امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی الگوریتم X11 و کاربردهای آن

در عصری قرار داریم که هر روزه شاهد تغییرات بوده، فناوری و سبک زندگی دیجیتال رو به پیشرفت است و کار آنلاین در مقایسه با کار آفلاین رشد بسیار زیادی را داشته است. به نظر می رسد با ظهور ارزهای رمزپایه، برخی از افراد، راهی جدید برای ایجاد سکه های رمزنگاری جدید کشف کرده اند. بنابراین اگر کسی بتواند ارز خود را ایجاد کند، چرا باید الگوریتم های ارز رمزنگاری شده را در نظر بگیرد؟ در این جا خواهیم گفت که الگوریتم های X11 چیست و عملکردشان را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا باید اشاره کنیم که X11 هش اثبات کار است که توسط Evan Duffield طراحی شده است. او توسعه دهنده اصلی Dash است و اولین ارز رمزنگاری شده ای است که الگوریتم هش X11 را پیاده سازی می کند. هدف اصلی برای ایجاد این الگوریتم جلوگیری از استخراج کنندگان ASIC است.

استخراج کنندگان ASIC همیشه تهدیدی برای اکوسیستم استخراج رمزنگاری محسوب می شوند، زیرا آنها علت اصلی تمرکز قدرت هش هستند. ASIC ها مدار خاص برنامه های قدرتمند و دارای منابع فشرده هستند و تنها هدف آنها استخراج یک الگوریتم خاص به طور موثر است.

از آنجا که سرعت استخراج آنها سریع تر است، کاربران عادی با پردازنده های گرافیکی و پردازنده های مرکزی از نظر دریافت پاداش بلوک، دارای ضعف رقابتی هستند. بنابراین مشارکت گسترده افراد را در استخراج ارز رمزنگاری شده محدود می کند.

پس از اجرای SHA-256 (Bitcoin) ASIC و Scrypt ASICs (Litecoin)، الگوریتم X11 در اوایل سال 2014 معرفی شد تا اکوسیستم استخراج پایدارتری را برای ماینرهای پردازنده و پردازنده گرافیکی فراهم کند. زیرا X11 برای مقاومت در برابر ASIC طراحی شده است که بسیار پیچیده تر از SHA-256 است و با ترکیب 11 الگوریتم مختلف هش کار می کند.

نحوه اتصال ارزهای رمزپایه و الگوریتم

هر یک از ارزهای رمزپایه با یک الگوریتم رمزگذاری خاص تولید می شوند و کار فرآیند استخراج بر اساس رمزگشایی انجام می شود، به همین دلیل دستگاه های خاصی برای هر سکه رمزنگاری ایجاد می شود. از سویی دیگر، الگوریتم ها عملکرد بلاکچین را امکان پذیر می کنند و هنگامی که هویت معاملات انجام می شود، یک ماینر پاداش دریافت می کند.

در دنیای فناوری، انواع مختلف الگوریتم ها وارد بازار رمزنگاری شدند. برخی از آنها برای انواع مختلف ارزهای رمزپایه ای به یکباره طراحی شده اند. به عنوان مثال، بیت کوین بر روی SHA256 ساخته شده است که الگوریتم اساس چنگال های بیت کوین است. اما اولین سکه ای که از الگوریتم X11 استفاده کرد Darkcoin بود که از آن زمان به بعد به Dashcoin تغییر نام داد.

X11 برای محاسبات اثبات کار استفاده می شود که کل شبکه ارزهای رمزپایه خاص را ایمن می کند. این الگوریتم به عنوان یک الگوریتم زنجیری شناخته شده است. زیرا از 11 نوع الگوریتم استفاده می کند که خود به هم زنجیر شده اند. اینها blake ، bmw ، groestl ، jh ، keccak ، skein ، luffa ، cubehash ، shavite ، simd و echo هستند. الگوریتم X11 در برابر  ASIC مقاوم است و برای استخراج پردازنده و GPU قابل استفاده است.

اهداف X11

X11 برای غلبه بر مسائل همراه با الگوریتم های استخراج ارز رمزنگاری شده مانند SHA-256 یا Scrypt توسعه داده شد. مساله اصلی بود که شرکت های الکترونیکی، سخت افزاری حرفه ای به نام ASIC برای استخراج سکه های رمزنگاری که از الگوریتم های استخراج SHA-256 و Scrypt استفاده می کردند، تولید کرده بودند.

این مسئله به جهت متمرکزتر ساختن شبکه ها بود که توسط گروه خاصی از ماینرهای حرفه ای کنترل می شود، در حالی که هدف و دیدگاه اصلی ارز رمزنگاری شده برای کاربران عادی این بود که بتوانند در امنیت شبکه و کسب پاداش از طریق استخراج مشارکت کنند.

متمرکز سازی استخراج با کاهش امنیت شبکه، تعداد افرادی را که در مدیریت شبکه مشارکت دارند، کاهش می دهد. توسعه الگوریتم X11 برای استفاده مناسب پردازنده های CPU و کارت های گرافیک GPU صورت گرفت و از طریق الگوریتم های مختلف به جای استفاده از یک الگوریتم منفرد، در نظر گرفته شد. البته این احتمال وجود دارد که در نهایت این الگوریتم در ASIC تولید شود، اما انتظار می رود سکه های X11 حداقل تا مدت ها در برابر ASIC مقاوم باشند.

استفاده از 11 الگوریتم مختلف، امنیت هر سکه رمزنگاری را با استفاده از این روش در برابر حملات نیروی هکر افزایش می دهد. حملات هکرها علیه سکه هایی مانند بیت کوین که از الگوریتم های دیگری استفاده می کنند، در حال حاضر امکان پذیر نیست اما ممکن است در آینده شرایط تغییر کند.

مصرف کمتر انرژی با X11

در مقایسه با الگوریتم های دیگر مانند SHA-256 و Scrypt ، الگوریتم X11 شدت کمتری دارد و بنابراین از برق کمتری استفاده می کند. رایانه هایی که الگوریتم های مختلفی دارند بسیار داغ شده و از برق زیادی استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک کارت گرافیک که با الگوریتم Scrypt کار می کند، 30٪ از کارت مشابه X11 را تولید می کند و این گرما باعث کاهش طول عمر سخت افزار و همچنین کاهش کارایی کلی می شود.

الگوریتم X11 از چندین دور یازده تابع مختلف هش در یک الگوریتم استفاده می کند. وقتی مورد توافق قرار گرفت، اولین تابع، یک هش تولید می کند که سپس برای تولید هش دیگر به تابع مشخصی ارسال می شود. این عملکرد هش، آن را به یکی از امن ترین و پیچیده ترین هش های رمزنگاری مورد استفاده در جدیدترین ارزهای رمزپایه تبدیل کرده است.

مزایای الگوریتم های X11

امنیت بیشتر از جمله مزیت های این الگوریتم است. X11 از 11 توابع هش کردن از الگوریتم Blake تا الگوریتم Keccak استفاده می کند و آن را بسیار ایمن می کند. الگوریتم X11 معمولاً برای GPU و CPU هش سریع می دهد و GPU را بیش از 30٪ خنک تر می کند و باعث می شود کارت های گرافیکی بالا کمتر در معرض گرم شدن قرار گیرند. زیرا کارت های گرافیک برای استخراج سکه ها با این الگوریتم به قدرت پردازشی زیادی نیاز ندارند.

همچنین با توجه به میزان مفید بودن آن، کارت های گرافیک برای استخراج این الگوریتم نیازی به قدرت بیشتر ندارند. بنابراین، درنهایت هزینه برق کمتری را مشاهده خواهید کرد. این باعث می شود سکه هایی که با این الگوریتم کار می کنند در مکان هایی که هزینه برق قابل تحمل نیستند،  مورد توجه قرار بگیرند. در خصوص قابلیت استخراج نیز، مدت طولانی تری استخراج را برای کاربران CPU و  GPU فعال کرده و استفاده از X11 با ماینرهای ASIC در کوتاه مدت دشواری خواهد داشت.

سرمایه گذاری با الگوریتم X11

اگر می خواهید رمزنگاری مبتنی بر الگوریتم X11 مانند Dash ایجاد کنید، لازم به ذکر است که تعداد زیادی شرکت توسعه X11 در سراسر جهان وجود دارد که می توانند به شما در ارائه خدمات و راه حل های توسعه ارزهای رمزنگاری شده بر اساس خواسته شما کمک کنند. بدین منظور می توانید با کارشاسان صرافر در تماس باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سکه های X11

سکه های X11 مانند Dash ، Checkcoin و CannabisCoin در کنار الگوریتم های رمزنگاری رقابتی دیگر در حال تکثیر هستند. به عنوان جایگزینی برای الگوریتم های هش محبوب تر ، الگوریتم X11 توسط Evan Duffield ساخته شد تا تهدید مدارهای مجتمع برنامه را که به ASIC معروف است، مهار کند.

اکنون باید مشخص شود که الگوریتم X11 و سکه های آن، پاسخی مستقیم به گسترش استخراج کنندگان رمزنگاری ASIC هستند؟ هدف اصلی این بود که اکوسیستم استخراج عادلانه و در دسترس باشد. X11 یک ایده ساده است که 11 الگوریتم هش SHA3 را به هم متصل می کند.

سپس داده های وارد شده توسط هر الگوریتم، یکی پس از دیگری هش می شوند. هش نهایی توسط 11 الگوریتم خارج می گردد. در آن زمان، ایجاد زنجیره های  الگوریتم های مختلف هش SHA3 با یکدیگر، توسعه یک استخراج کننده ASIC مناسب را بسیار دشوارتر کرد. انتظار می رفت که سکه هایی  مانند Dash ، فرصتی گسترده برای ماینرهای پردازنده گرافیکی فراهم می کنند تا قبل از ورود ASIC ها به صحنه، رشد کنند.

شمارش معکوس برای ASIC ها از روزی که اولین سکه X11 استخراج شد آغاز شد. امروز ما عمیقاً در دوره X11 استخراج ASIC هستیم و محافظت هایی که الگوریتم های زنجیره ای ارائه می داد، فرسایش یافته است.

الگوریتم X11 از زمان انتشار آن در سال 2014 عمدتا توسعه ای نداشته است. عملکرد هش برای چند سال از یک محیط رایگان ASIC برخوردار بود. با این حال، بدون توسعه بیشتر مقاومت ASIC ، عملکرد هش X11 توسط توسعه دهندگان سخت افزار ASIC غلبه یافته است. ضمن آن که استخراج CPU و GPU از سکه های X11 مطمئناً هنوز امکان پذیر است. با این حال، سودآوری در این خصوص در حال کاهش است.

استخراج الگوریتم X11

در مورد نقشی که سخت افزار تخصصی استخراج در یک اکوسیستم بلاکچین بازی می کند اتفاق نظر کمی وجود دارد. از یک طرف، سخت افزار تخصصی توسعه دهندگان نرم افزار را به سمت ایجاد راه حل های جدید مانند عملکرد هش X11 سوق می دهد. از سویی دیگر، استخراج تخصصی می تواند به سرعت قدرت هش یک بلاکچین را متمرکز کرده و امنیت پروژه های کوچک را تهدید کند.

همه ماشین های X11 ASIC برای استخراج Dash طراحی شده اند. البته آنها قادر به استخراج هرگونه ارز رمزپایه اثبات کار هستند که ممکن است براساس الگوریتم هش X11 باشد. این الگوریتم بسیار پیشرفته تر از  بیت کوین SHA-256 است و با ترکیب یازده الگوریتم هش کاملا متفاوت  کار می کند.

اما می توان گفت که الگوریتم X11  یک مزیت عمده دارد. کاربران هنوز هم می توانند از کامپیوترهای استاندارد با CPU و GPU سریع، برای استخراج سکه های X11 مانند Dash استفاده کنند. تعداد کمی دکل استخراج ASIC در دسترس است که قادر به استخراج X11 هستند و رقابت برای استخراج سکه های X11 را کاهش می دهد. با این وجود، X11 از نظر انرژی در استخراج کارآمدتر است. ضمن آنکه سکوهای ASIC در استخراج X11 فراگیر نیستند. از طرف دیگر، استخراج X11 هنوز به یک دکل استخراج مناسب نیاز دارد.

از آن جایی که X11 کاربران  را محدود به یک سکه محبوب، Dash می کند، می توان گفت که سکه های X11 دیگر واقعاً برجسته و پرطرفدار نیستند. برای استخراج این الگوریتم می توانید ابتدا با کارشناسان صرافر مشورت کرده و سپس اقدام به سرمایه گذاری مناسب نمایید. کارشناسان Sarafer می توانند شما را در خصوص ارزهای رمزنگاری، کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری و دیگر موارد این صنعت، یاری نمایند.

آینده X11

مزیت رشد ارز رمزنگاری شده در الگوریتم X11 بر امنیت و قابلیت اطمینان بالایی است که توسط یک ایده قدرتمند POW پشتیبانی می شود. امروزه، استخراج یک صنعت کاملاً حرفه ای است که توسط مزارع ASIC بسیار موثر در سراسر جهان انجام می شود و برای امنیت شبکه Dash کار می کنند.

برخلاف بیت کوین که به یک الگوریتم منفرد بستگی دارد، می توان X11 را برای تأمین ایمنی در برابر ضعف های آینده ارزهای رمزنگاری در تعدادی از عملکردهای هش استفاده کرد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص الگوریتم X11 دارید، می توانید با صرافر تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات متداول

الگوریتم X11 تابعی از هش اثبات کار می باشد که توسعه دهنده اصلی Dash ، Evan Duffield طراحی و توسعه یافته است و نخستین رمزارز به شمار می آید که از این الگوریتم استفاده نموده است.

ارزهای رمزنگاری که از این الگوریتم استفاده می کنند دارای مزیت امنیت بیشتر و اطمینان بالا برخوردار هستند.

سکه هایی مانند Dash ، Checkcoin و CannabisCoin که در حال تکثیر نیز هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با صرافر همراه باشید.

این الگوریتم جهت رویارویی با مشکلاتی که الگوریتم های استخراج ارز رمزپایه همانند SHA-256 یا Scrypt داشتند، توسعه و طراحی شد.

الگوریتم X11 جهت محاسبات اثبات کار مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند تمامی شبکه ارزهای رمزنگاری شده را امن نماید. این الگوریتم را نوع زنجیری می شناسند. زیرا دارای یازده نوع الگوریتم است که به هم زنجیر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *