امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره FTX Token و تاریخچه آن

FTT رمز ارز بومی پلتفرم معاملات رمزنگاری FTX است که در سال 2019 راه اندازی شده است. گروه فناوری این شبکه، از بزرگترین معامله گران رمزنگاری طی چند سال گذشته می باشند که با یافتن مساله اغلب مبادلات در معامله رمزنگاری، تصمیم گرفتند سیستم عامل خود را راه اندازی کنند.

این برنامه ادعا می کند که به دلیل ویژگی هایی مانند جلوگیری از بازپرداخت پول، استخر وثیقه متمرکز و پرداخت های جهانی با ثبات، برجسته است. در صورتی که نیاز به اطلاعاتی جامع تر در خصوص این شبکه دارید، می توانید با صرافر همراه باشید.

در مبادلات رمزنگاری موجود، وثیقه در کیف پول های توکن جداگانه تقسیم می شود که این می تواند برای معامله گران دشوار باشد. از طرف دیگر، مشتقات FTX با ثبات در بورس کوین، حل شده و فقط به یک کیف پول حاشیه جهانی نیاز دارند.

یکی دیگر از ویژگی های FTT نشانه های اهرمی است که به معامله گران امکان می دهد موقعیت های اهرمی را بدون نیاز به معامله در حاشیه قرار دهند. اگر یک تاجر بخواهد بیت کوین را با استفاده از اهرم 3 برابر کوتاه کند، می تواند به سادگی یک نماد اهرم بیت کوین کوتاه 3 برابر در این برنامه را خریداری کند.

بنیانگذاران FTX

FTX Token یا FTT توسط سام بانكمن فرید و گری وانگ تأسیس شد. سام بانكمن فرید بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی این شبکه نیز می باشد. ضمن آنکه گری وانگ نیز مدیر ارشد فناوری در این شبکه می باشد که هر دو از بنیانگذاران این برنامه در رمز ارزها می باشند.

برتری های پلتفرم FTX

Almeda Research از جمله شرکت های مطرح و شناخته شده در صنعت رمزنگاری است که پشتیبانی از این برنامه را به عهده دارد. می توان گفت که FTX محصولی است که توسط متخصصانی با دانش بالا در این صنعت طراحی شده است.

آنها خدمات مختلفی را پوشش می دهند که از وثیقه گرفته تا حاشیه نگهداری و فرآیندهای تصفیه را شامل می شود. همچنین  این شبکه ادعا می کند که بر روی چرخه های توسعه سریع متمرکز است و به آنها امکان می دهد سیستم های معاملاتی رمزنگاری را با سرعت رقابتی مستقر کنند.

سکه های در گردش

FTX را می توان به عنوان بورس مشتقات رمز ارزها دانست که قادر است راه حل هایی را جهت نشانه های اهرمی، معاملات آتی و معاملات فرابورس ارائه دهد. از سویی دیگر توکن FTT به عنوان ستون فقرات این شبکه بوده که جهت افزایش اثرات شبکه و میزان تقاضای توکن و پایین آمدن عرضه در گردش آن ایجاد شده است. عرضه FTT از 2021 در حدود 94 میلیون توکن و در مجموع 345 میلیون مورد بوده است.

توکن FTX چیست؟

رمز این شبکه توسط FTX Exchange برای تأمین انرژی اکوسیستم خود و تأمین سودمندی در عملیات صرافی صادر می شود. ظهور بلوک توکنFTT در سال 2019 بود که تا انتهای همان سال در مبادلات وارد نشد. اما توانست با کمک Alameda Research که یک شرکت تجارت رمز ارزها می باشد، فعالیت خود را شروع نماید.

توجه به این نکته نیز لازم است که این نشانه بدون آن که نیازی به حساب مارجین داشته باشد، این امکان را ایجاد می کند تا بتوان از رمز ارزهای محبوب استفاده نمود. در این مبادله، طیف وسیعی از دارایی های مشتق شده دیجیتال، ارائه شده و رشد کرده است.

هدف از ایجاد این شبکه توسط بنیانگذاران آن، این بود تا بتوانند از چنگ زدن در مبادلات ارزهای رمزپایه ممانعت به عمل آورند و این فرآیند را از طریق مدل تصفیه ای سه لایه انجام دادند که قادر است برای بستن موقعیت ها، از دستورات محدود نرخ استفاده کرده و با بهره مندی از صندوق بیمه از زیان مشتری جلوگیری نماید.

یکی از روش های انجام این کار، به اشتراک گذاشتن وثیقه در تمام علائم موجود در یک کیف پول جهانی پایدار است. همچنین به معامله گران این امکان را می دهد تا بدون استفاده از حاشیه یا معاملات آتی، حساب های کوتاه خود را باز کنند یا از سرمایه خود استفاده کنند.

نشانه های اهرمی FTX

مسلماً بزرگترین نوآوری ایجاد شده توسط FTX ، رمز ارزهای اهرمی آن است. با بهره مندی از این نشانه ها، دیگر مساله ای در رمز ارزها برای مدیریت موقعیت های آتی وجود ندارد. سرمایه گذاران می توانند از توکن های ایجاد شده توسط FTX استفاده کنند.

از مارس 2020 ، نشانه های اهرمی برای بیت کوین، اتریوم، ریپل، بین کوین کش و ده ها آلت کوین دیگر وجود دارد. همچنین نشانه های اهرمی برای Tether ، PAX و تعدادی دیگر از پول های ثابت نیز ایجاد شده است.

از آنجا که معاملات آتی معاملات بسیار پیچیده است، بسیاری از سرمایه گذاران در درک خطراتی که خود را در معرض آن قرار می دهند و احتمال از دست دادن کل پول  و دارای خود است، مشکل دارند. شاید بتوان گفت که این شبکه FTX توانسته است راهی مناسب تر را جهت کسب اهرم نیرو و مراقبت از موقعیت های ایجاد نماید.

برنامه FTT Token

ارزش اساسی یک رمز مبادله ای، از سودمندی آن رمز یا موارد استفاده ای که دارد، ناشی می شود. همچنین یک توکن برای افزایش ارزش خود باید عرضه محدودی داشته باشد. از این رو برنامه های این شبکه را می توان به شرح ذیل اعلام نمود.

یکی از ابزارهای مورد انتظار برای هر رمز ارز، تخفیف کارمزد تجارت برای دارندگان این رمز است. البته FTX این انتظارات را تحقق می بخشد و بازرگانان انگیزه خرید توکن های FTT را دارند تا هزینه های معاملاتی که می پردازند کاهش یابد. هزینه معاملات بسته به میزان FTT برگزار شده از 3٪ به 60٪ تخفیف می یابد.

ضمن آنکه این شبکه با وضع ضوابطی در شبکه، اعلام نموده است که هر یک از دارندگان FTT از صندوق های بیمه پاداش دریافت می کنند. اگر بازار گسترده دیگری در بازار ارزهای رمزنگاری شده باشد، می تواند FTT را شبیه سهام، حامل سود کند.

سوالات متداول

این یکی از روش های کنترل FTX برای افزایش قیمت FTT است. FTX از یک سوم هزینه های تولید شده توسط صرافی برای خرید مجدد نشانه های FTT و سوزاندن یا از بین بردن آنها استفاده می کند.

White Label Solutions  روشی در  FTX است که برای تولید درآمد اضافی از طریق فروش یا اجاره محصول آنها به دیگران است.

با حجم معاملات بیش از 500 میلیون دلار، FTX یکی از بزرگترین مبادلات رمزنگاری در جهان است که قادر به ارائه یک بستر تجارت بدون نسخه (OTC) است. این پلتفرم توسط سرمایه گذاران با حجم زیاد استفاده می شود که نمی خواهند معاملاتشان تاثیری در قیمت گذاری بازار داشته باشد.

 FTT می تواند به عنوان وثیقه در بستر معاملاتی مورد استفاده قرار گیرد، اگر FTX انگیزه بیشتری برای استفاده از FTT به عنوان وثیقه به جای برخی از دارایی های دیگر مانند بیت کوین یا Tether فراهم کند، می تواند تقاضا را افزایش دهد.

علامت های BULL و BEAR توکن های اهرمی بلند و کوتاه هستند که دارای اهرم 3 برابر بوده و هر حرکت در مقابل ارز، با علامت اهرم سه برابر روبرو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *