امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره اتریوم و تاریخچه آن

Ethereum یک پلتفرم نرم افزاری غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین و منبع باز است که برای ارز رمزنگاری شده خود، اتر استفاده می شود. اتریوم این امکان را فراهم می کند تا قراردادهای هوشمند و برنامه های توزیع شده، بدون هیچ گونه خرابی، تقلب، کنترل یا تداخل شخص ثالث ساخته و اجرا شود. البته Ethereum فقط یک پلتفرم نیست بلکه یک زبان برنامه نویسی کامل است که روی یک بلاکچین اجرا می شود و به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های توزیع شده را بسازند و منتشر کنند. در اینجا به همه چیز درباره اتریوم و تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

برنامه هایی که در Ethereum اجرا می شوند، روی یک رمز خاص اتر برای یک پلت فرم اجرا می شوند. در طی سال 2014 ، اتریوم پیش فروش اتر را آغاز کرده بود که پاسخ مناسبی دریافت نکرده بود. Ether مانند وسیله ای برای حرکت در بستر Ethereum است و بیشتر توسط توسعه دهندگانی که به دنبال اجرای برنامه های داخل اتریوم هستند، جستجو می شود.

اتر به طور گسترده استفاده می شود که به عنوان مبادله ارز دیجیتال مانند سایر ارزهای رمزپایه معامله می شود و در داخل اتریوم برای اجرای برنامه ها و حتی درآمدزایی از کار استفاده می شود. می توان از آن برای کدگذاری، تمرکززدایی، امنیت و تجارت استفاده کرد.

تاریخچه اتریوم

 دارای هشت بنیانگذار می باشد که در سال 2014 در سوئیس، فعالیت خود را آغاز نمود. یکی از افرادی که در این گروه بیش از دیگران شناخته شده است به نام Vitalik Buterin در سال 2013 اتریوم را شرح داد. در سال 2014، بنیانگذاران اتریوم، طی فروش آنلاین، بودجه پروژه خود را تامین کرده و توانستند بلاکچین اتریوم را رسما در سال 2015 راه اندازی نمودند.

یکی از افراد تاثیرگذار در این گروه گاوین وود است که به عنوان برنامه نویس و مجری فنی اتریوم عمل نموده و زبان برنامه نویسی Ethereum را به عنوان Solidid ارائه نمود. این دانشمند که در برنامه های مایکروسافت حضور داشته است، یکی از موثرترین افراد در راه اندازی اتریوم می باشد.

از سویی دیگر، چارلز هوسکینسون، میهای آلیسی، جوزف لوبین و امیر چتریت، در تأسیس اولیه Ethereum کمک ها موثری را داشته اند.

در سال 2016 ، پس از آنكه یك هکر، بیش از 50 میلیون دلار بودجه را كه در مجموعه ای از قراردادهای هوشمند ناشی از بستر نرم افزاری Ethereum ، جمع آوری شده بود را به سرقت برد، اتریوم به دو زنجیره بلوك جداگانه تقسیم شد که به اتریوم و اتریوم کلاسیک نامیده می شود.

 Ethereum Classic  ، یک اتریوم جدید از نرم افزار اصلی بود که برای محافظت در برابر حملات بعدی بدافزار طراحی شد. از سپتامبر 2019، اتریوم دومین ارز مجازی بزرگ در بازار بود که در پشت بیت کوین قرار داشت. هر چند به دست آوردن ارز اتر بسیار سریع تر از بیت کوین است و واحدهای اتر بیشتر از بیت کوین در گردش هستند.

چه چیزی Ethereum را منحصر به فرد می کند؟

اتریوم در قراردادهای بلاکچین، پیشگام بوده است. به برنامه هایی که به صورت اتوماتیک برای ایجاد توافق نامه ها میان چند نفر به صورت آنلاین انجام می شود، قراردادهای هوشمند گفته می شود. این روش، راه حلی مناسب برای حذف واسطه ها میان پیمانکاران طراحی و اجرا شده است تا هزینه های معامله پایین آمده و اطمینان در معاملات بیش از هر زمان دیگری باشد.

آن چه که در اتریوم به عنوان یک خلاقیت از آن نام برده می شود، این است که پلتفرمی طراحی شده است که بتوان قراردادهای هوشمند را با استفاده از بلاکچین ها اجرا کرده و مزیت های این فناوری را افزایش داد. اتریوم می تواند در سطح جهانی هر برنامه ای را در برابر تقلب و سانسور، مقاوم تر سازد.

همچنین در کنار قراردادهای هوشمند، اتریوم با استفاده از استانداردهای لازم، می تواند در بلاکچین ها، ارزهای رمزپایه ای به نام توکن را نیز میزبانی نماید که تا به امروز دویست و هشتاد توکن سازگار با بلاکچین اتریوم راه اندازی گردیده است. اکنون قیمت اتریوم امروز 733.97 دلار USD است که در بیست و چهار ساعت پیش حدود 1.08٪ کاهش داشته است.

اتریوم چگونه کار می کند؟

Ethereum یک پلتفرم منبع باز است که کاربران را قادر می سازد بدون توافق شخص واسطه با یکدیگر توافق کرده و معاملات را مستقیماً برای خرید، فروش و تجارت کالاها و خدمات انجام دهند. اتریوم یک ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. اگرچه اتریوم دومین ارز رمزنگاری شده با سقف بازار است، اما چیزی بیش از یک سکه مجازی است.

 همچنین یک پلتفرم بلاکچین و ارز رمزنگاری شده است که برای انجام معاملات در سیستم عامل استفاده می شود که در واقع Ether نامیده می شود، اگرچه اغلب از آن به عنوان اتریوم نیز یاد می کنند. Ethereum از طریق یک شبکه جهانی رایانه کار می کند. در اتریوم قراردادهای هوشمند، جمع آوری می شود و به اجرا در می آید. برنامه هایی که مستقل از هرگونه دخالت یا سانسور شخص ثالث هستند، زیرا بلاکچین در برابر دستکاری مقاوم است.

قراردادهای هوشمند دقیقاً مطابق برنامه ریزی شده اجرا می شوند و خطر تقلب را تا حد زیادی کاهش می دهند و مانند دستگاه خودکار یا دستگاه فروش که شرایط قرارداد را بصورت دیجیتالی انجام می دهد، به صورت اتوماتیک اجرا می شوند. پس از اثبات برخی شرایط، مانند انتقال وجه، کالا منتقل شده یا در دسترس خریدار قرار می گیرد.

بر اساس فناوری بلاکچین، اتریوم از یک سری سوابق رمزنگاری شده یا ایمن متصل به یکدیگر تشکیل شده است که تغییر هر یک از آنها دشوار است، زیرا مهر آنها با داده های کاربر، زمان و تاریخ و تغییراتی است که باید توسط همه کاربران تأیید شود.

در دفتر کل، هر کسی می تواند یک قرارداد مالی ایجاد کند یا ثبت بدهی یا مالکیت را انجام دهد. به دلیل دامنه گسترده، مشکل اصلی Ethereum سرعت و ذخیره سازی بوده است. البته توسعه دهندگان اتریوم در حال بحث در مورد ارتقا هستند که می تواند قابلیت های این فناوری را افزایش دهد. برای ایجاد هرگونه تغییر در سیستم عامل، باید بین کاربران نرم افزار توافق توزیع شده وجود داشته باشد.

چند سکه اتریوم (ETH) در گردش وجود دارد؟

در سال 2020 ، حدود یکصد و دوازده میلیون سکه اتر در گردش بود که هفتاد و دو میلیون سکه در اولین بلوک بلاکچین اتریوم صادر شد. از این تعداد، شصت میلیون نفر به مشارکت کنندگان اولیه فروش گسترده در سال  2014 که بودجه این پروژه بود، اختصاص یافت و دوازده میلیون نفر به صندوق توسعه تعلق گرفت.

مبلغ باقی مانده به صورت پاداش بلوکی برای استخراج کنندگان در شبکه اتریوم صادر شده است. پاداش اصلی در سال 2015  پنج اتر برای هر بلوک بود که در پایان سال 2017 به سه اتر و در اوایل سال 2019 به  دو اتر کاهش یافت.  میانگین زمان لازم برای استخراج یک بلوک Ethereum نیز بین سیزده تا پانزده ثانیه می باشد.

اتر چیست؟

اجرای رایانه هایی که کد را برای تأمین انرژی اجرا می کنند، هزینه بر است و انرژی زیادی را مصرف می کند. بنابراین اتریوم برای ایجاد انگیزه در برنامه نویسان، برای اجرای پروتکل Ethereum بر روی رایانه های خود، Ether  ارز رمزنگاری شده آن را ایجاد کرد.

این برنامه نویسان به دلیل مشارکت در منابع و نوشتن برنامه های با کیفیت، در سکه های اتر مجازی جبران می شوند تا شبکه سالم بماند. همانطور که استخراج کنندگان بیت کوین برای حل بلاکچین بیت کوین با حل مشکلات محاسباتی که به آنها امکان می دهد معاملات را به دفتر عمومی اضافه کنند، پرداخت می کنند، توسعه دهندگان نیز برای ساخت و راه اندازی یک قرارداد هوشمند در بستر Ethereum از اتر برای پرداخت استفاده می کنند.

به آنها برای هر بلوک جدیدی که به دفتر اضافه می کنند، 3 اتر تعلق می گیرد. اتر همچنین برای کاربرانی است که می خواهند به قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم دسترسی پیدا کنند.

آیا اتریوم مانند بیت کوین است؟

این کاملا روشن است که اتریوم و بیت کوین، به عنوان ارزهای رمزنگاری شده مطرح هستند. اما حقیقت این است که این دو دارای اهدافی متفاوت و پروژه هایی گوناگون هستند. در حالی که بیت کوین خود را به عنوان ثبات نسبتاً پایدار و موفق ترین رمزنگاری تاکنون تثبیت کرده است، Ethereum یک پلتفرم چند منظوره است که ارز دیجیتال اتر تنها بخشی از برنامه های قرارداد هوشمند آن است.

به نظر می رسد حتی هنگام مقایسه جنبه ارز رمزنگاری شده، این دو پروژه بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال، بیت کوین دارای بیست و یک میلیون بیت کوین سخت است که می تواند ایجاد شود، در حالی که یک منبع احتمالی اتر عملاً بی پایان است. همچنین برای استخراج بلوک بیت کوین، زمان استخراج به صورت میانگین حدود ده دقیقه است. در صورتی که این زمان برای اتریوم حدود دوازده ثانیه می باشد که در مقایسه با بیت کوین بسیار سریع تر است.

تفاوت عمده دیگر این است که این روزها قدرت محاسباتی و میزان مصرفی و هزینه های برق در استخراج موفق بیت کوین تاثیر زیادی داشته و در صورتی که مزارع ماینینگ ارز دیجیتال به صورت صنعتی ایجاد گردند، سودمند خواهد بود. این درحالی است که الگوریتم اثبات کار Ethereum استخراج غیرمتمرکز توسط افراد را تشویق می کند.

شاید مهم ترین تفاوت بین این دو پروژه این باشد که کد داخلی اتریوم کامل تورینگ است، که به معنای واقعی کلمه همه چیز را می توان محاسبه کرد تا زمانی که قدرت محاسبه و زمان کافی برای انجام این کار وجود دارد. بیت کوین این قابلیت را ندارد. در حالی که یک کد کامل Touring امکاناتی تقریباً بی حد و حصر برای کاربران Ethereum فراهم می کند، اما پیچیدگی آن به معنای مشکلات امنیتی است.

اتریوم این فناوری را به طور قابل ملاحظه ای گسترش داد. این یک شبکه کامل با مرورگر اینترنت، زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت خاص خود است. همچنین این امکان ایجاد می شود که کاربران بتوانند در بلاکچین های اتریوم خود، برنامه های غیر متمرکز را ایجاد کنند. این برنامه ها می توانند ایده های کاملاً جدید یا بازسازی غیرمتمرکز مفاهیم موجود باشند. این موضوع، واسطه و کلیه هزینه های مربوط به درگیر شدن شخص ثالث را قطع می کند.

بسیاری از ماینرها در سراسر جهان در تلاش برای ایجاد و تأیید یک بلاک با یکدیگر در رقابت هستند. ماینرها ستون فقرات شبکه Ethereum هستند، زیرا آنها نه تنها تراکنش ها و سایر عملیات درون شبکه را تأیید می کنند بلکه نشانه های جدیدی از ارز شبکه را نیز تولید می کنند.

برای چه کاری می توان از اتریوم استفاده کرد؟

اولین و مهم ترین ، Ethereum به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز را ایجاد و استقرار دهند. علاوه بر این، هر سرویس متمرکز می تواند با استفاده از بستر اتریوم غیر متمرکز شود. پتانسیل پلت فرم Ethereum برای ساخت برنامه ها جدا از خلاقیت سازندگان محدود نمی شود.

برنامه های غیرمتمرکز این امکان را دارند که رابطه بین شرکت ها و مخاطبان آنها را بطور کامل تغییر دهند. این روزها خدمات زیادی وجود دارد که با ارائه خدمات سپرده گذاری و بستری برای خرید و فروش کالا و خدمات توسط کاربران، هزینه های کمیسیون را دریافت می کنند. اکنون اجرای قراردادهای هوشمند می تواند تجارت مطمئن و سریع را برای هر دو طرف بدون هیچ واسطه ای تضمین کند.

فناوری بلاکچین به خودی خود توانایی ایجاد انقلابی در سرویس های تحت وب و همچنین صنایعی را دارد که از مدت ها قبل دارای قرارداد هستند. به عنوان مثال، یک صنعت بیمه در ایالات متحده بیش از هفت میلیارد دلار بیمه عمر دارد که می تواند با استفاده از بلاکچین به صورت منصفانه و شفاف توزیع شود. علاوه بر این، با اجرای قراردادهای هوشمند، مشتریان می توانند به سادگی درخواست بیمه خود را بصورت آنلاین ارسال کرده و پرداخت خودکار فوری دریافت کنند.

مزایای Ethereum

پلتفرم اتریوم از تمام ویژگی های فناوری بلاکچین که در آن اجرا می شود بهره می برد. این کاملاً در برابر هرگونه مداخله شخص ثالث مصون است، این بدان معناست که تمام برنامه های غیرمتمرکز و DAO مستقر در شبکه به هیچ وجه توسط هیچ کس قابل کنترل نیستند.

هر شبکه بلاکچین حول یک اصل اجماع تشکیل شده است که همه گره های داخل سیستم باید در مورد هر تغییر ایجاد شده در آن توافق کنند. این امکان تقلب و فساد را از بین می برد و باعث می شود شبکه دست نخورده باشد.

کل سیستم عامل غیرمتمرکز است و هیچ نقطه احتمال خرابی وجود ندارد. از این رو، همه برنامه ها همیشه آنلاین می مانند و هرگز خاموش نمی شوند. علاوه بر این، طبیعت غیرمتمرکز و امنیت رمزنگاری باعث می شود که شبکه Ethereum به خوبی در برابر حملات احتمالی هک و فعالیت های جعلی محافظت شود.

معایب اتریوم

علیرغم این واقعیت که قراردادهای هوشمند برای جلوگیری از خطا بودن شبکه ساخته شده اند، آنها فقط می توانند به اندازه افرادی که برای آنها کد می نویسند، خوب باشند. همیشه خطای انسانی وجود دارد و هر اشتباهی در کد ممکن است مورد سو استفاده قرار بگیرد.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، هیچ راهی مستقیم برای جلوگیری از حمله هکرها یا سوء استفاده از اشتباهات گفته شده وجود ندارد. تنها راه ممکن برای انجام این کار رسیدن به اجماع و بازنویسی یک کد اساسی است. با این حال، این کاملاً بر خلاف ذات بلاکچین است، زیرا قرار است یک دفتر حساب غیر قابل تغییر باشد.

برای آن که بتوانید اطلاعاتی کامل تر در خصوص اتریوم و سرمایه گذاری در این خصوص کسب نمایید، می توانید با Sarafer در ارتباط باشید.

سوالات متداول

پاسخ به این سوال کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. در حالی که بیت کوین به عنوان یک سیستم معاملات نظیر به نظیر بهتر کار می کند، وقتی نیاز به ایجاد و ساخت برنامه های توزیع شده و قراردادهای هوشمند دارید، Ethereum به خوبی کار می کند.

از طریق استخراج اتر، اتر قرض دادن، سرمایه گذاری در اتر، برنامه نویس آزاد Ethereum، وبلاگ نویس شده یا اپ اتریوم ایجاد کنید.

اتریوم یک انتخاب عالی برای شروع است. اکنون ممکن است بهترین زمان برای خرید Ethereum باشد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در Ethereum در نظر گرفته شود. در این خصوص می توانید با کارشناسان صرافر مشورت نمایید.

اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز رمزنگاری شده در جهان است. ارز رمزنگاری شده برای خرید اقلام یا پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده نمی شود. با این وجود، علی رغم محدودیت آن، تعداد بیشتری از تجار آنلاین اکنون Ethereum را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرند.

Ethereum خود ایمن تر از آن است که فکر می کنید، اما استفاده از یک برنامه یا تبادل غیر متمرکز که به درستی بررسی نشده باشد می تواند شما و اتر شما را به خطر بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *