امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت Ethereum و Bitcoin

با وجود هیاهوی امروزی پیرامون فناوری های بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای رمزنگاری شده و بلاکچین ها و با حجم گسترده تجارت و سرمایه بازار در برخی از ارزهای رمزپایه بزرگ، هنوز بسیاری از افراد در خصوص آن ها اطلاعات کافی ندارند. در این جا ضمن بررسی این ارزهای رمزپایه، به تفاوت Ethereum و Bitcoin اشاره می کنیم.

شاید ساده ترین راه برای تعریف بیت کوین این است که آن را دلار دیجیتال بنامید. برخی از افراد بیت کوین می خرند زیرا می خواهند پول خود را در جایی غیر از بانک ذخیره کنند. برخی بیت کوین را به عنوان سرمایه گذاری خریداری می کنند و معتقدند قیمت آن در چند ماه یا چند سال دیگر بسیار بیشتر از قیمت امروز خواهد بود. این درحالی است که برخی از افراد، بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری در شرکت هایی که از طریق ICO سرمایه جمع می کنند، خریداری می نمایند، زیرا ارزش سهام در این شرکت ها با ارز سنتی قابل خریداری نیست و فقط می توان با بیت کوین یا اتر، توکن خرید.

همچنین اتریوم یک ارز رمزنگاری شده دیگر است که بسیاری از افراد آن را پیشتر از بیت کوین  دانسته و به عنوان سکه غالب در بازار می دانند. چیزی که این ارز رمزپایه را متفاوت می کند فناوری است که در آن استفاده می شود. از ارزش سکه اتریوم به عنوان اتر استفاده می شود و دقیقاً مانند خرید و فروش بیت کوین بوده ومورد استفاده سرمایه گذاران برای خرید فرصت های  ICOمی باشد.

تفاوت های روشن دو ارز رمزپایه

در بررسی تفاوت Ethereum و Bitcoin این واقعیت است که بیت کوین در حالی  که اتریوم به عنوان فناوری دفتر کل به شمار می آید، تنها یک ارز محسوب می شود. بیت کوین و اتریوم هر دو با فناوری بلاکچین کار می کنند، اما اتریوم بسیار قوی تر است. اگر بیت کوین نسخه 1.0 بود، اتریوم 2.0  است و اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز در بالای آن ساخته شود.

بعلاوه ، پشت فناوری Ethereum ، پشتیبانی زیادی وجود دارد. این یک گروه فوق العاده از شرکت های Fortune 500 است که همه توافق کرده اند برای یادگیری و ایجاد فناوری بلاکچین اتریوم با هم کار کنند و به عنوان فناوری قرارداد هوشمند از آن یاد می کنند که می تواند باعث شود تا درخواست برنامه های تجاری، برنامه های بسیار پیچیده ای را خودکار کند.

آنچه بسیاری از افراد را در مورد فناوری اتریوم  هیجان زده کرده اند، پتانسیل آن برای تأثیرگذاری بر پروژه ها و فرایندها در تمام صنایع است. هر چند هنوز به هیچ وجه یک فناوری کامل نیست، اما مسیر را برای انواع مختلفی از نوآوری های منحصر به فرد باز کرده است.

تحقیق درباره تفاوت Bitcoin و Ethereum منجر به بحث عمیق تری در مورد اینکه فناوری بلاکچین می تواند برای بهبود جنبه های مختلف زندگی شود، خواهد بود. درک این نکته ضروری است که بیت کوین و اتریوم ایده های کاملاً متفاوتی هستند.

زنجیره بلوکی که بیت کوین و اتریوم را ممکن می کند مهم ترین ایده برای درک آن است. دیگر نیازی نیست که برای انجام معاملات، داده های ارزشمند خود را در اختیار دیگران بگذارید. بلاکچین به ما قدرت ایجاد روشی قابل اعتماد برای تجارت را می دهد.

نمایی کلی از بیت کوین در مقابل اتریوم

Ether (ETH) ، رمز ارز شبکه Ethereum ، بدون شک دومین رمز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین (BTC) است. بنابراین به عنوان دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ با محدودیت بازار ، مقایسه بین Ether و BTC طبیعی است. شاید بتوان گفت که این دو ارز رمزنگاری شده شباهت های زیادی نسبت به یکدیگر دارند.

 هر یک از آن ها ارز دیجیتالی است که از طریق صرافی های آنلاین معامله می شود و در انواع مختلف کیف پول های رمزپایه ذخیره می گردد. این نشانه های غیر متمرکز، از طریق هیچ مرجع یا بانکی تنظیم نشده و صادر نگردیده اند. این دو ارز رمزپایه، از فناوری دفتر توزیع شده موسوم به بلاکچین استفاده می کنند.

با این حال، می توان گفت و جه تمایزات زیادی وجود دارد که مطابق با محدودیت های موجود در بازار، میان این دو ارز مشهود است. در حقیقت در بررسی تفاوت Ethereum و Bitcoin ، بیت کوین به خودی خود دو چیز است، نام شبکه بیت کوین و واحد پول آن یا BTC می باشد. این در حالی است که در اتریوم، توکن اتر یا ETH بوده و شبکه Ethereum است.

این مهم است که بدانید بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است اما اتریوم یک پلت فرم است. معاملات بیت کوین در درجه اول پولی است این درحالی است که تراکنش های اتریوم ممکن است کد اجرایی باشند. همچنین معاملات در شبکه اتریوم بسیار سریع تر از Bitcoin است و بیت کوین در درجه اول ذخیره ارزش و بستر مبادله است. اما اتریوم این گونه نیست.

هدف کلی بیت کوین

وعده بیت کوین این است که به عنوان یک ارز جهانی به افراد اجازه دهد پول خود را داشته باشند بدون اینکه به بانک های ملی اعتماد کنند. هزینه های کمتری برای انتقال پول از مرزهای جغرافیایی داشته باشند و ثبات مالی برای افرادی که در کشورهایی با ارزهای ناپایدار زندگی می کنند، وجود داشته باشد.

می توانید از Bitcoin برای ارسال یا دریافت پول یا خرید کالا در سایت های معروف استفاده کنید. شما همچنین می توانید بیت کوین خود را به عنوان یک سرمایه گذاری یا برای ذخیره ارزش طولانی مدت نگه دارید. البته هدف بیت کوین از ابتدای پیدایش هرگز تغییر نکرده است.

بیت کوین می خواهد یک سیستم مالی غیرمتمرکز جهانی باشد در حالی که به افراد اجازه می دهد کنترل کاملی بر امور مالی خود داشته باشند. اگرچه بیت کوین مقیاس پذیری برای تبدیل شدن به یک سیستم ارزی سنتی را ندارد، اما قابلیت تبدیل شدن به یک ذخیره ارزش دیجیتالی را دارد.

هدف کلی اتریوم

کاری که بیت کوین برای پول انجام می دهد، Ethereum برای قراردادها انجام می دهد. آن چه که به عنوان نوآوری اتریوم به حساب می آید این است که می توانید برای نوشتن قراردادهای هوشمند اقدام کنید. تاکنون، توافق نامه های مختلفی را با امضا سند کاغذی مشاهده کرده اید. اتریوم به جهت دیجیتال بودنش، به طور چشمگیری این مدل را بهبود بخشیده و اثبات معامله هرگز قابل حذف نیست.

اتر به اندازه BTC برای خرید کالا محبوب نیست. در حال حاضر اتر به طور عمده توسط توسعه دهندگان برنامه های کاربردی بالای آن استفاده می شود. با گذشت زمان و با توسعه برنامه های بیشتر، ارزش اتر در زندگی روزمره بیشتر می شود.

شباهت های بین بیت کوین و اتریوم

برای دریافت بهتر موضوع ، لازم است بدانید که بیت کوین و اتریوم غیرمتمرکز هستند و از طریق یک مرجع مرکزی ارزش را ذخیره نمی کنند. هر دوی آنها بر اساس بلاکچین توزیع شده دفتر معاملات ساخته شده اند، که در حالت ایده آل ضد دستکاری است.

اگر در یک بستر تجارت معتبر رمزنگاری کار می کنید، می توانید هم بیت کوین و هم اتر را خرید کنید. هر دو ارز آنقدر محبوب هستند که غالباً برای استفاده در مبادلات رمزنگاری فیات به استثنای سکه های کوچک تر از آنها استفاده می شود. شما می توانید برای خرید این ارزهای رمزنگاری شده ارزشمند، با صرافی صرافر همراه باشید.

عملکردهای متفاوت Bitcoin و Ethereum

بیت کوین ساخته شده است تا راهی برای انتقال ناشناخته ارزش بدون بانکداری مرکزی  را فراهم کند. اتریوم بیش از آنکه از بیت کوین به عنوان ارز ظهور کند، بیشتر بر اساس ایده بلاکچین بنا شده است. در نتیجه، Ethereum قادر است بسیاری از کارها را به جای اینکه به عنوان یک بستر برای ذخیره یک رمز ارزشی به ما ارائه دهد، به خوبی انجام دهد.

از اتر می توان به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده کرد، اما این هدف اصلی آن نیست. سیستم عامل اتریوم در درجه اول برای کسب درآمد از قراردادهای هوشمند Ethereum و dApps ساخته شده است که از آنها به خوبی استقبال می شود.

سقف بازار بیت کوین در حدود ابتدای سال 2020 حدود 150 میلیارد دلار بود و در مقایسه تفاوت Bitcoin و Ethereum  ، سقف بازار اتر در حدود 1/10 از این اندازه بوده و در حدود 16 میلیارد دلار درآمد دارد. با این حال، به همان اندازه که اتر را به عنوان ارز رمزنگاری در کیف پول دیجیتال نگه می دارند، از کیف پول بیت استفاده می کنند، اما اتر در حال پیشرفت است و ممکن است در آینده نزدیک حجم Bitcoin را پشت سر بگذارد.

اتریوم بستر انعطاف پذیری است که برخی از افراد بجای بلاکچین بیت کوین خود را با آن هماهنگ می کنند. اتر را نمی توان در بلاکچین بیت کوین نگه داشت. با این حال، بیت کوین در قالبی بسیار گسترده تر،  به عنوان جایگزین پول نقد پذیرفته شده است.

سایر تفاوت های دو ارز دیجیتال

برای بررسی جزئی تر تفاوت Bitcoin و Ethereum می توان گفت که زمان بلاک در اتریوم حدود پانزده ثانیه می باشد که در بیت کوین به ده دقیقه می رسد. که نشان از انجام سریع تر تراکنش در اتریوم است. همچنین در خصوص بلاک های پاداش در بیت کوین، برای هر چهارسال تقسیم می گردد که در اتریوم در هر سال انجام می شود.

لازم به ذکر است که نحوه محاسبه کردن کارمزد تراکنش ها در ارز رمزنگاری شده اتریوم مطابق با پیچیدگی محاسبه ها و فضای ذخیره سازی می باشد که در بیت کوین اندازه و زمان تراکنش ها در محاسبات مداخله دارند. در اتریوم با الگوریتم هش Ethash می توانید از کارت های گرافیک استفاده نمایید و با پردازنده های ASIC آن را جایگزین نمایید.

استخراج Bitcoin VS Ethereum

 از دیگر موارد قابل بررسی در تفاوت Bitcoin و Ethereum ، می توان گفت که آن ها در حال حاضر از سازوکار اجماع اثبات کارPOW استفاده می کنند. اما اتریوم قصد دارد به زودی و با استفاده از پروتکل کاسپر، به سراغ اثبات سهام POS برود. ایده POW این است که ماینرها از قدرت محاسباتی خود برای حل معماهای سخت رمزنگاری شده استفاده کنند.

ماینری که می تواند مشکل را حل کند، یک بلوک جدید به بلاکچین اضافه می کند و در ازای آن پاداش بلوک دریافت می کند. بیت کوین از الگوریتم هش SHA-256 برای اهداف استخراج خود استفاده می کند. البته در مورد POW باید دو نکته اساسی را مد نظر داشت.

نخست روند بدست آوردن نتیجه مورد نیاز برای تأمین شرایط دشواری باید بسیار سخت، زمان بر و سنگین باشد. همچنین روند بررسی اینکه آیا استخراج کننده با موفقیت قادر به استخراج یک بلوک بوده است، باید آسان باشد. بزرگ ترین دارایی مکانیزم POW ، امنیتی است که به سیستم وارد می کند.

Ethereum در آینده برنامه اثبات سهام را در نظر دارد. این درحالی است که هدف و برنامه اتریوم در ابتدا این بود که بتواند مکمک بیت کوین باشد. اما اکنون در مبادله های ارزهای رمزنگاری شده ، رقیبی سرسخت برای بیت کوین است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در صنعت ارزهای رمزپایه، می توانید با صرافر همراه باشید.

سوالات متداول

برای خرید این ارزهای رمزنگاری شده محبوب، می توانید از صرافی های محبوب و معتبر استفاده کنید. صرافی صرافر، یکی از مجموعه های قابل اعتماد است که می تواند در خصوص سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار داده و برای خرید و فروش آن ها به شما خدمت رسانی نماید.

برای اطلاع از آخرین قیمت BTC و ETH می توانید هر زمان که تمایل داشتید، از کارشناسان مجرب و متخصص Sarafer سوال نمایید. مهم است که بدانید لازم نیست کلا BTC یا ETH بخرید  می توانید درصد کمتری از هر دو را بخرید.

برای بیت کوین ، سقف کل عرضه 21 میلیون تعیین شده است و تقریباً هر 10 دقیقه یک BTC جدید ایجاد می شود. اما هیچ محدودیتی برای کل تأمین ETH وجود ندارد. در حال حاضر ، حدود 96 میلیون ETH در گردش است.

سود یا زیان حاصل، تفاوت بین مبنای تعدیل شده در ارز مجازی و مبلغی است که در ازای ارز مجازی دریافت کرده اید.

این ارزهای رمزنگاری شده محبوب و پرطرفدار، برای کسانی که در صنعت ارزهای دیجیتال، قدرت ریسک سرمایه گذاری در آن ها را پذیرفته اند، گزینه هایی  مناسب به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *