امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت Ethereum و Polkadot

به منظور کمک به تازه واردان شبکه های ارز دیجیتال و توسعه دهندگان در خصوص انتخاب ارز رمزنگاری شده مناسب با انتظارات خود، بررسی تفاوت Ethereum و Polkadot را آورده ایم. این دو پروژه فقط تا حدی با هم تداخل دارند.

Ethereum بستری برای استقرار قراردادهای هوشمند است که حرکت دارایی های بومی یا دولت را روی زنجیره واحد اتریوم کنترل می کند. در مقابل، Polkadot قصد دارد چارچوبی برای ایجاد بلاکچین شخصی و توانایی اتصال آن ها را با یکدیگر فراهم کند. با وجود این اختلافات، هر دو سیستم عامل برای توسعه دهندگان طراحی شده اند تا برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند.

در صورتی که تصمیم دارید در صنعت ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید، می توانید قبل از هر اقدامی، با صرافی Sarafer مشورت کرده و با کسب آگاهی کامل در این خصوص تصمیم گیری نمایید.

شباهت ها و نقاط قوت هر یک

در بررسی اولیه در خصوص شباهت ها، Ethereum و Polkadot قصد دارند فضایی را فراهم کنند که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند. هر دو سیستم عامل قابلیت قرارداد هوشمند و استراتژی مقیاس گذاری را بر اساس اجرای موازی دنبال می کنند. آنها از Wasm به عنوان یک فناوری اساسی برای تأمین منطق زنجیره ای و انتقال حالت استفاده می کنند.

درباره جایگاه اتریوم

یکی از بزرگ ترین تفاوت Ethereum و Polkadot ، اهداف طراحی است. اتریوم قصد دارد بستری برای توزیع مالی و اجرای قرارداد هوشمند باشد، در حالی که Polkadot چشم انداز کمک به مردم در ساخت کل بلاکچین ها و ادغام این بلاکچین ها با یکدیگر را دارد.

نقطه قوت Ethereum اکوسیستم بزرگ و مستقر توسعه دهندگان، کاربران است که شامل مجموعه غنی از ابزارهای توسعه دهنده، آموزش ها و غیره می باشد و در حال حاضر از اثرات قابل توجهی از این اکوسیستم برخوردار است و آن را به یک پلتفرم قرارداد هوشمند برای توسعه تبدیل می کند. . استانداردهای Ethereum ، در بسیاری از موارد، به استانداردهای صنعتی مانند ERC-20 تبدیل می شوند.

ارزش این شبکه، قابل توجه است و درجه بالایی از امنیت اقتصادی را بر اساس ارزش رمز اساسی Ether ارائه می دهد. فضای DeFi ، که یکی از مناطق موجود در فضای رمزنگاری با بیشترین کشش توسعه دهنده است، عمدتا بر روی این ارز رمزنگاری شده ساخته شده است و از ترکیب پذیری بین قراردادهای مختلف هوشمند اتریوم استفاده می کند که می توانند یکدیگر را در یک ماشین مجازی واحد که Ethereum 1.0 را تأمین می کند، فراخوانی کنند.

هنگام بررسی تفاوت Ethereum و Polkadot درخواهیم یافت که چالش اصلی پیش روی Ethereum مقیاس پذیری است. موفقیت برنامه CryptoKitties برخی از محدودیت های مقیاس پذیری را که اتریوم تأثیر می گذارد نشان داد و توانست عملکرد و توان معاملات در شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

Ethereum 2.0 قصد دارد مسائل مقیاس پذیری را حل کند، اما نقشه راه چند ساله با خطر اجرای آن روبرو است که یک طرح چند ساله همراه با برنامه ریزی مجدد است. بیشتر انرژی هسته ای اتریوم به Ethereum 2.0 می رود، که این امر باعث پیشرفت در زنجیره موجود Ethereum 1.0 نمی شود.

درباره جایگاه پولکادات

همانگونه که اشاره شد Polkadot در یک چارچوب انعطاف پذیر، اما جدید و اثبات نشده  ساخته شده است. بزرگترین قدرت Polkadot Substrate است. Substrate یک چارچوب توسعه برای ایجاد بلاک چین های سازگار با Polkadot است که بسته به نیازهای توسعه دهنده، سطوح مختلف را ارائه می دهد. پولکادات با استفاده از Substrate ساخته شده است و این باعث شده است تا به شکل چشمگیری در کاهش زمان، انرژی و هزینه مورد نیاز برای ایجاد بلاکچین جدید تاثیرگذار باشد.

Substrate در مقایسه با سیستم عامل های قرارداد هوشمند مانند اتریوم، یک فضای بسیار بزرگتر برای آزمایش توسعه دهندگان فراهم می کند. این موضوع باعث می شود تا کنترل کامل ذخیره سازی ، اجماع، اقتصاد و قوانین انتقال بلاکچین فراهم شود. مواردی که معمولاً نمی توانید در یک بستر استاندارد قرارداد هوشمند تغییر دهید. طراحی Polkadot که امکان ایجاد امنیت مشترک در شبکه آن را فراهم می کند، از دیگر نقاط قوت است که دارای مزیت های زیادی است.

بررسی اختلاف میان دو ارز رمزپایه

هنگام مطالعه تفاوت Ethereum و Polkadot ، در می بابیم که Polkadot علاقه مند به داشتن یک پروتکل متا، با انتزاع سطح پایین تری نسبت به اتریوم، یعنی سطح قرارداد هوشمند است.  این ارز رمزنگاری شده، اهداف مختلفی را بیرون می کشد. این اهداف حول قابلیت ارتقا بلاکچین، حاکمیت و تعامل است.

Polkadot می خواهد تعاملات را که بیش از تعاملات در یک قرارداد هوشمند در خصوص همکاری خارج از زنجیره ای، تسهیل کند. در حقیقت فرضیه های فنی و اقتصادی بسیار متفاوتی را آزمایش می کند.

این درحالی است که Ethereum در جهت حاکمیت فعال پیش نمی رود  و بیشتر به سمت لایه دو حرکت می کند. همچنین، قراردادهای هوشمند درمورد هر کسی است که می تواند به سرعت از برنامه ها استفاده کند و آنها را مستقر کند.

شرایط همکاری دو ارز رمزپایه

برخی از هم افزایی ها برای اینکه Polkadot و Ethereum می توانند با یکدیگر همکاری کنند، وجود دارد. هر دو پروتکل از Web Assembly استفاده می کنند که امکان همکاری را ایجاد می کند. فرصت زیادی برای برنامه های ساخته شده در یک سیستم وجود دارد تا در یک اکوسیستم متفاوت صحبت کنند. نشانه های ساخته شده در Ethereum می توانند برای انجام سایر برنامه ها به polkadot پرداخت شوند.

ماندگاری اتریوم و پولکادات

یکی از سوالات مهمی که در این حوزه مطرح است و در زمان تجزیه و تحلیل تفاوت Ethereum و Polkadot به آن پرداخته می شود، این است که ماندگاری و زنده بودن این دو ارز دیجیتالی، چه موارد استفاده ای برای جامعه خواهند داشت؟ در پاسخ می توان گفت

Ethereum بیشتر به هدف گذاری اهمیت می دهد. افرادی که در این شبکه در حال ساخت برنامه های بسیار کوچک و مختلفی هستند که می توانند در بالای لایه همگن اتریوم با یکدیگر صحبت کنند. به طور کلی می توان گفت، آزمایش مشترک با رویکردهای مختلف فنی ماموریت مشترکی دارد.

Ethereum دارای اهداف طراحی خاصی است، به عنوان مثال بسیاری از معاملات را پردازش می کند، محیط همگن را تضمین نموده و اطمینان حاصل می کند که بازیگران در آن محیط می توانند به سرعت و به راحتی با یکدیگر همکاری کنند که همراه با اهداف قوی و واضح پروتکل خواهد بود..

در کنار آن، Polkadot امیدوار است که بتواند به عنوان پروتکلی با قابلیت تغییر پذیری، تقریبا مانند یک پروتکل زنده دیده شود. این برای افرادی است که مدام به دنبال تغییر هستند، مناسب است. این را باید به خاطر داشته که هدف اصلی از ایجاد ارزهای رمزنگاری شده، پیش بردن فناوری های جدید بوده است.

در کنار شناخت تفاوت Ethereum و Polkadot ، افراد می توانند نشانه های مختلفی که در این صنعت ایجاد شده است، خرید کنند اما نباید این فناوری را تنها به تصور آن که چگونه می توانند ثروتمند شوند، نزول دهند. کاری که باید انجام شود این است که به این فکر کنیم که چگونه می توان با بلاکچین، دنیا را تغییر داد.

ظهور پولکادات

Polkadot در سال 2016 توسط بنیانگذاران آن Gavin Wood و Peter Czaban تاسیس شد. این یک پروژه منبع باز است که توسط بنیاد Web3 تأمین می شود که پروژه های تحقیق و توسعه را که قصد دارند بنیان وب غیرمتمرکز را ایجاد کنند، تأمین می کند. برای ساخت Polkadot به پنج تیم و بیش از صد توسعه دهنده مامور شده اند.

هدف توسعه Polkadot ارائه قوی ترین بستر برای امنیت، مقیاس پذیری است. این یک زنجیره خرد شده است که مقیاس پذیری را ارائه می دهد و همچنین اولین پروتکل برای ایجاد یک محیط امن برای ترکیب پذیری بین زنجیره ای است.

نسخه اولیه Polkadot در سال 2015 راه اندازی شد و طی چندین مرحله گسترش یافت که البته هر مرحله اهداف و مقاصد خاصی را برای دستیابی دارد. شاید این موضوع بتواند در درک بهتر تفاوت Ethereum و Polkadot ما را یاری کند.

PoA یا حالت اثبات اقتدار

در این حالت، بیشتر کاربران به توکن از قراردادهای Ethereum خود دسترسی داشتند. آنها می توانستند نشانه های خود را سهام کنند یا اعتبارسنجی نمایند. اعتبارسنج ها می توانستند کلیدهای جلسه خود را تنظیم کرده و بنیاد Web3 از کلید سودو برای مدیریت زنجیره همراه با فعال کردن ویژگی های بیشتر استفاده می کرد.

NPoS یا اثبات سهام

در این مرحله، شبکه توسط مجموعه اعتبار سنجی غیرمتمرکز اداره می شود. Web3 برای افزایش تعداد اعتبارسنج ها در این مرحله از کلید سودو استفاده می کند. اگرچه کلید سودو هنوز هم در برخی عملیات ها نقش هایی داشت، اما سیستم حکمرانی برای تصمیم گیری در مورد زنجیره فعال شد.

فعال کردن ترازنامه

این مرحله ای است که Polkadot در حال حاضر در آن جریان دارد و در آن، گروه به یک نسخه جدید برای زمان اجرا، رأی می دهند.

قابلیت عملکرد هسته

از این مرحله به بعد، Polkadot دارای یک زنجیره رله کاملاً کاربردی خواهد بود. با استفاده از عملکرد اصلی، دارندگان توکن در مورد آینده شبکه تصمیم خواهند گرفت.

پاراچین ها در پولکادات

یکی از نکاتی که می توان در تفاوت Ethereum و Polkadot به آن پرداخت، موضوع قراردادهای هوشمند است. در واقع Polkadot ذاتاً از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند. اما، پاراچین هایی دارد که پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را ایجاد می کنند. پاراچین ها زنجیره های موازی هستند که دارای منطق زمان اجرا هستند. این زنجیره های موازی از امنیت مشترک و پیام متقابل استفاده می کنند.

سیستم های شامل parachains سه گزینه را برای استقرار یک برنامه فراهم می کند. اول، می تواند به عنوان یک قرارداد هوشمند در یک پاراچین موجود مستقر شود. سپس می توان آن را به عنوان پاراچین برنامه به کار برد یا می توان آن را به عنوان یک پارامتر استفاده کرد. هر یک از این راه های استقرار یک برنامه، محاسن و معایب خاص خود را دارد.

یکی از برجسته ترین مزایای قراردادهای هوشمند این است که آنها در یک زنجیره واحد وجود دارند. از آنجا که آنها در یک زنجیره وجود دارند، می توانند با سایر قراردادهای هوشمند در همان بلاکچین مبادله شوند. بدون شک، این قابلیت همکاری بسیار خوبی است که در قراردادهای هوشمند وجود دارد. اما در عین حال، آنها همواره به ویژگی های زنجیره میزبان وابسته بوده و نمی توانند فراتر از اصول زنجیره میزبان باشند. بنابراین پاراچین ها از این جنبه بهتر هستند. آنها مقدار قابل توجهی طراحی و ویژگی های برنامه را کنترل می کنند.

ویژگی هایی که می توانند در پاراچین ها ساخته شوند شامل ساختار هزینه های سفارشی، سیاست های پولی سفارشی ، خزانه داری و سازوکار حاکمیت هستند. سیاست های پولی سفارشی را می توان هم برای رمز بومی و هم برای اقتصاد محلی اعمال کرد.

قرارداد هوشمند Ethereum

حال لازم است که در بررسی بیشتر تفاوت Ethereum و Polkadot ، اشاره کنیم که در پروتکل Ethereum، قراردادهای هوشمند به کدها اشاره می کنند. این کدها در اتریوم  اجرا می شوند و علیرغم کد بودن، به آنها قراردادها گفته می شود زیرا از طریق این کدها تمامی موارد با ارزش کنترل می شوندکه می توانند نشانه های ETH یا انواع دیگر دارایی های دیجیتالی باشند.

وظیفه قرارداد های هوشمند در اتریوم، تضمین این است که کدها نتایج مشابهی را برای هر کسی که آنها را اجرا می کند ارائه می دهند. این قراردادها برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شوند. یکی از آنها ایجاد طیف گسترده ای از DApp ها یا برنامه های غیرمتمرکز است. DApp ها شامل بازی ها، کالاهای قابل جمع آوری دیجیتال، سیستم های رأی گیری آنلاین، محصولات مالی و غیره است.

زبان برنامه نویسی Polkadot

Polkadot از طیف گسترده ای از زبان های برنامه نویسی از جمله Rust و JavaScript استفاده می کند. در حال حاضر، اجرای اصلی بر روی Rust ساخته شده است که با استفاده از چارچوب بستر تکمیل می شود. در بسترهای نرم افزاری چندین ملزومات اصلی شامل لایه اجماع، پروتکل شبکه و ماژول های زمان با هم اجرا می شود.

این موارد به توسعه دهندگان کمک می کند تا کل بلاکچین را از ابتدا با سهولت بسیار بسازند. یکی از پنج تیم دیگر مستقر در توسعه Polkadot ، فن آوری های Parity هستند که در Rust ساخته شده است و برای نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی Ethereum

اغلب توسعه دهندگان تصور می کنند که برای ساختن اتریوم باید قراردادهای هوشمندانه ای نوشت. برعکس، می توان از طریق زبان های برنامه نویسی در پروتکل Ethereum شرکت نمود. این زبان ها شامل Java ، Python ، Javascript ، Go ، Rust ، .NET و Delphi است. از آن جایی که جامعه Ethereum منبع باز است، در طیف گسترده ای از زبان ها، می توان API ها، چارچوب های توسعه و ابزارهای آزمایش را پیاده سازی کرد.

سوالات متداول

این ارز رمزنگاری شده فناوری مقیاس پذیر، ناهمگن و چند زنجیره ای بوده و بستری است که به بلاکچین های مختلف امکان انتقال پیام از جمله ارزش را می دهد.

شاید بتوان گفت در مقایسه با بسیاری از سکه هایی که تازه راه اندازی شده اند، Polkadot سرمایه گذاری بهتری است. فناوری به کارگرفته شده در این ارز، می تواند آینده خوبی را برای آن رقم زند.

از آنجایی که اتریوم به توسعه دهندگان امکان برنامه نویسی، اجرا و آزمایش dApp ها را داده و Polkadot به توسعه دهندگان dApp توانایی ایجاد بلاکچین خاص خود را می دهد، بنابراین تصور جایگزین پولکادات به جای اتریوم نمی رود.

شاید پاسخ به این سوال ممکن نباشد زیرا، طراحی اهداف هر یک متفاوت است. در حالی که اتریوم به دنبال ایجاد بستری جهت اجرای قرارداد هوشمند است، Polkadot در جهت کمک به افراد در ساخت بلاکچین ها قدم بر می دارد.

ساده ترین راه خرید و فروش ارز رمزنگاری شده از طریق کارگزار رمزنگاری است. شما می توانید از طریق صرافی صرافر، اقدام به خرید ارزهای رمزنگاری شده نمایید. برای این کار می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان صرافر دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *