امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره Dogecoin و کاربرد آن

Dogecoin  یک ارز رمزنگاری نظیر به نظیر و منبع باز است و فناوری زیربنایی آن از Litecoin گرفته شده است. از ویژگی های قابل توجه این ارز رمزنگاری شده این است که دارای قیمت پایین و عرضه نامحدود است. این ارز مطابق با الگوی رفتاری اینترنتی به نام doge ساخته شده است. این ارز که توسط بیلی مارکوس، اورگان و جکسون پالمر راه اندازی شد، به عنوان ارزی سرگرم کننده و سبک منظور شد که دارای جذابیت هایی بیشتری است.

تاریخچه Dogecoin

این ارز رمزنگاری شده، کار خود را به عنوان یک سرگرمی آغاز کرد، اما پس از ایجاد آن طرفداران زیادی پیدا کرد. در اواخر سال 2017 ، این شرکت در حباب رمز ارز قرار داشت که ارزش بسیاری از سکه ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. پس از ترکیدن حباب در سال 2018 ، Dogecoin مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد.

جکسون پالمر، یک مدیر محصول در دفتر Adobe Inc در سیدنی  استرالیا بود که دوج کوین را در سال 2013 ایجاد کرد. از پالمر به عنوان ناظر تحلیلی فن آوری در حال ظهور توصیف شده است  و توییت های اولیه وی درباره سرمایه گذاری جدید رمزنگاری شده وی زبانزد است. وی پس از دریافت بازخورد مثبت در شبکه های اجتماعی، دامنه dogecoin.com را خریداری کرد.

در همین حال، در پورتلند، اورگان و بیلی مارکوس، یک توسعه دهنده نرم افزار در IBM بودند که که می خواستند ارز دیجیتال ایجاد کند که در مسیر تلاش های خود مشکلی داشتند که با موضوع Dogecoin روبرو شدند. بنابراین مارکوس برای دریافت اجازه ساخت نرم افزار این ارز دیجیتالی با پالمر تماس گرفت و شکل اولیه این ارز رمزنگاری شده تشکیل شد.

مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin بنا نهاد، که خود از Litecoin مشتق شده است و در ابتدا از پاداش تصادفی برای استخراج بلوک استفاده می کرد، اگرچه در مارس 2014 به پاداش ثابت تغییر کرد. دوج کوین از فناوری رمزنگاری Litecoin استفاده می کند و سکه اثبات کار است4

پالمر و مارکوس سکه را در 6 دسامبر 2013 به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در 19 دسامبر ، ارزش دوج کوین تا سیصد درصد جهش کرد که شاید به این دلیل بود که چین بانک های خود را از سرمایه گذاری در ارز رمزنگاری شده منع کرده است.

استخراج Dogecoin

این ارز دیجیتالی از جهات مختلفی با پروتکل اثبات کار بیت کوین تفاوت دارد که می توان به استفاده از فناوری اسکریپت اشاره نمود. آلت کوین از زمان بلوک یک دقیقه برخوردار بوده و عرضه آن هیچ محدودیتی ندارد، بنابراین برای استخراج Dogecoin نیز محدودیتی وجود ندارد. این امکان وجود دارد که افراد به صورت واحد، دوج کوین استخراج کرده و یا آن که به یک استخر استخراج بپیوندند. بدین ترتیب استخراج کننده این سکه قادر است استخراج ارز رمزنگاری شده را روی سیستم های ویندوز، مک، لینوکس یا GPU انجام دهد.

استفاده از  Dogecoin

این ارز رمزنگاری شده ابتدا به جهت اطلاع رسانی در توییتر و ردیت بوده و جهت پرداخت پاداش برای اشتراک گذاری های محتواهای با کیفیت مورد استفاده قرار می گرفته است. کسانی که در این تعامل شرکت می کنند، می توانند به جهت پاداش دوج کوین دریافت نمایند. بنابراین در سایت Dogecoin می توانید با دریافت تعداد کمی از این سکه به صورت رایگان، اقدام به مشارکت و تعامل در جوامع این ارز نموده تا به معرفی بیشتر این ارز کمک نمایید.

نحوه خرید Dogecoin

شما می توانید دوج کوین را در تمامی صرافی هایی که ارز رمزنگاری شده را دارند، خریداری کرده یا به فروش برساند. همچنین می توانید در کیف پول Dogecoin ذخیره کنید قیمت این ارز رمزپایه امروز 0.040473 دلار USD است که می توانید برای تهیه آن و سرمایه گذاری در این ارز رمزنگاری شده، با صرافی Sarafer در ارتباط باشید.

دلیل ظهور Dogecoin

دوج کوین در ابتدا که نسخه ای سرگرم کننده از بیت کوین به شمار می آید، با آرم Shibu Inu به بازار عرضه شد. ارائه Dogecoin به صورت گاه به گاه در بازار، مناسب حال و هوای جامعه رمزنگاری در حال رشد بود. این فناوری رمزگذاری شده و عرضه نامحدود آن، موضوع مناسبی برای نسخه سریع تر، سازگارتر و کاربر پسند بیت کوین بود.

دوج کوین یک سکه تورمی است، در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین تورم زا هستند زیرا در تعداد سکه هایی که ایجاد می شود سقفی وجود دارد. هر چهار سال یکبار مقدار بیت کوین منتشر شده از طریق جوایز استخراج به نصف می رسد و نرخ تورم آن همراه با آن نصف می شود تا زمانی که همه سکه ها آزاد شوند.

در ژانویه 2014، جامعه Dogecoin  بیست و هفت میلیون از این ارز رمزنگاری شده به ارزش تقریبی 30000 دلار برای تأمین هزینه سفر تیم Bobsled جامائیکا به بازی های المپیک زمستانی سوچی اهدا کرد. مواردی از این دست باعث شد تا این ارز رمزنگاری در این صنعت، بیشتر شناخته شود.

Dogecoin چگونه کار می کند؟

برای آن که عملکرد این ارز رمزنگاری شده را بررسی کنیم، ابتدا ببینیم چشم انداز آن چیست. دوج کوین مشابه بیت کوین، طراحی شده است اما توانایی تسهیل قراردادهای هوشمند مانند اتریوم را ندارد. Dogecoin اغلب برای استفاده  کاربران اینترنتی که محتوای دیجیتالی ایجاد کرده یا به اشتراک می گذارند، استفاده می شود.

این ارز که در دسامبر سال 2013 راه اندازی شد و بلافاصله برای استفاده در دسترس قرار گرفت و کسانی که می خواستند ارز رمزنگاری شده را استخراج کنند، توانستند برای دریافت پاداش رقابت کنند. همانطور که گفته شد، dogecoin چنگال زنجیره بلوک است. توسعه دهندگان قادر به کپی کردن نرم افزار Luckycoin بودند زیرا این یک پروتکل منبع باز است. هر کسی در استفاده، مطالعه، تغییر و اشتراک گذاری آن آزاد است. همچنین Luckycoin یک چنگال litecoin است که خود یک چنگال بیت کوین محسوب می شود.

از آنجایی که همانند بیت کوین یک شبکه متن باز و غیر متمرکز نظیر به نظیر است و از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کند، بنابراین شبکه به اعتبارسنجی ها اعتماد کرده تا معاملات را تأیید کند و شبکه را از دست بازیگران بدی که می خواهند سابقه معاملات بلاکچین را دستکاری کنند، محافظت می کند. اما برخلاف بیت کوین، dogecoin از الگوریتم استخراج scrypt استفاده می کند، که دارای هش ریز پایین تر و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج SHA-256 بیت کوین است.

سیاست های پولی

مقدار احتمالی عرضه دوج کوین در حدود 100 میلیارد سکه بود و قرار بود ارزش پاداش بلوکی که ماینرها برای اعتبار سنجی معاملات دریافت می کنند، برای هر یکصد هزار بلوک تا زمان استخراج به نصف برسند. بنابراین پاداش در هر ده هزار بلاک dogecoin ثابت شد.

با این حال، در اوایل سال 2014 توسعه دهندگان تصمیم گرفتند این ارز رمزنگاری شده را به جای ارز غیر تورمی مانند بیت کوین، به یک ارز تورمی تبدیل کنند و محدودیت عرضه آن را حذف کردند. بدین ترتیب پاداش بلوک شبکه ده هزار dogecoin در هر بلوک باقی مانده است.

از آنجا که محدودیت سخت افزاری دوج کوین برداشته شد، قیمت سکه ها شروع به کاهش کرد و انگیزه استخراج سکه ها کاهش یافت. هش ریت این شبکه و  واحدی که برای اندازه گیری قدرت پردازش یک شبکه اثبات کار استفاده می شود، در طول سال 2014 کاهش یافت و جامعه dogecoin نگران شد که ممکن است در معرض حمله 51 درصدی باشد.

این اصطلاح این معناست که یک استخراج کننده یا استخر استخراج بتواند بیش از نیمی از قدرت بلاکچین را کنترل کند، که این امکان را برای آنها فراهم می کند تا از انجام معاملات یا ایجاد بلوک از طریق سایر شرکت کنندگان شبکه جلوگیری کنند.

در شبکه های ایمن با بسیاری از استخراج کنندگان مانند بیت کوین، این حملات بعید به نظر می رسد زیرا هزینه مقدار نیرویی که برای کنترل 51 درصد شبکه نیاز است بسیار گران خواهد بود. با این حال، در شبکه هایی که ماینر کمتری دارند، چنین حمله ای هزینه کمتری دارد و احتمال آن بیشتر است.

برای تلاش برای جلوگیری از حمله به شبکه dogecoin ، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند ادغام استخراج یا اثبات کمکی کار را ایجاد کنند که به دوج کوین اجازه می دهد کار را از سایر بلاکچین های مبتنی بر اسکریپت به ویژه لایت کوین، فعال نماید.

ادغام استخراج به استخراج کنندگان اجازه می دهد تا همزمان کار خود را در دو زنجیره انجام دهند و برای هر دو پاداش رقابت دریافت کنند. بنابراین استخراج همزمان dogecoin و litecoin امکان پذیر است. نکته ای که باید به این موضوع اضافه شود این است که زمان بلوک دوج کوین تقریباً یک دقیقه است که به طور قابل توجهی سریع تر از میانگین 10 دقیقه بیت کوین می باشد.

برنامه نویسی Dogecoin

دوج کوین به زبان C ++ همان زبان برنامه نویسی که بیت کوین با آن نوشته شده است، ساخته شده است. این پروتکل تحت مجوز MIT منبع آزاد دارای مجوز است وکپی، اصلاح، انتشار، توزیع و فروش نسخه های پروتکل را بدون محدودیت مجاز می داند.

فناوری پشت Dogecoin

می توان گفت تمامی ارزهای رمزپایه مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. بلاکچین ها پایگاه داده های دیجیتالی عظیمی هستند که به طور معمول دفاتر نیز خوانده می شوند و اطلاعات معاملات را ذخیره می کنند. هر معامله ای که با دوج کوین انجام می شود در بلاکچین این ارز رمزنگاری شده، ذخیره می شود.

هنگامی که یک گره تلاش می کند معامله Dogecoin را تأیید کند، به نوعی قرعه کشی می شود. این قرعه کشی شامل حدس کدی است که به جدیدترین مجموعه معاملات اضافه شده به بلاکچین داده می شود. که در آن جایزه یا پاداش برای گره ای که کد را درست می کند، 10،000 doge است.

این قرعه کشی هر دقیقه یک بار اتفاق می افتد. این بدان معنی است که هر دقیقه مجموعه جدیدی از معاملات Dogecoin تأیید می شود. زمان معامله در این ارز رمزنگاری شده بسیار سریعتر از بیت کوین و لایت کوین است و یکی از دلایل محبوبیت آن به عنوان یک روش سریع آنلاین یا کمک مالی است.

آینده در Dogecoin

توسعه دهندگان Dogecoin از سال 2015 تاکنون هیچ تغییر عمده ای در سکه ایجاد نکرده اند. این بدان معنی است که این ارز رمزنگاری شده ممکن است عقب بماند. این ارز رمزنگاری، فقط سه توسعه دهنده دارد که به صورت تمام وقت در آن حضور ندارند. یکی از نقاط قوت دوج کوین جامعه آرام و سرگرم کننده آن است. با این حال، شاید این یک نقطه ضعف نیز به شمار آید، زیرا ارزهای دیگر حرفه ای تر هستند.

اما باید گفت Dogecoin در حال ایجاد یک جامعه است و در حال ساخت مکانی است که مردم می توانند از آن لذت ببرند، کارهای مناسبی انجام دهند و در مورد ارز رمزنگاری شده اطلاعات کسب کنند.

آیا Dogecoin ایمن است؟

فناوری بلاکچین بسیار ایمن است و بلاکچین Dogecoin هرگز هک نشده است. با این حال، تمامی بلاکچین ها از جمله دوج کوین نیز در معرض خطر حملات 51٪ قرار دارند. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که بیش از نیمی از بلاکچین تحت کنترل یک شخص یا گروه قرار گیرد. اگر این اتفاق بیفتد، آن گروه می توانند معاملات نامعتبر را به بلاکچین اضافه کنند. این یک کلاهبرداری است و برای هر ارز رمزنگاری شده ای که قربانی این حمله هک شود، یک فاجعه خواهد بود. با تمامی این مسائل، می توان گفت فناوری Blockchain بی خطر بوده و جامعه Dogecoin قوی است و با وجود برخی از مشکلات، هنوز ادامه دارد.

Dogecoin بعد از حباب رمزنگاری

ارزش دوج کوین با بقیه ارزهای رمزنگاری در طی حبابی که در پایان سال 2017 به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و همراه آنها در سال 2018 سقوط کرد. در اوج خود، این ارز به قیمت 0.018 دلار معامله می شد و سقف بازار بیش از 2 میلیارد دلار بود. در تابستان سال 2019 ، این ارز رمزنگاری شده شاهد یک ارزش برجسته همراه با بقیه بازار رمزنگاری بود و علاقه مندان به Dogecoin خوشحال بودند.

تعداد زیادی از استخراج کنندگان Scrypt هنوز دوج کوین را به سایر ارزهای رمزنگاری شده اسکریپت ترجیح می دهند. در واقع، نرخ هش DOGE ، تقریبا  150TH / s است. این دقیقاً زیر نرخ هش لایت کوین  170TH / s است. احتمالاً به این دلیل است که می توان همزمان دوج کوین را با لایت کوین استخراج نمود.

سوالات متداول

از این ارز رمزپایه نیز مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده ، می توان به عنوان سرمایه گذاری و یا کسب سود معامله استفاده کرد.

Dogecoin نوعی پول دیجیتال و مانند بیت کوین است که معاملات نظیر به نظیر را در شبکه ای غیرمتمرکز امکان پذیر می کند. اما بیت کوین اثبات مفهوم اصلی بلاکچین است. اما دوج کوین یک سکه دیجیتال محسوب می شود.

در حال حاضر یکصد میلیارد دوج کوین وجود دارد و هر سال پنج میلیارد سکه جدید را ضرب می کند.

Doge در یک دوره تورم زیاد قرار دارد و دلیلش این است که هنوز در حال استخراج است و برای مدت ها به سقف نرم خود نخواهد رسید. این موضوع باعث می شود که این ارز رمزنگاری شده را در عرضه فراوان نگه داشته و فشار زیادی را به جهت قیمت، به سمت پایین وارد می کند.

در این ارز رمزنگاری شده افزایش قیمت پیش بینی می شود و به نظر می آید در سالهای بعد ، Dogecoin در محدوده معاملات 0.003-0.007 دلار رشد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *