گردد که نشانه های بومیTHETA  و TFUEL را شامل می شود و می تواند باعث تامین اقتصاد داخلی شبکه شود.

همچنین می توان گفت که جذابیت تتا بسیار زیاد است. زیرا بینندگان با خدمات پخش با کیفیت بهتر، پاداش می گیرند، سازندگان محتوا درآمد خود را بهبود می بخشند و واسطه ها که سیستم عامل های ویدئویی هستند، در تولید زیرساخت صرفه جویی می کنند و درآمد تبلیغات و اشتراک را افزایش می دهند.

از سویی دیگر کاربران انگیزه دارند هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع شبکه را به اشتراک بگذارند، زیرا جوایز به صورت نشانه های TFUEL در می آیند. از آن جایی که این برنامه منبع باز می باشد، صاحبان توکن تتا می توانند از اختیارات حاکمیتی همانند اکوسیستم های بلاکچینی که بر اثبات سهام PoS تکیه دارند، برخوردار باشند.

سکه های در گردش THETA

تتا شامل دو نشانه THETA و TFUEL است. البته TFUEL فقط برای اهداف حاکمیتی وجود دارد. تتا خود در سال 2018 راه اندازی شد، در آن زمان به عنوان رمز ERC-20 در Ethereum بین خریداران توزیع گردید. پس از آن، تمام این رمز در شبکه اصلی، تبدیل به THETA گردید.

در این شبکه میزان کل عرضه آن در یک میلیارد نشانه است. که میزان توزیع در نسبت های متفاوتی میان تمامی شرکت کنندگان شبکه و گروه تتا و مجموعه ای که ذخیره را به عهده دارد، توزیع شده است. همچنین برای تأمین انرژی معاملات به روشی مشابه موجود در اتریوم ETH استفاده می شود. باید اضافه کنیم که کل عرضه آن 5 میلیارد نشانه است.

امنیت شبکه

شبکه تتا دارای یک طرح تشویقی است که در جهت ایجاد مشارکت بیشتر کاربران طراحی شده است تا بتواند انگیزه حضور آن ها را در فعالیت های حاکمیتی افزایش دهد. از این روست که این شبکه توسط کاربران تتا ایمن می شود. همچنین این سیستم مطابق با اثبات سهام PoS می باشد که با استفاده از سازوکار اجماع در جهت ایجاد تعادل لازم میان ایمنی و قدرت عملیاتی بیشتر استفاده می نمایند. ضمن آنکه با راه اندازی گره های Guardian در سال 2019 ، تتا اطمینان حاصل کرد که هیچ نهادی واحد اکثر توکن های THETA را که همزمان ذخیره می شوند، کنترل نمی کند.

اهداف گروه THETA

چشم انداز این گروه،  تهیه جریان های ویدئویی با کیفیت بالا و بدون مشکلات بافر است که امروزه معمولاً مشاهده می شود. علاوه بر این، آنها در نظر دارند از پهنای باند و فضای ذخیره سازی کاربران برای کاهش هزینه پخش ویدئو و در عین حال بهبود کیفیت استفاده کنند.

با این وجود، با چنین رقابت قدرتمندی، آیا آنچه لازم است در اختیار این گروه قرار دارد؟ آنچه که روشن است کاربران اینترنت اشتیاق زیادی به خدمات پخش ویدئو دارند. این موضوع با محبوبیت شبکه هایی مانند یوتیوپ یا فیس بوک به اثبات رسیده است. در حقیقت، بیش از دو سوم پهنای باند اینترنت توسط جریان ویدئو گرفته شود. که هر روزه در حال افزایش است. اما آن چه که روشن است، پخش ویدئویی امروز کامل نیست. از همین روست که گروه تتا بر این روند تمرکز یافته اند.

اعضای تیم

گروه توسعه دهنده تتا با بهره مندی از فناوری بلاکچین غیر متمرکز توانسته اند برای این مساله راه حل مناسبی را بیابند. این موضوع باعث شده است که نخستین شبکه جریان غیر متمرکز در سطح جهان ایجاد شود. در سپتامبر سال 2020 آزمایشگاه های تتا اولین حق ثبت اختراع غیرمتمرکز را با عنوان روش ها و سیستم های شبکه انتقال داده و داده های غیرمتمرکز دریافت کردند.

نحوه عملکرد در این شبکه بلاکچین بدین گونه است که برای کاربران این انگیزه به وجود می آید تا برای بهبود شبکه کلی، حافظه و پهنای باند استفاده نشده خود را به اشتراک بگذارند که این موضوع منجر به عملکرد بهتری در تمامی جهان می شود. تتا به کاربران امکان می دهد تا پهنای باند بیکار و منابع محاسباتی خود را برای استخراج نشانه های تتا به اشتراک بگذارند و به نوبه خود جریان های ویدئویی را برای دیگران ذخیره کنند.

فناوری پشت تتا توکن

شبکه بلاکچین تتا با سازوکار اجماع Proof-of-Stake امن شده است که محاسبات بسیار کمتری دارد و در مقایسه با پروتکل های Proof-of-Work از تراکنش بالاتری برخوردار است. با استفاده از PoS به عنوان سازوکار اجماع، دستگاه های مختلفی که به عنوان بیننده و گره های ذخیره سازی عمل می کنند، امکان پذیر است. این گروه در شبکه تتا و در جهت حل کردن مساله مقیاس پذیری، مجموعه کوچک برای پرداخت منابع در نظر گرفته اند.

سوالات متداول

مهمترین مزیت استفاده از این راه حل این است که با دور نگه داشتن بسیاری از معاملات خرد از بلاکچین، مقیاس پذیری بسیار بیشتری را امکان پذیر می کند.

این پروتکلی است که ثابت می کند بینندگان در واقع یک ویدیوی زنده را تماشا کرده اند. این وسیله ای برای ایجاد شفافیت برای تبلیغ کنندگان و همچنین ابزاری است که کاربران می توانند در قبال تعامل خود، نشانه های تتا را بدست آورند.

این پروتکل برای ایجاد اندازه گیری قابل اعتماد از میزان درگیری جریان ویدئو و یک روش قابل اعتماد برای بینندگان و تبلیغ کنندگان برای اندازه گیری میزان جذابیت جریان ویدئو لازم است.

نوعی قرارداد هوشمند یا قرارداد تشویقی است که برای کمک به توزیع و جمع آوری پاداش استفاده می شود.

تعداد زیادی از سهامداران وجود دارند که به تقویت اکوسیستم Theta Token کمک می کنند. این شبکه با 5 گروه عمده که شامل پخش جریانی، بینندگان، تبلیغ کنندگان، سرورها و گره ها هستند، شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *