امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت های توکن و ارزهای رمزپایه

دنیای ارزهای رمزپایه و بلاکچین پر از اصطلاحات جدید است که لازم است برای دریافت این مفاهیم جدید مانند استخراج یا توکن مطالعات و بررسی های لازم انجام گیرد. اگر به مطالعه بلاکچین به صورت آکادمیک علاقه مند هستید، باید بدانیک که درک تفاوت اصطلاحات مختلف بسیار مهم است. برای سرمایه گذاری در رمز ارزها درک حقایق این صنعت، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی به دلیل عدم آگاهی مناسب از این صنعت نوپا، از رمز ارز و توکن به جای یکدیگر استفاده کرده که می تواند آن ها را دچار سردرگمی نماید. اگرچه به نظر می رسد که شبیه هم هستند اما واقعیت این است توکن ها زیر مجموعه ارزهای رمزپایه هستند و لازم است که تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه به خوبی درک شود.

ارزهای رمزپایه چیست؟

می توان گفت که رمز ارزها، ارز دیجیتالی هستند که با بهره مندی از رمزنگاری معامله ها، می توانند امنیت آن را ایجاد کرده و تایید شوند. این ارزهای رمزپایه در یک دفتر مرکزی به شکل تغییر ناپذیر و غیر متمرکز و در بلاکچین ثبت خواهند شد. اکنون در این صنعت دو هزار و پانصد رمز ارز وجود دارند که این نشان از رشد سریع این صنعت داشته و خبر از گسترش بیشتر آن در سال های آتی خواهد داشت.

به عبارتی به زودی این ارزهای دیجیتالی می توانند به عنوان یک ذخیره ارزش و ابزار مبادلات منظور شده و در صرافی های سراسر جهان معامله شوند. به طور کلی رمز ارزها در دو دسته قرار می گیرند. نخست آن هایی هستند که از طریق بلاکچین های خودشان پشتیانی می شوند که می توان از آن جمله به ارزهای رمزنگاری شده اتریوم و بیت کوین اشاره کرد و مورد دوم آن هایی هستند که در بالای بلاکچین های دیگر ایجاد می شوند که به توکن شناخته می شوند.

رمز ارزهای مستقل

در بررسی تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه ،در حالی که اتریوم یک ارز رمزپایه مستقل با رمز بومی خاص خود Ether (ETH) است، نشانه های ERC20 نیز نشانه هایی هستند که بدون سیستم عامل اتریوم وجود نخواهند داشت. تمایزی در رمز ارزهای مستقل، وجود دارد که باعث می شود آن ها بتوانند مشتق شده بلاک چین از بیت کوین باشند و یا آن که همانند ریپل و یا اتریوم، بلاک چین های بومی خود را دارا باشند. این رمزنگاری ها را می توان به نام آلت کوین نامیده و جایگزینی برای ارز رمزپایه اصلی، بیت کوین به شمار آورد.

توکن چیست؟

توکن یا نشانه را می توان یک واحد ارزش به شمار آورد که یک سازمان آنرا صادر می کند و انجمنی آن را می پذیرد . این درحالی است که توسط یک بلاکچین پشتیبانی خواهد شد. به عبارتی توکن ها، زیرمجموعه ای از رمزارزها هستند که در بالای بلاکچین ایجاد می شوند.

یک سازمان در متن یک مدل خاص تجاری، نشانه هایی ایجاد می کند تا بتواند تعامل کاربر را ایجاد کرده و پاداش را بین شرکت کنندگان شبکه خود توزیع کند. این توکن ها کاربردهای مختلفی دارند اما می توان آنها را به نشانه های امنیتی و توکن های سودمند تقسیم کرد. لازم به ذکر است که توکن های امنیتی مانند سهام سنتی هستند زیرا ارزش آنها از یک دارایی خارجی قابل تجارت حاصل می شود.

آنها در پیشنهادات اولیه سکه (ICO) منتشر می شوند و به محض اینکه تنظیم کننده ها و دولت ها در مورد چارچوبی نظارتی تصمیم بگیرند، به احتمال زیاد به عنوان اوراق بهادار عادی رفتار می شوند. بنابراین در مطالعه بیشتر تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه ، یک توکن نرم افزاری قبل از تحویل به دارندگان خود اجازه می دهد تا به محصول یا خدمات آینده یک شرکت دسترسی پیدا کنند.

به جهت آن که ارزش این نشانه ها ارتباطی با مالکیت آن ها ندارد، می توانند در خصوص ضوابط و قوانینی که در خصوص همتایان آن ها اجرا می شود، استثنا بوده و برای کمک های مالی روشی محبوب در نظر گرفته شوند.

چرا تمایز بین این دو اصطلاح مهم است؟

برای درک مناسب از ارزهای رمزنگاری و بلاکچین، لازم است که به خوبی با تعاریف و اصطلاحات آشنا باشید. توکن و ارز رمزنگاری شده اغلب به جای یکدیگر در جریان اصلی استفاده می شوند، در حالی که ارز رمزنگاری شده به طور مستقل کار می کند و از سیستم عامل خود بهره می برد، توکن فقط یک ارز رمزپایه است که در بالای بلاکچین قبلی موجود ساخته شده است.

از نظر سرمایه گذاران، این تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه ، اساسی است، زیرا یک معیار اصلی را برای ارزیابی پتانسیل هر دارایی رمزنگاری فراهم می کند. اگر در حال تجزیه و تحلیل یک رمزنگاری مستقل هستید که دارای چندین پروژه است، هرکدام با نشانه های بومی خود در بلاکچین خود ساخته شده اند. در خواهید یافت که این یک محصول قابل اعتماد است که توسط بسیاری از توسعه دهندگان مورد اعتماد است و باعث افزایش درآمد شما می شود. بنابراین هر چقدر برنامه های بیشتری روی آن بلاکچین ساخته شده باشد، بهتر است.

هنگامی که ارزش بالقوه یک پروژه مبتنی بر توکن را ارزیابی می کنید، اگر توسط یک بلاکچین بسیار معتبر مانند EOS یا Ethereum پشتیبانی شود، به شما کمک می کند. توجه داشته باشید که هرگز از ارزش انجام تحقیقات خود غافل نشوید. ضمن آن که دریافت مشاوره های مناسب در این خصوص، می تواند به شما در تصمیم گیری ها ، کمک نماید.

تفاوت توکن و رمز ارز در مبادلات

توکن ها و ارزهای رمزپایه دقیقاً یک چیز نیستند. در واقع ، ارز رمزپایه یا سکه به معنای پول الکترونیکی مبتنی بر بلاکچین یا روی یک دفتر توزیع شده دیگر است. هر ارز رمزنگاری شده باید تراکنش معاملات خاص خود را داشته باشد، بنابراین به عنوان مثال بیت کوین بلاکچین خاص خود را دارد ، Ethereum بلاکچین خود را دارد ، IOTA دفتر توزیع شده مبتنی بر Tangle را دارد. این می تواند در مطالعه تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه به شما کمک کند.

پس از ایجاد دفتر معاملاتی، لازم است توکن هایی صادر کنید که در واقع بین کاربران ارزهای رمزپایه مبادله می شوند و مبادلات آنها، معاملات ذخیره شده در دفتر توزیع شده یعنی در بلاکچین خواهد بود. به عنوان مثال، برای رمز BTC بیت کوین، در حال حاضر حدود 17 میلیون نسخه با حداکثر 21 میلیون نسخه صادر شده است.

علاوه بر این، توکن های الکترونیکی قابل تقسیم هستند، بنابراین بخش های رمز نیز می توانند مبادله شوند. به عنوان مثال، یک بیت کوین می تواند تا صد میلیونم تقسیم شود که به نام ساتوشی نامیده می شود. بنابراین، اگر بخواهید، می توانید رقم های بسیار کوچک را نیز مبادله کنید.

با این حال، به لطف معرفی قرارداد هوشمند Ethereum ، این امکان برای هر کسی وجود دارد که توکن خود را با اصطلاح ICO (پیشنهاد اولیه سکه) صادر کند و با این کار یک تمایز مشخص بین توکن هایی که فاقد آن هستند ایجاد شده است.

بنابراین، توکن های ارز رمزنگاری شده که رجیستر خاص خود را دارند، مانند بیت کوین، سکه نامیده می شوند. در حالی که سکه های صادر شده روی دفتر دیگر ارز رمزنگاری شده فقط توکن نامیده می شوند. بنابراین بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل یک سکه هستند. در حالی که وقتی با ICO توکن صادر می کنید، شاید روی بلاکچین Ethereum ، این تنها یک رمز یا توکن باقی بماند.

تمایز میان توکن و ارزهای رمزپایه در دفاتر عمومی

در مبحث تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه باید اضافه کنیم که تمایز بیشتر بین ارزهای رمزنگاری شده در میان ارزهایی است که دفتر عمومی دارند و می توان از آنها استفاده کرد. ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر مواردی مانند Monero یا Zcash را می توان نام برد.

در حقیقت ، مورد دوم دقیقاً معاملات را غیرقابل ردیابی می کند. زیرا دفتر آنها کاملاً و به طور عمومی خوانا نیست و به آنها ارزهای رمزپایه سطح بالایی از حریم خصوصی گفته می شود. در عوض رمز ارزهای قدیمی، مانند بیت کوین ، یک دفتر کاملاً عمومی دارند که هرکس می تواند با آن از همه معاملات ثبت شده از زمان شروع به موقع استفاده کند.

پس از صدور، توکن می تواند به یک سکه تبدیل شود، همانطور که اخیراً برای Tron اتفاق افتاده و شبکه خود را با دفتر خود راه اندازی کرده است. بنابراین، ابتدا توکن در بلاکچین Ethereum به نام TRX صادر شد، سپس شبکه اصلی Tron راه اندازی گردید و تمام نشانه های آن به سکه تبدیل شد. اکنون Tron یک سکه است، حتی اگر به عنوان نشانه متولد شده باشد و تمام نشانه های آن اکنون در دفتر توزیع شده Tron ذخیره می شوند.

بیشتر توکن ها از طریق بلاک چین Ethereum و با فرمت ERC20 صادر می شوند و اگرچه در بلاک چین اتریوم ذخیره شده اند، اما هیچ ارتباطی با شبکه Ether (ETH) ندارند. در واقع، باید بین سکه اتر و شبکه Ethereum تفاوت قائل شد زیرا اینها یک چیز نیستند. نشانه های ERC20 به هیچ وجه با ETH ارتباط برقرار نمی کنند، مگر در زمان ICO که خریداران معمولاً آنها را در ETH پرداخت می کنند و به نحوه ایجاد و مدیریت قرارداد هوشمند بستگی دارد.

صدور توکن های جدید

امروزه صدور توکن جدید چندان پیچیده نیست، زیرا در تئوری نوشتن یک قرارداد هوشمند خاص، به عنوان مثال در شبکه Ethereum کافی است. این درحالی است که فرآیند رمز ارزها ساده نیست، ایجاد یک سکه جدید سختی خود را دارد. زیرا شما باید یک پروتکل جدید بسازید، شبکه اصلی را ایجاد کرده و مطمئن شوید که سخت افزار کافی را دارید تا بتوانید آن را به درستی اجرا کنید و امیدوار باشید که کسانی از آن استفاده می کند. در عوض، نشانه ها از شبکه اصلی سکه دیگری استفاده می کنند، بنابراین فقط کافی است آنها را صادر کنید.

شاید بتوان گفت که امروزه دو دارایی دیجیتالی رایج مبتنی بر بلاکچین، ارزهای رمزپایه و نشانه ها هستند. بزرگترین تفاوت تفاوت توکن و ارزهای رمزپایه این است که ارزهای رمزپایه زنجیره بلوکی مخصوص به خود را دارند، در حالی که رمز ارزها بر روی بلاکچین موجود ساخته می شوند. این باعث می شود که هر یک به طور خاص برای موارد خاص استفاده مناسب باشد.

در حالی که بسیاری هنوز برای درک بیت کوین دست و پنجه نرم می کنند، سرعت نوآوری در صنعت بلاکچین روز به روز سریعتر می شود. اگر به تازگی کار خود را با رمز ارز و بلاکچین آغاز کرده اید، لازم است که با کارشناسان خبره در این خصوص مشورت نمایید. سازمان صرافر می تواند شما را به خوبی در صنعت رمز ارزها راهنمایی کرده و برای سرمایه گذاری در آن ها شما را یاری نماید.

صرافی Sarafer با بهره گیری از سال ها تجربه و تخصص در حوزه مبادلات ارزهای رمزنگاری شده، به حتم یکی از مجموعه های مطمئن و دارای اعتبار است که در داخل کشور و در منطقه آسیا، توانسته است اعتماد مشتریان خود را کسب کرده و مشاوری ایمن در این حوزه باشد.

سوالات متداول

ارز رمزپایه نوعی ارز مجازی است که به عنوان نوعی پرداخت کالا و خدمات قابل معامله و استفاده است. آن ها غیرمتمرکز یا حداقل بدون یک مرجع صدور مرکزی هستند.

رمزهای رمزنگاری  که به آنها نشانه های کاربردی یا نشانه ها نیز گفته می شود، واحدهای ارزشی هستند که سازمان ها یا پروژه ها می توانند در بالای بلاک چین های موجود سفارشی سازی کرده و توسعه دهند.

دارایی دیجیتال یا دارایی رمزنگاری دارایی است که در قالب دیجیتال وجود دارد و از رمزنگاری استفاده می کند. رمزنگاری روشی برای استفاده از کدها برای محافظت از اطلاعات یا ارتباطات است. این روش رمزگذاری پیشرفته با کاهش چشمگیر احتمال جعل، اعتبار دارایی رمزنگاری را تضمین می کند.

ارز رمزنگاری شده مستقیماً توسط پروتکل بلاکچین که روی آن اجرا می شود صادر می شود و اغلب از آن به عنوان واحد پول بلاکچین یاد می شود. ارزهای رمزپایه نه تنها برای پرداخت هزینه تراکنش در شبکه استفاده می شوند، بلکه برای ایجاد انگیزه در کاربران برای حفظ امنیت شبکه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ارزهای رمزپایه بلاکچین های خاص خود را دارند. یعنی واحد پول بلاکچین رمز ارز بیت کوین، Bitcoin است و رمز بومی زنجیره بلوک Ethereum نیز اتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *