امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی ایردراپ Airdrop و کاربردهای آن در رمز ارزها

رمزنگاری Airdrop ، در تجارت ارزهای رمزنگاری شده، یک ترفند مناسب بازاریابی است که شامل ارسال سکه یا نشانه به آدرس کیف پول، به منظور ارتقاء آگاهی از یک رمز ارز جدید است. در حقیقت به طور معمول مقادیر کمی از رمز ارزهای جدید به کیف پول فعالان جامعه بلاکچین به صورت رایگان و یا در ازای دریافت خدمات کوچک ارسال می شود.

بنابراین می توان گفت که رمزنگاری ایردراپ یک روش بازاریابی است که توسط استارت آپ ها در فضای ارزهای رمزپایه به کار گرفته می شود که شامل تحویل بیت کوین یا دیگر ارزهای رمزپایه به کیف پول معامله گران فعلی آن است که می تواند به صورت رایگان و یا در ازای دریافت یک سرویس تبلیغاتی کوچک باشد.

درک Cryptocurrency Airdrop

همانگونه که اشاره شد این یک فعالیت تبلیغاتی است که به طور معمول استارت آپ های مبتنی بر بلاکچین برای کمک به راه اندازی یک پروژه رمز ارز انجام می دهند. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارز رمزنگاری شده و جلب توجه بیشتر افراد در هنگام انجام معاملات در این بورس به عنوان پیشنهاد اولیه سکه ICO است.

رمزنگاری Airdrop به طور کلی در وب سایت شرکت و همچنین انجمن های ارز رمزنگاری شده تبلیغ می شود و سکه ها یا نشانه ها فقط برای دارندگان فعلی کیف پول های رمزنگاری، که معمولاً بیت کوین یا اتریوم هستند، ارسال می شوند.

برای واجد شرایط بودن هدیه رایگان، یک گیرنده ممکن است لازم باشد حداقل مقدار سکه های رمزنگاری را در کیف پول خود نگه دارد. نکته ای که در این خصوص مطرح است، رمزنگاری ایردراپ قانونی هرگز به دنبال سرمایه گذاری در ارز نیست.

هدف آن صرفاً تبلیغات است. از طرف دیگر، برخی از کلاهبرداری های رمزنگاری شامل ارسال مقادیر خرد بیت کوین یا ارزهای رمزپایه دیگر برای گیرندگان که به عنوان کلاهبرداری شناخته می شود، می باشد. کاربران همیشه باید مراقب این گونه فعالیت ها در کیف پول های رمزنگاری خود باشند.

یکی از مشهورترین نمونه های Airdrop زمانی بود که یک فورک بیت کوین و بیت کوین کش، مقدار معادل بیت کوین کش را به دارندگان فعلی بیت کوین داد. در زمان انجام  رمزنگاری Airdrop ، اگر 0.4 بیت کوین در دست داشتید، یکی از گیرنده های خوش شانس 0.4 بیت کوین کش بودیدکه این یک معامله بسیار شیرین به نظر می رسد.

هارد فورک در مقابل Airdrops

اگر در صنعت رمز ارزها فعال باشید، ممکن است که مشاهده کرده باشید که گاهی در کیف پول ارز رمزنگاری شده شما، بدون هیچ دلیل موجهی، مبلغی وارد شده و دارایی آن افزایش یافته است. هارد فورک و رمزنگاری Airdrop را می توان در برخی جنبه ها، دارای شباهت دانست و این امر باعث می شود که بعضی از سرمایه گذاران رمز ارزها، در این خصوص دجار سردرگمی شوند.

با این حال، تمایزات مهمی بین این دو عملیات وجود دارد. هنگامی که شکاف دائمی در زنجیره بلوک ایجاد شده باشد، هارد فورک صورت می گیرد. این تقسیم هنگامی روی می دهد که تغییری در کد ایجاد شده است که باعث ایجاد دو مسیر گردیده است. یک مسیر دارای بلاکچین جدید است و مسیر دوم دارای بلاکچین اصلی می باشد.

Airdrop زمانی اتفاق می افتد که رمز ارز جدید به طور مستقیم به کیف پول کاربران واریز می شود. اگر یک ارز مجازی دو برابر شود، ممکن است از رمزنگاری Airdrop برای ارسال ارز رمزنگاری شده جدید به صورت مستقیم به کیف پول کاربران استفاده شود.

هارد فورک ارز رمزنگاری شده

هنگامی هارد فورک صورت می گیرد که توسعه دهندگان رمز ارزها با بهره مندی از کد اصلی، برای ایجاد شعبه دوم آن ارز اقدام می کنند. بنابراین می توان گفت یک هارد فورک در بسیاری از مواقع، زمانی ایجاد می شود که میان توسعه دهندگان و استخراج کنندگان رمز ارزها، گفتگو و مشورت صورت گرفته باشد و هنگامی که گروهی تصمیم داشته باشند، یک ارز رمزنگاری شده را به سمت و سویی خاص هدایت کنند، لازم است از هارد فورک استفاده شود.

به همین دلیل، دو نسخه از ارز دیجیتال، یکسان نیستند. در عوض، ارز اصلی معمولاً مانند گذشته ادامه می یابد. این در شرایطی است که با تکراری جدید از پروتکل های مختلف، کد تصویب خواهد شد. در بسیاری از مواقع هارد فورک ایجاد شده، حاصل اختلاف میان توسعه دهندگان و استخراج کنندگان نیست، بلکه فرآیند برای ایجاد نسخه ای متفاوت از سکه های موجود است.

شاید بتوان گفت، یکی از فرآیندهایی که در دنیای ارزهای رمزنگاری توانسته است بیشترین لحظات تاریخی را رقم بزند، هارد فورک است. به عنوان نمونه می توان هارد فورکی که برای سکه های بیت کوین انجام شد را اشاره نمود. البته با گذشت زمان، ده ها فورک بیت کوین وجود دارد که بسیاری از آنها عمدتا در همین روند حرکت می کنند.

Cryptocurrency Airdrops

در مقابل، رمزنگاری Airdrop بر اساس معرفی و عرضه رمز ارزها به سرمایه گذاران است که به طور معمول از روش خرید پیشنهاد اولیه سکه ICO باشد که به شکل رایگان از طریق توسعه دهندگان انجام می شود. بنابراین در Airdrop، توکن ها به کسانی که بلاکچین قبلی را دارند، اختصاص خواهد یافت.

از سویی دیگر، رمزنگاری Airdrop در درجه اول به عنوان وسیله ای برای افزایش شناخت برای یک سکه یا سکه جدید اتفاق می افتد. دارندگان بیت کوین و اتریوم ممکن است از اضافه شدن ارزهای جدید به کیف پول های خاص تعجب کنند. زیرا بسیاری از Airdrops بدون اعلام انجام می شوند. برخی از جامعه ارزهای دیجیتال، Airdrop از این نوع را تا حد زیادی اتلاف وقت می دانند، زیرا بسیاری از این محصولات رایگان در نهایت باعث ایجاد مازاد سکه در بازار می شوند.

به سرمایه گذارانی که به طور ناگهانی رمز رایگان داده می شود، اغلب آن نشانه ها را می فروشند. اگر افراد کافی این کار را انجام دهند، قیمت توکن جدید به طور قابل توجهی کاهش می یابد. برخی از ارزهای رمزپایه در نتیجه این سناریو نتوانسته اند به خوبی در بازار ظاهر شوند. در این موارد ، رمزنگاری Airdrop از یک هارد فورک متمایز است به این دلیل که دو تکرار از ارز رمزپایه اصلی یکسان ایجاد نمی کند. بلکه منجر به تولید ارز رمزپایه جدیدی می شود که ممکن است در طولانی مدت موفق شود.

کسب درآمد از ارزهای رمزپایه

روش های مختلفی برای کسب درآمد از ارزهای رمزپایه وجود دارد، اما همه آنها راه های ایمن و قانونی نیستند. با این حال، یکی از روش های اصلی کسب درآمد از طریق ارزهای رمزپایه، Airdrops است. این روشی است که در دنیای ارزهای رمزنگاری شده برای توزیع نشانه و سکه های جدید با اعطای امتیاز نسبتاً خاص به دارندگان موجود یک ارز بلاکچین مانند بیت کوین یا اتریوم داده می شود.

به زبان ساده، اگر یک نوع سکه را ذخیره کنید، به طور خودکار واجد شرایط ادعای سکه یا توکن دیگر هستید، فقط به این دلیل که سکه های اصلی یا توکن هایی را که رمزنگاری Airdrop روی آنها انجام می شود، در دست داشتید. به همین دلیل است که به این روش توزیع سکه و رمز، Airdrop گفته می شود.گاهی اوقات، دلایل و انگیزه های مختلفی برای این کار وجود دارد که می توان به مواردی همچون فورک، بازاریابی، تمرکززدایی و توزیع و غیره اشاره کرد.

دلیل رایگان انجام شدن رمزنگاری ایردراپ

انگیزه های مختلفی برای انجام Airdrops ارزهای رمزپایه وجود دارد، از ایجاد هیاهو گرفته تا توزیع واقعی کل سکه یا توکن ها را شامل می شود.برخی از دلایل انجام این فرآیند را در این جا شرح خواهیم داد.

توزیع و عرضه کل توکن : یک دلیل مناسب برای Airdrops ، توزیع یکنواخت کل توکن یا سکه است تا مرکزیت کمتری از نظر ذخیره داشته باشد.

پاداش دادن به سرمایه گذاران اولیه وفادار : بسیاری از ارزهای رمزپایه می خواهند به حامیان اولیه و سرمایه گذاران خود که برای اولین بار ICO یا رمزهایشان را خریداری کرده اند، پاداش دهند. چه راهی بهتر از پاداش دادن به آنها با ارائه چند نشانه جدید به صورت رایگان می تواند وجود داشته باشد که با رمزنگاری Airdrop انجام می شود. این امر همچنین به سرمایه گذاران اولیه انگیزه می دهد که نشانه های اصلی خود را برای مدت طولانی تری نگه دارند و این روش خوبی برای پاداش دادن است.

آگاهی در مورد رمزنگاری جدید : بسیاری از اوقات، فقط برای گسترش آگاهی ، Airdrops برای دارندگان ارزهای رمزپایه معروف مانند Ethereum  انجام می شود. همچنین بازاریابی یکی از رایج ترین روند امروزی است. معرفی سکه ها و نشانه ها به منظور بازاریابی و جمع آوری سرنخ برای گسترش فرصت های شغلی بیشتر می تواند یک راه حل مناسب باشد که در این روند انجام می شود.

چگونگی به روز شدن در Cryptos Airdrops

روش های مختلفی برای بروزرسانی وجود دارد که یکی از موثرترین آنها عضویت در یک انجمن رمزنگاری فعال است که در این زمینه کار می کند. برخی از سرویس ها و وب سایت ها وجود دارد که از طریق آنها می توانید بروزرسانی منظم در مورد رمزنگاری Airdrop را دریافت کنید. با این حال، این واقعیت را درک کنید که همه Airdrops ارزش شرکت در آنها را ندارند و گاهی اوقات نیز می توانند کلاهبرداری کنند. در این خصوص می توانید از کارشناسان حرفه ای صرافر، مشاوره های لازم را دریافت کنید.

چگونگی دریافت رایگان رمزنگاری Airdrop

برای دریافت رایگان سکه یا توکن های رمزگذاری شده، می تواند از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت باشد. برای سکه های Airdrop ، یا باید کنترل کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید یا آنکه بدانید چگونه آدرس عمومی خود را با کلیدهای خصوصی خود امضا کنید.

پیشنهاد می کنیم که ارزهای رمزنگاری شده خود را همواره در انواع کیف پول های که در آن کلیدهای خصوصی خود را کنترل می کنید، ذخیره کنید. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در سال 2021 روش های جدیدی برای Airdrop وجود دارد و یکی از آنها استفاده از پیشنهاد اولیه مبادله و پیشنهاد نگهدارنده کیف پول است. این یک روش محبوب دیگر از طریق مبادلات است، جایی که رمز خاصی را در اختیار دارید تا از یک توکن جدید به صورت رایگان استفاده کنید.

آگاهی از کلاهبرداری ها با استفاده از Airdrop

با افزایش محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده ، کلاهبرداری های پیرامون آن نیز در حال رشد هستند. تنها راه حل برای از بین بردن آنها، آموزش در مورد رمزنگاری Airdrop  و ارزهای رمزپایه است. به عنوان مثال یک پروژه کلاهبردار با برنامه های Airdrop از شما می خواهد که کلیدهای خصوصی خود را در مکان هایی وارد کنید و حتی گاهی اوقات شما را فریب می دهد تا کلمات اصلی خود را در یک نرم افزار مخرب وارد کنید.

این نوع تاکتیک ها را معمولاً در کانال های هک شده، کانال های تلگرامی یا حساب های توییتر دستکاری شده مشاهده خواهید کرد که سعی می کنند به نوعی حساب اصلی را جعل کنند. به منظور ایمنی خود، هنگام بررسی چنین Airdrops،  با احتیاط عمل کنید.

سوالات متداول

در بازاریابی، آگاهی اغلب یکی از مراحل اولیه است. افرادی که توزیع توکن ها را انجام می دهند، Airdrop را فرصتی کلیدی می دانند تا توکن های خود را به خریداران معرفی کنند. در مقایسه با اشکال متناوب تبلیغات پرهزینه مانند تبلیغات فیس بوک، Airdrops اغلب یک روش موثرتر برای نمایش سکه ها هستند.

بسیاری از سایت ها و گروه های آنلاین برای اطلاع کاربران از Airdrop آینده و فعال اختصاص یافته اند. می توانید مشاوره های لازم را در خصوص زمان مانده تا انجام آن و سکه هایی که باید در اختیار داشته باشید، مشاوره می دهند.

معمولاً Airdrops در بلاکچین اتریوم یا بیت کوین اتفاق می افتد و تمام آنچه شما نیاز دارید یک حساب کاربری در صرافی است.

یک راه خوب برای فیلتر کردن سایت های کلاهبرداری، بازدید از صفحات رسمی رسانه های اجتماعی و یافتن پستی است که شما را به وب سایت آنها پیوند می دهد. ضمن آنکه پروژه های معتبر زنجیره بلوکی از شما اطلاعات کیف پول فراتر از آدرس عمومی شما را نمی خواهند.

دریافت رایگان آن لازم است کنترل کلیدهای خصوصی خود داشته و یا اطلاع داشته باشید که چگونه آدرس عمومی خود را با کلیدهای خصوصی امضا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *