امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره معرفی و تاریخچه بیت کوین

ظهور بیت کوین با یک مقاله در ابتدای سال 2008 بوده است که توسط افرادی ناشناس به نام Satoshi Nakamoto معرفی شده است. اما این ارز رمزپایه از سال 2009 رسما راه اندازی گردیده است. با این ارز آنلاین، معاملاتی بدون واسطه میان شرکت کنندگانی که به صورت مستقل و برابر حضور دارند، انجام می شود. هدف از ایجاد بیت کوین این بوده است که به آسانی بتوان از پرداخت آنلاین میان طرفین معامله استفاده کرد، بدون آن که نیاز باشد موسسات مالی و بانکها در این فرآیند حضور داشته باشند. در اینجا به همه چیز درباره معرفی و تاریخچه بیت کوین پرداخته ایم.

بنیانگذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

همان گونه که اشاره شد، بنیانگدار اصلی و هویت واقعی بیت کوین مشخص نیست و تا کنون نیز سازمانی که مخترع اصلی این ارز رمزپایه هستند نا شناس باقی مانده اند و تنها یک نام مستعاد از ناکاموتو در این صنعت منتشر شده است.

در ابتدای سال 2008 یک مقاله تحت عنوان بیت کوین با نام ناکاموتو به انتشار درآمد و در آن در خصوص بیت کوین به عنوان یک ارز آنلاین نام برده شد و جزئیات اجرایی آن تشریح گردید. پیشنهاد مخترعین بیت کوین این بوده است که با استفاده از معاملات غیر متمرکز با استفاده از بلوک ها و ایمن کردن الگوریتم رمز نگاری معاملات صورت گیرد که به آن زنجیره بلوک گفته شد.

بلوک Genesis اولین بلوک شبکه بیت کوین است که در سال 2009 استخراج شده و به عنوان اولین ارز رمزپایه به دنیا معرفی و عرضه شده است. پس از آن افراد زیادی با ایجاد ویژگی های نوین، باعث بهینه سازی نرم افزارهای این ارز دیجیتال و دیگر ارزهای آنلاین شده و در جهت ارتقاء آن قدم برداشته اند.

دلیل برتری بیت کوین چیست ؟

شاید بتوان گفت، مهم ترین برتری  Bitcoin که مزیت آن نیز به شمار می آید این است که به عنوان نخستین ارز رمزپایه به بازار وارد شده است. این شرکت با ایجاد یک جامعه جهانی، صنعت نوینی را خلق کرده است که در آن میلیون ها نفر اقدام به تجارت، سرمایه گذاری و بهره برداری از بیت کوین و دیگر رمز ارزها پرداخته اند. با ایجاد اولین بیت کوین، فناوری در جهان ایجاد شده است که به هر روزه در مسیر خود گسترش و ارتقا یافته و مسیری جدید را پیش روی علاقه مندانش قرار داده است.

شاید جالب باشد بدانید که این بازار جهانی از رمز ارزها، درحال حاضر، دارای ارزش سیصد میلیارد دلاری است که بر اساس ایده اولیه بیت کوین ایجاد شده است. این پول آنلاین قادر است در هر جایی از دنیا و توسط هر فردی ارسال و دریافت شده و بدون حضور موسسات مالی و بانک ها، معاملات مالی میان افراد صورت گیرد.

امروزه پس از گذشت یک دهه، Bitcoin توانسته است با بهره گیری از تفکر پیشگامانه خود، با قدرت کامل در این بازار و در راس آن قرار گیرد. با وجودی که این ارز رمزپایه چونان روزهای نخستین خود دارای تسلط به حد و مرز نیست اما در مقایسه با دیگر رمز ارزها همچنان جایگاه برتر را داشته و بزرگ ترین ارز رمزنگاری است.

در سال 2020 سرمایه بازار دچار نوسانات شدید بود که به علت آن ایجاد شد که سیستم عامل هایی که برای BTC موارد بهره گیری را ایجاد می کردند، همچون بازی های آنلاین، صرافی ها و کیف پول ها، فراگیر شدند.

دلیل محبوبیت بیت کوین چیست ؟

اگر بخواهیم دلیل محبوبیت Bitcoin را بیان کنیم، اولین دلیل آن این است که این یک روش کاربردی برای استفاده از انتقال اینترنتی پول است که از طریق یک سیستم وشبکه غیر متمرکز که دارای قوانینی صریح است، انجام و کنترل می شود. از همین روست که می تواند به راحتی با پول فیات که توسط بانک ها کنترل می شود، جایگزین شود.

اما آنچه که مطرح است این است که در صورتی که این ارز رمزپایه محبوب گسترش یابد، قیمت آن چگونه خواهد شد. در صورتی که بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده جایگزین پول فیات شوند، ارزش این ارزهای دیجیتال چگونه خواهد شد؟

چرا ارزها ارزش دارند؟

مهم ترین نکته در خصوص رمز های دیجیتال مانند بیت کوین این است که در صورتی که بتوان روی ارزش نسبی آن ها حساب نمود و گذشت زمان باعث مستهلک شدن آن ها نشود، دارای ارزش بوده و قابل استفاده می باشد. در تاریخ در مقاطعی از زمان شاهد روش های پرداخت از طریق کالا و فلزات ارزشمند بوده ایم که دارای ارزشی پایدار بوده اند.

اما با ورود ارزهای رمزپایه همچون Bitcoin ، به جای آن که افراد بخواهند طلا یا کالاهایی را به شکل اولیه انتقال دهند، از یک انتقال آنلاین استفاده کنند. در عصر نوین، پول های کاغذی در حکم ارزهای ضرب شده ای هستند که به صورت ذاتی با سکه های طلا و دیگر فلزات ارزشمند برابری نمی کنند. این کاملا روشن است که برخی از ارزها به اندازه مشخصی از کالا قابل مبادله هستند.

امروزه بسیاری از ارزهای دارای اعتبار در دنیا فیات می باشند زیرا بسیاری معتقد هستند که این نوع از ارز دارای کمترین ریسک از دست دادن ارزش در طی گذشت زمان بوده و دوام بالایی دارند. از سویی دیگر بسیاری نیز به ارزهای الکترونیکی روی آورده و آن را دارای قدرت می دانند.

شرایط لازم برای یک ارز موفق

یک ارز موفق باید دارای شرایط مربوط مشخصی باشد که از آن جمله می توان به کمبود، تقسیم پذیری، سودمندی، قابلیت حمل، دوام و جعل اشاره نمود. در اینجا به بررسی این موارد می پردازیم.

کمبود :

یکی از مهم ترین موضوعات در باقی ماندن ارزش یک ارز این است که بتوان به آسانی آن را تهیه کرد. در صورتی که حجم یک پول بزرگ باشد، می تواند عاملی برای افزایش قیمت کالاها شده و باعث سقوط اقتصادی گردد. از سویی دیگر  حجم پول در مقیاسی کم نیز، مشکلات اقتصادی را با خود همراه خواهد کرد. یکی از مفاهیم کلان اقتصادی پول گرایی است که در جهت نقش عرضه پول عمل کرده و باعث رشد و سلامت اقتصاد خواهد بود.

از همین روست که در بسیاری از دولت ها در دنیا، برای کنترل کمبود پول، اقدام به چاپ پول می کنند. بنابراین با تورم های پیش بینی شده ای روبرو بوده و ارزش پول را به شدت کاهش می دهند. این درحالی است که در ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین شرایط متفاوت بوده و نرخ صدور دارای انعطاف بوده و به مرور زمان دستخوش تغییر خواهد بود.

تقسیم پذیری :

یکی از مشخصه ارزهای موفق این است که بتوان آن ها را به واحدهای کوچکتری تقسیم نمود. از آن جایی که در یک سیستم پرداختی و در مبادلات میان کالاها نیاز است که واحد پول انعطاف پذیر بوده و تقسیم پذیر باشد، این قابلیت می تواند در ارزش گذاری و موفقیت ارز موثر باشد.

در حقیقت باید واحد پول قابلیت این را داشته باشد که تقسیم شده و بتواند متناسب با ارزش خدمات و کالاها در اقتصاد وارد عمل شود.

سودمندی :

از دیگر آیتم های یک ارز موفق این است که همچون یک ابزار سودمند عمل نماید. این مهم است که افراد برای معاملات کالا و خدمات با اطمینان کامل بتوانند از واحدهای ارزی استفاده کنند. این خود می تواند مهم ترین دلیل برای توسعه ارزها باشد.

با استفاده از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، معامله گران در بازار به آسانی می توانند به خرید و فروش خود پرداخته و از تسهیلات آن بهره مند شوند و نیازی به معاملات کالا به صورت مستقیم نیست.

قابلیت حمل و نقل :

از دیگر برتری های ارز این است که می بایست بتواند در داخل اقتصاد کشورها، آن را انتقال داده و مبادلات ارزی به سادگی ممکن باشد. ارزهای دیجیتال به دلیل نداشتن محدودیت های کنترلی از سوی موسسات مالی، می توانند دارای این مزیت باشند.

دوام :

دوام و ثبات یک ارز در حد منطقی برای اثرگذاری آن مهم است. سکه ها و اسکناس هایی که از موادی ساخته می شوند که قابل آسیب دیدن و از بین رفتن هستند، نمی توانند ارزی با دوام محسوب شوند.

 ورود ارزهای رمزپایه مانند Bitcoin، این مزیت را دارند که گذشت زمان تاثیری بر دوام آن ها نخواهد داشت و الکترونیکی بودن آن ها خود یک مزیت مهم این نوع از ارزها خواهد بود.

چالش های بیت کوین

در نگاه کلی، بیت کوین نسبت به ارز فیات، دارای جایگاه بسیار مناسبی بوده و آینده ای رو به رشد و گسترش برای آن متصور می شود. اما این ارز محبوب نیز چالش هایی را در پیش روی خود دارد.

از مهم ترین موضوع های مطرح شده در این خصوص این است که ذخیره ارزش بیت کوین چگونه است. بیت کوین زمانی می تواند به عنوان یک ذخیره ارزش دارای اعتبار باشد که به عنوان یک وسیله و ابزار مبادله کاربرد داشته باشد. به عبارتی بیت کوین به عنوان یک ارز، می بایست خود دارای ارزش ذاتی باشد تا بتواند نقش وسیله و ابزار مبادله را به درستی ایفا کند. در غیر این صورت کاربرد اجرایی و عملی نخواهد داشت.

دلیل این موضوع نیز این است که ارزهای دیجیتالی همچون Bitcoin از طریق کالاها یا فلزهای ارزشمند دارای پشتیبانی نیستند. به عبارتی بیت کوین تا کنون با افزایش شدید قیمت، همچون یک حباب عمل کرده و توجه بازار و رسانه ها را به سوی خود جلب نموده است. شاید به همین دلیل است که آینده این ارزهای دیجیتال نامشخص است.

ارزش بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر 28،963.36 USD است که در بیست و چهار ساعت گذشته Bitcoin بیت کوین دارای ارزش  3.73  درصدی بوده است. مبادلات برتر در بیت کوین اکنونBinance, Huobi Global  و OKEx می باشند. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در این خصوص می توانید با صرافر همراه باشید. کارشناسان با تجربه Sarafer می توانند درباره ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین اطلاعات جامعی را در اختیار شما بگذارند. همچنین صرافی صرافر در خصوص مبادلات ارزهای دیجیتال می تواند خدمات شایسته ای را ارائه نماید.

نکته مهمی که در خصوص میزان ارزش بیت کوین مطرح است این است که کل ارائه بیت کوین، از طریق نرم افزار این ارز دیجیتال به صورت محدود بوده و در هیچ زمانی از بیست و یک میلیون سکه افزایش نخواهد داشت. این درحالی است که سکه های جدید بیت کوین از طریق استخراج ایجاد خواهند شد. با ایجاد تراکنش ها در تمامی شبکه، انواع دستگاه های ماینر، آن ها را جمع آوری کرده و در شکل بلوک بسته بندی خواهند کرد که به این ترتیب با استفاده از محاسبه های رمزنگاری بسیار پیچیده ای از آن ها محافظت به عمل خواهد آمد.

سوالات متداول

ارز دیجیتال بیت کوین با الگوریتم SHA-256 ، ایمن می گردد. این الگوریتم در دیگر ارزهای رمزپایه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید بیت کوین را مانند ارزهای رمزپایه دیگر از صرافی های رمز نگاری خریداری نمایید یا رمز ارزهای خود را به فروش برسانید. می توانید در صرافی با پول فیات یا ارزهای رمزنگاری شده مبادله نمایید. بازارهای بینانس، کراکن و بتفینکس بازارهایی هستند که مبادله بیت کوین در آن امکان پذیر است. شما می توانید برای خرید بیت کوین از صرافی صرافر اقدام نمایید.

برای در نظر گرفتن میزان ارزش بیت کوین در بازار، لازم است که میزان نفوذ آن را در حوزه های مختلف بازار بررسی کنیم. بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال موفق و برجسته است که امروزه به عنوان ذخیره ارزش محسوب شده است.

شما به آسانی می توانید بیت کوین خود را با کمترین کارمزد به طلا یا پول نقد معامله نمایید. برای سرمایه گذاری با سود کوتاه مدت، نقدینگی که با بیت کوین حاصل می شود، می تواند یک انتخاب عالی باشد. بسیاری دیگر از رمز ارزها با توجه به تقاضای بازار در مقاطع متفاوت، می توانند برای سرمایه گذاری های طولانی مدت مناسب باشند.

برای ردیابی بیت کوینی که از دست داده اید، راه های متفاوتی وجود دارد. می توانید تمامی فرآیندهای بازیابی ارز را در جهت بازپرداخت پول از کلاهبردار Bitcoin پیگیری کرده و یا به یک متخصص بازیابی بیت کوین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *