امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Kusama و تاریخچه آن

Kusama یک بستر آزمایشی بلاکچین است که به منظور ایجاد یک چارچوب انبوه سازگار و قابل توسعه، طراحی شده است. این پلتفرم بر روی یک لایه ایجاد گردیده که بلاکچینی است که توسط Parity Technologies ساخته شده است. پایگاه کد کوزاما تقریباً همان کد Polkadot را دارد که یکی از موفق ترین بلاکچین های قابل همکاری است. با استقرار در این پلتفرم، پروژه ها می توانند به سرع به یک شبکه خرد شده با قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت تعامل بسیار گسترده دسترسی پیدا کنند، ویژگی هایی که هنوز در Polkadot در دسترس نیستند.

این پلتفرم به منظور ایجاد بستر آزمایشی برای توسعه دهندگانی که قصد نوآوری و استقرار بلاکچین خود را دارند، طراحی شده و می تواند به عنوان یک شبکه مقدماتی قبل از راه اندازی در پولکادات مورد استفاده قرار گیرد هرچند بسیاری از پروژه ها تصمیم می گیرند برای محصول نهایی خود با Kusama همراه باشند.

این شبکه توسط تیم پولکادات ساخته شده است و بنیانگذار آن دکتر گاوین وود، دانشمند و برنامه نویس مشهور رایانه ای در جهان است كه همچنین بنیانگذار اتریوم نیز می باشد. این شبکه توسط شرکت Parity Technologies پشتیبانی می گردد و از طریق کمک های بنیاد Web3 تأمین می شود که برای کمک به پرورش فناوری ها و برنامه هایی که در زمینه پروتکل های غیرمتمرکز نرم افزار وب هستند، راه اندازی شده است.

برتری های Kusama

Kusama در میان سیستم عامل های بلاکچین به شکلی غیرمعمول می باشد. این بدان دلیل است که طراحی این شبکه عمدتا برای توسعه دهندگانی بوده است که تصمیم دارند، ایده و پروژه های خود را به سرعت توسعه دهند. این شبکه بر روی یک طرح چند زنجیره ای ناهمگن خرد شده ساخته شده است که یک سیستم اجماع اثبات شده سهام NPoS نامیده می شود.

این سیستم قادر است تا بدون فورک بروزرسانی های سریع روی زنجیره را انجام داده و از طریق عبور از پیام متقابل زنجیره ای XCMP پشتیبانی شود تا امکان برقراری ارتباط با سایر پاراچین های این شبکه را فراهم کند. از سوی دیگر همانند Polkadot ، کوزاما، از قابلیت های حاکم بر زنجیره ای برخوردار است.

 این حاکمیت زنجیره ای غیرمتمرکز است که بدون مجوز می باشد و به کسی که دارای نشان Kusama (KSM) یا رمز parachain است اجازه می دهد تا در مورد پیشنهادات خود رای گیری کند که ممکن است شامل مواردی چون ارتقا احتمالی، تغییر در پروتکل و درخواست های ویژه باشد.

این رویه حاکمیت زنجیره ای تقریباً چهار برابر سریعتر از روش پیشنهادی پولکادات است که با یک دوره رای گیری و تصویب ترکیبی 15 روزه می باشد که منجر به سرعت توسعه پروژه های ساخته شده در Kusama می شود. این شبکه به پروژه هایی خدمت می کند که می خواهند بدون نیاز به اجرای یک فورک برای انجام این کار، بروزرسانی ها و بهبودها را آغاز کنند که در نتیجه حداکثر انسجام جامعه را تأمین می کند.

سکه های در گردش کوزاما

از نوامبر سال 2020 ، کوزاما دارای عرضه 4.47 میلیون توکن است و در کل 10 میلیون توکن عرضه می شود. البته باید یادآور شویم که این میزان عرضه، بیشترین آن نخواهد بود و همزمان با نرخ تورم ده درصدی سالانه، افزایش خواهد داشت. همچنین نسبت KSM ذخیره شده نحوه توزیع توکن های جدید را تغییر می دهد. می توانید در خصوص سرمایه گذاری در این رمز ارز، از خدمات صرافر بهره مند شوید.

امنیت شبکه

Kusama با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام (NPoS) ساخته شده است. این از شبکه ای ازسازندگان KSM استفاده می کند که گره ها را برای شرکت در روند تأیید تراکنش انتخاب می کنند. اگر منتخبین آنها با چرخش بعدی انتخاب شوند، آنها کسری از پاداش تورم را دریافت می کنند. اعتبار سنجی هایی که غیر صادقانه عمل می کنند یا شرایط لازم را ندارند، سهام آنها کاهش می یابد.

همچنین این شبکه کوزاما جهت حل نمودن معاملات میان زنجیره ای، مکانیزم صف بندی آسان را مورد استفاده قرار داده است. بدین ترتیب وظیفه منتقل کردن معاملات از صف های خروجی یک پاراچین به ورودی آن، به عهده اعتبار سنج های زنجیره می باشد که فرایندی مطمئن است.

در حقیقت Kusama یک نسخه آزمایشی از معروف تر از Polkadot است که برای آزمایش و تکمیل قابلیت های مقیاس پذیری و قابلیت همکاری قبل از استقرار در شبکه ایجاد شده است. این شبکه با موانع کم ورود، پروژه های مرحله اولیه را با ایده های ابتکاری و تجربی پاسخ می دهد.

تاریخچه کوزاما

کوزاما در سال 2019 به عنوان شبکه همکاری برای Polkadot تاسیس شد. از این شبکه می توان برای آزمایش و آشکار کردن نقص های احتمالی در تنظیمات Polkadot استفاده کرد. این شبکه در زمینه جذب جامعه و جذب توسعه دهندگان بسیار فعال بوده است.

در ژوئن 2020 ، بنیاد Web3 اولین Hackusama را اجرا کرد که در اکوسیستم Polkadot و Kusama با هدف جذب ایده های جدید برای گسترش و توسعه شبکه بود. رمز بومی آن KSM نیز، یکی از بزرگترین رمزنگاری سال 2020 شد.

در ابتدای سال، KSM در حدود 1.5 دلار معامله شد، در حالی که در دسامبر همان سال، قیمت آن از 70 دلار عبور کرد. در ژانویه 2021 ، این رمز ارز، با سقف بازار 590 میلیون دلار در فهرست پنجاه بلاکچین برتر در سرمایه گذاری قرار گرفت. یکی از عواملی که باعث رشد انفجاری آن شده است، راه اندازی موفقیت آمیز شبکه اصلی Polkadot در سال 2020 باشد.

Kusama طیف وسیعی از توسعه دهندگان را به سوی پروژه های بلاکچین نوآورانه و پیشرفته سوق داده است. این شبکه می تواند زنجیره های بلاک خصوصی و عمومی، زنجیره های قرارداد هوشمند و توان عملیاتی بالا را در خود جای دهد که به طور قابل توجهی دامنه برنامه های بالقوه از جمله بازارها، سخنرانی ها، شبکه های اجتماعی، بازی ها و ورزش های الکترونیکی را گسترش می دهد. جذابیت های کوزاما برای توسعه دهندگان شامل امکان تغییرات سریعی است که انعطاف پذیری را برای تجارت تضمین می کند و موانع ورود به بازار را برای ایده های نوپا کاهش می دهد.

سوالات متداول

Chainlink شبکه ای است که بلاکچین ها را با جریان داده های دنیای واقعی متصل می کند. درحال آماده سازی برای راه اندازی پاراچین در Polkadot ، Chainlink تصمیم گرفته است که در Kusama مستقر شود.

ابزار مهمی که برای جذب پروژه های جدید در کوزاما وجود دارد، خزانه داری آن است. خزانه داری متشکل از نشانه هایی است که از طریق هزینه های معامله و برش در شبکه جمع آوری می شوند که برای تأمین بودجه پروژه های پیشنهادی استفاده خواهد شد.

این یک بلاکچین اثبات سهام است و دارندگان KSM فرصتی برای کسب پاداش با قرار دادن سکه های خود دارند.

 کوساما یک شبکه خودگردان است و هیچ ارگان تصمیم گیری متمرکزی ندارد، بنابراین موجودیت شبکه و کلیه تغییرات و ارتقا آن توسط کاربران تعیین می شود.

این بنیاد به عنوان حامی شبکه بوده و کمکهای مالی خود را برای گره ها و اعتبار سنج های Kusama و Polkadot توسعه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *