امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی الگوریتم Blake256R14 و کاربرد آن

Blake یک الگوریتم هش رمزنگاری است که یک نسخه بهبود یافته از SHA256 می باشد و توسط Jean-Philippe Aumasson طراحی شده است. Blake الگوریتم اصلی است و در حال حاضر نسخه های مختلفی از این الگوریتم مانند Blake 2b ، Blake 2s ، Blake256r8 و الگوریتم Blake256r14 وجود دارد.

همه اینها بخشی از خانواده Blake هستند و ارزهای رمزپایه زیادی بر اساس الگوریتم Blake وجود دارد. تنوع نسخه های Blake ، برای سرمایه گذاران هنگام انتخاب سکه و ماینر گیج کننده اما مناسب است. در این جا خواهیم گفت که الگوریتم Blake 256 چیست و تفاوت Blake256 با سایر نسخه های Blake چه می باشد و  آیا Blake256r14 و Blake256 یکسان هستند و لیست سکه هایی که براساس این الگوریتم PoW ساخته شده اند، چیست؟

شما می توانید در خصوص این الگوریتم و دریافت اطلاعاتی کامل تر، با Sarafer در تماس باشید.

الگوریتم Blake256 , Blake256 R14

در ابتدا باید اشاره کنیم که  Blake256 و Blake256R14 هر دو یکسان هستند. هنگامی که Blake256 معرفی شد، از 10 دور هش استفاده کرد که توسعه دهندگان از امنیت کمتری برخوردار بودند. برای بهبود امنیت، آنها بعداً تعداد دورها را از 10 به 14 مورد افزایش دادند. از این رو الگوریتم Blake256R14 یا Blake 14r نامیده می شود. همچنین Blake256R8 که از 8 دور هش و Blake 512 که از 16 دور هش استفاده می کند نیز وجود دارد.

Blake 256 مبتنی بر ساختار HAIFA است که مانند SHA256 ، از آسیب پذیری Merkle-Damgård رنج نمی برد. همچنین 14 دور  هش در  این الگوریتم، نه تنها ایمن است بلکه به مراتب سریع تر از 64 دور SHA 256 است. این عملکرد هش در معماری میکرو تراشه x86-64 تاثیر بسیار خوبی دارد. Blake-256 نسخه قبلی Blake 2s است و تفاوت Blake 256 با نسخه های دیگر Blake 2 در این است که از کلمات 32 بیتی استفاده می کند و اندازه 256 بیت را تولید می کند.

سکه های Blake256

در فضای ارزهای رمزنگاری شده از الگوریتم Blake256R14 به طور گسترده استفاده نشده است. تنها سکه ای که در حال حاضر از این الگوریتم استفاده می کند، Decred است که یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده است که در 50 ماده برتر CoinMarketCap قرار دارد. این یک ارز دیجیتال مستقل با سیستم اجماع ترکیبی PoW – PoS است که بر تمرکززدایی و حاکمیت باز متمرکز است.

اکنون الگوریتم Blake 256 یک الگوریتم منحصر به فرد PoW است و سکه Decred تنها پروژه ای است که تاکنون از آن استفاده کرده است. اجرای آسان و سریع سخت افزار هدف اصلی این الگوریتم هش است و این امر باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان ASIC به تولید تراشه هایی برای الگوریتم Decred بپردازند.

نقش ASIC

بنابراین چرا الگوریتم های مقاوم در برابر ASIC ، الگوریتم Blake256R14 را به عنوان عملکرد هش خود انتخاب کرده اند؟ و اینکه چرا Decred Blake256 را انتخاب کرد؟

درست مثل هر الگوریتم استخراج دیگر، Decred’s Blake256R14 در ابتدا در GPU قابل استخراج بود. در واقع افراد از دو استخراج Ethereum و Decred استفاده می کردند. اما با ورود ASIC به بازار، سودآوری استخراج کنندگان GPU از بین رفته است. ASIC نه تنها ماینینگ GPU را از بین می برد بلکه سایر ماینرهای ASIC را نیز منسوخ می کند.

استخراج کنندگان Blake256R14 ASIC

اگر به استخراج الگوریتم Blake 256 Decred علاقه دارید و می خواهید سود خود را بدست آورید، باید به دنبال استخراج کننده ASIC باشید. اما توجه داشته باشید که ماشین آلاتی که چند ماه پیش قدرتمند به حساب می آمدند اکنون بی فایده شده اند. در نتیجه دارندگان این ماشین ها به دنبال سکه هایی هستند که براساس این الگوریتم ساخته شده باشند. همانطور که گفتیم Decred (DCR) تنها سکه است و اگر در حال حاضر صاحب Blake 256 ASIC هستید، می توانید Decred را استخراج کنید.

عملکرد HAKE BLAKE-256

الگوریتم Blake256R14 الگوریتم هش است که در Decred استفاده شده است. این یک عملکرد بسیار انعطاف پذیر برای سخت افزار است و در نرم افزار بسیار سریع عمل می کند که هر دو ویژگی های مطلوب برای الگوریتم هش بلوک هستند. BLAKE طرحی متنوع و کاربر محور است که در همه سیستم عامل ها، از سیستم های جاسازی شده گرفته تا سخت افزار محدود به منابع، عملکرد خوبی دارد و برای پیاده سازی به منابع کمی نیاز دارد.

شایان ذکر است که BLAKE نامزد نهایی مسابقه SHA-3 موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) است، این یک مسابقه عمومی برای جایگزینی SHA-1 و SHA-2 با کارایی و مقاومت بهتر در برابر حملات آینده است. در طول مسابقه، BLAKE به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل و شناسایی قرار گرفت تا آسیب پذیری ها توسط رمزگذاران برجسته ارزیابی شود.

اجزای BLAKE

BLAKE بر روی اجزای قابل تجزیه و تحلیل و قابل اعتماد ساخته شده است. چارچوب تکراری هش HAIFA Biham و Dunkelman 4 ، مسیر گسترده ارائه شده توسط تابع هش LAKE6  است. استفاده از بلوک های ساختاری  و کاملاً شناخته شده،  الگوریتم Blake256R14 را به یک عملکرد هش تبدیل می کند  که در آن تجزیه و تحلیل و پیاده سازی برای رمزنگاری ها و مجریان به طور یکسان ساده است.

حالت تکرار HAIFA

ساخت یک خروجی هش به طور معمول با تقسیم داده های ورودی که به عنوان پیام نامیده می شود، به بلوک های کوچک با طول ثابت و با استفاده از یک عملکرد فشرده سازی رمزنگاری به صورت تکراری پردازش می شود. ترکیبی از تماس ها با یک تابع فشرده سازی برای پردازش داده های ورودی یک حالت تکرار است  که به عنوان توسعه دهنده دامنه نیز نامیده می شود.

ساختار Merkle – Damgård (M-D) حالت تکرار کلاسیک است که توسط توابع هش MD5 ، SHA1 ، RIPEMD-160 و SHA2 استفاده می شود. M-D پیام ورودی متغیر را به بلوک های پیام برابر x ، از n بلوک تقسیم می کند و آخرین بلوک به طول پیام اضافه می شود.

BLAKE از HAIFA استفاده می کند، که خواص ارزشمند ساخت M-D را حفظ می کند و به امنیت و مقیاس پذیری تغییر شکل می بخشد. HAIFA اساساً ساخت M-D است اما دارای شمارنده اجباری و تعداد بیت های هش شده تاکنون و داده های تصادفی است که به عنوان ورودی اضافی استفاده می شود.

عملکرد نرم افزار

الگوریتم BLAKE256R14 به دلیل عملکرد بالا در ریز معماری x86-64 قابل توجه است، اما برای پیام کوتاه سریع تر از SHA-256 18 است، ضمن آن که حاشیه امنیتی بسیار بالاتری در 14 دور دارد. می توان گفت که Skein و BLAKE بهترین عملکرد نرم افزاری را دارند.

در دستگاه های 32 بیتی و عمدتا پردازنده های ARM ، BLAKE-256 عملکردی عالی را از آن خود کرده است، اگرچه فقط مزیت توان کمی نسبت به SHA-256 را دارد. در رایانه های کوچک تعبیه شده، BLAKE-256 بهترین عملکرد کلی را دارد.

در متن Decred ، BLAKE-256 از پشتیبانی موازی در سناریوهای سطح دستورالعمل چند هسته ای و تک هسته ای پشتیبانی می کند. این مهم است زیرا اکثر قریب به اتفاق اعتبارسنجی در سخت افزارهای عمومی انجام می شود در حالی که استخراج در سخت افزارهای تخصصی صورت می گیرد.

عملکرد سخت افزار

داده های مربوط به عملکرد پیاده سازی سخت افزار آرایه های قابل برنامه ریزی Gate Field (FPGA) و مدارهای مجتمع برنامه (ASIC) ویژه الگوریتم BLAKE256R14 و سایر نامزدهای نهایی SHA-3 در پایگاه داده GMU CERG موجود است. مشخص شد که BLAKE بهترین عملکرد را از هر الگوریتمی برای پیاده سازی FPGA بسیار جمع و جور ارائه می دهد که باید در مورد پیاده سازی های ASIC نیز صدق کند.

بنابراین نسبت توان و مساحت BLAKE-256 تقریباً نیمی از SHA-2 است. با این حال، BLAKE به دلیل انعطاف پذیری بالا برای پیاده سازی سخت افزار، از مزیت قابل توجهی در سخت افزار برخوردار است. در Decred ، فقط یک دور هش کردن BLAKE-256 در مقابل دو دور SHA-256 در بیت کوین به دلیل نقص فنی رخ می دهد. نتیجه این است که برای یافتن راه حلی برای نرخ هش داده شده، انرژی بسیار کمتری لازم است.

الگوریتم بلیک Blake256r14 در ارزهای دیجیتال

الگوریتم Blake256R14 بر اساس الگوریتم اصلی Blake و Blake2s است. اکنون نسخه های مختلفی از بلیک وجود دارد. بلیک اصلی در سال 2012 وارد تابع هش موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) شد. تنها تفاوت این الگوریتم با الگوریتم های دیگر بلیک این است که از کلمات 32 بیتی استفاده می کند و اندازه هضم 256 بیتی تولید می کند.

Blake 256 یک الگوریتم مبنای ارز رمزنگاری دیجیتال مستقل است که یک ویژگی خاص برای جنبه های حریم خصوصی دارد که بیشتر افراد به دنبال آن هستند. با استفاده از معاملات خاص مقدار امضا، این الگوریتم قادر است بسیاری از معاملات را از دفتر عمومی پنهان کند تا فقط برای استفاده شما در دسترس باشد.

این الگوریتم از مدل حاکمیت بلاکچین منحصر به فرد استفاده می کند که در آن اجماع برای یک رویه رای گیری ایجاد شده است که به ذینفعان این امکان را می دهد تا بتوانند از یک گره به گره دیگر وضعیت را انتقال دهند.

روش منبع باز

کدگذاری داخلی الگوریتم Blake256R14 منبع باز است و برای ویرایش توسط هر شخصی در سراسر جهان در دسترس است. این امر باعث شده است که این الگوریتم یکی از کاربردی ترین الگوریتم های استخراج ارز رمزنگاری در جهان باشد. زیرا آنها قادر به جمع آوری مهندسین نرم افزار از سراسر جهان برای ارائه کد منبع این الگوریتم هستند.

 با استفاده از این روش منبع باز، از یک رویکرد انقلابی برای اداره پروژه های غیرانتفاعی استفاده می شود. به موجب آن انجمن قادر به ابراز تمایل خود برای ایجاد هرگونه تعامل در کد است. از این رو، کنترل افراد بر جنبه های فنی امور آسان و عملی می شود.

ویژگی های الگوریتم Blake256r14

هدف از راه اندازی الگوریتم Blake256R14 ماندگاری بیشتر آن بود. جنبه کیفیت کد از هر کد یا الگوریتم ارز رمزنگاری شده دیگری که در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می شود، بیشتر است. این الگوریتم، از یک روش نوآورانه برای ترکیبی از اثبات کار و اثبات مکانیسم اجماع سهام استفاده می کند.

ویژگی تماس هوشمند ارزهای رمزپایه برتر در این الگوریتم وجود دارد که سرعت آن را بیشتر می کند. همچنین کیف پول هایی که روی پلتفرم Blake256 قرار دارند، می توانند به راحتی از سایر سیستم عامل ها استفاده کنند. در حال حاضر آن ارز رمزنگاری Decred از آن برای اجرای خود استفاده می کند. برای آن که بتوانید اطلاعاتی جامع تر در خصوص این الگوریتم و دیگر الگوریتم های هش کسب نمایید، می توانید با کارشناسان صرافر در تماس بوده و مشاوره های لازم را در خصوص سرمایه گذاری در صنعت ارزهای رمزنگاری شده، بدست آورید.

استخراج ارز رمزنگاری شده در الگوریتم Blake256R14

BLAKE و BLAKE2 توابع هش رمزنگاری شده بر اساس رمز جریان ChaCha دان برنشتاین هستند، اما قبل از هر دور ChaCha یک نسخه جایگزین از بلوک ورودی، XORed با برخی از ثابت های گرد اضافه می شود. مانند SHA-2 ، دو نوع متفاوت در اندازه کلمه وجود دارد.

 BLAKE-256 و BLAKE-224 به ترتیب از کلمات 32 بیتی استفاده می کنند و به ترتیب اندازه های هضم 256 بیت و 224 بیت تولید می کنند ، در حالی که BLAKE-512 و BLAKE-384 از کلمات 64 بیتی استفاده می کنند و به ترتیب 512 بیت و 384 بیت از هضم ترین اندازه تولید می کنند.

Antminer DR5 ماشین استخراج الگوریتم Blake256R14 است که می تواند Decred (DCR) را با حداکثر هشدار 34000000000000 H برای مصرف برق 1800W استخراج کند.

سوالات متداول

در حال حاضر ارز رمزنگاری Decred از این الگوریتم استفاده می نماید.

14 دور  هش در  الگوریتم بلیک، ضمن آن که ایمن است، بسیار سریع تر از 64 دور SHA 256 می باشد.

این الگوریتم، از یک روش جدید جهت ترکیبی از اثبات کار و اثبات مکانیسم اجماع سهام بهره می گیرد.

کدگذاری داخلی این الگوریتم منبع باز است و ویرایش آن توسط هر فردی در دنیا قابل دسترسی است.

این الگوریتم با استفاده از معاملات خاص امضا، می تواند معاملات را از دفتر عمومی پنهان نماید تا تنها برای صاحب ارز قابل مشاهده و در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *