امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Algorand (ALGO) و تاریخچه آن

Algorand یک بلاکچین اثبات سهام PoS است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. پروتکل آن از PoS خالص استفاده می کند که از طریق آن کاربران به صورت تصادفی و مخفی برای پیشنهاد بلوک ها و رأی دادن به پیشنهادها انتخاب می شوند.

به این ترتیب، بلاکچین اطمینان حاصل می کند که تأثیر هر کاربر در انتخاب بلاک جدید متناسب با میزان سهم وی در سیستم است. این سیستم به عنوان یک بلاکچین مقیاس پذیر و ایمن و عاری از مسائل حاکمیتی بالقوه مانند فورک توسط سیلویو میکالی، بنیانگذار الگوراند طراحی گردیده است. وی یکی از برجسته ترین سازندگان رمزنگاری در جهان تبدیل می کند.

ضمن آنکه به روزرسانی Algorand 2.0 شبکه که در اواخر سال 2019 منتشر شد، ویژگی های امور مالی غیرمتمرکز DeFi و قراردادهای هوشمند را به آن اضافه می کند. می توان گفت که این یک شبکه مبتنی بر بلاکچین، خودپایدار، غیرمتمرکز است که از طیف گسترده ای از برنامه ها پشتیبانی می کند.

 این سیستم ایمن، مقیاس پذیر و کارآمد بوده و از تمامی ویژگی های حیاتی برای کاربردهای موثر در دنیای واقعی بهره مند است. همچنین Algorand از محاسباتی پشتیبانی می کند که به تضمین های قابل اعتماد عملکرد نیاز دارند. در نهایت باید افزود که شبکه اصلی این پلتفرم، در 2019 فعال شد و از سال 2020 توانست تقریباً 1 میلیون معامله در روز را انجام دهد.

دلایل برتری Algorand

در پاسخ به زمان معاملات کند بیت کوین و بلاکچین های دیگر ، Algorand برای سرعت بخشیدن به معاملات و بهبود کارایی اختراع شد. این شبکه به گونه ای طراحی شده است که هزینه های معامله بسیار کمتری داشته و همچنین از استخراج بی بهره است، زیرا این پروتکل مبتنی بر پروتکل بلاکچین اثبات فاکتور خالص بدون مجوز است.

لازم به ذکر است که در پیدایش بلاکچین  این پلتفرم 10 میلیارد ALGO ضرب شده است. طبق اعلام این شبکه، توزیع 10 میلیارد ALGO ثابت و تغییرناپذیر به جای برنامه اولیه 2024 در سال 2030 پایان می یابد.

امنیت شبکه

بلاکچین Algorand یک پروتکل بلاکچین اثبات خالص بدون مجوز است. بر خلاف بلاکچین های اثبات کار که بلاک اصلی و پایه باید توسط اعتبار سنجی هایی که به طور تصادفی انتخاب شده اند و با استفاده از قدرت محاسبات تأیید شود، در رویکرد خالص اثبات سهام، همه اعتبار سنج ها برای یکدیگر شناخته شده اند و فقط باید در این مورد توافق کنند. بلوک بعدی به منظور ایجاد یک بلوک جدید ایجاد می شود.

سرعت معاملات در Algorand

این شبکه دارای 1000 تراکنش در ثانیه است. اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ این یک شبکه بلاکچین غیر متمرکز و منبع باز است که از یک ساختار دو طبقه و تنوع منحصر به فرد سازوکار اجماع اثبات سهام (PoS) برای افزایش سرعت معاملات و دستیابی به نهایی بودن بهره می برد. جوایز بلوکی آن به همه دارندگان سکه های ALGO توزیع می شود و به همه دارندگان ALGO این فرصت را می دهد تا به جای تولید کنندگان بلوک، فقط پاداش بگیرند.

توسعه برنامه غیرمتمرکز

Algorand به عنوان یک زنجیره بلوکی عقد قرارداد هوشمند عمومی که به سهامداری متکی است، در حال حاضر می تواند میزبان توسعه برنامه غیرمتمرکز dApp و مقیاس پذیری باشد. افزایش هزینه در اتریوم باعث شده است که بسیاری از توسعه دهندگان dApp و معامله گران امور مالی غیرمتمرکز DeFi به دنبال راه حل های جایگزین بلاکچین باشند، برخی از آنها به این شبکه به عنوان یک گزینه Ethereum برای توسعه dApp و برنامه های DeFi مراجعه می کنند.

Algorand همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از پروتکل Algorand Standard Asset (ASA) برای ایجاد توکن های جدید یا انتقال توکن های موجود به اکوسیستم استفاده کنند. به عنوان مثال، پول های ثابت مانند USDT و USDC در بلاکچین این پلتفرم وجود دارند و از کارایی بسیار بالاتر و هزینه های معامله بسیار پایین تر از آنچه در اتریوم معمول است، برخوردار هستند.

ساختار پروتکل Algorand

این یک ساختار بلاکچین دو طبقه منحصر به فرد است که لایه پایه از قراردادهای هوشمند، ایجاد دارایی و مبادله اتمی بین دارایی ها پشتیبانی می کند. همه این فرایندها در لایه یک بلاکچین انجام می شود که به اطمینان از امنیت و سازگاری دارایی ها کمک می کند.

در لایه اول شبکه Algorand ، سیستم عامل ها و کاربران می توانند ASA ایجاد کنند که نشانه های جدید در بلاک چین است که شبیه عملکرد توکن های ERC-20 در شبکه Ethereum است. در رابطه با امنیت، قراردادهای هوشمند ساده در لایه یک این پلتفرم اجرا می شوند، این بدان معنی است که آنها همان سطح امنیت پروتکل اجماع را حفظ می کنند.

لایه دوم، مختص قراردادهای هوشمند پیچیده و توسعه dApp است. این انشعاب شبکه، بین لایه 1 و لایه 2 است که به این شبکه اجازه می دهد تراکنش ها را با چنین کارآیی انجام دهد. با قراردادهای پیچیده و هوشمند خارج از زنجیره ای، معاملات ساده و با سرعت بیشتری در لایه یک پردازش می شوند. بدون اینکه گرفتار قرارداد های هوشمند بزرگتر و پیچیده تری شوند.

مکانیزم اثبات خالص سهام

Algorand از یک مکانیسم منحصر به فرد به نام Pure Prove of Stake (PpoS) استفاده می کند. PPoS مکانیسم اجماع PoS بسیار دموکراتیک است و حداقل اثبات سهام برای شرکت در شبکه و امنیت آن است که تنها یک سکه ALGO برای شرکت مورد نیاز است. در مقابل، Ethereum 2.0 به حداقل سهام 32 اتر (ETH) نیاز دارد، مبلغی که مانع ورود کاربران را به مراتب بیشتر می کند.

سوالات متداول

در شبکه های Proof-of-Stake ، گره های اعتبارسنج به طور تصادفی برای تأیید داده های معامله در یک بلوک انتخاب می شوند. سازوکار اجماع PPoS Algorand از یک فرآیند تولید بلوک دو فازی شامل پیشنهاد و رأی گیری استفاده می کند.

ALGO ارز رمزپایه بومی Algorand است و سنگ بنای ساختار شبکه آن است.

توزیع پاداش در  Algorand تقریباً هر 10 دقیقه انجام می شود و هدف آن تشویق کاربران برای پیوستن به سکوی Storage Algorand و تسریع در مسیر عدم تمرکز است.

همانند بسیاری از پروژه های مبتنی بر بلاکچین که در جهت فرآیند توزیع سکه به طور عادلانه کار می کنند، تمرکززدایی Algorand از سکه های ALGO یک فرآیند تکراری است.

این بنیاد در سال 2019 راه اندازی شد، یک سازمان غیر انتفاعی است که بر بودجه و توسعه پروتکل Algorand نظارت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *