امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت اتر با اتریوم و کاربرد آن ها

در تفاوت اتر با اتریوم ، نامی که بیشتر اوقات در فضای ارز دیجیتال مطرح می شود، اتریوم است. به زبان ساده، Ethereum یک فناوری است که از توسعه بلاکچین استفاده می کند و توانسته است اکثریت ارزهای رمزپایه را در سال های گذشته تحت فشار قرار دهد.

در عصر جدید مبتنی بر فناوری مدرن، انواع اطلاعات از جمله رمزهای عبور، داده های مالی، اطلاعات شخصی و غیره را در سرورها و ابرهایی که متعلق به ارائه دهندگان اصلی مانند فیس بوک و گوگل هستند ذخیره می کنیم. ما این کار را انجام می دهیم زیرا دردسر میزبانی و بروزرسانی را از بین می برد و به ذخیره و بازیابی داده ها با حداقل هزینه کمک می کند.

حال تصور کنید که این داده ها در رایانه شخص دیگری ذخیره می شوند. این باعث می شود داده ها در برابر هک آسیب پذیر شوند که اساس اینترنت متمرکز است. آنچه که در سال های اخیر اتفاق افتاده است این است که فناوری هایی مانند بلاکچین جنبش غیرمتمرکز اینترنت را ایجاد کرده است.

اتریوم یکی از این نتایج قابل توجه حرکت به سمت عدم تمرکز است. همراه با Ethereum اصطلاح Ether نیز آمده است. اگرچه اتر و اتریوم اغلب در یک زمینه استفاده می شوند، اما آنها کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. که در اینجا به بررسی تفاوت اتر با اتریوم خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص ارزهای رمزپایه می توانید با کارشناسان صرافی صرافر در تماس باشید.

درباره ارز رمزنگاری شده اتریوم

Ethereum یک پلتفرم جهانی غیرمتمرکز است و ارزش آن در این واقعیت نهفته است که شخص را قادر می سازد برای کنترل پول و ساخت برنامه هایی که از هرجای دنیا قابل دسترسی است کدی بنویسد. در حقیقت، یک پلتفرم نرم افزاری باز است که بر اساس اصول فناوری بلاکچین ساخته شده است.

مزیت اصلی اتریوم این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز را ایجاد و استقرار دهند. توسعه دهندگان می توانند عملیات را بر اساس نیازهای خود ایجاد کنند و قادر هستند هزاران برنامه مختلف خلق کنند. با استفاده از اتریوم، توسعه دهندگان می توانند قراردادهای هوشمند خود را برنامه ریزی کنند.

در بررسی تفاوت اتر با اتریوم ، قراردادهای هوشمند قراردادهایی خود اجرا هستند که شرایط توافق نامه بین خریدار و فروشنده، در خط کد نوشته شده اند. این یک سیستم قرارداد هوشمند است که دارای پیامدهای قابل توجه تکنولوژیکی است. کدی که در بلاکچین این ارز رمزنگاری شده نوشته شده است، قابل هک، دستکاری و تغییر نیست که کاربرد جالبی از فناوری بلاکچین است.

Ethereum از گره ها برای جایگزینی سیستم های ابری و سرورهای اختصاصی ارائه دهندگان عمده اینترنت استفاده می کند که توسط داوطلبان اداره می شوند. هدف این است که این گره ها به هم متصل شوند و به رایانه جهانی تبدیل شوند. این امر می تواند به ایجاد زیرساخت برای افراد در سراسر جهان کمک کند. یک مدل اتریوم ایده آل، مدلی است که در برابر هک، آسیب پذیری کمتری داشته باشد. زیرا هیچ نهادی کنترل داده های شخصی شما را نخواهد داشت.

اتر چیست و چه کاربردی دارد ؟

برای آگاهی از تفاوت اتر با اتریوم ، لازم است که بدانیم اتر چیست ؟ اگر اتریوم یک برنامه و سیستم اینترنتی غیرمتمرکز باشد، اتر به چه معنایی است.  Ethereum متعلق به کسی نیست، اما برنامه ها و سرویس های مرتبط با شبکه به قدرت محاسباتی نیاز دارند که رایگان نیست.

همین جاست که اتر معنا می یابد و وارد می شود. اتر حامل دارایی دیجیتال مشابه اوراق بهادار یا اوراق قرضه است و راه حل مسئله پرداخت است. عملکرد اتر مانند پول نقد است به این معنا که برای تأیید یا پردازش معاملات به شخص ثالثی احتیاج ندارد. اما لازم به توضیح است که اتر دقیقاً یک ارز دیجیتال نیست.

می تواند به عنوان سوخت برنامه های موجود در شبکه غیرمتمرکز اتریوم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، در نظر بگیرید برنامه ای در شبکه Ethereum وجود دارد که به شما امکان می دهد یادداشت های ساده را اصلاح، ایجاد و حذف کنید. برای تکمیل هر کاری، برنامه به قدرت پردازش از طریق شبکه نیاز دارد.

برای تأمین هزینه این نیرو، هر زمان بخواهید در یادداشت های موجود خود تغییر ایجاد کنید، ملزم به پرداخت هزینه ناچیزی خواهید شد. اتر نشانه ای است که برای انجام این پرداخت از آن استفاده خواهید کرد و می توان آن را به عنوان سوخت دیجیتال در نظر گرفت زیرا به شبکه اجازه می دهد تا تغییراتی را که ایجاد کرده اید پردازش کند. هزینه تراکنش اتر در شبکه Etherum به میزان قدرت محاسباتی مورد نیاز سرویس بستگی دارد.

آیا اتر همان اتریوم است ؟

با یادگیری اینکه Ether و Ethereum چیست، اکنون می توان این سوال را تجزیه و تحلیل که تفاوت اتر با اتریوم چیست و هر یک دارای چه کاربردی هستند. می توان اتر را به عنوان سوخت اتریوم در نظر گرفت به طوری که ارزش اتر بر اساس قانون پیشنهاد و تقاضا در نوسان است.

از لحاظ فنی، اتر انگیزه ای است که به توسعه دهندگان و ماینرها داده می شود تا شبکه اتریوم را کارآمد و ایمن نگه دارند. اگرچه این یک برنامه رایانه ای است، اما نمی توان آن را بی نهایت تکرار کرد. بنابراین، اگر کسی به شما بگوید که در Ethereum سرمایه گذاری کرده است، به این معنی است که Ether را خریداری کرده است.

لازم به ذکر است که اتریوم بر خلاف اتر خرید و فروش نمی شود و یک بستر نرم افزاری مبتنی بر بلاکچین قابل برنامه ریزی است.  این در حالی است که اتر دارایی ارز رمزنگاری شده است که شبکه اتریوم را اداره می کند. Ethereum برنامه های مختلفی دارد، در صورتی که Ether فقط یک برنامه یعنی فعال کردن عملیات روی بلاکچین را دارد.

همراه با عدم تمرکز وظایف سرور و میزبانی در اتریوم، هدف پشتیبانی از نوع جدیدی از برنامه است که آن را دپ می نامند. این برنامه ها غیرمتمرکز هستند و از شبکه جهانی گره هایی که اتریوم فراهم می کند، به روشی مشابه شبکه گسترده اتریوم کار می کنند.

اتر در مقابل سایر ارزهای رمزپایه

هر اقدام خاص در شبکه اتریوم یا در یک برنامه غیرمتمرکز به مقدار و زمان متفاوتی از محاسبات نیاز دارد. هرچه قدرت و زمان مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه اتر برای انجام عمل بیشتر است. به این ترتیب، اتر با یک ارز دیجیتالی مانند اتریوم و بیت کوین متفاوت است.

موارد دیگری در تفاوت اتر با اتریوم وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای کلاهک سخت یا حداکثر تعداد رمز یا سکه هستند که می توانند استخراج شوند. اما در خصوص اتر، محدودیتی وجود ندارد. سالانه 18 میلیون اتر استخراج می شود.

با وجود این، ارزیابی دقیق اینکه تعداد آنها در هر زمان مشخص چیست دشوار است. برای پیچیده تر کردن همه چیز ، توسعه دهندگان در تلاشند تا قوانین ایجاد اتر را به الگوریتم جدیدی مبتنی بر اثبات سهام تغییر دهند. Ether (ETH) را می توان برای موارد کاربردی مختلف مانند اجرای DApps ، امکان قرارداد های هوشمند، تولید توکن در طول ICO و همچنین برای پرداخت های استاندارد P2P برنامه ریزی کرد. به همین دلیل اتر را پول قابل برنامه ریزی می نامند.

سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه و سایر پیشنهادات اولیه سکه ICO دارای ریسک است بنابراین توصیه می شود قبل از تصمیم گیری مالی، از یک متخصص، مشاوره دریافت کنید. در این خصوص کارشناسان صرافر شما را یاری خواهند کرد.

اتریوم چگونه کار می کند ؟

در ادامه تفاوت اتر با اتریوم ، می توان اضافه نمود که عملکرد بلاکچین Ethereum شبیه بلاکچین بیت کوین است. شبکه ای از رایانه ها، نرم افزاری را اجرا می کند که معاملات را از طریق اکثریت اتفاق آرا به نام استخراج، اعتبار می بخشد. تأمین انرژی توسط افرادی که این رایانه ها را اجرا می کنند و معاملات را تأیید می کنند، انجام می شود.

از طریق این سیستم عامل منبع باز، می توان برنامه های غیرمتمرکز که به عنوان DApps نیز شناخته می شود را ساخت. قراردادهای هوشمند اجازه می دهد توافقات به طور خودکار اجرا شوند. نمونه هایی از DApp ها عبارتند از:

Brave : مرورگری که برای بارگیری سریع تر، صفحات تبلیغات و ردیاب ها را مسدود می کند و برای مشاهده تبلیغاتی که به حریم خصوصی آنها احترام می گذارد، به کاربران پاداش می دهد.

Cent : یک شبکه اجتماعی است که به طور موثری به کاربران خود هر زمان که محتوای جدیدی خلق می کنند، پاداش پرداخت می کند.

Coinbase Wallet : برنامه ای که به کاربران امکان می دهد نشانه های خود را با خیال راحت در یک مکان ذخیره کنند.

بسیاری از DApp ها انگیزه ارائه خدمات بدون نیاز به واسطه را دارند و این امر باعث ارزان و کارآمدتر شدن کارها می شود. عدم تمرکز شبکه اتریوم از لحاظ تئوریک به این معنی است که نقطه ای از خرابی وجود ندارد، زیرا توسط هزاران داوطلب که اجازه می دهند از رایانه های خود به عنوان گره استفاده شود، به صورت آنلاین نگهداری می شود.

اتر نشانه اتریوم

اتر را نباید با انواع دیگر ارزهایی که ممکن است در برخی DApp ها پیدا کنید ، از جمله ارزهای ERC-20 و ERC-721 اشتباه بگیرید. اینها اغلب مخصوصاً برای استفاده در یک برنامه خاص ایجاد می شوند. به عنوان ارز برای دسترسی به یک محصول یا خدمات خاص، یا نشان دهنده سهام مالکیت در یک شرکت یا دارایی هستند.

تفاوت Ether با Ethereum شاید با این موضوع بیشتر محسوس باشد. در آینده، ممکن است از Ethereum برای انتقال ایمن پول به بانک یا ارسال اسناد به شرکت بیمه استفاده شود. امروز، این فرایندها برای تأیید و احراز هویت به مراحل مختلفی احتیاج دارند، اما اتریوم تأیید را به یک مرحله ای تبدیل می کند  زیرا اطلاعات در وهله اول فساد ناپذیر است.

اتریوم صریحاً یک شکل دیجیتالی از پول و سیستم پرداخت است، در حالی که اتر وسیله ای برای خرید خدمات در Ethereum است. اتریوم هنوز در نسخه بتا است و به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما برخی از سرمایه گذاران معتقدند که ممکن است روزی یک لایه بنیادی از اینترنت باشد.

مانند هر نوآوری در فنآوری، تلاش های اولیه نیز با چالش هایی همراه است. اما این فناوری رو به جلو حرکت می کند و از بین نمی رود. ما شاهد خواهیم بود كه شركت های معناداری با استفاده از این فناوری و رویكرد جمع آوری سرمایه تأسیس شده اند، حتی اگر كاربر نهایی متوجه نشود كه این بخشی از پایه و اساس محصول یا خدمتی است كه استفاده می كند.

اتریوم بر اساس تعدادی از تحلیل گران و برنامه نویسان شکل گرفته است که برای ارتقا و گسترش شبکه اتریوم و فناوری آن در تلاش هستند. در اتریوم در هر دوازده ثانیه حدود پنج نشانه اتر مختص استخراج کنندگانی می شود که در روی شبکه ، معاملات می شود را راستی آزمایی کرده و سپس تایید می نمایند. شاید بتوان گفت در کنار تفاوت هایی که میان اتر و دیگر ارزهای رمز پایه وجود دارد، اساس عملکرد آن ها یکی است.

سوالات متداول

اتریوم بیش از آن که تصور کنید، ایمن است. اما استفاده از یک برنامه که به درستی بررسی نشده است، باعث می شود سرمایه شما و اتر را به خطر بیندازد.

اتریوم یک انتخاب عالی برای شروع است و اکنون ممکن است بهترین زمان برای خرید Ethereum باشد. البته فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که لازم است در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در اتریوم در نظر گرفته شود. برای این کار توصیه می شود از کارشناسان Sarafer مشورت دریافت کنید.

درحال حاضر قراردادهای هوشمند اتریوم به ارزش 4.4 میلیون دلار اتر به دلیل کدگذاری ضعیف ، در معرض هک شدن هستند.

اتریوم زنجیره بلوک مخصوص به خود را دارد و یک سکه محسوب می شود.

مطابق با پیش بینی ها، اتر اواسط سال 2025 تا 1،650 دلار افزایش یابد. انتظار می رود قیمت  این سکه به طور قابل توجهی افزایش یابد. اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده دارید، می توانید با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *