امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره TerraUSD و تاریخچه آن

TerraUSD (UST) به عنوان یک پایدار بیت کوین ظاهر شده است که قصد دارد به نفع کاربران و جامعه باشد. این رمز ارز یک ثبات غیر متمرکز، مقیاس پذیر ، بهره آور بوده و الگوریتمی است که طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد.

به طور خاص، این شبکه به دلیل سیاست پولی بی نهایت مقیاس پذیر خود مشهور است. پایدار بیت کوین از زمان راه اندازی آن در سال 2020 به نقش خود به عنوان پایدارترین بیت کوین مقیاس پذیر تبدیل شده است زیرا با افزایش تقاضا در سکه های ثابت، مشخص شد که اکثر آنها مقیاس پذیر نیستند.

 بنابراین، نیاز به یک Bitcoin پایدار مانند TerraUSD وجود داشت که قرار است رهبر بازار پایدار کوین DAI را به چالش بکشد. این یک تجربه مقیاس پذیر در بازار DeFi است که در میان مسائل مقیاس پذیری شدید بسیاری از زنجیره های معمولی ایجاد می شود.

راه اندازی TerraUSD

دو كوون و دانیل شین Terra ، شركت پشت TerraUSD را در آوریل 2019 تأسیس كردند. در 12 سپتامبر 2020 ، آنها UST را در Bittrex Global منتشر نمودند. از زمان معرفی این شبکه در بازار، این موفقیت بسیار چشمگیر بوده است و رقبایی مانند Gemini’s GUSD و Paxos ’PAX را پشت سر گذاشته است.

Terra ، زنجیره بلوک بومی TerraUSD ، یک ایده از آزمایشگاه های Terraform است. شرکت دوم و زیرمجموعه گروه Terra است که متشکل از 16 شرکت تجارت الکترونیکی است که در سراسر آسیای شرقی گسترش یافته اند.

راه اندازی این شبکه با ترکیبی از ویژگی هایی که هیچ ثبات کوین دیگری موفق به جمع آوری آن نشده است، ایجاد شده است که بدون شک به UST کمک کرده است. علیرغم اینکه نسبتاً جدید است  موفقیت آن در صنعت بی سابقه بوده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که UST به زودی بر بالاترین ثبات در رده خواهد رسید.

عملکرد UST

Terra برای دستیابی به ویژگی های اساسی TerraUSD از چند پروتکل و سیاست ساده استفاده می کند که شامل مقیاس پذیری، عملکرد بازده و قابلیت های زنجیره ای هستند. UST با بهره گیری از فناوری و نوآوری های موجود، بهترین تجربه را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این یک الگوریتم پایدار بیت کوین است، به این معنی که هزینه ضرب برابر با ارزش اسکناس پایدار کوین است. ضمن آن که از LUNA ، رمزنگاری بومی Terra ، به عنوان یک دارایی ذخیره استفاده می کند. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید یک توکن را ضرب کنید، فقط یک دلار از توکن LUNA Terra’s از سیستم سوزانده می شود.

علاوه بر این، نرخ ثبات می تواند با استفاده از سرویس عملکرد Anchor ، توسعه ای نشنیده شده در میان پول های ثابت، عملکرد پایدار کسب کند. همچنین با استفاده از یک پروتکل ارتباط معروف به Dropship امکان پیوند و فعال سازی اکوسیستم های بلاکچین را فراهم می کند.

 Dropship امکان ادغام TerraUSD در سیستم عامل های DeFi و DEX و همچنین حرکت آن در بین بلاکچین ها را فراهم می کند.همانگونه که اشاره شد، این پروتکل به حفظ مقیاس پذیری کمک می کند. علاوه بر این، از آنجا که تقاضا و عرضه LUNA ارزش UST را تعیین می کند، ارزش پایدار آن را نیز تضمین می نماید.

بنابراین این سیستم با استفاده از برنامه Proof-of-Stake (PoS) اجرا می شود که در آن ماینرها باید توکن LUNA Terra’s بومی را برای استخراج معاملات Terra درگیر کنند. برای استخراج این توکن، اعتبارسنجان شبکه Terra به LUNA نیاز دارند. این اعتبارسنج ها برای قیمت دلار LUNA عمل می کنند. در عوض، آنها مقدار کمی از رمز را از معاملات UST کسب می نمایند.

TerraUSD در مقابل Terra’s LUNA

LUNA پایه اصلی کل اکوسیستم Terra است. این رمز به کاربران اکوسیستم اجازه می دهد تا به حاکمیت دسترسی پیدا کنند، به تثبیت اکوسیستم به طور کلی کمک می کند و مجموعه ای از جامعه را تشکیل می دهد که بودجه لازم را برای ساخت DApps نگه می دارد. از زمان تاسیس، سکه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

استفاده از LUNA در اکوسیستم Terra برای بسیاری از خدمات بسیار مهم است. بدون آنکه مانع از ثبات Bitcoin TerraUSD (UST) شود. پایداری این رمز ارز به سوختن LUNA بستگی دارد و مقادیر هر دو سکه بهم می پیوندند. هر زمان عرضه UST افزایش یابد، قیمت LUNA نیز افزایش می یابد.

هنگامی که قیمت یک UST بیش از یک دلار باشد، می توانید LUNA را با سکه یا دلار UST بفروشید و سکه های جدید وارد بازار می شوند تا ارزش خود را افزایش دهند و آن را به یک دلار برسانند. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رمزارز، با صرافر همراه باشید.

آینده شبکه TerraUSD

Terra با حداکثر عرضه 1.9 میلیارد UST و حداکثر 150 میلیون دلار در بازار است و با توکن خود بسیار خوب عمل کرده است. مقیاس پذیری و کارایی بین زنجیره ای UST آن را به یکی از بزرگترین پول های ثابت در بازار تبدیل کرده است.

افزایش تقاضا برای یک پایدار بیت کوین مقیاس پذیر و قابل استفاده، بسیاری از شرکت ها را به تلاش برای ساخت پایدار کوین خود سوق داده است. با این حال، TerraUSD تاکنون بهترین به نظر می رسد. Terra درباره آینده اکوسیستم خود اظهار امیدواری کرده و از تحولات فضای DeFi هیجان زده است. Terra قصد دارد نزدیک این زنجیره های بلوکی بماند و امیدوار است فضای رمزنگاری بهتری را با هم ایجاد نمایند.

سوالات متداول

TerraUSD نوید مقیاس پذیری بالا ، بهره مندی و استفاده از زنجیره را می دهد.

کیف پول های الکترونیکی می توانند از TerraUSD و ادغام آن به عنوان گزینه پرداخت، استفاده کنند.

در UST کاربران Terra از عملکرد یا بهره بالایی برخوردار هستند. در بستر Terra پاداش بلوک UST به زنجیره های PoS موجود در فضای PoS بستگی دارد.

TerraUSD یک ثبات پایدار است که در آن هزینه ضرب، معادل ارزش اسکناس های ثابت است.

TerraUSD اولین پایدار بیت کوین غیرمتمرکز است که قابلیت های بهره را فراهم می کند. ضمن اینکه بسیار مقیاس پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *