امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز در مورد مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال

یک مزرعه استخراج مکانی است که معمولاً یک فضای بزرگ و چندین کامپیوتر به آن اختصاص یافته تا به استخراج یک یا چند ارز رمزپایه اقدام شود. کامپیوترها انرژی زیادی مصرف می کنند و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آنها به تهویه مطبوع نیاز است. استخراج رمز ارز در کشور ایران گران است. علاوه بر استفاده زیاد از برق، رایانه ها باید مرتباً تعویض شوند. بنابراین برای راه اندازی، توسعه و نگهداری مزارع ماینینگ به سرمایه نیاز است که نوع سرمایه گذاری می تواند از یک مزرعه استخراج به مزرعه دیگر متفاوت باشد. در این جا به همه چیز در مورد مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

مزرعه استخراج ارز دیجیتال، اتاق یا انباری است که به استخراج ارزهای رمزپایه اختصاص دارد. این مزرعه می تواند با دو دستگاه ASIC یا انبار بزرگی با ده ها GPU و ASIC در یک زیرزمین در خانه شما ایجاد شده باشد. مزارع استخراج دارای منابع تغذیه ای بزرگ، فن های بزرگ برای خنک کردن تجهیزات است که حداقل یک نفر آنها را اداره می کند. می توان گفت مزرعه استخراج معادن مانند استخراج معدن با کارگران معدن در یک ساختمان است.

استخراج بیت کوین و مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال ، یک مفهوم ساده است که اگر به خوبی توضیح داده نشود پیچیده به نظر می رسد. در هسته اصلی، استخراج فرآیند تأیید معامله ای است که به بلاکچین اضافه می شود. معاملات به صورت بلوکی اضافه می شوند وتمام آنچه برای تأیید معامله بیت کوین نیاز دارید، یک کامپیوتر دارای اینترنت است که دارای یک برنامه نرم افزاری متصل به بلاکچین می باشد.

استخراج بیت کوین همچنین فرآیندی است که از طریق آن بیت کوین های جدید به گردش در می آیند. هر بار که ماینرها حجم بلوکی از تراکنش ها را انجام می دهند، 12.5 بیت کوین منتشر می شود. یک بلوک از معاملات معادل یک مگابایت و به طور متوسط یک هزار و چهارصد تراکنش است.

ابزارهای اساسی برای شروع استخراج

برای راه اندازی مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال به ابزارهای ذیل نیاز است.

کیف پول بیت کوین : کیف پول یک برنامه موبایل، دستگاه سخت افزاری یا یک برنامه وب با محافظت از رمز عبور است که در آن Bitcoins را ذخیره می کنید.

یک برنامه نرم افزاری استخراج : استخراج کننده BTC و استخراج کننده CG نمونه هایی از نرم افزارهایی هستند که از ASIC مورد نیاز شما پشتیبانی می کنند.

عضویت در استخر استخراج : ماینرها قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل سریع بلاک Bitcoin می کشند. هنگامی که آنها یک بیت کوین را تکمیل می کنند، جوایز آنها را تقسیم می کنند.

یک دستگاه استخراج معادن : امروزه، استخراج کنندگان حرفه ای از ماشین های ASIC برای استخراج استفاده می کنند. ASIC دستگاه های قدرتمندی هستند که به طور خاص برای استخراج ارزهای رمزپایه طراحی شده اند.

رایانه ای مجهز به اینترنت : یک دستگاه رایانه به همراه اینترنتی با سرعت مناسب برای استخراج نیاز است.

منبع برق : برای راه اندازی یک مزرعه کوچک استخراج معدن حداقل به 1000 کیلووات برق در هر هفته نیاز دارید.

فن خنک کننده : تجهیزات استخراج، گرما زیادی آزاد می کنند. برای خنک نگه داشتن دکل و خانه به یک فن خوب نیاز دارید.

شرایط مهم در مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال

دلیل این که ماینرهای حرفه ای بیت کوین دیگر از کامپیوترهای CPU یا GPU استفاده نمی کنند را می توان در سختی استخراج بیت کوین بیان کرد. بلاکچین برای تنظیم خودکار خود ساخته شده است به طوری که بلاک Bitcoin فقط در عرض 10 دقیقه تکمیل می شود. به همین ترتیب، معماهای ریاضی که توسط پردازنده های گرافیکی حل شده بودند، تا حدی سخت شدند که امروزه فقط ASIC ها قادر به مدیریت آنها هستند.

یک مدار مخصوص برنامه ASIC دارای سرعت محاسبات بسیار بالاتری نسبت به رایانه پردازنده است. ASIC شامل یک تراشه ویژه است که معماهای ریاضی مورد نیاز برای تأیید معاملات را با میلیاردها نرخ هش در ثانیه حل می کند.

برخی از ASIC ها تریلیون نرخ هش در ثانیه را پشتیبانی می کنند. آنها آمادگی لازم را برای تأیید معاملات دارند تا زمانی که مشکل استخراج بیش از سرعت آنها نباشد.

مصرف برق در مزرعه ماینینگ

دستگاه های استخراج بیت کوین، انرژی زیادی را مصرف می کنند. فقط یک دستگاه ASIC می تواند ماهانه بیش از 150 دلار برای شما هزینه های انرژی صرف کند. یک ماشین خوب باید دارای قدرت محاسبات بالا و مصرف انرژی کم باشد.

برای ایجاد مزرعه عالی برای استخراج بیت کوین، باید آن را در شرایط مناسب حفظ کنید. مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال باید در شرایطی که فرآیند استخراج از آن مجاز است، ثبت شده و فعالیت کند. استخراج کنندگان باید برای مدیریت فرآیند استخراج بیت کوین آموزش ببینند. آنها باید درآمد مناسبی کسب کنند و ساعت کاری انعطاف پذیر داشته باشند.

یک مزرعه ساده برای شروع کار به سرمایه هنگفتی احتیاج ندارد. با هزینه 100 دلار ماشین آلات ASIC ، می توانید در زیرزمین خود مزرعه راه اندازی کنید. با این حال، استخراج رمز پایه، صنعتی است که به سرعت تغییر می کند. الگوریتم استخراج بیت کوین تقریباً هر هفته تغییر می کند. بهترین ASIC ها بیش از 2000 دلار هزینه دارند. قبل از تصمیم به شروع استخراج بیت کوین، به طور گسترده تحقیق کنید.

این نوع سرمایه گذاری برای چه کسانی است؟

وقتی ارزهای رمزپایه افزایش می یابند، سرمایه گذاران فرصت ها را غنیمت شمرده و به سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه و فعالیت های مرتبط مانند استخراج فکر می کنند. این نوع سرمایه گذاری پر از ریسک برای همه مناسب نیست. حتی اگر خود را یک سرمایه گذار آگاه می دانید، اطمینان حاصل کنید که دانش فنی لازم برای درک کامل پروژه، فناوری اساسی و خطرات مربوط به آن را دارید.

بازدهی استخراج به هزینه های برق، ظرفیت محاسبه و کارایی رایانه های استفاده شده و قیمت بازار ارزهای رمزپایه بستگی دارد. وقتی ارزهای رمزپایه کاهش می یابند، درآمد استخراج نیز کاهش می یابد و استخراج را به فعالیتی بسیار ناپایدار و پر خطر تبدیل می کند.

هنگامی که از شما خواسته می شود در یک مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، نسبت به مزرعه داران به خوبی تحقیق کنید. در ابتدای کار باید بدانید که هر چند وقت یکبار در مورد سرمایه گذاری خود اطلاعات دریافت خواهید کرد و آیا جلسات سرمایه گذاران برگزار می شود؟

آیا مزرعه معدن از قبل در حال فعالیت است؟ آیا برنامه تجاری وجود دارد؟ چه مدت طول می کشد تا مزرعه سود کسب کند؟ توجه داشته باشید که بازگشت سرمایه شما چگونه محاسبه می شود و چگونه به شما پرداخت می شود. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا سرمایه گذاری کم ریسک تری را دنبال کنید.

راهکارهای مناسب برای راه اندازی مزرعه ماینینگ

در مقاطعی از زمان انبارهای بزرگ با ماینینگ های استخراج ارز دیجیتال در چین راه اندازی شده بود که با وجود تغییرات در قوانین چین، این مزارع تعطیل شد. اما اکنون روسیه به دلیل هزینه کم برق و همچنین سرمای هوا ، قطب بزرگی در مزارع استخراج رمز ارز ها است.

محیط های سرد هنگام ساخت یک مزرعه ماینینگ یک گزینه مثبت محسوب می شود. زیرا سخت افزار مورد استفاده مقدار زیادی گرما تولید می کند و هنگامی که در یک محیط سرد قرار دارد، بهره بردار مزرعه می تواند در هزینه های برق مرتبط با خنک سازی سخت افزار صرفه جویی کند.

روند استخراج به برق زیادی احتیاج دارد. عدم بارگیری فیوز روی صد در صدر بسیار مهم است. حداقل 5٪ یا 10٪ به عنوان ذخیره نگهداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است فیوز را بیش از حد بار کنید که منجر به خرابی دستگاه های شما می شود.

هنگام سازماندهی مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال خود، یک کابل و فیوز اضافی بگذارید. این یک مرحله اجباری نیست ، اما در صورتی که تصمیم بگیرید ماینینگ بیشتری به مزرعه خود اضافه کنید، ممکن است در آینده بسیار مفید باشد.

از سویی دیگر بهترین راه برای اطمینان از اتصال پایدار شبکه، استفاده از اتصال کابل به جای WiFi است. این کار مستلزم کار با سیم کشی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را به تنهایی انجام دهید، یک حرفه ای را استخدام کنید. شما با قطع ارتباط WiFi تصادفی روبرو نخواهید شد، بنابراین، زمان خرابی و از دست دادن سود را تجربه نخواهید کرد. اگر به هر دلیلی امکان اتصال کابل وجود ندارد، به سراغ WiFi بروید. از سایر گزینه ها مانند اینترنت 4G باید خودداری کنید. ممکن است نتوانند ارتباطی پایدار و مطمئنی برای شما فراهم کنند.

شرایط لازم برای ایجاد مزرعه ماینینگ

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گرمای خروجی در واقع برابر با مقدار برقی است که دستگاه های ماینر شما مصرف می کنند. بنابراین، اطمینان از درجه حرارت و تهویه مناسب در فضایی که قرار است مزرعه شما در آن واقع شود ضروری است. در غیر این صورت، دستگاه های استخراج بیش از حد گرم می شوند، که منجر به از دست دادن سود می شود.

ساده ترین راه، باز کردن پنجره ها و درها است. اما این ممکن است به خصوص در طول تابستان کافی نباشد. همچنین توصیه می شود یک فن در اتاق قرار داده و اطمینان حاصل کنید که جریان هوا گرما را خارج می کند. توجه داشته باشید که هدایت درست سرما به سمت ماینرها صورت گیرد.

فن باید هوای گرم تجهیزات را دریافت کرده و آن را به سمت درب باز یا پنجره هدایت کند. بهتر است فاصله ای بین آنها بگذارید، بنابراین جریان هوا می تواند بین دستگاه ها حرکت کند.

کولر گازی یک گزینه بهتر برای خنک کردن اتاق است، اما تهویه مناسبی برای آن نیست. با این حال، به یاد داشته باشید که کولر گازی برق بسیار بیشتری از فن مصرف می کند. علاوه بر این، تهیه و نصب آن نیز هزینه های مازاد دارد.

هزینه های مزرعه ماینینگ

برای مدیریت کارآمد مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال خود، از یک سیستم عملیاتی مناسب استفاده کنید. برنامه ای که برای  ASIC ها و دکل های GPU مناسب است. بنابراین ساخت و مدیریت یک مزرعه استخراج سودآور هنگامی که می دانید به چه چیزهایی توجه کنید، کار ساده ای است.

از جمله تجهیزاتی که برای راه اندازی مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال لازم است می توان به تعداد مشخصی ماینر، قفسه بندی، کابل ها، رایانه ، خدمات اینترنت، برق، خنک کننده و دوربین مدار بسته نیاز است. این لیست کاملاً دور از دسترس نیست و همانطور که قبلاً ذکر شد هزینه های غیرمنتظره ای نیز در این راه وجود خواهد داشت.

البته هزینه های برق در ایران برای هر کیلووات در مزرعه استخراج ارز دیجیتال مبلغ 9650 ریال است. البته در جهت کنترل میزان مصرف برق در فصول گرم، با ضریب دو برای هر کیلووات ساعت محاسبه شده و در باقی فصول با ضریب 5/0 در نظر گرفته می شود. همچنین بهای منظور شده برای برق مصرفی در ولتاژهای بین چهارصد تا دویست و سی کیلوولت دارای بیست درصد تخفیف بوده و برای ولتاژهای یکصد و سی و شش، شصت وشش و شصت و سه کیلوولت دارای دوازده درصد تخفیف است.

قوانین ایران در خصوص مزرعه ماینینگ

در کنار هزینه های مرتبط به برق و شرایط استفاده از آن، در خصوص سایر هزینه های انرژی نیز مطابق با مقررات تعیین شده، محاسبه و دریافت خواهد شد. در صورتی که مزرعه ماینینگ ارز دیجیتالی به صورت غیرمجاز شناسایی و گزارش گردد، مطابق با دستورالعمل های شرکت توانیر، شامل پرداخت خسارت خواهند شد.

یکی از شرکت های معتبری که در خصوص احداث مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال در ایران موفق عمل نموده است، صرافر است که در این خصوص با بهره گیری از امکانات پیشرفته و تیم متخصص، توانسته است ضمن راه اندازی استخراج رمز ارز، در جهت ارائه مشاوره های لازم در این حوزه نیز اقداماتی شایسته به عمل آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان Sarafer تماس بگیرید.

سوالات متداول

در سال 2020 سود استخراج بیت کوین کم بوده است. دلیلش آن است که هش ریت جمعی بیت کوین در این سال به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

استخراج یک بیت کوین هنوز ده دقیقه طول می کشد.

در سال2020 ، پاداش در بیت کوین به 6.25 BTC کاهش یافت.

استخراج بیت کوین کاملا قانونی است. اما چندین کشور مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال و استفاده از بیت کوین را غیرقانونی می دانند.

می توان نیمی از بیت کوین، یا حتی درصدی از آن را خرید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *