امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی شبکه ERC-20 و کاربرد آن

سیستم رمزنگاری محبوب و بلاکچین اتریوم مبتنی بر استفاده از توکن است که قابل خرید، فروش یا معامله است. Ethereum در سال 2015 راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از نیروهای محرک محبوبیت ارز رمزنگاری شده تبدیل شده است. در این سیستم، توکن ها طیف متنوعی از دارایی های دیجیتال را نشان می دهند، نشانه های اتریوم قراردادهای هوشمندی هستند که از بلاکچین این ارز رمزپایه استفاده می کنند. یکی از مهم ترین نشانه ها شبکه ERC-20 نام دارد که مورد استفاده تمام قراردادهای هوشمند در بلاکچین Ethereum برای اجرای رمز است.

شبکه ERC-20 چیست؟

یکی از مهم ترین نشانه های اتریوم با نام ERC-20 شناخته می شود. ERC-20 به عنوان استاندارد فنی ظاهر شده است که برای تمام قراردادهای هوشمند موجود در بلاکچین اتریوم و جهت اجرای رمز استفاده می شود و لیستی از قوانینی را که همه نشانه های مبتنی بر اتریوم باید دنبال کنند، ارائه می دهد.

ERC-20 از برخی جهات به بیت کوین و هر ارز رمزپایه دیگری شبیه است. نشانه های ERC-20 دارایی های مبتنی بر بلاکچین هستند که دارای ارزش بوده و می توانند ارسال و دریافت شوند. تفاوت اصلی در این است که توکن های ERC-20 به جای اجرای روی بلاکچین خودشان، در شبکه اتریوم صادر می شوند.

دلیل اصلی محبوبیت ERC-20 این واقعیت است که نحوه عملکرد بلاکچین را دگرگون می کند. در حوالی این شبکه، بازاری را می بینیم که در یک سال اخیر جهش کرده و رشد کرده است، این درحالی است که هیچ استانداردی در مورد نحوه کار DApps وجود نداشت.

 اما با انتشار شبکه ERC-20، بازار می داند که چگونه توکن هایی را که روی پلت فرم کار می کنند بدون هیچ محدودیتی منتشر، نگهداری و پیاده سازی کند. توسعه دهندگان از رمز ERC-20 برای توسعه پروژه خود استفاده می کنند. این روشی برای رمزگذاری پروژه است و در عین حال راهی برای جمع آوری کمک های مالی برای پروژه می باشد.

همه چیز به دلیل ERC-20 امکان پذیر است و از استاندارد سازی تا اجرا، نقش بسزایی دارد. بدون شک بر اشکالات شبکه بیت کوین غلبه کرده است.

قوانین مشترک در شبکه

از اکتبر 2019، بیش از 200000 نشانه سازگار با شبکه ERC-20 در شبکه اصلی اتریوم وجود دارد. ERC-20 یک لیست مشترک از قوانین را تعریف می کند که تمام نشانه های اتریوم باید از آنها پیروی کنند. برخی از این قوانین شامل نحوه انتقال توکن ها، نحوه تأیید معاملات، دسترسی کاربران به داده های مربوط به رمز و کل تأمین توکن ها است.

در نتیجه، این رمز خاص به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به طور دقیق عملکرد توکن های جدید را در سیستم بزرگتر اتریوم پیش بینی کنند. بنابراین توسعه دهندگان می توانند کار خود را ادامه دهند و بدانند که هر یک از پروژه های جدید هر زمان که توکن جدیدی منتشر شد، نیازی به انجام مجدد ندارند، به شرطی که توکن از قوانین پیروی کند. این روند، سازگاری را بین توکن های مختلف صادر شده در Ethereum تضمین می کند.

اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان توکن با قوانین شبکه ERC-20 مطابقت دارند، به این معنی که اکثر توکن های منتشر شده از طریق پیشنهادات اولیه سکه اتریوم با ERC-20 سازگار هستند. به خاطر داشته باشید که باید برای ارزهای رمزنگاری شده ای که بر اساس رمز ERC-20 ایجاد شده اند، کیف پولی را نیز تهیه کنید که با این رمزها سازگاری داشته باشد.

از آنجا که نشانه های ERC-20 بسیار محبوب هستند، گزینه های مختلفی برای کیف پول نیز وجود دارد. در صورتی که قصد دارید در این صنعت سرمایه گذاری کرده و کیف پول مناسبی تهیه کنید، می توانید از خدمات صرافر بهره مند شوید.

عملکرد مختلف ERC-20

ERC-20 شش عملکرد مختلف را برای سود سایر نشانه ها در سیستم Ethereum تعریف می کند که معمولاً مشکلات اساسی عملکردی از جمله روش انتقال رمزها و نحوه دسترسی کاربران به داده های مربوط به یک رمز خاص هستند.

این مجموعه توابع و سیگنال ها در کنار هم تضمین می کنند که نشانه های اتریوم از انواع مختلف به طور یکنواخت در هر مکان از سیستم انجام می شوند. به همین ترتیب، تقریباً همه کیف پول های دیجیتالی که از ارز اتر پشتیبانی می کنند، از توکن های سازگار با شبکه ERC-20 نیز پشتیبانی می کنند.

راهی برای جذب سرمایه

استاندارد توکن ERC-20 Ethereum طرحی برای ایجاد توکن های قابل انعطاف است که با شبکه گسترده تر اتریوم سازگار است. اتر یک ارز رمزنگاری شده است که امکان ایجاد انواع برنامه ها، از جمله نشانه ها را فراهم می کند که بر خلاف بیشتر برنامه های سنتی، به خدمات واسطه ای نیاز ندارند.

شبکه ERC-20 تقریباً در هر گوشه از اکوسیستم رمزنگاری رخنه کرده است. تعداد زیادی از نشانه های محبوب، مانند Bitcoin ، در واقع نشانه های ERC-20 پنهان هستند. نشانه های ERC-20 دارایی های دیجیتالی است که می تواند توسط هر کس ایجاد شود. به طور معمول این کار از طریق شرکت هایی که بر فناوری متمرکز هستند و سازمان های مرتبط ساخته شده است. هر رمز دارای ویژگی خاص خود، مانند اعطای حق رای به کاربران در مورد تصمیمات موثر بر آینده پروژه یا پاداش دادن به مشتریان برای انجام برخی وظایف است.

 ERC-20 به طور معمول از طریق انواع پیشنهادهای مختلف به عنوان راهی برای جذب سرمایه در مراحل اولیه برای پروژه اساسی فروخته می شود. در گذشته، منتقدان استدلال می کردند که رمز ارزها  بیش از حد هیاهوی تبلیغاتی ایجاد می کنند و به وسیله ای برای سرمایه گذاری های نا مناسب یا کلاهبرداری های مستقیم تبدیل می شوند.

مسائل موجود در ساخت پروژه

شبکه ERC-20 عملکرد اصلی هر رمز را استاندارد می کند، به این معنی که تمام نشانه های ایجاد شده با استفاده از این چارچوب با یکدیگر همکاری می کنند. همچنین کلیه سرویس های سازگار با ERC-20 نیز قابل همکاری هستند. برای درک مفید بودن این موضوع، در اینجا برخی از مسائلی که سازندگان رمز هنگام ساخت پروژه از ابتدا با آن روبرو هستند، آورده شده است:

ایجاد قرارداد هوشمند :

قراردادهای هوشمند نقشی اساسی در تعیین میزان کل توکن، نحوه عرضه آن، زمان بندی صدور و غیره دارند. آنها همچنین از توابع کلیدی مانند مانده های دارندگان و تسهیل انتقال توکن ها استفاده می کنند. نوشتن این قراردادهای هوشمند فرایند پیچیده و زمان بری است و معمولاً به تیمی از توسعه دهندگان خبره نیاز دارد. اگر قراردادهای هوشمند به درستی کدگذاری نشوند، این روند می تواند بسیار گران باشد و اثرات مخربی داشته باشد.

پشتیبانی از کیف پول و مبادلات :

ایجاد نشانه بدون استفاده از استاندارد کاملاً یکپارچه مانند چارچوب شبکه ERC-20 به معنای کار اضافی برای سازگاری آنها با خدمات شخص ثالث مانند کیف پول و سیستم عامل های تبادل است.

ویژگی های ERC-20

هر ERC-20 چندین ویژگی مورد نیاز جهت پیاده سازی برای توسعه دهندگان دارد. عناصر اصلی عبارتند از:

 totalSupply: تابعی است که می تواند کل عرضه توکن را تعیین نماید.

balanceOf : نشاندهنده نشانه های یک آدرس خاص است.

Transfer : منتقل کردن مالکیت هر رمز به دیگر کاربران است.

ارتباط مشترک با پروتکل HTTP

شبکه ERC-20 یک نرم افزار نیست بلکه یک راه حل یا کد است. این یک پروتکل استاندارد دقیقاً مانند HTTP است. این شبکه توکن سازی را کنترل می کند و اطمینان حاصل می کند که مشخصات فنی توکن ها برآورده می شود. اگر توکن استاندارد نباشد، رمز ERC20 نامیده نمی شود.

اگر ویژگی های اساسی پیاده سازی نشوند، از آزمون استاندارد عبور نمی کنند. این بدان معناست که نمی توان آن را در صرافی ها نیز معامله یا فهرست کرد. همه نشانه هایی که ایجاد می شوند نیازی به داشتن بلاکچین ندارند. آنها می توانند در بلاکچین اتریوم رشد کنند و این همان چیزی است که ERC-20 را بسیار امیدوار کننده و مفید می کند.

عملکردهای اصلی ERC20

توسعه دهندگان اتریوم متوجه شدند که در داخل اکوسیستم خود افراد زیادی در حال ایجاد رمزهای خود هستند. اما یک مشکل وجود داشت. تعامل این علامت ها با یکدیگر به طور فزاینده ای پیچیده می شد. بدین ترتیب Ethereum تصمیم گرفت یک استاندارد ایجاد کند، بنابراین مجموعه قوانینی که هر توکن در شبکه باید رعایت کند باعث ایجاد ERC-20 متولد شد.

در حال حاضر، شش عملکرد مهم ERC-20 را تأمین می کند. آنها کل تأمین، فرستنده، کمک هزینه، انتقال، تأیید و دریافت کننده را تعیین می کنند. همه این توابع مهم هستند و باعث می شوند هر نشانه ای از شش عملکرد مهم استفاده کند. اکنون، شبکه ERC-20 به صورت پیش نویس در دسترس است و می توان آنها را در آینده تغییر داد یا بهبود بخشید.

مزایای استانداردهای ERC-20

استانداردهای ERC20 مزایای بسیاری دارد. این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا DApps را در بلاکچین Ethereum ایجاد کنند. همچنین به ساده سازی کل فرایند استاندارد کمک می کند و اجرای رمز برای توسعه دهندگان آسان می شود.

در این شبکه یک پروتکل استاندارد برای نگهداری و پیگیری وجود دارد و بدین ترتیب نشانه های ERC-20 نقدینگی بالایی را ارائه می دهند و قراردادهای هوشمند تضمین می کنند که معاملات بدون خطر هستند. همچنین  ERC- 20 می تواند به عنوان راهی برای توسعه نشانه های سودمند برای DApp تعریف شود.

نشانه های ERC20

نشانه های ERC-20 توکن هایی هستند که تنها در بستر اتریوم طراحی و استفاده می شوند. این نشانه ها از استانداردهایی پیروی می کنند که امکان اشتراک گذاری آن ها وجود داشته باشد و بتوان آن ها را با دیگر نشانه ها مبادله نمود یا انتقال آن ها را به کیف پول ارزهای رمزنگاری انجام داد.

از همین روست که در جامعه اتریوم، ایجاد استانداردهایی بر اساس شش قانون اجباری و سه قانون اختیاری را فراهم نموده است. به سختی می توان تأثیر مهمی را که علامت های شبکه ERC-20 بر جهان رمزنگاری گذاشته اند، به زبان آورد. آنها به تنهایی مسئول صنایع میلیارد دلاری ICO هستند و در جریان سازی بیشتر ارزهای رمزپایه نقش زیادی دارند.

قوانین اجباری شامل کل عرضه، تعادل، منتقل کردن به، انتقال از، تایید وکمک هزینه هستند و از طرف دیگر، قوانین اختیاری عبارتند از نام رمز، نماد، تقسیم پذیری است. در خصوص قوانین اختیاری، حتی در شرایطی که نام بردن از نشانه های شما ضروری نباشد، هویت بخشیدن به آن هنوز مهم است. در مرحله بعدی نمادها هستند که یک نماد جذاب به ایجاد مارک بهتر کمک می کند. سرانجام، تقسیم پذیری است که کمک می کند کمترین مقدار ممکن رمز را تعیین کنید. حداکثر تعداد اعشاری مجاز 18 است.

چه ارزهای رمزپایه ای براساس استاندارد ERC20 ساخته شده اند؟

بیش از 300 ارز رمزپایه براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده و در شبکه اتریوم کار می کنند. OmiseGO ، یک شبکه غیرمتمرکز است که راه حل پرداخت را برای بانک ها و سایر موسسات مالی ارائه می دهد و از پروتکل پلاسما برای ایجاد سریع شبکه استفاده می کند.

همچنین ox یک پروتکل باز برای مبادلات غیرمتمرکز است که معاملات توسط سیستمی از قراردادهای هوشمند انجام می شود که Dapps می تواند به آنها وصل شود. این امر موجب نقدینگی آنها می شود. در ضمن می توان به  Bitcoin Wrapped توکن ERC-20 اشاره کرد که با پشتیبانی یک به یک بیت کوین، می تواند بعنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرد و نقدینگی را در برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) افزایش دهد.

سوالات متداول

تفاوت توکن های ERC-20 با ارزهای رمزپایه این است که نشانه های ERC-20 بلاکچین اختصاصی خود را ندارند اما در شبکه Ethereum اجرا می شوند. نشانه های ERC-20 در آدرس های اتریوم ذخیره می شوند، با استفاده از معاملات آن ارسال می شوند و برای پرداخت هزینه های معاملات از اتریوم استفاده می کنند.

مطابق لیست ارائه شده Ethereum ، از دسامبر سال 2020 ، 829 پروژه براساس استاندارد رمز ERC-20 و بیش از 350،000 قرارداد رمز وجود دارد.

تعداد زیادی از پروژه های رمزنگاری برتر وجود دارد که با استفاده از چارچوب ERC-20 ساخته شده اند، که می توان از آن جمله به USDT،Chainlink، سکه Binance (BNB)، سکه (USD (USDC، بیت کوین پیچیده (WBTC) اشاره نمود.

ERC20 یک پروتکل رسمی برای پیشنهاد پیشرفت در شبکه Ethereum (ETH) است و می توان آن را به عنوان استانداردی برای توکن هایی که در بلاک چین اتریوم ایجاد می شوند، استفاده کرد.

کیف پول ها و صرافی ها از این شبکه استفاده می کنند تا رمزهای مختلف ERC-20 را در سیستم عامل خود ادغام کرده و مبادلات بین ارزهای رمزپایه ERC-20 و سایر ارزهای رمزنگاری شده را تسهیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *