امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره Litecoin و تاریخچه آن

از آنجایی که هر روزه طرفداران دنیای ارز رمزنگاری شده بیشتر شده و افراد به دنبال فرصت های سرمایه گذاری خارج از بیت کوین و اتریوم هستند. Litecoin به وضوح به عنوان یک انتخاب محبوب به نظر می رسد. در این صنعت بیت کوین را یک ارز رمزنگاری شده با ذخیره ارزش بالا و مانند طلا متصور می شوند. این درحالی است که لایت کوین نیز با اهدافی ارزان تر و سریع تر در معاملات، حکم نقره را در این بازار داشته است. در صورتی که تصمیم دارید در این ارز رمزپایه سرمایه گذاری کنید، می توانید از خدمات صرافی Sarafer بهره بگیرید.

بررسی بیت کوین با لایت کوین

اگر بخواهیم این ارز دیحیتال را به درستی درک کنیم، مقایسه با بیت کوین ضروری است. هر دو از سازوکار اجماع اثبات کار استفاده می کنند. ماینرها از قدرت محاسباتی خود برای حل معماهای رمزنگاری بسیار سخت استفاده می کنند. حل پازل باید بسیار سخت باشد، اگر ساده باشد ، استخراج کنندگان بلوک های استخراج را حفظ می کنند و کل بیت کوین را تخلیه می کنند.

بیت کوین از الگوریتم هش SHA-256 برای اهداف استخراج خود استفاده می کند. طولی نکشید که استخراج کنندگان دریافتند که می توانند با پیوستن به یکدیگر و تشکیل استخرهای استخراج از طریق پردازش موازی، قدرت استخراج خود را به طور برجسته ای افزایش دهند. در پردازش موازی، دستورالعمل های برنامه بین چندین پردازنده تقسیم می شوند. با این کار، زمان اجرای آن برنامه بسیار کاهش می یابد و اساساً کاری است که استخرهای استخراج انجام می دهند.

در حال حاضر ، بیش از 50٪ از هش ریت بیت کوین فقط توسط 5 استخر استخراج مصرف می شود. اگر یک استخر موفق به دریافت 51٪ هش ریت شود، آنگاه آنها می توانند به بلاکچین حمله کنند. بنابراین، برای مقابله با این مسائل، Litecoin از الگوریتم Scrypt استفاده می کند.

Scrypt چیست؟

اسکریپت در واقع از الگوریتم SHA 256 استفاده می کند اما محاسبات آن نسبت به SHA-256 در بیت کوین به صورت سریال بیشتر است. به این ترتیب، موازی سازی محاسبات امکان پذیر نیست. Scrypt یک مشکل سخت حافظه نامیده می شود. زیرا عامل اصلی محدود کننده، قدرت پردازش خام نیست بلکه حافظه است.

این به طور خاص ، به این دلیل است که موازی سازی می شود. اجرای پنج فرایند سخت حافظه به صورت موازی به پنج برابر حافظه بیشتر نیاز دارد. البته، اکنون می توان دستگاه هایی تولید کرد که تعداد زیادی حافظه در آن وجود دارد، اما دو عامل این اثر را کاهش می دهد. از یک طرف افراد عادی می توانند با خرید کارت های حافظه ساده روزانه به جای ASIC های فوق تخصصی، به رقابت بپردازند.

از سوی دیگر، تولید حافظه بسیار گرانتر از تراشه های هش SHA-256 است. Scrypt به طور آگاهانه طراحی شده است تا مطمئن شود که استخراج از معادن در دسترس است.

Litecoin LTC چیست؟

ارز رمزپایه Litecoin LTC از طریق مشخصات خاص فناوری بلاکچین، می تواند پرداخت هایی با هزینه اندک داشته و سریع و امن عمل نماید. این ارز که پروتکلی شبیه به بیت کوین دارد، تنها دو و نیم دقیقه زمان برای بلوک داشته و جهت معامله های کوچک و پرداخت های در محل گزینه ای مناسب است.

Litecoin که از سال 2011 در این صنعت وارد شده است، از سوی بسیاری از بازرگانان مورد پذیرش قرار گرفته و در میان ارزهای رمزپایه برتر، موقعیت عالی برای خود رقم زده است.

چه کسانی بنیانگذار Litecoin هستند؟

رمز ارز لایت کوین، توسط یکی از کارمندان اسبق گوگل، چارلی لی، راه اندازی شد. هدف لی ایجاد نسخه هایی سبک تر از بیت کوین بود. وی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خود بسیار فعال است و به عنوان دانشمند رایانه ای و استخراج کننده نخبه در دنیا شناخته می شود.

او که مدیرعامل بنیاد لایت کوین است، امروزه صراحتا از ارزهای رمز پایه دفاع می کند و برای پیشبرد اهداف Litecoin فعالیت می نماید. از دیگر مدیران این بنیاد می توان به Xinxi Wang ، Alan Austin و Zing Yang اشاره نمود.

چگونگی ساخت Litecoin

مانند سایر ارزهای رمزپایه، لایت کوین نیز از طرف دولتی صادر نمی شود و با روشی پیچیده ای به نام استخراج، که شامل پردازش لیستی از معاملات litecoin است، ایجاد می شود. بر خلاف ارزهای سنتی، عرضه آن ثابت بوده و در نهایت فقط هشتاد و چهار میلیون LTC در گردش خواهد بود.

در مقابل ده دقیقه بیت کوین، در این ارز رمزنگاری شده ، هر 2.5 بلوک ایجاد می شود. با تایید یک ماینر، وقت آن است که بلوک بعدی به زنجیره وارد شود که رکوردی از هر معامله litecoin به شمار می رود.

استخراج لایت کوین

انگیزه استخراج این است که اولین ماینری که با موفقیت تأیید می کند یک بلاک با 50 LTC پاداش می گیرد. تعداد سکه های اعطا شده برای چنین کاری با گذشت زمان کاهش می یابد.

استخراج ارز رمزنگاری شده با سرعتی که برای استخراج کنندگان ارزش داشته باشد، به قدرت پردازش سخت افزار تخصصی نیاز دارد. برای استخراج اکثر ارزهای رمزپایه، واحد پردازش مرکزی به اندازه کافی سریع نیست که بتواند این کار را انجام دهد. در این جا به تمایز برای litecoins می رسید. آنها را می توان با رایانه های معمولی بیش از سایر ارزهای رمزپایه استخراج کرد.

بنابراین، در حالی که لایت کوین اولین ارز رمزنگاری شده نبود که کد بیت کوین را کپی کرد و ویژگی های آن را اصلاح نمود، اما یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال در طول تاریخ خود است که با گذشت زمان بازار قدرتمندی را ایجاد می کند.

Litecoin ابتدا فناوری خود را با کاهش مدت زمان اضافه شدن بلوک های جدید معاملات به بلاکچین، متمایز کرد. به جای تحریک رقابت بین شبکه ها، بازار تا حد زیادی این تلاش ها را مطابق با ارزش های لایت کوین ارزیابی کرده است. زیرا این ارز دیجیتال، با بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر تفاوت دارد و پیوسته به عنوان مکمل بیت کوین قرار گرفته است.

Litecoin LTC چگونه کار می کند؟

با تغییر کد بیت کوین، لایت کوین بسیاری از ویژگی های مشابه را ایجادکرده است. بنابراین، اگر می دانید بیت کوین چگونه کار می کند، به راحتی درک Litecoin را تجربه خواهید کرد. این ارز دیجیتال، از رمزنگاری برای امکان مالکیت و مبادله ارز رمزنگاری شده خود، LTC استفاده می کند و نرم افزار آن مقدار LTC را که می تواند 84 میلیون دلار ایجاد کند، محدود می کند.

مانند بیت کوین، همچنین از نوعی استخراج اثبات کار استفاده می کند تا هر کسی که سخت افزار محاسبات را اختصاص دهد، بتواند بلوک های جدیدی به زنجیره بلوکی خود اضافه کند و Litecoin جدیدی را که ایجاد می کند بدست آورد.

در ابتدا الگوریتم استخراج با هدف کاهش کارایی تجهیزات تخصصی استخراج انجام می شد، اگرچه بعداً این امر ناموفق بود. از آن زمان لایت کوین به عنوان یک آزمایشگاه ارزشمند برای ویژگی های تجربی ارز رمزنگاری شده بیشتر اثبات شده است.

این ارز رمزنگاری شده محبوب که در پشت سر بیت کوین، مطرح می شود، به دلیل سادگی و روشن بودن عملکرد آن می باشد. سرعت و ارزان بودن هزینه های آن می تواند از مزیت های لایت کوین به شمار آید. در زمانی که ویژگی معاملات محرمانه در لایت کوین در دسترس باشد، این ارز محبوب دارای قابلیت انعطاف پذیری و حفظ حریم خصوصی خواهد بود.

سکه های در گردش Litecoin LTC

این ارز نیز همانند دیگر ارزهای رمزنگاری شده اثبات کار، با استخراج بلاک ها، میزان لایت کوین نیز رو به افزایش خواهد گذاشت. تا کنون حدود شصت و شش میلیون LTC از هشتاد و چهار میلیون استخراج شده است که پیش بینی ها نشان می دهد تا حدود سال 2140 به رقت رسیده و از آن جا در استخراج لایت کوین در هر بلوک، پاداش بلوک ها نصف خواهد شد. در حال حاضر قیمت Litecoin ، 166.10 دلار آمریکا خواهد بود.

امنیت شبکه Litecoin

لایت کوین، یکی از ارزهای رمزنگاری شده است که از طریق دفاع های رمزگذاری شده قدرتمندی امنیت آن ایجاد می شود. استفاده از الگوریتم اجماع، باعث می شود که معاملاتی بدون خطا و تاییدی سریع رخ دهد. از آن جایی که این ارز رمزپایه دارای قدرت ترکیبی شبکه های استخراج است، می تواند مانع بروز حملات و یا ایجاد هزینه های اضافی گردد.

از کجا می توان Litecoin LTC خرید؟

خرید این ارز دیجیتالی همانند دیگر ارزهای رمزنگاری شده، آسان بوده و از طریق صرافی ها در دسترس است. این ارز را می توان با بسیاری از ارزهای فیات همچون یورو، دلار و … مبادله نمود. شما می توانید برای خرید Litecoin از صرافی صرافر اقدام نمایید. کارشناسان برجسته و حرفه ای صرافر در این خصوص شما را راهنمایی می کنند.

Litecoin به عنوان ابزاری در آینده

Litecoin غالباً با بیت کوین مقایسه می شود، جدا از هزینه معاملات، برای بسیاری از معامله گران و کاربران ارزهای رمزپایه ، قیمت گذاری لایت کوین منطقی تر از بیت کوین بوده و با آینده ای پایدارتر عمل می کند.

امروزه بسیاری از فروشگاه های آنلاین پذیرش ارزهای رمزپایه را شروع کرده اند، امکان خرید جواهرات، لباس، وسایل الکترونیکی و غیره را مشاهده خواهیم کرد. از آنجا که ارزش این ارز رمزنگاری با تقاضا در وب سایت های معاملات ارزی مانند Bitfinex  و Coinbase تعیین می شود، می توان یک بستر خرید آنلاین را در نظر گرفت که در آن قیمت محصولات به طور مداوم تغییر می کند تا ارزش سکه های پذیرفته شده را منعکس کند.

علاوه بر تجارت و خرید Litecoin ، استخراج آن نیز امکان پذیر است، اگرچه این یک فعالیت کاملاً فنی است و به دانش کامپیوتر کافی نیاز دارد. یک استخراج کننده جدی از واحدهای پردازشی استفاده می کند که معادلات ریاضی پشتیبانی از بلاکچین را به سرعت حل کند.

افزایش محبوبیت این ارز و سایر ارزهای رمزپایه تا حد زیادی در پاسخ به تقاضای گزینه های ارزی جایگزین است که خود را از بانک ها و دولت های متمرکز جدا می کند. طرف دیگر تقاضا از طرف معامله گران و سرمایه گذاران است که به ظرفیت عظیم ارزهای رمزنگاری شده پی برده اند و بسیاری از معامله گران سهام و فارکس بازار را تغییر داده اند.

بدون شک ورود رمزنگاری برای معامله گران آسان تر است، به همین دلیل است که در سال 2017 ، میلیون ها مبتدی و همچنین بازرگانان باتجربه شروع به خرید و فروش سکه های مختلف کردند. از Litecoins می توان در هر کجا استفاده کرد و توسط هر کسی قابل استفاده است.

هزینه های تجربه شده توسط کاربران لایت کوین کمتر از هزینه شرکت های کارت اعتباری و نقل و انتقالات بانکی است زیرا به منظور امکان پرداخت سریع و ارزان که به سادگی ارسال ایمیل است طراحی شده است.

سرعت معامله

سرعت متوسط ​​استخراج بلوک در Litecoin در مقایسه با 10 دقیقه بیت کوین 2.5 دقیقه است. این ویژگی برای بازرگانانی که نیاز به انجام معاملات کوچک در روز دارند بسیار مفید است. با استفاده از این ارز رمزنگاری شده، آنها می توانند در عرض 5 دقیقه دو تأیید دریافت کنند. در حالی که فقط یک تأیید در بیت کوین حداقل 10 دقیقه طول می کشد.

یکی دیگر از مزایای مهم، زمان ایجاد بلوک سریعتر و پاداش miner است. از آنجا که زمان بین بلوک ها بسیار اندک است، هر روز بیشتر کارگران استخراج این فرصت را می یابند که بلوک ها را استخراج کنند و جوایز استخراج را بدست آورند. بنابراین پاداش استخراج باید از نظر تئوری در لایت کوین توزیع بیشتری داشته باشد و به طور گسترده ای، باید غیرمتمرکز باشد. با این حال، معایبی وجود دارد که همراه با سرعت معامله همراه است. اولاً، از آنجا که زمان ایجاد بلوک بسیار کم است، منجر به تشکیل بلوک های یتیم بیشتری می شود.

بلوک های یتیم دقیقاً چه هستند؟ استخراج ، رقابتی بین استخراج کنندگان است. تعدادی استخراج کننده و استخر وجود دارد که به شدت تلاش می کنند بلوک بعدی را که به زنجیره اضافه می شود،  استخراج کنند. مواردی وجود داشته است که بیش از یک استخراج کننده توانسته است یک بلاکچین ارائه دهد که می تواند زنجیره ای به آن اضافه شود.

در شرایطی از این دست، شبکه تصمیم می گیرد که کدام بلوک بعدی اضافه شود. بنابراین بلوک دیگر به یتیم، یعنی بلوکی کاملاً قانونی که هیچ معامله ای در آن انجام نخواهد شد، تبدیل می شود.

در litecoin ، از آنجا که زمان خرابی بین بلوک ها بسیار کم است، احتمال استخراج معادن از بلوک های یتیم به طور تصاعدی افزایش می یابد. از سویی دیگر، فشار زیادی بر زنجیره بلوکی وارد شده است و بلاکچین را مسدود می کند.

سوالات متداول

در سال 2011 می توانستید این ارز دیجیتال را با قیمت 0.30 دلار خریداری کنید و در دسامبر 2017 به بالاترین قیمت 317 دلار رسید. این ارز رمزنگاری شده رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

این فناوری در مقایسه با ارزهای رمزپایه دیگر، هزینه های معامله پایین تری دارد.

وقتی افراد بیت کوین را استخراج می کنند، تأیید هر بلوک 10 دقیقه طول می کشد، اما این ارز رمزنگاری شده فقط  2.5 دقیقه طول می کشد که چهار برابر سریعتر است.

اگر تنظیمات صحیحی داشته باشید و دارای یک محیط خنک بوده و هزینه های برق کمی داشته باشید، استخراج این ارز دیجیتالی هنوز هم سودآور خواهد بود.

برنامه های کاربردی استخراج ارز رمزنگاری شده در دستگاه اندروید برای ارزهایی مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *