امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

ریگ ماینینگ Mining Rig چیست ؟

به تجهیزاتی Mining Rig گفته می شود که جهت استخراج نمودن رمزارزها از آن ها استفاده می شود. ریگ به مفهوم سخت افزار است و به تجهیزاتی که برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می شود، ریگ ماینینگ گفته می شود. آن ها رایانه هایی هستند که عمدتا برای بازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این سخت افزارها که برای استخراج در صنعت رمزنگاری از آن ها استفاده می شود، عمدتا دارای سه دسته هستند که از آن جمله می توان به مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر یا FPGA اشاره نمود. همچنین کارت‌های گرافیک GPU و مدارهای مجتمع دارای کاربرد خاص که به نام ای ‌سیک ASIC شناخته می شوند نیز از جمله سخت افزارهای این صنعت می باشند.

پارامترهای مهم در انتخاب ریگ ماینینگ

برای آن که بتوانید از میان سخت افزارهای استخراج و  Mining Rig بهترین انتخاب را داشته باشید، لازم است فاکتورهای را در نظر بگیرید. این پارامترها شامل تاثیرنرخ هش، میزان مصرف انرژی و تاثیر تولید گرما در زمان انتخاب سخت افزار می شود.  

لازم به ذکر است که به معاملاتی که در هر ثانیه توسط سخت افزار انجام می شود، نرخ هش گفته می شود که بدین ترتیب قادر است در روند استخراج، معادلات ریاضی را که باعث پردازش تراکنش ها می شود، حل نماید. بنابراین با بیشتر شدن نرخ هش، برای کسب بلاکچین، شانس بالاتری وجود دارد. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که در هر الگوریتم استخراج، نرخ هش، متفاوت خواهد بود.

از سویی دیگر، لازم است پیش از آن که Mining Rig یا سخت افزارهای استخراج را انتخاب کنید، میزان مصرف انرژی که به وات اندازه گیری می شود، را بررسی نمایید. زیرا بری انجام محاسبات استخراج در رمزارزها، به میزان برق زیادی نیاز است و لازم است که به تناسب استخراج ارزهای رمزنگاری، برای خرید سخت افزار نیز اقدام نمود.

همچنین هنگام استخراج، همواره میزان زیادی از حرارت و گرما ایجاد می شود که لازم است قابلیتی را ایجاد کرد تا بتوان با استفاده از این نوع گرمای ایجاد شده، استفاده بهینه ای را ایجاد نمود تا بتوان رویکردی مناسب در استخراج با Mining Rig را بدست آورد. در نهایت آن چه که روشن است، به هدف کسب درآمد و سود بیشتر، خرید سخت افزاری کارآمد صورت می گیرد. بنابراین هنگام برآورد هزینه ها و خرید دستگاه لازم است که میزان سود حاصله را نیز منظور کرد.

پردازنده استخراج CPU

بایستی اشاره کنیم که از پردازنده سکوهای استخراج CPU برای استخراج داده های بلاکچین استفاده می کنند. این دکل ها بسیار ساده و ارزان قیمت هستند. بیشتر افراد، وقتی صحبت از استخراج پردازنده می کنند، به دنبال استخراج ارزهای رمزپایه مستقیم از رایانه خود هستند.

این نوع از ریگ ماینینگ ها با گذشت سال ها مشارکت کنندگان زیادی را داشته است. اما آنچه که در این روند مطرح است، میزان هزینه های آن ها می باشد که بسیار پرهزینه می باشد. قبض های برق در این سبستم بسیار زیاد بوده و اگر سیستم خنک کننده مناسب نداشته باشید، ممکن است رایانه شما حتی در هر ثانیه، بیش از حد گرم شود.

یکی از مزایای مهم این روش استخراج، این است که در دسترس می باشد. می توانید چند برنامه را در دسکتاپ یا لپ تاپ خود بارگیری کنید. اگرچه استفاده از لپ تاپ برای استخراج رمزنگاری ها توصیه نشده است. اما در این نوع از Mining Rig ها، می توانید از همان لحظه اول، استخراج را شروع کنید. افرادی که مایل به سرمایه گذاری زیاد نیستند از این استخراج پشتیبانی می کنند زیرا این کار به تلاش زیادی نیاز ندارد.

ریگ ماینینگ GPU

پردازنده گرافیکی سکوهای استخراج ارز رمزنگاری شده GPU مورد علاقه افرادی است که به چگونگی ساخت دکل استخراج علاقه دارند. آنها قطعاً در بین محبوب ترین روش های استخراج رمزنگاری وجود دارند. اغلب شرکت های بزرگ که دارای یک مزرعه استخراج کامل هستند، تمایل به استفاده از دکل های GPU دارد. ریگ ماینینگ های GPU از کارت های گرافیکی برای استخراج اطلاعات از بلاکچین استفاده می کنند.

آنها می توانند ماینرهای اختصاصی یا ساده باشند. دکل های اختصاصی استخراج GPU برای هدف جدی استخراج ارزهای رمزپایه ساخته شده اند، در حالی که Mining Rig ساده، از جمله تجهیزاتی هستند که دارای کاربردهای دیگری نیز بوده و استخراج تنها بخشی از عملکرد آن می باشد. بسیاری از افراد به دلیل سودمندی بیشتر دکل های استخراج GPU آن ها را انتخاب می کنند.

طبیعتاً برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید از حداکثر GPU های موجود استفاده کنید، اما حتی با ساده ترین دکل ها نیز نتیجه قابل مشاهده خواهد بود. سکوهای استخراج GPU دارای چند نکته منفی است که اگر به دنبال ساخت یک دکل استخراج و استفاده از ریگ ماینینگ از این نوع هستید، باید از آن آگاه باشید.

بزرگترین نقطه ضعف در این روش، قیمت آن است. کارت های گرافیک بسیار گران هستند، بنابراین سرمایه گذاری اولیه ای که انجام می دهید تا حدودی قابل توجه است. آنها همچنین به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز دارند. تجهیزات خنک کننده ، برق کافی برای تأمین انرژی و سرویس های دوره ای را نیاز خواهید داشت.

سخت افزارهای ASIC

ASIC ها، دستگاه های ویژه ای هستند که صریحاً با یک هدف تعیین شده طراحی می شوند. این دستگاه ها بهترین Mining Rig فعلی در مورد سکوهای استخراج ارز رمزنگاری شده هستند. اگر به دنبال ساخت یک دکل استخراج هستید می توانید از این سخت افزارهای قدرتمند استفاده کنید. ASIC قطعاتی از ماشین آلات اختصاصی است که می توانید آن را خریداری و راه اندازی کنید تا بتواند برای استخراج رمزنگاری از آن ها استفاده کنید.

آنها بسیار محبوب می باشند و برای انتخاب بهترین آن ها لازم است که اطلاعات مناسبی را کسب کنید. اگر تنها هدف شما کسب درآمد از ارزهای رمزپایه است، پس ریگ ماینینگ های ASIC یک انتخاب عالی خواهد بود.

نحوه ساخت مزرعه

به دلیل قدرتمند بودن، ASIC ها شهرت زیادی را در میان دیگر ماینرها در استخراج ارزهای رمزپایه از آن خود کرده اند. به همین دلیل، اخیراً ASIC ها مورد بحث و جدال زیادی قرار گرفته اند که در جامعه استخراج Ethereum ایجاد شده و همچنان از طریق دنیای رمزنگاری بازتاب می یابد.

لازم به ذکر است که وقتی به چگونگی ساخت دکل استخراج فکر می کنید، در مورد GPU نیز باید اطلاعات مناسبی را دریافت کنید. ASIC دستگاههایی آماده هستند که نیازی به ساخت اولیه ندارند، در حالیکه دکلهای پردازنده GPU باید ساخته شوند که مولفه اصلی آن ها یک تمایز است. هنگام انتخاب Mining Rig مهم ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید، میزان هش و مصرف انرژی خواهد بود. هنگام انتخاب سخت افزار، همواره سعی کنید تعادل کاملی بین قدرت یک سخت افزار و مصرف برق برقرار کنید.

توجه داشته باشید که هنگام جستجو برای بهترین سخت افزار برای ساخت یک دستگاه استخراج، جستجوهای لازم را داشته باشید تا بتوانید تجهیزاتی مناسب را با قیمتی منطقی خرید کنید تا هوشمندانه با استخراج ارزهای رمزپایه وارد یک تجارت رقابتی شوید و بتوانید سود مناسبی را کسب کنید.

بهترین سکوهای استخراج Mining Rig

از آنجایی که یک بار دیگر ارزش بیت کوین افزایش یافته است، انتخاب بهترین تجهیزات و رایانه های شخصی برای استخراج ارزهای رمزپایه می تواند در سوددهی موثر، نقش زیادی داشته باشد. در ماه های اخیر، بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده، قیمت را در هم شکسته و تقاضای بیشتری برای بهترین سکوهای استخراج و رایانه های شخصی استخراج را ایجاد کرده اند.

اگرچه استخراج برای افراد به هیچ وجه به اندازه گذشته سودآوری ندارد، اما اگر به این صنعت علاقه مند هستید، هنوز هم می تواند مسیری سود ده باشد. ضمن آنکه می توانید راهنمایی های لازم و اطلاعاتی جامع تر را از کارشناسان صرافر دریافت نمایید.

Alienware Aurora R11

Alienware Aurora R11  یک گزینه عالی به عنوان یک رایانه رومیزی بازی می باشد که به لطف اجزای قدرتمند داخلی، از جمله پردازنده i7-10700KF اینتل، یکی از بهترین رایانه های شخصی استخراج است که می توان تهیه نمود. همچنین این  Mining Rig دارای یک GPU NVidia می باشد که در آن نصب شده است و در شاسی این دستگاه، فضای زیادی برای ارتقا وجود دارد.

Bitmain S17 Pro

Bitmain Antminer S17 Pro دارای بهترین مشخصات عملکرد است و از سه حالت مختلف برای استخراج پیشرفته برخوردار است که شامل حالت عادی، حالت کم مصرف و توربو می باشد. در حالی که این ریگ ماینینگ ASIC دارای حداکثر هشدار 56 TH / s است، شما باید برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، آن را در حالت های پایین اجرا کنید.

حتی هنوز هم، S17 Pro با بهره وری انرژی 93.88 ± 10 one یکی از کارآمدترین استخراج کنندگان ASIC است که در حال حاضر وجود دارد. با این حال، به دلیل مشخصات بالایی که دارد، در حال حاضر موجودی آن در بازار بسیار کم است.

Antminer D3

تراشه های مدار مجتمع ASIC با سایر دکل های استخراج متفاوت هستند. زیرا از پردازنده های گرافیکی برای انجام استخراج استفاده نمی کنند، بنابراین در این نوع از Mining Rig قیمت و مصرف برق کاهش می یابد. آنها همچنین می توانند بلاک های بیت کوین را سریعتر حل کنند و بدین ترتیب، قطعاً ارزش بررسی آنها را دارد.

 Antminer D3 یک استخراج کننده ASIC از Mineshop است و یک استخراج کننده میان رده خوب می باشد که نرخ هش 19.3 GH / s دارد. در حالی که مصرف برق در 1200 وات زیاد است، اما ادعا می کند که 93٪ بهره وری دارد.

MSI MPG Trident AS 10SC-1208US

این یکی دیگر از رایانه های شخصی بازی فوق العاده ای است که به عنوان یک کامپیوتر استخراج همه کاره نیز عمل می کند. به لطف اجزای قدرتمند آن، هنگام استفاده از استخراج، بازده خوبی خواهید داشت و سیستم خنک کننده عالی این رایانه بدین معنی است که می تواند برای مدت طولانی بدون گرم شدن بیش از حد از آن استفاده نمایید. البته باید یادآور شویم که این ریگ ماینینگ ها، دارای قیمتی بالا هستند.

Whatsminer M21S

Whatsminer این بار با سکوهای استخراج Whatsminer M21S یکی دیگر از بهترین سکوهای استخراج را عرضه کرده است. این یک استخراج کننده ASIC است که با 52%TH / s  قدرت پردازش ارز رمزنگاری شده همراه است. این مدل شامل یک پورتال مدیریت وب داخلی است که استفاده از آن را ساده می کند. اگرچه یک دکل گران قیمت است، اما اگر در کار استخراج جدی هستید، کیفیت ساخت و سود بالقوه، این Mining Rig را به گزینه ای بسیار مناسب تبدیل می کند.

Dell G5 Gaming Desktop

Dell G5 Gaming Desktop یک رایانه کاملاً عالی است که به عنوان یک کامپیوتر جمع و جور است و از جذابیت زیادی برخوردار بوده و در عین حال در سودآوری هنگام استخراج ارزهای رمزپایه نیز بسیار عالی عمل می کند. با این حال، گران است و از سیستم خنک کننده مناسبی برخوردار می باشد. همچنین از پردازنده گرافیکی RTX 2060 Super بهره می برد.

سوالات متداول

این یک سیستم رایانه ای است که برای استخراج رمز ارزها استفاده می شود. این دکل ممکن است یک ماینر اختصاصی باشد که در آن به طور خاص برای استخراج خریداری، ساخته و اداره می شود یا در غیر اینصورت می تواند رایانه ای باشد که سایر نیازها مانند بازی را نیز برآورده می کند.

زمانی وجود داشت که می توانستید بیت کوین را با استفاده از پردازنده های گرافیکی با سود زیادی کسب کنید. اما امروزه شما باید یک ASIC و هزینه های برق را در نظر داشته باشید تا بتوانید سود را محاسبه کنید.

امکان تهیه یک دکل اساسی برای برخی از ارزهای رمزپایه که دارای محبوبیت پایین تری هستند، در حدود 3000 دلار است که برخی بیش از 10 هزار دلار برای سکوهای خود هزینه می کنند.

به طور معمول پنج سال طول عمر متوسط تجهیزات ریگ ماینینگ است. اما امروزه GPU هایی وجود دارند که مانند ارز رمزنگاری شده به دهه دوم فعالیت خود نزدیک می شوند

هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه مناسب RAM ، به سیستم عامل استخراج و استفاده یا عدم استفاده از حافظه مجازی توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *