امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Decred و تاریخچه آن

Decred (DCR) ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین است که در سال 2016 راه اندازی شد. رمز و پروتکل این شبکه برای تسهیل حاکمیت باز، تعامل جامعه و سیاست های بودجه پایدار ایجاد شد. دیکرد به گونه ای ایجاد شده است که انجمن کلیه معاملات و تغییرات ایجاد شده در مورد پروتکل را تأیید می کند.

از این رو، هیچ راهی برای دارندگان بزرگ آن برای دستکاری در عملکرد پروتکل وجود ندارد. این برنامه به شدت تحت تأثیر Bitcoin قرار گرفته و از بسیاری از اصول اساسی ارز رمزنگاری شده اصلی استفاده کرده است. لازم به ذکر است که بنیانگذار و نیروی محرکه اصلی ایجاد این شبکه Jake Yocom-Piatt است.

مأموریت آن استفاده از قابلیت های فناوری بلاکچین برای ایجاد حفاظت بهتر از داده های شخصی و ایجاد آزادی سازمانی برای پروژه ها است. وی در حال حاضر، به عنوان سرپرست پروژه Decred فعالیت می کند.

برتری های Decred

Decred یک پروژه نوآورانه است. زیرا برای جلوگیری از انحصار وضعیت رأی دادن در خود پروژه، روی ماهیت غیرمتمرکز فناوری blockchain شرط می بندد. یکی از اهداف اصلی پروتکل، اطمینان از این است که همه دارندگان DCR دارای قدرت تصمیم گیری برابر هستند و نهادهای بزرگ نمی توانند آرا را به نفع خود تغییر دهند.

دیکرد با معرفی رأی دادن به دارندگان توکن، تضمین می کند افرادی که DCR کافی دارند ،امکان شرکت در آرا مربوط به آینده و فعالیت شرکت را دارند. Decred همچنین یک سکوی رای گیری اختصاصی به نام Politeia ایجاد کرد که به کاربران امکان می دهد در آرا شرکت کنند، پیشنهادات خود را ارائه دهند و بحث را آغاز کنند.

همچنین برای اطمینان از این حق رأی، دیکرد از سازوکار اجماع ترکیبی استفاده می کند که هر دو مدل اثبات کار (PoW) و مدل اثبات سهام (PoS) را ترکیب می کند. ضمن آنکه از 21 میلیون نشانه ، 8٪ قبل از راه اندازی پروتکل استخراج شده است.

نیمی از این سکه های از قبل استخراج به یک انجمن رسید، در حالی که نیمی دیگر برای تأمین هزینه های خریداری شده توسط شرکت در طول تهیه پروتکل توزیع شد. airdrop اولیه برای پاداش دادن به علاقمندان با دادن رمزهای رایگان Decred (DCR) طراحی شده است. توکن ها بین شرکت کنندگان که قبلاً در رویداد airdrop ثبت نام کرده بودند، توزیع شد.

امنیت شبکه Decred

این شبکه از سازوکار اجماعی PoW / PoS ترکیبی استفاده می کند که ویژگی های دو مدل محبوب ترین اجماع را با هم دارد. ارز رمزنگاری شده برای اثبات بلوک های جدید در بلاکچین از اثبات کار (PoW) استفاده می کند. این در حال است که هنگامی که عملیات استخراج موفقیت آمیز باشد، استخراج کنندگان 60٪ پاداش خواهند داشت.

از سویی دیگر، اجماع اثبات سهام (PoS) در سازمان رأی دهی استفاده می شود و به کاربران امکان می دهد در سیستم رأی گیری دارندگان بلیط شرکت کنند. رأی دهندگانی که از اجماع PoS استفاده می کنند، 30٪ پاداش بلوکی دریافت می کنند. 10٪ پاداش باقیمانده در خزانه داری Decred ذخیره می شود.

تاریخچه دیکرد

پروژه Decred در سال 2016 آغاز شد و بلافاصله بعد از آن شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد. آن ها با ایده سازماندهی بهتر توسعه و تمرکززدایی ارز رمزنگاری شده فعالیت خود را شروع کردند. این شبکه یک ارز رمزنگاری شده است که برای ارائه راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری که بیت کوین را آزار می دهد، طراحی شده است.

هارد فورک بیت کوین و بیت کوین کش به دلیل یک شکاف بزرگ در جامعه ایجاد شد و در نهایت به اختلاف ختم شد. Decred به جهت آن که بتواند از ایجاد چنین شکافی در آینده جلوگیری نماید، امکان رای دادن به جامعه را در این شبکه ایجاد کرده و طراحی نموده است.

این سیستم غیر متمرکز و خودگردان است، بنابراین یک سخت افزار نمی تواند اتفاق بیفتد، مگر اینکه اکثر سهامداران با آن موافقت کنند. این رویکرد منحصر به فرد در مورد چالش های مطرح شده توسط هارد فورک می تواند به این رمز ارز کمک کند تا جایی را برای خود در بازار ارزهای رمزنگاری که به طور فزاینده ای رقابتی است، رقم بزند.

در این سیستم، تیم شامل بسیاری از توسعه دهندگان سابق بیت کوین است که به جای تأمین بودجه سکه از طریق ICO ، سازندگان در ابتدا پروژه را از جیب خود تأمین می کردند. آنها DCR را با نرخ 0.49 دلار برای هر سکه خریداری کرده یا آن را با کارهایی که با همان نرخ انجام می شود، مبادله کنند.

چگونه Decred طراحی می شود؟

همان گونه که پیش از این اشاره شد، Decred برای ایجاد نقایص قابل درک بیت کوین طراحی شده است. به طور خاص بیت کوین در معرض تمرکز بیش از حد قرار دارد و تسلط بر گفتگو در مورد آینده بلاکچین برای منافع بزرگ استخراج کار بسیار آسان است.

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که بیت کوین طی سال های اخیر با آن روبرو شده است، نحوه حل مسئله مقیاس پذیری است. این موضوع باعث شده تا در جامعه رمز ارز اصلی بیت کوین، شکاف های عمیقی به وجود آید. این اختلاف نظر سرانجام به فورک جنجالی Bitcoin Cash منجر شد.

برای اطمینان از اینکه ماینرها و کاربران عادی در مورد چگونگی توسعه بلاکچین حرفی برای گفتن دارند و از یک قرعه کشی غیرمتمرکز برای انتخاب استخراج کنندگان PoS و جهت رای در بلوک های PoW مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید اطلاعاتی جامع تر از کارشناسان صرافر دریافت کنید.

سوالات متداول

برای بهره مندی از استخراج PoS ، دارندگان DCR باید وجوه خود را برای مدتی قفل کنند. در ازای قفل کردن وجوه خود، به آنها بلیطی اعطا می شود كه نشان دهنده یك رأی است.

 Decred در جهت رفع نقص های موجود در بیت کوین طراحی گردید.

این شبکه از یک فرآیند رأی گیری دو مرحله ای برای اجرای تغییرات اجماعی استفاده می کند که باعث ایجاد یک تنگنای سخت می شود.

پس از انتشار کد هارد فورک، اکثر شبکه باید به کد جدید به روز شود. پس از آن، می توان رای گیری را در اولین بلوک بعدی آغاز کرد.

با فرض هزینه تجهیزات استخراج، محدودیت بازار و قدرت هشینگ شبکه های PoW بازی خالص، این رمز ارز مانند Bitcoin و Ethereum است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *