امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره (ATOM) Cosmos و تاریخچه آن

Cosmos به عنوان یکی دیگر از رمز ارزها، خود را به عنوان پروژه ای معرفی نموده است که برخی از سخت ترین مشکلات صنعت بلاکچین را حل می کند. ایده در این شبکه این است که با ارائه کردن اکوسیستم بلاکچین متصل، راه حلی برای پروتکل های اثبات کار که دارای روندی کند، گران، غیر قابل مقیاس هستند را ارائه نماید.

از دیگر اهداف این پروژه می توان اشاره کرد که با یک چارچوب مدولار که از برنامه های غیرمتمرکز جلوگیری می کند، برای پیچیده تر کردن فناوری Blockchain استفاده می نماید. همچنین، با یک پروتکل، ارتباطات بین بلاکچین و شبکه های آن را آسان کرده و از چند پاره شدن در صنعت جلوگیری می کند. برای آن که بتوانید به اطلاعاتی بیشتر در این باره دست یابید، توصیه می شود با صرافر همراه باشید.

تاریخچه کازماس

ریشه های Cosmos را می توان به سال 2014 ، زمانی که Tendermint ، یکی از مشارکت کنندگان اصلی این شبکه، تاسیس شد ، بازگرداند. در سال 2016 ، یک مقاله سفید برای این پلتفرم منتشر شد و فروش در سال بعد از آن برگزار گردید. لازم به ذکر است که نشانه های ATOM از طریق الگوریتم ترکیبی اثبات سهام بدست آمده و به شما در حفظ امنیت Cosmos Hub که بلاکچین برجسته پروژه است، کمک می کنند. این ارز رمزنگاری شده در حاکمیت شبکه نیز نقش دارد. بنیانگذار اصلی این شبکه Jae Kwon  است که در سال 2020 از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد، اما هنوز بخشی از پروژه به شمار می آید.

برتری های شبکه Cosmos

نگرانی عمده برخی از افراد در صنعت رمزنگاری در مورد میزان تقسیم شدن در شبکه های بلاکچین دیده می شود. صدها مورد وجود دارد، اما تعداد بسیار کمی از آنها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. Cosmos با ایجاد این امکان قصد دارد این کار را عملی و ساده کند

این شبکه به عنوان بلاکچین 3.0 توصیف شده است  و همانطور که قبلاً ذکر شد، هدف اصلی این شبکه، اطمینان از استفاده ساده از زیرساخت های آن است. جهت دستیابی به این هدف، تمرکز شبکه Cosmos روی مدولار بودن قرار گرفته است. این اجازه می دهد تا یک شبکه با استفاده از تکه کدهایی که از قبل وجود دارد، به راحتی ساخته شود. در بلند مدت، امید است که ساخت برنامه های پیچیده، آسان و ساده باشد.

مقیاس پذیری اولویت دیگری است که در کازماس به آن تمرکز شده است. این بدان معنی است که معاملات قابل ملاحظه ای بیشتر از بلاکچین های قدیمی مانند Bitcoin و Ethereum در ثانیه قابل پردازش است. اگر بلاکچین ها همیشه بخواهند جریان اصلی را بدست آورند، باید بتوانند با تقاضا و شرکت های پردازش پرداخت یا وب سایت های موجود کنار بیایند، یا حتی بهتر باشند.

امنیت در شبکه Cosmos

لازم به ذکر است که شبکه Cosmos از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کند. در این شبکه، بیشترین توکن های ATOM که توسط گره های اعتبار سنجی درگیر می شوند، جهت بررسی کردن معاملات و دریافت پاداش انتخاب می گردند. از سویی دیگر، گره هایی که تعیین شود، صادقانه عمل نکرده اند، جریمه خواهند شد و بنابراین قادر هستند، نشانه های در معرض خطر قرار گرفته را از میان بردارند.

اهداف و ایده اصلی Cosmos

Cosmos (ATOM) مدتی است که ایده ایجاد یک سیستم عامل قابل همکاری را که بلاکچین های مختلف را به یکدیگر متصل می کند، دنبال می کند. پروتکل مرکزی به عنوان یک رابط کلی برای انواع پروژه های بلاکچین خارجی عمل می کند. تیم بلند پروازانه کازماس، این پروژه را برای دور زدن مشکلات مقیاس گذاری سایر بلاکچین ها تعیین کرده و رویکردی نوآورانه در پیش گرفته است. با استفاده از مقیاس گذاری افقی و عمودی، مشکلات عملکرد حتی در بسیاری از بلاکچین های متصل نیز نباید مسئله ساز شوند.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، تمرکز Cosmos بر روی قابلیت همکاری بلاکچین های مختلف از طریق یک پروتکل مرکزی است. چالش این است که همه استانداردهای امنیتی و موارد استفاده فردی را بهینه کند. بلاک چین های مربوطه که به شبکه مرکزی متصل هستند به عنوان مناطق شناخته می شوند که توسط الگوریتم اجماع Tendermint BFT مدیریت و کنترل می گردند.

اولین منطقه Cosmos Hub است که به عنوان نقطه اتصال مرکزی می باشد و در آن بلاک چین های خارجی به هم می پیوندند. کازماس، به نوبه خود بلاک چین خود است که مبتنی بر اثبات سهام است. همچنین پروتکل بین بلاکچین انتقال و مبادله ارزهای رمزپایه منفرد را تنظیم می کند.

برخی از قابلیت ها مشابه بلاک چین Polkadot است که برای قابلیت همکاری نیز طراحی شده است. هر دو روی زیر مجموعه متفاوتی از این فناوری تمرکز می کنند. با این وجود، Cosmos چارچوبی را ارائه می دهد که توسعه دهندگان می توانند پروژه های بلاکچین خود را از طریق بلوک های آن راه اندازی کنند. این شبکه می خواهد چیزی مانند فناوری  اینترنت Blockchain (IoB) را نشان دهد. الگوریتم انتخاب شده (BFT) در این زمینه، حتی در صورت کار سنگین در بلاکچین، بسیار قابل اعتماد تلقی می شود.

پشت ATOM Token چیست؟

در سال 2017 ، توسعه دهندگان پشت Cosmos رمز ATOM را از طریق ICO صادر کردند. هدف تعیین شده برای تأمین اعتبار در کمتر از نیم ساعت به دست آمد و تیم توسعه دهنده، 17.3میلیون دلار جمع آوری کرد. این منبع 237 میلیون ATOM را شامل می شود که 190 میلیون ATOM در گردش آزاد بوده و قسمت باقیمانده در اختیار توسعه دهندگان پشت پروژه جهت تأمین مالی کار است. ATOM در بسیاری از مبادلات رمزنگاری عمده از جمله Huobi ، Kraken ، Binance و OKEx قابل معامله است. این نشانه را می توان برای تفویض اختیار، اعتبار سنجی و ویژگی های حاکمیت استفاده کرد.

سوالات متداول

Cosmos می تواند برای سرمایه گذاران طولانی مدت جالب باشد و موفقیت بسیار خوبی حاصل می شود، حتی اگر مقداری تحت الشعاع رقبای بزرگ خود قرار گیرد.

Cosmos یک شبکه دو لایه است که امکان تبادل رمز ، داده و دارایی بین بلاکچین ها را فراهم می کند.

 Cosmos به عنوان موتور اجماع بر روی Tendermint ساخته شده است. در جوامع سنتی بلاکچین مانند بیت کوین و اتریوم ، از Proof-of-Work  به عنوان سازوکار اجماع استفاده می کنند.

Jae Kwon ، بنیانگذار Cosmos  است که ایجاد اینترنت با بلاکچین را طراحی نموده است.

می توان بهترین آن ها را اتریوم، لایت کوین، پولکادات، بیت کوین کش نامید که البته توصیه می شود برای سرمایه گذاری در این صنعت، ابتدا مشاوره های لازم را با کارشناسان صرافر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *