امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Synthetix و تاریخچه آن

Synthetix یک پروتکل مالی غیرمتمرکز DeFi است که قرار گرفتن در معرض زنجیره ای در برابر طیف گسترده ای از دارایی های رمزنگاری و غیر رمزنگاری را فراهم می کند. این پروتکل مبتنی بر بلاکچین Ethereum (ETH) است و به کاربران امکان دسترسی به دارایی های مصنوعی بسیار روان را می دهد.

 Synths بدون نیاز به داشتن مستقیم دارایی، آن را ردیابی کرده و بازدهی را ارائه می دهد. این پلتفرم قصد دارد با معرفی دارایی های غیر بلاکچین و امکان دسترسی به بازار مالی قوی تر، فضای ارزهای رمزپایه را گسترش دهد. این شبکه در سال 2017 توسط Kain Warwick راه اندازی شد. اگر تمایل دارید در این رمز ارز سرمایه گذاری کنید، می توانید با صرافر همراه باشید.

برتری های Synthetix

Synthetix یک مبادله غیرمتمرکز DEX و بستری برای دارایی های مصنوعی است. این پروتکل به روشی طراحی شده است که کاربران را از طریق مصنوعات در معرض دارایی های اساسی قرار دهد، بدون اینکه نیازی به نگه داشتن دارایی اصلی باشد.

این پلتفرم همچنین دارای یک مجموعه سهام است که دارندگان آن می توانند نشانه های SNX خود را سهام کرده و با سهمی از هزینه معاملات در صرافی Synthetix پاداش دریافت کنند. این پلتفرم می تواند با بهره گیری از پروتکل های تحویل قیمت در قراردادهای هوشمند که به اوراکل نامیده می شود، دارایی ها را ردیابی می نماید.

همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد تا دارایی های مصنوعی را بدون مسائل نقدینگی، به صورت یکپارچه تجارت نمایند و نیاز به شخص ثالث را برطرف می کند. از نشانه های SNX به عنوان وثیقه دارایی های مصنوعی ضبط شده استفاده می شود. این بدان معنی است که هر زمان که synth ها صادر می شوند، نشانه های SNX در یک قرارداد هوشمند قفل می شوند.

از زمان راه اندازی، پروتکل به شبکه اصلی Optimistic Ethereum منتقل شده است تا در کاهش هزینه های شبکه و تأخیر کمتر زمان کمک کند. در مرحله فروش توکن، Synthetix بیش از 60 میلیون علامت فروخت و توانست 30 میلیون دلار جمع کند. از کل 100000000 سکه صادر شده در طول ICO ، 20٪ به تیم و مشاوران ، 3٪ به پاداش و پاداش های بازاریابی ، 5٪ به پاداش مشارکت و 12٪ به بنیاد اختصاص یافته است.

امنیت در شبکه سینتتیکس

رمز SNX با استاندارد اتریوم ERC20 سازگار است. این شبکه با اجماع اثبات سهام PoS ایمن است. دارندگان Synthetix SNX خود را سهام کرده و از هزینه های شبکه سود کسب می کنند. راه دیگری برای کسب پاداش توسط سهامداران SNX است که از طریق سیاست پولی تورمی پروتکل می باشد که به عنوان پاداش staking شناخته می شود.

Synthetix چگونه کار می کند؟

همانگونه که اشاره شد، این یک پروتکل مبتنی بر اتریوم است که جهت صدور دارایی های مصنوعی می باشد. در دارایی های قدیمی، دارایی های مصنوعی ابزارهای مالی در قالب قراردادهای هوشمند ERC-20 هستند که به عنوان Synths شناخته می شوند و بازده دارایی دیگر را بدون نیاز به داشتن آن دارایی ردیابی و تأمین می کنند.

Synthetix پروتکلی است که امکان صدور دارایی های مصنوعی در بلاک چین اتریوم را فراهم می کند و از کالاهای مصنوعی مانند طلا و نقره، ارزهای رمزپایه مصنوعی، ارزهای رمزنگاری معکوس مصنوعی، شاخص های رمزنگاری مصنوعی و ارزهای مصنوعی پشتیبانی می کند. این سیستم عامل قرار گرفتن دارایی های غیر بلاکچین را در معرض اکوسیستم رمزنگاری قرار می دهد، بنابراین یک بازار مالی بالغ تر ایجاد می کند.

بنابراین آنها از اوراکل غیرمتمرکز که پروتکل های کشف قیمت مبتنی بر قرارداد هوشمند هستند، برای ردیابی قیمت دارایی های ارائه شده استفاده می کنند. از همین روست که این امکان را می دهد که Synthetix را طوری نگه دارید و مبادله کنید که گویی در واقع مالک دارایی های اصلی هستید.

به این ترتیب ، Synths در معرض دارایی هایی قرار می گیرد که به طور معمول برای سرمایه گذار متوسط ​​رمزنگاری غیرقابل دسترسی است تا بتوانید آنها را سریع و کارآمد معامله کنید. مصنوعات با کالاهای توکن شده، مانند Paxos  که توسط شمش ​​های طلا پشتیبانی می شود، متفاوت هستند.

 مالکیت PAXG به این معنی است که شما طلای پایه را در اختیار دارید و Paxos آن را برای شما نگه می دارد، در حالی که داشتن توکن Synthetix به این معنی است که شما دارایی اصلی را ندارید و فقط در معرض قیمت طلا هستید.

عرضه و نرخ رمز ارز سینتتیکس

از آنجا که Synth ها از Ethereum صادر می شوند، می توانید آنها را در سیستم عامل های دیگر DeFi مانند Curve و Uniswap واریز کرده و از آنها برای تأمین نقدینگی و کسب سود استفاده کنید. مصنوعی و مشتقات برای ایجاد بازارهای بالغ از طریق تسهیل کشف قیمت و کمک به محافظت در برابر نوسانات مهم هستند.

در Synthetix ، تمام Synth های ایجاد شده با استفاده از نشانه های SNX با نرخ وثیقه 600٪ ، که از طریق حاکمیت جامعه تعیین می شود، پشتیبانی می شوند. استخراج کنندگان باید ضرب خود را بسوزانند. هنگامی که SNX را در معرض خطر قرار می دهید، بدهی را منعکس می کنید که مقدار sUSD را باید سوزاند تا SNX شما از سهام خارج شود.

این بدهی که بخشی از کل بدهی های Synthetix را نشان می دهد، در sUSD نشان داده می شود و متناسب با عرضه Synths و نرخ ارز آنها افزایش و کاهش می یابد. به عنوان مثال، اگر نیمی از Synthetix’s Synths اتر مصنوعی sETH بودند و قیمت اتر دو برابر می شد، کل بدهی و بدهی هر سهامدار یک چهارم افزایش می یافت.

از آنجا که کل بدهی سیستم از این طریق توزیع می شود، سازندگان به عنوان طرف مقابل برای معاملات عمل می کنند. این بدان معناست که شما هنگام مبادله در این شبکه، نیازی به طرف مقابل ندارید و در عوض آنها را مستقیماً از طریق قرارداد هوشمند تبدیل می کنید. این سیستم خطرات و لغزش طرف مقابل را کاهش داده و از نقدینگی کافی برای تجارت اطمینان حاصل می کند.

سوالات متداول

این شبکه در ابتدا توسط بنیاد Synthetix اداره می شد که یک بنیاد غیرانتفاعی مستقر در استرالیا است، اما کنترل خود را به سه سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) در سال 2020 منتقل کرد.

Synthetix شما را در معرض طیف وسیعی از دارایی های رمزنگاری شده و غیر رمزنگاری به روشی غیرمتمرکز، بدون اجازه و مقاوم در برابر سانسور قرار می دهد که علی رغم نداشتن دارایی در اکوسیستم DeFi شرکت کنید.

هدف اولیه آن، تبدیل شدن به یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز بود که از یک سیستم توکن دوگانه برای صدور سکه های پایدار به عنوان وثیقه استفاده می کند.

Synthetix در شکل فعلی خود امکان ایجاد دارایی های مصنوعی زنجیره ای را فراهم می کند که با استفاده از حرکت قیمت همان دارایی ها را در دنیای واقعی ردیابی می کنند.

پلتفرم DeFi مبتنی بر اتریوم، به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا تقریباً برای هر دارایی از سهام به کالاها ، ارزهای فیات و البته دارایی های رمزنگاری شده در معرض قیمت قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *