امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی مفهوم NFT و کاربرد توکن های غیر قابل تعویض

برای آن که بتوان درک صحیحی از توکن NFT یا توکن های غیر قابل تعویض داشت، لازم است که در خصوص ارزهای دیجیتال توضیحاتی ارائه شود. در ساده ترین حالت، ارز دیجیتال نوعی پول است. با انواع مختلفی از جمله بیت کوین و اتریوم که به عنوان یک ارز رمزنگاری شده معرفی شده اند. این ارزها می تواند در یک حساب آنلاین، درایو USB یا در برنامه کیف پول دیجیتال در رایانه یا تلفن ذخیره شود.

آن چه که روشن است، ارزش ارز دیجیتال در صرافی های آنلاین بالا و پایین می شود و این نوسانات قیمت، برای افرادی که به دنبال گزینه سرمایه گذاری کم خطر هستند، چندان مناسب نیست. اما مزیت های خوبی در مورد ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

در این خصوص می توان گفت که جعل آنها تقریباً غیرممکن است. به عنوان مثال بیت کوین به یک دفتر عمومی به نام بلاکچین متکی است که از رمزنگاری پیشرفته برای اطمینان از صحت ارز استفاده می کند. بلاکچین هک کردن را بسیار دشوار می کند زیرا هر معامله در یک شبکه عظیم و غیر متمرکز از دفترها ثبت می شود. این در حالی است که توجه به ارز دیجیتال بدون تمرکز به ارزش آن در هر زمان، بطور مداوم در چند سال گذشته افزایش یافته است.

توکن های غیر قابل تعویض

واضح است که فناوری رمز ارزها می تواند در عصر جدید، مفید واقع شود. تقریباً تمامی افراد با دارایی های مجازی تجربه داشته اند. به بازی های ویدیویی، کارهای هنری دیجیتال، آرم ، عکس ، انیمیشن ، موسیقی و کلیپ های ویدیویی فکر کنید. داده ها، به عنوان دارایی به حساب می آیند و هر چیزی در یک شکل دیجیتالی که دارای حق قانونی استفاده از آن است، دارایی محسوب می شود.

البته، سرقت از چنین موارد دیجیتالی بسیار آسان است و با فشار دادن همزمان دو یا سه دکمه صفحه کلید انجام می شود. است. از موسیقی دارای حق چاپ به طور معمول در ویدئوهای موسیقی تأیید نشده استفاده می شود. اگر کسی بدون اجازه از یک اثر دارای حق چاپ استفاده کند، صاحب اثر می تواند خواهان جبران خسارت باشد اما این کار ممکن است زمانبر و گران باشد.

اینجاست که توکن NFT و مفهوم اساسی رمز غیرقابل انعطاف پذیری مشاهده می شود. با امنیت ارز رمزپایه در دنیای دارایی های دیجیتال می توان مطمئن حرکت نمود. این یک دارایی دیجیتال به همراه گواهینامه اصالت و برخورداری از حقوق قانونی است که در یک قابلیت گنجانده شده اند. داشتن NFT به معنای اثبات مالکیت عمومی یک دارایی خاص دیجیتال در برابر هکر است. بدین ترتیب هیچ شخص ثالثی نمی تواند دارای دیجیتال را کپی کرده و این چیزی است که به توکن غیر قابل تعویض ارزش می بخشد.

تفاوت ارزهای رمزپایه و توکن های NFT

مانند بیت کوین، توکن های غیرقابل تعویض، برای تأیید صحت خود به قدرت غیرمتمرکز فناوری بلاکچین اعتماد می کنند. اما برخلاف بیت کوین، آنها قابل تعویض نیستند. زیرا هر توکن NFT به یک دارایی دیجیتال خاص متصل است. هر بیت کوین همزمان ارزش یکسانی دارد که در مورد NFT ها اینطور نیست. به طور خلاصه، NFT را به عنوان یک نسخه دیجیتالی منحصر به فرد با اصالت خاص تصور کنید که توسط بلاکچین مهر و موم شده است.

برخی از سرمایه گذاران در بازار بزرگ NFT وارد می شوند و امیدوار هستند که ارزش آنها بالا رود. دیگران صرفاً برای تبلیغات یا فقط برای پیوستن به یک جامعه جدید، NFT ها را می خرند. اما باید توجه داشته باشید که در مورد NFT ها، مراقب خریدار باشید، به خصوص که سرمایه محدودی برای این کار دارید زیرا هر زمان ممکن است  ارزش یک توکن NFT به راحتی یک واحد بیت کوین کاهش یابد.

Heck NFT چیست؟

یکی از بزرگترین روندهای فعلی در جهان دارایی های دیجیتال و غیرمتمرکز NFT یا رمز غیرقابل تعویض است. باید اشاره کنیم که دو جنبه برجسته NFT غیرقابل انعطاف پذیری و قراردادهای هوشمند مجهز به بلاکچین است که در غیر این صورت توکن شناخته می شوند.

اولین جنبه اصلی این است که غیر قابل تعویض است اما این بدان معنی نیست که موضوع توکن NFT قابل تولید یا جایگزینی نیست. بلکه باید گفت که NFT خود قابل تکرار نیست. از برخی جهات این مانند گواهی اصالت است. به دلیل ماهیت تغییر ناپذیر و منبع باز بلاکچین، همه قادر به دیدن مالک آن و کل زنجیره عنوان از زمان تاسیس NFT هستند. در حالی که بسیاری از نشانه های مجهز به بلاکچین به صورت ناشناس طراحی شده اند، NFT ها معمولاً دارای سطحی از انتساب هستند تا جهان بتواند سازنده و مالک آن را بشناسد.

توکن های NFT نوعی قرارداد هوشمند

جنبه دیگر این است که این یک قرارداد هوشمند است و به طور دائمی در بلاکچین، همیشه قابل پیگیری است. شایع ترین موارد استفاده برای NFT ها آثار هنری و موسیقی بوده است. اگر توکن NFT با یک تصویر دیجیتالی مرتبط باشد، مالک NFT مالک واقعی تصویر است، حتی اگر توانایی مشاهده آن تصویر کاملاً منبع باز باشد.

این توکن های غیر قابل تعویض ، معمولاً بدون رضایت و مالکیت مالک اصلی ایجاد نمی شود و این امر تا حدی شبیه به یک امضا است. اگرچه این تنها مورد استفاده برای NFT نیست ، اما در ابتدایی ترین حالت آنها نمایشی دیجیتالی از یک دارایی واقعی و منحصر به فرد است.

تاکنون NFT ها بیشتر به عنوان وسیله ای برای فروش هنر، موسیقی، فیلم و غیره مورد توجه قرار گرفته اند و این احتمالاً برای مدتی محبوب ترین مورد استفاده خواهد بود. همانطور که گفته شد، ارزش واقعی یک NFT اثبات عنوان است و از سویی دیگر، یکی از موارد اصلی استفاده از بلاکچین، حذف واسطه ها و امکان ایجاد معاملات غیر قابل اعتماد بود.

 اگرچه این می تواند اثبات کند که شخص صاحب هنر است، اما توانایی اثبات مالکیت از طریق NFT فراتر از حد فعلی آنها است. از توکن NFT می توان برای ایجاد یک زنجیره مطلق، برای بسته های املاک و مستغلات استفاده کرد. می توان از آنها برای انتقال سرقفلی شرکت ها و استهلاک قراردادی خودکار در فروش یک شرکت استفاده شود.

در حال حاضر تعدادی از NFT های غیرقابل برگشت به یک دارایی کاملاً متفاوت مبتنی بر شرایط غیرمترقبه تبدیل شده اند. این می تواند ابزاری برای گره خوردن تمام دارایی ها به معنای واقعی کل دنیای فیزیکی، با بلاکچین بوده و در نتیجه ایجاد یک سابقه ثابت و تغییرناپذیر از مالکیت هر چیزی در گذشته باشد.

قابلیت توکن NFT

رمزهای غیر قابل تعویض یا توکن NFT ،دارایی های رمزنگاری شده در بلاکچین هستند که با کد شناسایی و فراداده منحصر به فرد بوده که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برخلاف ارزهای رمزپایه، نمی توان آنها را عینا معامله یا مبادله کرد و بنابراین می توانند به عنوان وسیله ای برای معاملات تجاری استفاده شوند.

ساختار هر NFT به گونه ای است که می تواند کاربردهای متفاوتی را در برگیرد. به عنوان نمونه ، آنها راهی مناسب جهت نمایش دادن دیجیتالی دارایی های فیزیکی همانند آثار هنری هستند. از آنجا که آنها مبتنی بر بلاکچین می باشند، می توانند برای حذف واسطه ها و ارتباط هنرمندان با مخاطبان یا برای مدیریت هویت مورد استفاده قرار گیرند. NFT این قابلیت را دارند که بازارهای جدیدی را ایجاد کرده و باعث ساده سازی معاملات شده و واسطه ها را از میان بردارند.

این در حالی است که ارزهای رمزپایه قابل معامله هستند و می توان آنها را با یکدیگر معامله یا مبادله کرد. به عنوان مثال، ارزش یک بیت کوین همیشه با بیت کوین دیگر برابر است. این ویژگی قابلیت استفاده، ارزهای رمزپایه را برای استفاده به عنوان وسیله ای امن برای معاملات در اقتصاد دیجیتال مناسب می کند.

اما توکنNFT الگوی رمزنگاری را به شکل غیر قابل تعویض قرار دادن رمز ایجاد می کند که در نتیجه مساوی بودن یک توکن، غیرقابل هک شدن است. زیرا هر نشانه حاوی یک هویت منحصر به فرد و غیر قابل انتقال است تا آن را از سایر نشانه ها متمایز کند. آنها همچنین قابل توسعه هستند و می توان یک NFT را با دیگری ترکیب کنید تا یک NFT سوم و منحصر به فرد تولید شود.

استاندارد ERC-721

همانند ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، NFT ها از جزئیات مالکیت برخوردار هستند تا شرایط شناسایی و انتقال میان صاحبان توکن را آسان نمایند. بدین ترتیب آن ها قادر هستند تا داده ها و مشخصات متعلق به دارایی را در توکن های NFT اضافه کنند. NFT ها از استاندارد ERC-721 تکامل یافتند. ERC-721 که توسط برخی از افراد مسئول قرارداد هوشمند ERC-20 ساخته شده است، حداقل رابط جزئیات مالکیت، امنیت و فراداده را که برای تبادل و توزیع رمزها مورد نیاز است، تعریف می کند.

استاندارد ERC-1155 با کاهش معاملات و هزینه های ذخیره سازی مورد نیاز توکنNFT و دسته بندی انواع مختلفی از رمزهای غیر قابل استفاده در یک قرارداد واحد، این مفهوم را بیشتر پیش می برد. اگرچه مورد استفاده از رمزنگاری ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما موارد موفقیت آمیز پیامدهای جدی تری در تجارت دارند و به عنوان نمونه این توکن های غیر قابل تعویض در معامله های سهام خصوصی و املاک استفاده شده اند.

چرا نشانه های غیر قابل تعویض قابل توجه هستند؟

توکن های غیرقابل تعویض ، تحولی بیش از مفهوم نسبتاً ساده ارزهای رمزپایه هستند.  این سیستم های مالی مدرن متشکل از سیستم های پیچیده تجارت و وام برای انواع مختلف دارایی است که با فعال کردن نمایش دیجیتال دارایی های فیزیکی، NFT گامی به جلو در ایجاد مجدد این زیرساخت ها است.

مطمئناً ، ایده بازنمایی دیجیتالی دارایی های فیزیکی جدید نیست و استفاده از شناسه، روندی منحصر به فرد نیز نمی باشد. با این حال، هنگامی که این مفاهیم با مزایای زنجیره بلوکی مقاوم در برابر دستکاری در قراردادهای هوشمند ترکیب شوند، آنگاه به نیرویی قدرتمند برای تغییر تبدیل می شوند.

می توان گفت که مهم ترین مزایای NFT استفاده از آن ها در بازار است. تبدیل دارایی فیزیکی به دارایی دیجیتال، روندها را ساده و واسطه ها را حذف می کند. NFT ها که نمایانگر آثار دیجیتال یا فیزیکی در بلاکچین هستند، نیازی به عوامل را برطرف می کند و به کاربران امکان می دهد مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

توکن NFT برای مدیریت هویت نیز عالی عمل می کند. در خصوص ویزاهای فیزیکی، با تبدیل آن ها به توکن های غیر قابل تعویض ، در هر نقطه ای از ورود و خروج، هر یک بر اساس اطلاعات هویتی منحصر به فرد، این امکان ایجاد می شود که فرآیندهای کنترل در حوزه های قضایی، بسیار ساده شود. همچنین آن ها می توانند در حوزه دیجیتال و در جهت مدیریت هویت به کار گرفته شوند.

تقسیم دارایی با کمک توکن های غیر قابل تعویض

NFT ها همچنین می توانند با تقسیم بندی دارایی های فیزیکی مانند املاک و مستغلات، باعث دموکراتیک شدن سرمایه گذاری می شود. این کاملا روشن است که یک دارایی املاک را به آسانی می توان در دنیای دیجیتال میان چندین مالک تقسیم نمود و این بسیار سهل تر از تقسیم دارایی های فیزیکی است. ضمن آنکه این توافق نامه نیازی به دارایی خاصی ندارد و هر موضوعی را می تواند شامل شود. معادل دیجیتالی هر ارزش، می تواند صاحبان متعددی داشته باشد که هرکدام مسئول کسری از آن هستند. چنین تنظیماتی می تواند ارزش و درآمد آن را افزایش دهد.

بهترین امکان برای توکن NFT در ایجاد بازارهای جدید و اشکال سرمایه گذاری است. قطعه ای از املاک و مستغلات را که به چند بخش تقسیم شده است، در نظر بگیرید که هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلف است. یکی از این بخش ها ممکن است در هر مکانی قرار گرفته باشد. بسته به ویژگی های آن، هر قطعه زمین منحصر به فرد است  که قیمت آن متفاوت است و با NFT نمایش داده می شود. معاملات املاک و مستغلات، یک امر پیچیده است که با درج داده های مربوطه در هر NFT منحصر به فرد، می توانند ساده شوند.

اگر به دنیای رمز ارزها وارد شده و تصمیم دارید سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید، می توانید پیش از هر اقدامی با کارشناسان صرافر مشورت نمایید. سازمان صرافر ، با سال ها تجربه در خصوص ارزهای دیجیتال می تواند راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

سوالات متداول

بیشتر NFT ها در بلاکچین Ethereum ایجاد می شوند  و در مقایسه با ERC-20 ، پروتکل رمزگذاری قابل استفاده Ethereum ، به عنوان ERC-721 طبقه بندی می شوند.

برخی از سرمایه گذاران در NFT میلیون ها دلار درآمد دارند. سرمایه گذاران و گزارشگران مالی بسیار امیدوار هستند و شرکت های بزرگ و کوچک در حال راه اندازی NFT برای سود بیشتر و یا تبلیغات سودمند هستند.

بازارهای مختلفی برای خرید و فروش NFT وجود دارد که برای این کار می توانید از طریق صرافی Sarafer اقدام کرده و اطلاعات کافی را کسب کنید.

NFT یک گواهی اصالت دیجیتال است که با ثبت جزئیات در دفترچه دیجیتال بلاکچین، یک مورد واقعی را تأیید می کند.

این یک نشانه غیرقابل تعویض و غیر قابل انعطاف است که به واحدی از داده ها در یک دفتر دیجیتال گفته می شود که در آن هر NFT می تواند آیتمی دیجیتالی خاص را نمایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *