امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

درباره اتریوم کلاسیک Ethereum Classic و کاربردهای آن

Ethereum Classic یک پلتفرم رمزنگاری توزیع شده منبع باز، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. این قراردادها، بصورت خودکار برنامه های دیجیتالی مستقل را اجرا می کنند که قادرند به صورت برنامه ریزی شده به تنهایی اجرا شوند. نمونه هایی از این برنامه ها شامل سیستم هایی است که کارکرد دستگاه های فروش خودکار ATM و سیستم بیت کوین را مدیریت می کنند.

شکستن اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک با ارائه سود حاکمیت غیرمتمرکز، اجرای قراردادهای هوشمند را تسهیل می کند. امکان هیچگونه تداخل خارجی، نظارت، دستکاری یا سانسور عملکرد چنین برنامه هایی وجود ندارد. این ارز رمزنگاری شده، به عنوان نسخه ای منشعب از بلاکچین Ethereum ظهور کرد. این تقسیم در پی هک ایجاد شده در اتریوم در ژوئن 2016 رخ داد، جایی که سکه های اتریوم به ارزش 50 میلیون دلار به سرقت رفت.

بنابراین اتریوم به دو بخش تقسیم شد. این موضوع برای بازگرداندن وجوه سرقت شده به صاحبان اصلی آنها، طبق سوابق قبل از هک، انجام شده است و منجر به خنثی شدن معامله هکرها شد. بدین ترتیب ارز رمزنگاری جدیدتر Ethereum نام گرفت و قدیمی تر به Ethereum Classic تغییر نام یافت.

اتریوم کلاسیک چگونه کار می کند؟

ETC یک بلاکچین غیرمتمرکز، ایمن و مقاوم در برابر سانسور است که ادامه اصلی اتریوم می باشد و در سال 2015 راه اندازی شد. پس از جنجال DAO ، تقسیم اتریوم به دو بخش با هدف و زیرساخت اصلی یکسان انجام شد و یک بستر عمومی برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز را اهدا کرد.

این ساختار، با نسخه بدون تغییر از بلاکچین اصلی Ethereum قابل اجرا است. فلسفه آن این است که کد را بالاتر از هر چیز دیگری قرار داده و اگر سوء استفاده ای وجود دارد، نباید آنها را از طریق چنگال هایی که به یکپارچگی کد آسیب می رساند، حذف کرد. تیم پشت سر ETC معتقد به حفظ تغییر ناپذیری مطلق است که از دخالت انسانی استقبال نمی کند.

Ethereum Classic کاملاً شبیه اتریوم است. این شباهت عملکرد، به زنجیره بلوکی متکی است که نه تنها برای جایگزینی پرداخت ها طراحی شده بلکه قراردادها و برنامه های هوشمندی ایجاد می کند که کاربران می توانند صاحب آن شوند، مالکیت آنها را انتقال دهند و با آنها تعامل کنند. استفاده از زبان برنامه نویسی Turing Complete به این معنی است که توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی را به صورت خودکار بنویسند و از طریق نتایج مشروط بر آنها نظارت شوند.

همچنین این شبکه، مانند سایر بلاکچین ها، رکورد کاملی از تاریخ معاملات را در یک پایگاه داده مشترک حفظ می کند. علاوه بر این، سابقه به روزترین قراردادهای هوشمند ساخته شده توسط بلاکچین و مانده کاربران را دارد که می تواند به صورت دیجیتالی به کیف پول کاربر دیگری منتقل شود. کلیه فعالیت ها توسط نشانه های ERC-20 تأمین می شود که می توانند از طریق پروسه اثبات کار استخراج شوند.

ضرورت ظهور اتریوم کلاسیک

بلاکچین اصلی اتریوم یک قرارداد هوشمند پیچیده به نام سازمان خودمختار غیرمتمرکز DAO، یک سرمایه گذاری پر ریسک دیجیتالی را که برای تأمین بودجه dApps ایجاد شده بود، راه اندازی کرد. هر شخصی که تصمیم می گرفت از طریق پلتفرم اتریوم چه بودجه ای را باید بیان کند، لازم بود توکن DAO  را با استفاده از اتر خریداری کند. داشتن نشانه های DAO به این معنی بود که شما اکنون بخشی از قرارداد هوشمند آن هستید.

برای به دست آوردن بودجه مورد نیاز هر dApp ، به بیست درصد رأی صاحبان رمز DAO نیاز بود. تطبیق پذیری و شفافیت این قرارداد هوشمند، به اتریوم اجازه داد تا ظرف چند هفته نشانه DAO را به ارزش 150 میلیون دلار به فروش برساند.

از سویی دیگر، هنگامی که کاربران وارد سیستم DAO می شدند، بیرون رفتن کمی مشکل بود و یک روزنه در آن وجود داشت. افراد می توانستند Ether خود را پس بگیرید، اما به مدت بیست و هشت روز مجاز به برداشتن آن نبودند. در سال 2016، یک هکر از این روزنه برای سرقت یک سوم نشانه ها یعنی حدود پنجاه میلیون دلار اتر از افرادی که قصد داشتند از DAO خارج شوند استفاده کرد.

پیش از ظهور Ethereum Classic ، اکثریت جامعه اتریوم و بنیانگذاران آن، برای رفع این مشکل، در مورد ایجاد یک چنگال سخت توافق کردند. این قابلیت، بلاکچین را به قبل از هک برگردانده و به آنها امکان می دهد، پنجاه میلیون دلار را که در سیستم گیر کرده بود بازیابی کرده و به مردم پس دهند.

این همان جایی است که شکاف ایدئولوژیک اتفاق افتاد. برخی از افراد در بنیاد اتریوم این رویکرد را نپسندیدند و آن را به عنوان یک مرجع که کل یکپارچگی کد و اخلاق تمرکززدایی را برانداز می کند، قلمداد نمودند. آنها تصمیم گرفتند به جای استفاده از بلاکچین به روز شده، از بلاکچین اصلی استفاده کنند. به همین دلیل آن را Ethereum Classic نامیدند.

هزینه ها

لازم به ذکر است که متوسط ​​هزینه معامله اتریوم کلاسیک ، کاملاً اسمی است و قیمت آن نیز طی چند ماه گذشته زیر 8 دلار باقی مانده است. متوسط ​​هزینه معامله 0.0014 دلار است که تقریباً با همان شرایط سال قبل بوده است. در ژانویه 2019 ، در جریان رونق ارزهای رمزنگاری شده، ETC بالاترین هزینه معاملات خود را در حدود 6 دلار تجربه کرد. توجه داشته باشید که هزینه های معامله متوسط ​​در صورت پردازش و تأیید معامله به دلار آمریکا تعیین می شود. این هزینه به عوامل مختلفی از جمله تقاضای اثبات کار بستگی دارد.

علاوه بر این، کمیسیون ها و هزینه های دریافت شده توسط چندین سیستم عامل ارز رمزپایه، از جمله صرافی ها، از نظر درصد و ساختار تفاوت قابل توجهی دارند. توجه داشته باشید که خرید سریع از طریق کارت های نقدی می تواند بسیار گران شود. زیرا ممکن است بین 3 تا 10 درصد برای شما هزینه داشته باشد.

همچنین ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های برداشت و سپرده باشید. به یاد داشته باشید که این فقط تخمین های کلی است و هزینه ها ممکن است متناسب به سیستم رمزنگاری مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی، میزان ETC و موارد دیگر به میزان قابل توجهی متفاوت باشد.

مزیت های Ethereum Classic

اتریوم کلاسیک، دارای تمامی مزایای بلاکچین است و ویژگی های منحصر به فردی را در فناوری خود شامل می شود.

تغییرناپذیری : کلیه معاملات، به محض نوشتن و ثبت در بلاکچین، قابل تغییر یا حذف نیستند. این موضوع، نه تنها سطح بالای عدم تمرکز را حفظ می کند، بلکه امنیت و یکپارچگی کد بیشتری را اعمال می نماید.

غیرمتمرکز : این شبکه، به روش اجماع اثبات کار متکی است، از این روست که نیازی به واسطه یا مرجع مرکزی نیست. معاملات بدون آنها انجام می شود و قراردادهای هوشمند قابل اجرا هستند.

معاملات سریع و مقرون به صرفه : به دلیل وجود یک فرآیند تأیید خودکار که نیازی به درگیر شدن شخص ثالث ندارد، معاملات سریع، پردازش و تأیید می شوند. بنابراین معاملات را بسیار اقتصادی می کند.

قابلیت اطمینان بالا :  بلاکچین Ethereum Classic طی پنج سال گذشته بدون هیچ گونه تداخل از جانب اشخاص ثالث، خرابی ها، کلاهبرداری و سانسورها، توانسته است طیف گسترده ای از برنامه ها و قراردادهای هوشمند و معاملات را کنترل کند که نشان از اطمینان در این شبکه است.

قابل برنامه ریزی : مزیت اصلی ارائه شده توسط بلاکچین این ارز رمزنگاری شده این است که قابل برنامه ریزی است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز یا dApp بنویسند و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند که می تواند شامل خدمات مالی، بازی ها و موارد دیگر باشد.

آیا امکان استفاده به صورت ناشناس از اتریوم کلاسیک است؟

اگرچه در واقع، در بلاکچین غیرمتمرکز، هیچگونه اطلاعات شخصی ذخیره نشده است، اما اگر از ETC یا هر ارز رمزنگاری شده دیگری استفاده می کنید، لازم است از طریق خدمات مبادله ای اقدام کنید که در آن که نیاز به ارائه اطلاعات شخصی دارید.

 همچنین بسیاری از معتبرترین مبادلات رمزنگاری، مطابق با مقررات مبارزه با پولشویی، لازم می دانند که مشتری خود را بشناسند. بنابراین چاره ای جز ثبت اطلاعات شخصی ندارند. اگر فقط از بلاکچین استفاده کنید، در سطح معینی ناشناس خواهید ماند.

حتی در آن زمان، یک ردپای دیجیتالی و اطلاعات متا وجود دارد که می تواند هر کسی را به سمت شما برگرداند. بنابراین، اگر به دنبال گمنامی مطلق با ETC هستید، متأسفانه انتخاب مناسبی نیست. در این خصوص بهتر است با کارشناسان صرافی صرافر مشورت نمایید.

توسعه دهندگان اتریوم کلاسیک

برای به روز نگه داشتن بلاکچین ETC ، پنج تیم رسمی به طور فعال اهداف خود را در این شبکه دنبال می کنند. این تیم ها شامل موارد زیر هستند :

کنسرسیوم Ethereum Classic

انجمنی است که توسط سازمان ها، مشاغل و افراد وابسته به جوامع مختلف رمزنگاری برای ارتقا ارزش های اساسی ETC تشکیل شده است که شامل مقاومت در برابر سانسور، تغییرناپذیری مطلق و تمرکززدایی است.

تعاونی ETC

هدف اصلی این تیم هدایت توسعه پروتکل ETC و اطمینان از ایجاد یک اکوسیستم کامل است که از طریق تصویب سریع ETC توسط مصرف کنندگان و نهادهای تجاری، همکاری بیشتر بین ذینفعان و شفافیت و حاکمیت، حاصل شود.

هسته ETC

این تیم توسعه دهنده پروژه ETC است که وظیفه دارد مشتری، پروژه و ابزار و مشخصات زیرساخت را حفظ کند. این تیم همچنین از تحقیقات پروتکل و به روزرسانی های به موقع اطمینان حاصل می کند.

آزمایشگاه های ETC

این بخش مالی پروژه ETC است که هدف اصلی آن دستیابی به بودجه مورد نیاز و ایجاد روابط طولانی مدت با نهادها و سازمان ها می باشد.

آزمایشگاه های گودل

این یک استودیوی سرمایه گذاری بلاکچین است که در حال کار بر روی Web3 و ایجاد سیستم های غیرمتمرکز است. آنها برای راه اندازی برنامه ها، راه حل ها و محصولات غیرمتمرکز با ETC همکاری می کنند. در حال حاضر تیم های دیگری از جمله بنیاد Ethereum  نیز در پروژه Ethereum Classic مشارکت می کنند.

استخراج اتریوم کلاسیک

استخراج ETC کاملاً مشابه اتریوم است و شامل استفاده از توان محاسباتی برای تعیین راه حل صحیح می باشد. ماینرها متادیتای متمایز هر بلوک را از طریق یک تابع هش اجرا می کنند که رشته های تصادفی از حروف الفبا و عدد با طول ثابت را تولید می کند. اگر ماینر هشی پیدا کند که مطابق با هدف باشد، در حالی که هر گره در شبکه معامله را تأیید می کند، رمز ETC را دریافت می کنند و بلاکچین به روز می شود.

آیا اتریوم کلاسیک ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

اگر به نمودار قیمت توکن ETC نگاهی بیندازید، در می یابید که نسبت به سایر ارزهای رمزپایه محبوب نسبتاً پایدار است. با این حال، توجه داشته باشید که تنها با استناد بر این موضوع، سرمایه گذاری نکنید، زیرا تمام ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند. قیمت ها می توانند هر لحظه کاهش یافته یا افزایش یابند بدون اینکه وقت کافی برای تصمیم گیری به شما بدهند.

این پدیده که به ویژه در ارزهای رمزپایه منحصر به فرد است و بهترین راه برای سرمایه گذاری در Ethereum Classic (ETC) این است که با مبلغی سرمایه گذاری کنید که بر اقتصاد شما تأثیر چندانی نگذارد و توانید مدیریت ریسک کنید.

سوالات متداول

باید در نظر داشت که ETC اصولاً یک روش پرداخت نیست بلکه یک بلاکچین غیرمتمرکز است که ایجاد برنامه ها و قراردادهای قابل برنامه ریزی را امکان پذیر می کند. این ارز رمزنگاری شده، در مقایسه با ارزهای رمزپایه محبوب تر، نفوذ ضعیفی در بازار مصرف دارد.

هر معامله ای که در بلاکچین Ethereum Classic اتفاق می افتد با رمزگذاری، کاملا امن می شود. به دلیل نحوه ساختار بلاکچین، تعداد گره های بالایی برای بررسی معاملات با سرعت بالا دارد. بیشتر حملات سایبری بجای بلاکچین، dApps یا قراردادهای هوشمند برنامه ریزی شده ضعیف را هدف قرار می دهند.

برای ایمن و مطمئن نگه داشتن رمزهای ETC خود، می توانید از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید. برای این کار توصیه می شود با صرافی Sarafer تماس بگیرید.

پیش بینی ها این ارز رمزنگاری را در این سال بین 5 تا 7.6 دلار ارزیابی کرده است. که تصور می شود تا سال 2023 به رقم 8.50 دلار افزایش یابد.

Ethereum Classic علیرغم آن که کم ارزش می باشد، اما یک پلتفرم امن تر از Ethereum است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *