امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره رمز ارز Dash و تاریخچه آن

Dash یک بلاکچین منبع باز و ارز رمزنگاری شده است که بر ارائه یک شبکه پرداخت جهانی سریع، ارزان و غیرمتمرکز تمرکز دارد. طبق مقاله سفید پروژه ، این شبکه با ایجاد حریم خصوصی قوی تر و معاملات سریعتر به دنبال بهبود بیت کوین است. شما می توانید در خصوص دریافت اطلاعات جامع تر در خصوص این رمز ارز، با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

دش، که نام آن از پول نقد دیجیتال ناشی می شود، در ژانویه 2014 به عنوان یک فورک لایت کوین، راه اندازی شد. از زمان شروع ، ویژگی هایی یک شبکه دو لایه با گره های پاداش داشته است که شامل مدیریت غیرمتمرکز پروژه و یا امکان پرداخت فوری تسویه حساب را فراهم می کند.

همچنین باعث می شود بلاکچین Dash بلافاصله تغییرناپذیر شده و حریم خصوصی اختیاری دیگری را برای معاملات ارائه دهد. این شبکه توسط توسعه دهندگان نرم افزار Evan Duffield و Kyle Hagan تاسیس شد. آنها برای اولین بار در سال 2012 از دش به عنوان راهی برای افزودن بی هویتی بیشتر به بیت کوین نام برد.

برتری های رمز ارز Dash

هدف Dash داشتن کاربرپسندترین و مقیاس پذیرترین ارز رمزنگاری شده در جهان برای پرداخت ها می باشد. برای آ« که بتواند به این امر دست یابد، به مجموعه ای از الگوها متکی خواهد بود که شامل سرورهایی است که از طریق وثیقه های ذخیره شده در دش، پشتیبانی لازم را دریافت کرده و جهت خدمات پیشرفته ایمن و ایجاد حاکمیت بر سیستم پیشنهادی آن طراحی و ارائه شده است.

در ازای دریافت بخشی از پاداش های بلوک، masternodes لایه دوم خدمات را به شبکه ارائه می دهند. آنها عملکردهایی مانند مدیریت غیرمتمرکز پروژه، پرداخت فوری تسویه حساب، تغییرناپذیری حریم خصوصی برای معاملات را تسهیل می کنند.

Dash برای هر یک از کاربران و موسسات از جمله بازرگانان، خدمات مالی ، بازرگانان و افرادی که نیاز به ارسال حواله های بین المللی دارند، به بازار عرضه می شود. سیستم حاکمیتی این شبکه ، 10٪ از پاداش های بلوک را برای توسعه پروژه به صورت رقابتی و غیرمتمرکز توزیع می کند.

این امر باعث می شود تا سازمان های بودجه داری همچون گروه و هسته اصلی دش ایجاد گردد. همچنین بنیاد دش به عنوان حامی ارز رمزپایه، حمایت مالی دریافت کرده و بابت عضویت های فردی و سازمانی، پرداخت های خود را ارائه می نماید.

سکه های در گردش دش

حداکثر تعداد توکن Dash که می تواند صادر شود، 18،921،005 است که البته رقم و تعداد تعیین شده به تصمیم گیری حاکمیت این شبکه به عنوان اختصاص دادن ده درصد پاداش بلوکی وابسته است. به همین ترتیب از طریق الگوریتم استخراج اثبات کار، نشانه هایی جدید به وجود می آید که میزان انتشار نشانه 210240 بلوک می باشد که به طور معمول هفت درصد کاهش خواهد داشت. بنابراین چهل و پنج درصد به استخراج کنندگان، چهل و پنج درصد به به مدیریت غیرمتمرکز پروژه و ده درصد برای تأمین بودجه پیشنهادهای آینده تعلق می گیرد.

ضمن آنکه در چهل و هشت ساعت اول راه اندازی Dash ، تقریباً دو میلیون سکه استخراج شد که به میزان قابل توجهی بیش از برنامه تعیین شده برای انتشار بود. این شبکه در اصل از Litecoin فورک خورده بود که به دلیل وجود اشکال در الگوریتم تنظیم سختی، در هنگام راه اندازی با مشکل مشابهی روبرو شد.

امنیت در شبکه Dash

برای ایجاد امنیت و اطمینان در معاملات پلتفرم، از شبکه ای دو لایه بهره می برد که در لایه اول گره هایی وجود دارد که فرآیند استخراج را متناسب با پروتکل اجماع اثبات کار انجام خواهد داد که بدین ترتیب در جهت حل مسائل پیچیده رمزنگاری رقابت خواهد نمود و در این رقابت، لازم است که حداقل پنجاه و یک درصد از گره ها معامله ای را که می خواهند به بلاکچین اضافه شود، تایید کنند.

الگوریتم PoW استفاده شده توسط DashX11 ، یک الگوریتم هش سفارشی است که توسط دافیلد بنیانگذار شبکه Dash ساخته شده است و از توالی 11 الگوریتم هش استفاده می کند. طبق مستندات دش ، X11 یکی از امن ترین و پیچیده ترین هش های رمزنگاری است که توسط ارزهای رمزپایه مدرن استفاده می شود.

ردیف دوم متشکل از مدیریت غیرمتمرکز پروژه است که تحت یک الگوریتم اجماع اثبات سرویس کار می کنند و براساس ارائه خدمات خوب به شبکه رتبه بندی می شوند که نظارت بر شبکه را برعهده داشته و در صورتی که گره ها صحت بلوک های جدید را تایید نکنند، قدرت رد کردن آن ها را دارند.

 آنها همچنین ویژگی تغییرناپذیری دش را فعال می کنند که باعث افزایش امنیت می شود. زیرا هر 12 ساعت، یک گروه، تمام بلوک های جدید اضافه شده به زنجیره بلوک را مشاهده و تأیید می کنند. توسعه دهندگان Dash اظهار داشتند که این فرآیند از شبکه در برابر 51٪ حملات محافظت می کند.

اهداف دش

هدف دش برای تبدیل شدن به یک واسطه برای معاملات روزانه است و شبکه گسترده ای را برای تحقق این ایده و هدف ایجاد کرده است. در سال 2018 ، این شرکت دیجیتالی به ونزوئلا گسترش یافت و اولین اقدام این ارز رمزنگاری شده در یک کشور اقتصادی رو به رشد بود.

تقاضا برای ارز رمزنگاری شده  و تعداد کاربران این شبکه، از زمان معرفی ارز مجازی از سه سال پیش به سرعت افزایش یافته است. دلیل این امر نیاز به ارز مبادله ای است. ونزوئلا در حال حاضر دوره ای از ناآرامی های مدنی و ابر تورم را تا حدی تجربه می کند که اساساً ارز محلی آن بی ارزش شده است.

اما نگاه مدیر عامل شرکت Dash این است که حضور این ارز رمزپایه برای بقا در ونزوئلا حیاتی است. شهروندان کشور به ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و دش روی آورده اند زیرا با آنها می توانند سریع و ارزان معامله کنند. همچنین این شرکت با همکاری دانشگاه ایالتی آریزونا ASU در زمینه تحقیقات و سرمایه گذاری در یک آزمایشگاه تحقیق در زمینه بلاکچین سرمایه گذاری کرده است.

از طریق این آزمایشگاه ، Dash تحقیقاتی را تأمین می کند که برای سرعت بخشیدن به تحقیق، توسعه و آموزش به روش هایی پیشرفته است که سرعت معاملات بلاکچین، کارآیی، امنیت و گسترش کاربردهای آن را افزایش می دهد.

سوالات متداول

تفاوت اصلی بین Dash و Bitcoin در الگوریتمی است که هر فناوری برای استخراج سکه استفاده می کند. Dash از الگوریتم X11 و اصلاح الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می کند.

Dash از سیستم متفاوتی برای مدیریت معاملات استفاده می کند و توسط زیرمجموعه ای از کاربران خود اجرا می شود که masternodes نامیده می شوند و آنها تأیید و اعتبار سنجی معاملات را ساده می کند.

برخلاف بیت کوین ، Dash با تقسیم جوایز بلوکی بین سه ذینفع  مدیریت غیر متمرکز پروژه ، استخراج کنندگان و خزانه داری، یک مدل خود سرمایه گذاری را پیشگام کرده است.

Dash در سال 2021 روند خوبی داشته است اما هنوز نتوانسته است مانند سایر ارزهای رمزپایه به بالاترین حد خود برسد.

Dash یک ارز رمزنگاری شده منبع باز است. این یک altcoin است که از پروتکل بیت کوین فورک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *