امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

استفاده از احراز هویت دو عاملی در ارز رمزنگاری شده

احراز هویت دو عاملی به اختصار 2FA نامیده می شود. اگر از هر ارز مبادله ای رمزنگاری استفاده می کنید، لازم است از نوعی دو عاملی برای امنیت حساب خود استفاده کنید. اما چگونه یک برنامه 2FA می تواند به شما در محافظت از حساب های رمزنگاری کمک کند؟ از آنجا که تأمین امنیت حساب به خود شما بستگی دارد، این برنامه می تواند ضرورت داشته باشد.

به زبان ساده، احراز هویت دو عاملی لایه دوم امنیتی است که شامل یک کد منحصر به فرد است. این کد به همراه نام کاربری و رمز ورود شما برای ورود به حساب هایی که دو فاکتور بر روی آنها تنظیم کرده اید، استفاده می شود. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعاتی جامع تر در این خصوص هستید، می توانید با صرافر همراه بوده و مشاوره های لازم را از کارشناسان حرفه ای صرافر دریافت کنید.

احراز هویت دو عاملی چیست؟

امروزه شاهد افزایش گسترده تعداد هک شدن حساب های وب سایت های اجتماعی و حرفه ای هستیم. گاهی اوقات، حتی یک خطای ساده انسانی نیز می تواند مشکلات بزرگی را در سطح جهانی ایجاد کند. گاهی پیش بینی رمز ورود کاربر بر اساس فعالیت روزمره، رفتار یا حتی نام وی آسان است.

کاربران هنوز هم تمایل دارند که از رمزهای عبور متن ساده برای محافظت از حساب خود استفاده کنند. از جمله بدترین آنها می توان به رمزعبور، 123456 و abcde اشاره کرد. 2FA یک لایه امنیتی اضافی است که برای اطمینان از اینکه فقط مالک قانونی می تواند به حساب آنها دسترسی داشته باشد، استفاده می شود.

 در میان روش های احراز هویت دو عاملی ، در این راهکار، کاربر ابتدا ترکیبی از نام کاربری و رمز ورود را وارد می کند و به جای اینکه مستقیماً وارد حساب کاربری خود شود، ملزم به ارائه سایر اطلاعات خواهد بود. این اطلاعات دیگر می تواند به شکل های متفاوتی باشد. به عنوان مثال می تواند اطلاعاتی مانند رمز عبور، پاسخ به یک سوال محرمانه یا شاید یک شماره شناسایی شخصی (PIN) باشد.

همچنین می تواند موردی که کاربر در اختیار دارد، باشد. این روش شامل سطح دوم احراز هویت براساس جزئیات کارت، از طریق تلفن های هوشمند، سایر سخت افزارها یا رمز نرم افزار باشد. همچنین می تواند چیزی که کاربر باشد، در نظر گرفته شود که این یکی از موثرترین روش ها برای تأیید کاربر در مرحله دوم است و با داده های بیومتریک مانند پویایی ضربه زدن به کلید و رفتار ماوس به دست می آید.

چرا 2FA امن است؟

دلیل اینکه 2FA علاوه بر اینکه یک مورد مشابه رمز ورود برای وارد کردن است، امنیت را اضافه می کند این است که کد خاص حساب است. بنابراین هر حساب کد خاص خود را دارد، به طور مداوم و به صورت تصادفی تولید می شود و در بیشتر موارد فقط در دستگاهی که قرار می دهید، ذخیره می شود. بنابراین، برای ورود به یک حساب مشخص، جدیدترین نسخه کد برای آن حساب خاص مورد نیاز است. این بدان معناست که یک هکر باید آخرین تکرار کد شما را از دستگاه فیزیکی شما دریافت کند و ورود به سیستم را برای ورود به حساب شما انجام دهد که این کاری بسیار مشکل است.

اهمیت احراز هویت دو عاملی در رمز ارز

از آنجا که ارز رمزنگاری شده در صورت سرقت در اکثر موارد قابل بازیابی نیست، هنگام استفاده از مبادلات ارزهای رمزپایه یا خدمات کیف پول آنلاین احراز هویت دو عاملی بسیار مهم است. بنابراین برای بسیاری از مبادله گران مانندKraken ، Coinbase ، Binance دو عاملی تنها یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

از کدام برنامه دو عاملی استفاده کنم؟

ساده ترین و مطمئن ترین راه برای انجام دو فاکتور ثبت نام در Google است. این یک استاندارد رایگان و ایمن است که کاملاً مورد توافق جهانی قرار گرفته است. روش آن به آسانی دنبال کردن برخی از دستورالعمل های اساسی و سپس اسکن یک کد QR است.

پس از راه اندازی، می توانید احراز هویت دو عاملی را در هر حسابی که می خواهید از آن استفاده کنید روشن کرده و کد QR داده شده توسط آن حساب را اسکن کنید. بنابراین کد اصلی QR خود را از Google دارید که 2FA شما را تنظیم می کند و سپس یک کد QR برای هر حساب که 2FA را برای آن حساب تنظیم می کند، خواهید داشت. این امر منجر به ایجاد چندین کد به طور مداوم در برنامه دو عاملی می شود.

نحوه تأیید اعتبار دو عاملی با بلاکچین

در اینجا در مورد چگونگی تکمیل احراز هویت دو عاملی برای رفع کمبود سیستم های تأیید اعتبار صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت که چگونه می توان با انتقال شبکه متمرکز به یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز، از فناوری بلاکچین برای تبدیل 2FA استفاده کرد. از آنجا که تعداد بیشتری از دستگاه های اینترنت به احراز هویت احتیاج دارند و کاربران، نام کاربری و رمزهای عبور خود را برای دسترسی به خدمات وب افزایش می دهند، ظهور راه حل های 2FA مبتنی بر فناوری بلاکچین اجتناب ناپذیر است.

هر سازمانی صدها برنامه و پایگاه داده دارد و کارمندان آن هر روز با استفاده از اعتبارنامه خود یعنی نام کاربری و رمز عبور به آنها دسترسی پیدا می کنند. یک مهاجم با چنین اعتبار معتبری می تواند راه حل های امنیتی موجود را دور بزند، زیرا مانند یک کاربر قانونی به نظر می رسد. احراز هویت دو عاملی یک لایه اضافه شده به حفاظت سیستم مبتنی بر اعتبارنامه موجود به عنوان یک راه حل برای این مشکل در حال رشد ارائه می دهد.

تکامل احراز هویت کاربر

سازمان ها دائماً در تلاش هستند تا راهی بهتر برای دستیابی به سیستم های احراز هویت موثر و قابل اعتماد پیدا کنند. از زمان تولد اینترنت تا گسترش ابرهای عمومی و ترکیبی، عوامل احراز هویت دست به دست هم داده اند. مهم است که یک راه حل را انتخاب کنید که از راه حل های احراز هویت قوی مانند احراز هویت دو عاملی پشتیبانی کند. سازمان ها اطمینان می یابند که سیستم از قابلیت همکاری برخوردار است. در اینجا چگونگی تغییر سیستم احراز هویت از احراز هویت تک عاملی (SFA) به احراز هویت چند عاملی (MFA) را خواهیم گفت.

احراز هویت تک عاملی یا SFA

این روش، براساس اطلاعات از پیش به اشتراک گذاشته شده کاربر می باشد. یک پین یا رمز عبور یا به احتمال زیاد س سول امنیتی است. با این حال، این گاهی اوقات یک مسئله است، زیرا اگر کاربر به طور منظم به برنامه دسترسی نداشته باشد، ممکن است این اطلاعات از قبل به اشتراک گذاشته شده را فراموش کند.

استفاده از احراز هویت 2FA

احراز هویت دو عاملی برای غلبه بر تمایل کاربران به فراموش کردن اطلاعات از پیش به اشتراک گذاشته شده براساس آنچه آنها می دانند، است. این روش از قبیل تأیید تلفن هوشمند، کارت کلید یا رمز عبور یکبار مصرف (OTP) است. در این عامل، مرحله دوم احراز هویت ماهیتی پویا دارد و کاربران مجبور نیستند چیزی را با مالک برنامه به اشتراک بگذارند. این امر از به خطر افتادن حساب به دلیل اعتبارنامه های سرقت شده، جلوگیری می کند.

احراز هویت چند عاملی MFA

این روش برای احراز هویت کاربران از چندین روش برخوردار است، مانند بیومتریک صدا، تشخیص چهره، هندسه دست، روش مبتنی بر چشم، اسکن اثر انگشت، موقعیت جغرافیایی، تشخیص تصویر حرارتی و موارد دیگر.

مزیت های استفاده از احراز هویت دو عاملی

2FA به کاربر نهایی و امنیت کسب و کار کمک می کند و استفاده از آن مزایای مختلفی دارد که به شرح زیر است :

امنیت بهتر : با تلفیق سطح احراز هویت سطح دوم، OTP مبتنی بر پیام کوتاه، خطر مهاجمین را برای جعل هویت کاربران قانونی کاهش می دهد. این امر خطر سرقت حساب و نقض اطلاعات را پایین آورده و حتی اگر هکر اعتبار کاربر را از وب دریافت کند، اطلاعات دوم مورد نیاز برای احراز هویت کامل را نخواهد داشت.

افزایش بهره وری : Mobile 2FA به مشاغل جهانی کمک می کند تا از احراز هویت دو عاملی به طور یکپارچه استفاده کنند. کارمندان می توانند بدون به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه، از هر دستگاه یا مکانی به برنامه های شرکتی، اسناد و سیستم های شخص ثالث به طور ایمن دسترسی داشته باشند.

کاهش در کلاهبرداری و افزایش اعتماد : بیشتر قربانیان کلاهبرداری از مراجعه به خرده فروشان خاص خودداری می کنند، حتی اگر تاجر مسئولیت نقض داده ها را نداشته باشد. 2FA اعتماد بیشتری برای کاربر ایجاد می کند و همچنین تلاش برای کلاهبرداری در سایت های تجاری را کاهش می دهد.

2FA چگونه کار می کند؟

احراز هویت دو عاملی می تواند در دو حالت مستقر شود. یک راه حل مبتنی بر ابر و یک راه حل داخلی است. راه حل مبتنی بر ابر به شدت توسط تجارت الکترونیکی، بانکداری آنلاین و سایر برنامه های وب مرتبط با خدمات آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

اما سازمان ها از استفاده راه حل های امنیتی مبتنی بر ابر تردید دارند و تمایل دارند راه حل های داخلی را  استفاده کنند که در آن کارمندی که به برنامه های وب دسترسی دارد، ترکیبی از نام کاربری و رمز عبور را داشته باشد. اکنون، این اطلاعات به مجتمع داخلی VPN می رود ، که اطلاعات کاربری را کنترل می کند و یک کلید را بین سازمان ها و ارائه دهندگان دو عاملی مبادله می کند.

چالش های پیش روی دو عاملی

در 2FA ، سطح اول احراز هویت ترکیبی از نام کاربری و رمز عبور است، اما برای احراز هویت دو عاملی ، این اطلاعات از یک مخزن مرکزی ارائه می شود. این مخزن مرکزی وظیفه ذخیره کلیه اطلاعات لازم برای احراز هویت کاربر را دارد.

اگرچه 2FA با لایه دوم احراز هویت سطح امنیت را افزایش می دهد، اما با وجود این که پایگاه داده متمرکز، لیستی از اطلاعات مخفی کاربر را ذخیره کند، با نقص مواجه می شود. پایگاه داده مرکزی می تواند با تهدیدهای هدفمند دستکاری یا خراب شود و این می تواند منجر به نقض گسترده داده شود.

بلاکچین برای دو عاملی

بلاکچین به عنوان یکی از انقلابی ترین فناوری های موجود در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. بلاکچین اصل سه گانه امنیتی CIA مبتنی بر راه حل های امنیت سایبری را بر هم زده است. چندین سال است که 2FA در اقدامات امنیتی حیاتی است. با این حال، مهاجمان گاهی اوقات موفق به سازش این سیستم ها می شوند. اما بلاکچین چگونه می تواند سیستم احراز هویت دو عاملی را برای دستیابی به یک روش امنیتی بهبود یافته تغییر دهد.

بلاکچین یک فناوری غیرمتمرکز است که امکان معامله از هر نوع ارزشی را در بین چندین شرکت کننده بدون مشارکت شخص ثالث فراهم می کند. با استفاده از بلاکچین، می توان اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات حساس هرگز در یک پایگاه داده باقی نمی مانند. در عوض، می تواند درون گره های بلاکچین باشد که تغییرناپذیری دارند و نمی توانند اصلاح یا حذف شوند

در این سیستم، احراز هویت دستگاه های کاربر توسط شخص ثالث ارائه دهنده 2FA از طریق شبکه بلاکچین انجام می شود. هر یک از طرفین در شبکه بلاکچین اطلاعات مربوط به نقطه پایانی را ایمن نگه داشته و سیستم احراز هویت دو عاملی را برای تولید رمز عبور سطح دوم فعال می کنند. این می تواند در دامنه عمومی یا حتی یک شبکه خصوصی مستقر شود.

سوالات متداول

احراز هویت دو عاملی را می توان لایه دوم برای ایجاد امنیت حساب های به شمار آورد که دارای کد منحصر به فردی است که همراه با رمز عبور و نام کاربری برای ورود به حساب ها استفاده می شود.

می توانید به راحتی با تغییر وضعیت در تنظیمات، 2FA را غیرفعال کنید. لطفاً توجه داشته باشید که غیرفعال کردن به معنای تنظیم مجدد نیست ، بنابراین لطفاً کلید خود را ایمن نگه دارید. تنظیم مجدد 2FA فقط درصورتی باید استفاده شود که دیگر به احراز هویت خود دسترسی ندارید. این باعث می شود که کلید احراز هویت ثبت شده شما دیگر در دسترس نباشد، به این معنی که هنگام فعال کردن مجدد دوعاملی باید مراحل تنظیم را طی کنید.

درصورت از دست دادن دستگاه، برنامه تأیید اعتبار یا از دست دادن دسترسی به ایمیل تأیید شده، ممکن است بخواهید احراز هویت دو عاملی را دوباره تنظیم کنید.

می توانید برنامه Google Authenticator را حداقل در دو دستگاه بارگیری کنید. با قرار دادن برنامه روی دو دستگاه در صورت گم کردن دستگاه اصلی، از داشتن نسخه پشتیبان اطمینان حاصل می کنید. سپس با استفاده از کد QR روی صفحه، برنامه Authenticator را در هر دو دستگاه دیگر خود بیاورید.

نشانه های 2FA به طور خودکار با هر دستگاه جدیدی که اجازه می دهید، همگام سازی می شوند. اگر دستگاهی گم شد، به سرقت رفت یا خراب شد، می توانید به همین سرعت آن را از دستگاه مجاز خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *