امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره بیت کوین کش و تاریخچه آن

Bitcoin Cash یکی دیگر از سیستم های ارز الکترونیکی است که با استراتژی هزینه های اندک، پرداخت هایی با سرعت بالا و حفظ حریم خصوصی همراه با ظرفیت معاملات زیاد طراحی شده است. بنابراین می توان با بیت کوین کش، پرداخت های نقدی را میان افراد منتقل نمود.

این ارز رمزپایه، همانند سایر ارزهای دیجیتالی، از سوی هیچ بانک مرکزی نظارت و کنترل نشده و نیازی به پردازنده ای برای پرداخت ندارد. این شبکه توسط هیچ سازمان متمرکز دولتی و هیچ شخص ثالثی کنترل نخواهد داشت و یکی از ارزهای رمزنگاری شده قابل اعتماد در این صنعت به شمار می آید.

تاریخچه بیت کوین کش

در سال 2010 ، میانگین اندازه یک بلاک در بلاکچین کمتر از 100 کیلوبایت بود و متوسط ​​هزینه برای یک معامله فقط دو سنت بود. این باعث شد بلاکچین ها در برابر حملات و معاملات ارزان قیمت، که می توانست سیستم را فلج کند، آسیب پذیر باشند.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی، اندازه یک بلوک در بلاکچین بیت کوین به یک مگابایت محدود شد و هر بلوک در 10 دقیقه ایجاد می شد که باعث می شد بین معاملات پی در پی فضا و زمان وجود داشته باشد. محدودیت در اندازه و زمان لازم برای ایجاد یک بلوک، یک لایه امنیتی دیگر را در بلاکچین Bitcoin ایجاد کرد.

اما میانگین اندازه یک بلوک تا ژانویه 2015 به 600K افزایش یافته بود. تعداد تراکنش های استفاده شده از بیت کوین افزایش یافته و باعث ایجاد تراکنش های تأیید نشده، شد. میانگین زمان تأیید معامله نیز به سمت بالا حرکت کرد. به همین ترتیب، هزینه تأیید معامله نیز افزایش یافت. برای کمک به یافتن راه حل، توسعه دهندگان دو ایده متفاوت ارائه دادند که در نهایت منجر به ظهور بیت کوین کش گردید.

ایده 1: قالب هر بلوک را تغییر دهید.

به مثالی واقعی توجه کنید. بیایید هر یک از معامله را در یک برگه سفید تصور کنید. بنابراین آدرس های کیف پول مربوط به فرستنده و گیرنده را در آن بنویسید. پس از آن امضاهای مربوط به معاملات را وارد نمایید. بنابراین، از سوی یک گروه از توسعه دهندگان پیشنهاد شد که این برگه به دو بخش تقسیم شود. به طوری که در یک برگ، آدرس های فرستنده و گیرنده را قرار داده و در دیگری امضاها وارد شود. بنابراین، چون فضای بیشتری روی کاغذ وجود دارد، می توان معاملات بیشتری را پردازش کرد.

ایده 2: افزایش اندازه بلوک

گروه دیگری از توسعه دهندگان فکر کردند که این ایده مناسبی نیست. اگرچه تغییر قالب هر بلوک از نظر فنی باعث افزایش سرعت معامله بیت کوین می شود، اما این فقط یک راه حل موقت است. بنابرین، وقتی شبکه بیت کوین محبوبیت بیشتری پیدا کند، به یک نسخه جدید دیگر نیاز دارد. آنها فکر کردند که بهترین راه حل مسئله سرعت Bitcoin افزایش حداکثر اندازه بلوک است.

اکنون تصور کنید که ورق اصلی کاغذ 10 میلی متر بود. این اندازه بلوک است. پیشنهاد شد که با افزایش اندازه بلوک، می توان معاملات بیشتری را پردازش کرد. بنابراین، آنها فکر کردند که ورق کاغذ را 2 برابر یا طول 20 میلی متر  افزایش دهند. آنچه که در این جا مطرح است، حداکثر اندازه بلوک است که در صورت نیاز در آینده 8 برابر افزایش می یابد.

بحث اصلی این بود که برای تبدیل بیت کوین به یک سیستم پرداخت روزمره، به اندازه بلوک بزرگ تری نیاز دارد. در چنین شرایطی، ایده اول 97٪ آرا را به دست آورد. البته گروه توسعه دهندگانی که راه حل ایده دوم را انتخاب کرده بودند، از رای نهایی راضی نبودند. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند هارد فورک را ایجاد کنند که باعث ایجاد بیت کوین کش شد.

ظهور بیت کوین کش پس از چالش ها

در سال 2017، بیت کوین کش در صرافی های رمزنگاری با قیمت چشمگیر 900 دلار برای اولین بار ارائه شد. صرافی های بزرگ رمزنگاری مانند Coinbase، Bitcoin Cash را تحریم کردند و آن را در صرافی های خود لیست نکردند.

 از طرفی بیت کوین کش به دلیل جدا شدن از بیت کوین، کمی بیشتر از یک سال بعد تحت تاثیر بازار قرار گرفت و در نوامبر 2018 ، به  بیت کوین کش ABC و SV تقسیم شد. این بار اختلاف نظر به دلیل به روزرسانی های پیشنهادی پروتکل بود که شامل استفاده از قراردادهای هوشمند در بلاکچین بیت کوین بود و متوسط ​​اندازه بلوک را افزایش می داد.

Bitcoin Cash ABC از مشتری اصلی بیت کوین کش استفاده می کند اما چندین تغییر در بلاک چین خود ایجاد کرده است که معاملات را در یک بلوک به ترتیب خاصی تنظیم می کند. Bitcoin Cash SV توسط کریگ رایت هدایت می شود که ادعا می کند ناکاموتوی اصلی است.

اما پایان کار راضی کننده بود زیرا بودجه بیشتری به دلیل انشعاب و تعداد سکه های موجود به اکوسیستم ارز رمزنگاری شده وارد شده است و از زمان راه اندازی، هر دو ارز رمزنگاری شده ارزهای قابل احترامی در صرافی های رمزنگاری به دست آورده اند.

Bitcoin Cash برای چه استفاده می شود؟

بیت کوین کش یکی از ارزهای رمزپایه ای است که با عرضه محدود 21 میلیون سکه، کمیاب می باشد. البته می توان از این ارز دیجیتالی همانند پول نقد برای خرید ها و پرداخت هزینه ها استفاده نمود و با وجود هزینه های اندک معامله که کمتر از یک دهم درصد بوده و سرعت در معامله، می تواند بسیار کاربردی باشد.

بنابراین شما می توانید برای خرید از فروشگاه های آنلاین از Bitcoin Cash استفاده نمایید. همچنین می توانید برای تسویه تجارت های مرزی و پرداخت حواله ها از آن استفاده نمایید.

چگونه بیت کوین کش را خریداری کنید؟

شما می توانید Bitcoin Cash را در معاملات و مبادلات رمزنگاری تهیه کنید. برای این کار می توانید از خدمات صرافی Sarafer بهره مند شوید. قیمت بیت کوین کش امروز معادل 585.81 دلار است که برای خرید آن می توانید از کارشناسان صرافر یاری بگیرید.

بررسی بیت کوین و Bitcoin Cash

پیش از این اشاره شد که بیت کوین یک ارز رمزنگاری نظیر به نظیر بود که برای معاملات روزانه استفاده می شد. با گذشت سال ها، با وجود محبوبیت و افزایش قیمت، بیت کوین به جای ارز به وسیله سرمایه گذاری تبدیل شد. بلاکچین این ارز رمزنگاری شده شاهد مقیاس پذیری بود. زیرا از پس افزایش تعداد تراکنش ها برنمی آمد. خیلی زود در تراکنش های بلاکچین، هزینه ها و مدت زمان نیز افزایش یافت. همین موضوع باعث شد تا معاملات به دلیل عدم توانایی بلوک ها، به تاخیر افتادند.

این درحالی است که بیت کوین کش پیشنهاد می کند با افزایش اندازه بلوک ها از 8 مگابایت تا 32 مگابایت، شرایط موجود را برطرف کرده و در نتیجه پردازش تراکنش های بیشتری را در هر بلوک امکان پذیر می کند. میانگین معاملات در هر بلوک در بیت کوین در زمان پیشنهاد بیت کوین کش بین 1000 تا 1500 بود. تعداد تراکنش های بلاک چین بیت کوین کش در طی یک تست در سپتامبر 2018 به 25000 بلوک رسید.

طرفداران اصلی Bitcoin Cash ، اغلب دلیل افزایش اندازه بلوک را متناسب با دیدگاه اصلی ناکاموتو در مورد خدمات پرداخت استناد می کنند. به گفته آنها، تغییر در اندازه بلوک بیت کوین امکان استفاده آن را به عنوان واسطه ای برای انجام معاملات روزانه فراهم می کند و به آن کمک می کند تا با سازمان های پردازش کارت اعتباری چند ملیتی مانند ویزا رقابت کند، که هزینه های بالایی را برای پردازش معاملات خارج از مرزها دریافت می کند.

Bitcoin Cash همچنین از نظر دیگری با بیت کوین متفاوت است زیرا شامل SegWit نیست. این راه حل دیگری است که برای جابجایی تراکنش های بیشتر در هر بلوک پیشنهاد شده است. SegWit فقط اطلاعات یا فراداده مربوط به معامله را در یک بلوک حفظ می کند. به طور معمول، تمام جزئیات مربوط به یک معامله در یک بلوک ذخیره می شوند.

در کنار موارد مطرح شده، شباهت های زیادی بین بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد. هر دو از سازوکار اجماع اثبات کار، برای استخراج سکه های جدید استفاده می کنند. آنها همچنین از خدمات Bitmain ، بزرگ ترین استخراج کننده ارز رمزنگاری شده در جهان استفاده می کنند.

میزان عرضه بیت کوین کش 21 میلیون نفر است که همان رقم بیت کوین می باشد. بیت کوین کش نیز با استفاده از همان الگوریتم دشواری استخراج عمل می کند. ماینرها با جایگزینی فعالیت استخراج خود بین بیت کوین و بیت کوین کش از این شباهت استفاده کردند.

نگرانی در مورد بیت کوین کش

بیت کوین کش نوید چندین پیشرفت نسبت به نسخه قبلی خود را داده است. اما هنوز نتوانسته است این وعده ها را عملی کند. مهم ترین مورد مربوط به اندازه بلوک است. اندازه متوسط ​​بلوک های استخراج شده در بلاکچین Bitcoin Cash بسیار کمتر از بلاکچین های بیت کوین است .

 اندازه بلوک کوچک تر به این معنی است که پایان اصلی آن برای امکان انجام معاملات بیشتر از طریق بلوک های بزرگ تر هنوز آزمایش فنی نشده است. هزینه معاملات بیت کوین نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و آن را به عنوان رقیبی مناسب برای بیت کوین کش در استفاده روزانه تبدیل کرده است.

ارزهای رمزنگاری شده دیگر نیز رقابت شدیدی را با Bitcoin Cash ایجاد کرده اند. آنها پروژه ها و مشارکت هایی را با سازمان ها و دولت ها، در داخل و خارج از کشور آغاز کرده اند. با این حال، باید دید که آیا محورهای Bitcoin Cash به بستری برای قراردادهای هوشمند معاملات یا سادگی سیستم های پرداخت تبدیل می شوند.

آینده روشن

Bitcoin Cash دارای چندین تیم مستقل از توسعه دهندگان است که پیاده سازی نرم افزار را انجام می دهند. آنها در حال ایجاد نوآوری ها و به روزرسانی های عالی برای ساخت Bitcoin Cash به عنوان بهترین پول در جهان هستند. توسعه غیرمتمرکز، این ارز رمزنگاری شده را در برابر حملات سیاسی و اجتماعی به توسعه پروتکل مقاوم نگه می دارد.

از زمان انشعاب در سال 2017 ، توسعه دهندگان بیت کوین کش، بلوک ها را به 32 مگابایت ارتقا داده اند. بسیاری از پروژه های جدید و هیجان انگیز با استفاده از شبکه این ارز وجود دارد. با داشتن یک نقشه راه قوی، توسعه دهندگانی با استعداد و چشم اندازی روشن، آینده با بیت کوین کش درخشان است.

Bitcoin Cash چگونه استخراج می شود؟

مانند اکثر ارزهای رمزپایه، بیت کوین کش غیرمتمرکز است. این بدان معناست که هیچ شخص یا مرجعی کنترل شبکه را ندارد. با این حال، برای عملکرد یک سیستم غیرمتمرکز، به تأیید معاملات به گره و رایانه نیاز دارد. افرادی که به عنوان ماینر شناخته می شوند از قدرت محاسبه برای حل معادلات ریاضی در بلاکچین استفاده می کنند.

هنگامی که یک گره در شبکه معادله ریاضی را حل کنند، بلوک تراکنش را تأیید می کند. سپس استخراج کنندگان برای تأیید معامله پاداش دریافت می کند. این پاداش، در مورد استخراج Bitcoin Cash ، یک سکه بیت کوین کش است.

گرچه امروزه کسب درآمد از استخراج ارزهای رمزنگاری شده سخت تر و دشوارتر شده است و رقابت به قدری زیاد است که فقط کسانی که می توانند مقدار زیادی قدرت محاسباتی تولید کنند، جایزه می گیرند. برای تولید قدرت محاسباتی کافی و تبدیل شدن به یک استخراج کننده موفق، باید مقدار زیادی پول سرمایه گذاری کنید.

با این حال، گزینه های دیگری مانند استخر استخراج، برای مبتدیان وجود دارد که باعث می شود به شبکه سایر استخراج کنندگان بپیوندید. بدین ترتیب، قدرت محاسباتی خود را برای حل معادلات ریاضی برای بدست آوردن پاداش Bitcoin Cash ترکیب می کنید. اگر استخر استخراج شما با موفقیت تراکنش را تأیید کند، پاداش به طور مساوی بین استخر استخراج تقسیم می شود.

سوالات متداول

Bitcoin Cash بنابراین می تواند معاملات را سریع تر از شبکه Bitcoin انجام دهد، به این معنی که زمان انتظار کوتاه تر است و هزینه پردازش معاملات کمتر است.

این به هر یک از سرمایه گذاران و برنامه های آنها بستگی دارد. هر کسی که علاقه دارد حداقل 5 سال سکه را بدون استفاده ذخیره کند، می تواند اکنون سرمایه گذاری کند و سپس سود قابل توجهی را کسب کند.

بیت کوین کش یکی از مشهورترین بلاکچین اصلی بیت کوین است که وجود دارد.

یک تحلیل جامع و جدید پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین در سال جاری تقریباً به 20 هزار دلار برسد و تا سال 2030 تا حدود 400 دلار افزایش یابد.

Bitcoin Cash هزینه انتقال ارزان تری دارد، بنابراین انجام معاملات در BCH باعث صرفه جویی در هزینه شما نسبت به استفاده از BTC می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *