امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Compound و تاریخچه آن

Compound به عنوان یک شبکه وام DeFi است که این قابلیت را ایجاد می کند تا کاربران بتوانند با واریز کردن دارایی خود به استخرهایی که توسط این پلتفرم پشتیبانی شده است، در خصوص رمز ارزهای خود سود مناسبی را دریافت کنند. هنگامی که یک کاربر رمزها را به یک مجموعه کامپاند واریز می کند، در عوض cTokens دریافت می کند. این cTokens نشان دهنده سهم فرد در استخر چگونه است و می تواند برای بازخرید رمز ارزی که در هر زمان سپرده شده است، خریداری شود.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که  نرخ ارز در cTokens مطابق با دارایی اصلی افزایش خواهد داشت. به عبارت دیگر این امکان وجود دارد که بتوانید بازخرید میزان بیشتری از دارایی قفل شده را انجام داده و سود بالاتری را نیز دریافت کنید.

از سویی دیگر، کسانی که درخواست وام دارند، این امکان را دارند که با در استخرهای با  Compoundبا پرداخت وثیقه، وام به صورت تصمینی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که نسبت وام به ارزش، متناسب با دارایی وثیقه می تواند متفاوت باشد. اکنون این ضریب میان پنجاه تا هفتاد و پنج درصد می باشد که نرخ سودی که پرداخت می شود، متناسب با دارایی که وام گرفته شده است، متغیر خواهد بود.

این را باید متذکر شویم که از زمان راه اندازی شبکه اصلی کامپاند در سپتامبر 2018 ، محبوبیت این پلتفرم سر به فلک کشیده و توانسته است بیشتر از هشتصد میلیون دلار، بیش از ارزش کلی که قفل شده است، قرار گیرد. این شبکه، توسط رابرت لشنر و جفری هیز تاسیس شد و تیم این شبکه، اکنون بیش از ده نفر را تشکیل می دهد که تقریبا نیمی از آنها به عنوان مهندس کار می کنند.

برتری های کامپاند

اکثر ارزهای رمزپایه در سیستم عامل های صرافی بیکار می مانند و کاری برای دارندگان آنها انجام نمی دهند. اما به نظر می رسد این شبکه با بستر وام باز خود، این وضعیت را تغییر دهد و هر کسی که سپرده های Ethereum را سپرده گذاری می کند، می تواند به راحتی سود موجودی خود را بدست آورد یا وام تضمین شده را بگیرد که همه به روشی کاملاً بی اعتماد انجام می شود.

باید اشاره کنیم که نوع حاکمیت Compound توانسته است این پروتکل را از برنامه های مشابه متمایز نماید. از همین روست که کسانی که رمز بومی این پلتفرم را دارند قادر هستند در پروتکل تغییراتی را اعمال کرده و در رای گیری ها در این خصوص مشارکت نمایند. این می تواند شامل انتخاب ارزهای رمزپایه برای پشتیبانی، تنظیم عوامل وثیقه و ایجاد تغییر در نحوه توزیع رمزهای COMP باشد.

سکه های در گردش COMP

این شبکه همانند دیگر رمز ارزها، تنها بخش معینی از نشانه های COMP را دارد. میزان کل عرضه 10 میلیون است و کمتر از یک سوم آن در گردش است که معادل3.3 میلیون پوند می باشد. از این 10 میلیون رمز، بیش از 4.2 میلیون نشانه در یک بازه 4 ساله به کاربران کامپوند توزیع می شود. دومین بخش عمده که تقریباً 2.4 میلیون COMP است نیز به سهامداران آزمایشگاه Comound  اختصاص دارد، در حالی که 2.2 میلیون توکن با یک برنامه 4 ساله به بنیانگذاران و تیم فعلی توزیع می شود. باقی نشانه ها به پاداش های حاکمیت جامعه و اعضای آینده تیم اختصاص خواهد یافت.

امنیت در شبکه Compound

با استفاده از قراردادهای هوشمند، که با استفاده از cTokens پس از واریز دارایی های Ethereum و ERC20 عمل می کنند، همه موارد موجود در این شبکه به طور خودکار اداره می شوند و به کاربران امکان می دهد سهام خود را با استفاده از cTokens خود خریداری کنند.

نکته ای که در جهت امنیت در شبکه صورت می گیرد این است که ضریب وثیقه همواره برای تمامی دارایی های تحت پشتیبانی این پروتکل، اعمال می شود تا این اطمینان وجود داشته باشد که استخرها به صورت تمام وقت، دارای وثیقه لازم هستند. اگر وثیقه زیر حداقل سطح نگهداری باشد، با تخفیف 5 درصدی به تصفیه کنندگان فروخته می شود و مقداری از وام را پرداخت می کند و باقیمانده را به یک ضریب وثیقه قابل قبول بازمی گرداند.

این روند کمک می کند تا وام گیرندگان سطح وثیقه خود را حفظ کنند و شبکه ایمنی لازم را برای وام دهندگان فراهم می کند و فرصتی برای تصفیه کنندگان ایجاد می شود.

چگونگی عمکلرد شبکه

یکی از مواردی که امروزه در دنیای رمز ارزها مطرح است این است که می توان گفت اتریوم امروزه یکی از ارکان اصلی سیستم DeFi است. این دارای بلاکچینی غیرمتمرکز است که این امکان را برای قراردادهای هوشمند ایجاد می کند که مطابق با در راستای دیگر بلاکچین های غیر متمرکز و همراه با رمز ارزهای بومی ساخته شوند. کامپاند نیز پروتکلی است که در خصوص خدمات مالی وام های رمزنگاری حرکت می کند.

در حقیقت Compound در جهت وام دادن برخی از ارزهای رمزنگاری شده پشتیانی می نماید. بنابراین در این شرایط، به سادگی هر کسی می تواند در دنیای رمزنگاری، دارایی خود را وام داده و یا وام بگیرد و برای این کار تلاش و هزینه خود را برای معامله با یک واسطه مالی سنتی نگذارد.

بنابراین، شما می توانید به جای آنکه دارایی خود را به بانک واریز کنید، آن را در کیف پول کامپاند فرستاده و متناسب با آن سود مناسبی را از رمزنگاری دریافت نمایید. البته این را نیز باید در نظر داشته باشید که سودی که دریافت می کنید، متناسب با همان نشانه ای است که وام داده اید.

امکان وام گرفتن از کامپاند

از سویی دیگر، هنگامی که رمزنگاری خود را در Compound قفل کردید، می توانید در مقابل آن وام بگیرید. اما برای این کار به چک اعتباری نیاز ندارید. کامپاند براساس کیفیت دارایی تعیین می کند که شما چقدر مجاز به گرفتن وام هستید. در این خصوص می توانید به سادگی اطلاعات کامل تری را از کارشناسان صرافر دریافت نمایید.

سوالات متداول

این پروتکلی غیر متمرکز است که و مبتنی بر بلاکچین می باشد که این امکان را ایجاد می کند تا بتوانید در صنعت رمزنگاری، وام گرفته و وام دهید.

صرف نظر از اینکه وام می دهید یا وام می گیرید، ابتدا باید رمز را در کامپوند قفل کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، در عوض cTokens دریافت می کنید که نشان دهنده تعادل رمزنگاری شماست.

در کامپاند، دقیقاً مانند سایر دارایی های دیجیتالی موجود در بلاک چین Ethereum ، با کلیدهای عمومی و خصوصی خود، cTokens را کنترل می کنید.

نرخ بهره تابعی از میزان رمزنگاری موجود و به معنای نقدینگی در هر بازار است و بر اساس عرضه و تقاضا در زمان واقعی نوسان می کند تا همیشه شرایط فعلی بازار را منعکس کند.

وقتی یک استخر بزرگ رمزنگاری شده در کامپوند قفل شده باشد، نرخ بهره کم است زیرا در آنجا تعداد زیادی برای قرض گرفتن وجود دارد، بنابراین برای اضافه کردن به آن استخر بزرگ، بهره زیادی دریافت نمی کنید. اگر استخر کم باشد، نرخ بهره بالاتر است و درآمد بیشتری کسب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *