امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره کیف پول رمزنگاری و کاربرد آن ها

کیف پول رمزنگاری کلیدهای سری را که برای امضای دیجیتالی معاملات دفترهای توزیع شده بلاکچین استفاده می شود، ذخیره می کنند، اما به نظر می رسد آینده آنها فراتر از نگه داشتن ارزهای رمزپایه است و روزی قادر هستند نمایانگر وضعیت شغلی و مالی یا حتی هویت شخصی افراد باشند.

این کیف پول ها ردیابی کلیدهای سری بر عهده دارند که آن ها را می توان تنها راهی دانست که می توان مالکیت دارایی های دیجیتالی را اثبات نمود. بنابراین می توان گفت قطعه مهمی از اکوسیستم ارز رمزنگاری شده هستند. کیف پول های رمزنگاری، مانند کلیدهای بلاکچین هستند که بدون آن ها کار نمی کند. در این صورت هیچ راهی برای اثبات مالکیت یک دارایی دیجیتال وجود ندارد.

هنگامی که یک کاربر، ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین را بدست می آورد، می تواند آن را در کیف پول ارز رمزنگاری شده ذخیره کند و از آنجا برای انجام معاملات، از آن استفاده کند. اولین کیف پول رمزنگاری ، توسط ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار در پروتکل بیت کوین و در سال 2009 ، به دنیا معرفی شد.

انواع کیف پول رمزنگاری

کیف پول های رمزنگاری شده دارای دو نوع اصلی هستند که به سخت افزار و نرم افزار و یا به کیف پول سرد و گرم شناخته می شوند.

کیف پول های نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری کیف پول گرم هستند و اغلب به اینترنت متصل هستند. این کیف پول ها روی یک برنامه خاص اجرا می شوند و دسترسی آسان را برای شما فراهم می کنند. برخی از نمونه کیف پول های نرم افزاری عبارتند از:

کیف پول دسکتاپ :  این نوع کیف پول رمزنگاری شده، نرم افزاری است که در رایانه کاربر نصب می شود. کاربران با اطمینان از حفظ حریم خصوصی، می توانند به حساب خود در بستری که نرم افزار در آن بارگیری شده دسترسی داشته باشند. با این وجود، برخی از خطرات مانند وجود ویروس های رایانه ای است که می تواند بر میزان وجوه ذخیره شده و جزئیات حساب خصوصی شما تأثیر بگذارد.

کیف پول موبایل : این کیف پول از طریق یک برنامه تلفن همراه اجرا می شوند و باید آنها را در تلفن خود بارگیری کنید. بیشتر مردم هنگام خرید کالا از فروشگاه هایی که ارزهای رمزپایه را قبول می کنند، از کیف پول موبایل استفاده می کنند.

کیف پول های آنلاین : این کیف پول ها در فضای ابر کار می کنند و در هر مکانی از کامپیوتر قابل دسترسی هستند به شرط آنکه اتصال اینترنتی ثابت وجود داشته باشد. این نوع از کیف پول، علی رغم اینکه راحت هستند و از آنها برای خرید اقلام استفاده می شود، همچنان در معرض حملات شخص ثالث می باشند. به خصوص اگر با استفاده از اتصال اینترنت عمومی به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

کیف پول سخت افزار

کیف پول رمزنگاری سخت افزاری با نوع نرم افزاری تفاوت دارند. آنها کلیدهای خصوصی کاربر را در دستگاه سخت افزاری مانند درایو فلش ذخیره می کنند. در حالی که از کیف پول های سخت افزاری می توان برای انجام معاملات آنلاین مختلف استفاده کرد، اما هدف اصلی آنها ذخیره اطلاعات بصورت آفلاین است تا از حریم خصوصی محافظت کند. بسیاری از کیف پول های سخت افزاری دارای ویژگی هایی هستند که با رابط های مختلف سازگار بوده و کار با آنها را آسان می کند.

یک کیف پول سخت افزاری، گران ترین نوع کیف پول بود اما هک شدن آن ها نیز کاری بسیار سخت و ناممکن است. هنگام انجام معاملات، فقط باید کیف پول سخت افزاری خود را به رایانه رومیزی یا لپ تاپ خود متصل کنید و پس از پایان کار آن را بردارید.

کیف پول کاغذی

این نوع کیف پول رمزنگاری ، شامل یک نرم افزار خاص است که می تواند برای تولید کلیدهای شما و چاپ آنها مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر وظایف آنها انتقال وجوه به آدرس و انتقال دارایی های شما به کیف پول دسکتاپ می باشد. برای انجام این کار، کاربران باید به صورت دستی کلیدهای خود را وارد کنند یا کد موجود در کیف پول را اسکن کنند.

تقویت امنیت کیف پول رمزنگاری

هر کیف پول حاوی عملکرد خاصی است که سبک زندگی و هدف مالک را برآورده می کند. با این حال، برای افزایش امنیت کلی خود، لازم است از کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید و سکه های خود را در سیستم عامل های مختلف ذخیره کنید و از کلیدهای خصوصی خود کپی کنید.

نرم افزار خود را مرتباً به روز کرده و اگر از کیف پول رمزنگاری نرم افزاری استفاده می کنید، مرتباً آنها را به جدیدترین نسخه به روز کنید تا از پیشرفت های امنیتی آنها استفاده کنید. همچنین اقدامات امنیتی عملی جهت عدم دسترسی به کیف پول خود با استفاده از Wi-Fi عمومی و استفاده از گذرواژه های طولانی ایجاد کنید.

کیف پول سرد از لحاظ امنیت به صورت ذاتی از کیف پول گرم ایمن تر است زیرا به اینترنت متصل نیست. بیشتر حملات ارزهای رمزنگاری شده هنگامی رخ داده است که هکر به یک سرویس کیف پول آنلاین برخورد کرده و کلیدهای مخفی را به کیف پول خود منتقل می کند.

همچنین می توان از طریق نرم افزاری که یک کد QR ایجاد می کند و با اسکن برای معاملات بلاکچین اسکن می شود، استفاده کرد. در غیر این صورت، استفاده کیف پول آنلاین که احراز هویت دو عاملی را از طریق فناوری push اعمال می کند، می تواند مفید باشد. فناوری Push عامل دوم را به یک تلفن همراه ثبت شده متصل می کند، بنابراین فقط مالک تلفن می تواند درخواست دسترسی را که توسط سرویس احراز هویت کیف پول ارسال می شود، تأیید کند.

هکرهای ارزهای رمزنگاری

می توان گفت، کیف پول متمرکز در گذشته اهداف پردرآمدی برای هکرها بوده است زیرا آن ها فقط در عرض چند دقیقه می توانستند با ارز رمزنگاری شده میلیون ها دلار درآمد کسب کنند. در واقع آن ها با استفاده از روش های مختلف، بیشتر روش های احراز هویت را دور می زنند. همچنین آن ها برای سرقت ارزهای رمزنگاری شده از طریق بدافزارهایی که روی دستگاه صاحبان ارزهای رمزپایه نصب شده است، اقدام کرده و کلیدهای مخفی آنها را به سرقت می برند.

روش هایی برای کاهش همه این حملات وجود دارد، اما بهترین راه حل تاکنون استفاده از کیف پول سخت افزاری و همچنین تهیه نسخه پشتیبان از کلیدهای مخفی خود در جایی امن است زیرا کیف پول رمزنگاری شده ، مسئول ذخیره سازی ایمن اطلاعات بسیار حساس هستند.

خطر کلیدهای گمشده

لازم است به این نکته اشاره کنیم که مساله اصلی کیف پول سرد این است که اگر از اطلاعات موجود در آن پشتیبان تهیه نکرده باشید یا نسخه قابل چاپی از آن را در جایی امن ذخیره نکنید و دستگاه را گم کنید، دارایی های دیجیتالی خود را برای همیشه از دست می دهید. به زبان ساده، شما دیگر کلیدهای تأیید اعتبار مالکیت خود را ندارید.

در مقابل، کیف پول ذخیره سازی گرم از مزایای پشتیبانی ارائه دهنده خدمات برخوردار هستند. اگر کد دسترسی به کیف پول خود را گم کنید، مراحل پرسش و پاسخ وجود دارد که به شما امکان می دهد آنها را بازیابی کنید. اما روش های محدودی برای بازیابی کلیدهای خصوصی در کیف پول رمزنگاری سرد که از دست رفته است وجود دارد و به طور کلی استفاده از آنها آسان نیست.

توجه داشته باشید که دفترهای بلاکچین بر اساس یک سازوکار اجماع غیر قابل اعتماد کار می کنند، بنابراین نیازی به شناختن شخص یا افرادی که با آنها معامله می کنید، نیست. یک دفتر توزیع شده به هر معامله ای که به درستی توسط یک کلید مخفی معتبر امضا شده باشد، اعتماد خواهد کرد. به همین دلیل محافظت از کلیدها بسیار مهم است.

موارد استفاده از کیف پول های رمزنگاری

در حالی که اکثر برنامه های کیف پول رمزنگاری برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل یا لایت کوین استفاده می شود، این نرم افزار می تواند کلیدهای توکن های دیجیتال غیرقابل سرقت را که کالاها، دارایی های مالی، اوراق بهادار و خدمات را نشان می دهد، ذخیره کند.

به عنوان مثال، یک رمز ذخیره شده در کیف پول می تواند نشان دهنده بلیط های کنسرت یا هواپیما ، آثار هنری منحصر به فرد یا کالاهای موجود در یک زنجیره تأمین و تقریباً هر چیزی که دارای ارزش دیجیتالی باشد، محسوب شود. تمام دفترهای توزیع شده با سازوکارهای اجماع غیرمتمرکز، نیاز به مدل امنیتی داشته که به معنای داشتن کلید رمزگذاری است. نبابراین با امضای دیجیتال بر روی یک معامله ثابت شده، عملیاتی را که معامله نشان می دهد مجاز می داند.

هر برنامه ای که از یک دفتر توزیع شده الگو گرفته شود، به کاربرانی نیاز دارد که کیف پول هایی داشته باشند و از آنها برای امضای معاملات مناسب آن برنامه استفاده کنند. این احتمال وجود دارد که در آینده، یک اقتصاد جهانی جدید بی اعتماد بتواند مبتنی بر بلاکچین و کیف پول رمزنگاری ایجاد شود تا تاریخ های مالی یا شغلی فردی، اطلاعات مالیاتی، اطلاعات هویت دیجیتال افراد را کنترل کند.

دلایل نیاز به کیف پول ارز رمزنگاری

اکثر سرمایه گذاران در می یابند که وقتی صحبت از تجارت ارزهای رمزپایه می شود، برای حفظ امنیت دارایی های خود، باید سرمایه گذاری های دیگری انجام دهند. یکی از راه های انجام این کار خرید کیف پول ارز رمزنگاری شده است که کلیدها را در مکانی امن ذخیره می کند. داشتن یک کیف پول ارز رمزنگاری شده بسیار شبیه یک کیف پول معمولی عمل می کند. با این تفاوت که ارزها و محتوای کیف پول را می توان از طریق دیجیتال هک کرد.

علاوه بر این، داشتن کیف پول به کاربران امکان می دهد معاملات مختلفی را انجام دهند ضمن اینکه تعادل خود را حفظ می کنند. کسانی که نمی خواهند در کیف پول سرمایه گذاری کنند معمولاً برای ذخیره نیازهای ارزهای رمزپایه به کارت های نقدی یا بدهی مراجعه می کنند. این کارت ها سبک هستند و به عنوان شکل متمرکزتری از کیف پول رمزنگاری شده عمل می کنند.

اگر شما می خواهید در مورد کیف پول های رمزنگاری بیشتر بدانید، می توانید با کارشناسان صرافی صرافر در تماس باشید. کارشناسان مجرب و متخصص Sarafer شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

عملکرد کیف پول ارزهای رمزپایه

کیف پول برنامه های نرم افزاری ویژه ای هستند که با شبکه های مختلف بلاکچین کار می کنند. از سویی دیگر بلاکچین ها دفترهای دیجیتالی به شمار می آیند که کل تاریخ سکه رمزنگاری شده از جمله معاملات مختلف آن را ذخیره می کنند. کیف پول رمزنگاری به شما امکان جابجایی پول در این شبکه های بلاکچین را داده و در عین حال فرصتی برای مشاهده جزئیات حساب را خواهد داد.

اما برای انجام معاملات مختلف، باید آدرس خود را از طریق یک کلید خصوصی تأیید کنید که دارای مجموعه ای از کدهای خاص است. لازم به ذکر است که سرعت و امنیت در این فرآیند اغلب به نوع کیف پول بستگی دارد.

آدرس کیف پول رمزنگاری

آدرس کیف پول مانند شماره حساب بانکی است. دادن شماره حساب بانکی خود به شخص دیگری ضرری ندارد، زیرا افراد در صورت تمایل برای انتقال وجوه شما به آن نیاز خواهند داشت. در دنیای ارز رمزنگاری شده، اگر کسی بخواهد سکه را به کیف پول شما منتقل کند، به راحتی آدرس کیف پول خود را به آنها می دهید. دقیقاً مانند دنیای واقعی، هرگز دو آدرس کیف پول یکسان نیستند، این بدان معناست که هیچ فرصتی وجود ندارد که شخص دیگری بتواند به سکه های شما دسترسی داشته باشد. آدرس کیف پول از ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و گوچک استفاده می شود.

از آنجا که اکثر زنجیره ها شفاف هستند، به راحتی می توان فهمید که یک کیف پول ارز رمزنگاری شده خاص و همچنین معاملات مالک قبلی که انجام داده است، چقدر پول دارد. با این حال، یک آدرس کیف پول رمزنگاری هویت واقعی صاحب آن را نشان نمی دهد، به همین دلیل از زنجیره بلوک به عنوان نام مستعار یاد می شود.

ارتباط کلیدهای خصوصی و عمومی با آدرس کیف پول

هر آدرس کیف پول ارز رمزنگاری شده، دارای یک کلید خصوصی و عمومی منحصر به فرد هستند. کلید خصوصی به شما امکان دسترسی به وجوه مربوط به آدرس کیف پول را می دهد و طور خاص با آدرس کیف پول ارز رمزنگاری خاصی مرتبط است.

کلید عمومی نیز با آدرس کیف پول شما مرتبط است. با این حال، یک نسخه هش شده است. یک تابع هش اجازه می دهد تا دنباله ای از حروف و یا اعداد ورودی، در یک مجموعه جدید از حروف و یا اعداد خروجی رمزگذاری شود. این کار یک لایه امنیتی بیشتر را ایجاد می کند و اطمینان می دهد کیف پول رمزنگاری شما نمی تواند هک شود.

سوالات متداول

جواب …

جواب …

جواب …

جواب …

جواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *