امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره Stellar و تاریخچه آن

Stellar یکی دیگر از ارزهای رمزپایه ای است که قابلیت انتقال و ذخیره پول را در یک شبکه باز ایجاد کرده است. هدف اصلی آن نیز ایجاد ارتباطی قدرتمند میان شرکت های مالی از طریق فناوری بلاکچین بود. لومن رمز اصلی این شبکه است که به عنوان رابطی در معاملات عمل کرده و باعث کاهش هزینه های خرید و فروش در سطح بین المللی می شود. استلار مطابق با پروتکل ریپل ساخته شده و بلاکچین در نتیجه هارد فورک ایجاد گردید و کد آن دوباره بازنویسی شد.

Stellar XLM چیست؟

باید گفت استلار، به عنوان یک پروتکل منبع باز، باعث ایجاد معاملاتی ارزان و سریع می شود. این شبکه، مانند سایر ارزهای رمزپایه، با استفاده از فناوری بلاکچین کار کرده و دارایی بومی آن، لومن (XLM) نامیده می شود. XLM شبکه Stellar و کلیه عملکردهای آن را تأمین می کند، دقیقا مشابه نحوه عملکرد اتر در شبکه اتریوم می باشد.

هر سه اصطلاحStellar ، lumens و XLM به جای یکدیگر استفاده می شوند، اگرچه استلار، شبکه بلاکچین، لومن ارز رمزنگاری شده و XLM نماد تجارت آن است. این شبکه مبتنی بر بلاکچین بوده و باعث می شود بانک ها، سیستم های پرداخت و افراد، برای تسهیل انتقال ارزش دارایی های متقابل، از جمله پرداخت ها، به یکدیگر متصل شوند.

بنیانگذاران Stellar

استلار در سال 2013 هنگامی که جد مک کالیب به دلیل اختلاف نظرهایی که در خصوص آینده رپیل داشت، آن را ترک کرد، تاسیس شد. وی با هدف آن که Stellar بتواند ارزهای فیات را به آسانی به ارزهای رمزنگاری انتقال داده و از اصطکاک هایی که به طور معمول در تمامی دنیا هنگام انتقال پول وجود دارد را از میان بردارد.

کالیب در خصوص طرح های استلار می گوید، شما خواهید توانست ارزهای فیات و دیگر ارزش ها را به شکلی موازی، با ارزهای رمزنگاری اجرا نمایید که این موضوع در هدایت صحیح این جریان، نقش مهمی دارد. اکنون وی به عنوان مدیر شبکه Stellar و بنیانگذار بنیاد این شبکه فعالیت می کند.

منحصر به فرد بودن استلار

برای اغلب افراد هزینه ها در معاملات و نقل و انتقال ارز بسیار مهم است. این هزینه ها تنها شامل پرداخت هایی مانند پی پال، مختص نخواهد بود. کارمزد معاملات ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم برای بسیاری شناخته شده است. استلار به دلیل هزینه بسیار اندک خود که فقط 0.00001 XLM است، می تواند در این صنعت منحصر به فرد باشد.

سکه های در گردش XLM

هنگامی که شبکه استلار فعالیت خود را در سال 2015 رسما آغاز نمود، مجموعا یکصد میلیارد سکه XLM صادر شد که اکنون عرضه این میزان به پنجاه میلیارد سکه تغییر کرده و میزان عرضه آن تنها 20.7 میلیارد است.

ضمن آن که بنیاد توسعه این شبکه در سال 2019 ، خبر سوزاندن نیمی از ارزهای رمزپایه را داد. این درحالی است که بخشی از سرمایه موجود جهت توسعه سازمان و بازاریابی منظور شده و یکی سوم آن به سرمایه گذاران بلاکچین اختصاص یافته است.

امنیت شبکه Stellar

برای ایجاد امنیت در شبکه استلار، از پروتکل اجماع استفاده می شود که دارای ویژگی های کنترل غیرمتمرکز، تأخیر کم، اعتماد قابل انعطاف و امنیت جانبی است. در این شبکه تمامی شرکت کنندگان می تواند در روند دستیابی به اجماع پیوسته و هیچ نهاد قدرتمندی نمی تواند بر تصمیم گیری به صورت واحد تاثیر گذار باشد. معاملات در این شبکه به سرعت و بسیار ارزان انجام می شود و راهی برای حضور هکرها در این شبکه وجود ندارد.

خرید Stellar XLM

آمار نشان می دهد که سکه های Stellar XLM  در مجموعه ای از مبادلات برتر مانند بینانس ذکر شده است. در حال حاضر قیمت این ارز رمزپایه به ارزش 0.281535 دلار آمریکا می باشد و شما می توانید برای خرید آن از طریق صرافی صرافر اقدام نمایید. کارشناسان Sarafer شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

شباهت و تفاوت استلار و ریپل

Stellar دقیقاً مانند Ripple یک فناوری پرداخت است که هدف آن اتصال موسسات مالی و کاهش شدید هزینه و زمانی کوتاه برای انتقال های مرزی است. در واقع، هر دو شبکه پرداخت در ابتدا از پروتکل یکسانی استفاده می کردند. اما در سال 2014 رویکرد این شبکه با  با ایجاد پروتکل اجماع Stellar SCP به پایان رسید. در حالی که Ripple یک سیستم بسته است، استلار منبع باز می باشد.

ریپل برای ساده سازی فناوری انتقال مرزی خود با موسسات بانکی و کنسرسیوم های مستقر همکاری می کند. در مقابل ، استلار در حال توسعه بازارها است و موارد استفاده چندگانه ای برای فناوری خود دارد که از جمله حواله های پول و توزیع وام بانکی می باشد.

Stellar چگونه کار می کند؟

عملکرد اساسی این ارز رمزپایه مشابه اکثر فناوری های پرداخت غیرمتمرکز است و یک شبکه از سرورهای غیرمتمرکز را با یک دفتر توزیع شده اجرا می کند که هر 2 تا 5 ثانیه در میان همه گره ها به روز می شود. یکی از تمایزات مهم در میان استلار و بیت کوین وجود پروتکل اجماع می باشد.

پروتکل اجماع برای تأیید معاملات به کل شبکه استخراج کننده متکی نیست. به جای آن مطابق با توافق نامه بیزانس عمل نموده و باعث پردازش معاملات با سرعت بالا می شود. دلیل آن این است که از برش های حداکثری یا بخشی از شبکه برای تأیید معامله استفاده می کند.

هر گره در شبکه مجموعه دیگری از گره های قابل اعتماد را انتخاب می کند. هنگامی که یک تراکنش توسط همه گره های این مجموعه تأیید شد، نهایی تلقی می شود. روند کوتاه شده و شبکه Stellar را بسیار سریع کرده و در هر ثانیه یکهزار عملیات شبکه را پردازش می کند.

تسریع انتقال مرزی

آنچه که روشن است اکنون روند انتقال های مرزی دارای یک مسیر پیچیده می باشد. این موضوع بانک های داخلی را وادار به نگهداری حساب با ارزهای بومی می کند. از سوی دیگر، بانک های خبرنگار باید یک حساب مشابه را در کشور اصلی اداره کنند.

روند Nostro-Vostro ، همانطور که شناخته شده است، برای معاملات مرزی با ارزهای فیات یک فرآیند طولانی است که شامل تبدیل و تطبیق حساب ها می شود. یکی از عواملی که باعث می شود بلاکچین های استلار بتوانند پیچیدگی ها و تاخیرات را کوتاه کرده یا حذف نمایند این است که امکان اعتبار سنجی همزمان در این شبکه وجود دارد.

از رمز ارز Stellar ​​Lumen نیز می توان برای تأمین نقدینگی و ساده سازی فرآیند استفاده کرد. طبق برخی گزارش ها، بانک ها از ارزهای رمزپایه خود برای تسهیل چنین نقل و انتقالاتی در آینده استفاده خواهند کرد. این امر حتی سازمان هایی را با حداقل بودجه فناوری اطلاعات، ، قادر می سازد تا در این شبکه شرکت کنند.

روش اجماع Stellar چگونه کار می کند؟

روش اجماع این ارز رمزپایه، امکان معاملات سریع و ارزان را فراهم می کند، در حالی که همه افراد در شبکه طی چند ثانیه در مورد اعتبار تراکنش به توافق می رسند. بدین ترتیب شرکت کنندگان در حکم گره می توانند در اضافه کردن معاملات به دفتر جهانی نقش داشته و با انتخاب شبکه کوچک خود که با آن ها توافق دارند، از طریق شرکت کنندگان دیگر قابل اعتماد به این شبکه کمک نمایند.

تا هر زمان که برش های حد نصاب به عنوان شبکه هایی کوچکتر در حال تداخل با یکدیگر باشند، شبکه استلار قادر است که در خصوص اعتبار معامله ها توافق را ایجاد کرده و در زمان بسیار کمی به دفتر افزوده شود.

ارزش این ارز دیجیتال

لازم به ذکر است که شبکه استلار یکی از پلتفرم های ارزشمند و موثر در صنعت بازار ارزهای دیجیتال است. زیرا می تواند به عنوان یک میزبان، برای مبادله ارزهای فیات و رمزپایه در کمترین زمان بپردازد. این در حالی است که در دیگر فرآیندها دارای مراحل و روندی طولانی و هزینه بر خواهد بود.

به غیر از Lumens می توان نشانه های دیگری را در شبکه ایجاد کرد. همانند اتریوم ، بلاکچین این شبکه می تواند انواع دیگری از رمزها را در خود جای دهد، به عنوان مثال نسخه های توکن دار پول فیات را می توان برای کمک به انتقال ارزش دارایی های متقابل ایجاد کرد.

به دلیل امکان صدور، مبادله و انتقال رمزها از طریق این شبکه ، Stellar یکی از گزینه های دیگر برای ICO به غیر از اتریوم می باشد. این ارز رمزپایه همانند ریپل می تواند مبادلات بین ارزهای مبتنی بر فیات و ارزهای رمزپایه را انجام دهد.

بنیاد استلار

بنیاد استلار، سازمانی است که از Stellar پشتیبانی می کند و مانند Ripple متمرکز بوده و هدف آن تراکنش های خرد است. با این حال، برخلاف Ripple ، این یک سازمان غیرانتفاعی است و سیستم عامل آنها منبع باز و غیرمتمرکز است.

بنابراین، شاید بتوان گفت که بیشتر شبیه یک شرکت سنتی هستند که می تواند از یک طرف با شرکت های دیگر ارتباط برقرار کند، از طرف دیگر فضای باز، توزیع شده و متعلق به جامعه را همانند اتریوم و بیت کوین دارد. شرکت های بزرگ تاکنون، تا مطابق با دیگر ارز رمزنگاری شده که مورد استقبال واقع شدند، Ripple و Stellar را نیز پذیرفته اند.

این کاملا روشن است که این ارز رمزپایه با دیگر ارزها در سطوح مختلف در حال رقابت است اما بیشترین رقابت این شبکه با اتریوم به دلی آن که شریک دیجیتالی بسیاری از بانک ها و مشاغل است، بیش از سایرین در حال رقابت است.

این باعث می شود XLM ارز رمزنگاری شده ای باشد که باید مراقب حرکت به جلو باشد. قیمت پایین آن نسبت به سایر ارزهای رمزپایه حداقل تا حدی به کم ارزش بودن آن، بلکه به دلیل عرضه زیاد آن اشاره دارد.

راه حل Stellar برای ارز فرامرزی

وقتی کسی پول را از مرزهای بین المللی ارسال می کند، این معامله هزینه های زیادی که شامل نرخ ارز و شارژ بانک است را دریافت می کند. نه تنها این موضوع وجود دارد، بلکه معامله گاهی روزها طول می کشد تا به مقصد برسد. در نتیجه، Stellar با سهولت در انتقال پول از مرزها، این مشکل را برطرف می کند.

این شبکه از این جهت شبیه ریپل است که برای امکان پردازش کارآمد پرداخت بین کاربران ایجاد شده است. در بیشتر موارد، کاربران در واقع موسسات مالی بزرگی هستند، که در مقابل آن ها افراد قرار گرفته اند.

به دلیل توانایی در تسهیل معاملات سریع و ارزان برای افرادی که از ارزهای مختلف استفاده می کنند ، Stellar برای موسسات مالی سنتی و آنلاین مانند بانک ها و شرکت های پردازش پرداخت جذاب است. این یک روش متفاوت با دیگر دارایی ها مانند بیت کوین است زیرا در درجه اول برای استفاده توسط هر یک از کاربران قرار دارد.

سوالات متداول

اکثریت موافق هستند که Stellar پتانسیل خوبی برای رشد در آینده دارد و پیش بینی می کند که از متوسط 0.20 دلار در پایان سال جاری به 1.11 دلار در سه سال افزایش یابد. تحلیلگران آن را به عنوان یک گزینه عالی سرمایه گذاری در طولانی مدت می دانند، زیرا این فناوری هر روز موارد جدیدی را برای استفاده به وجود می آورد.

قیمت و هزینه های معامله پایین به این معنی است که استفاده از آن برای انتقال پول بین مردم و مشاغل آسان است. هزینه ها با ETH و BTC زیاد است و زمان تأیید می تواند از بالا باشد.

شما Stellar را خریداری نمی کنید ، این نام پلتفرم است. دارایی رمزنگاری شده در پلتفرم Stellar به عنوان لومن شناخته می شود. Lumens XLM را می توانید از صرافی ها خریداری کنید. برای این کار می توانید از کارشناسان برجسته و حرفه ای صرافر کمک بگیرید. صرافی Sarafer با استفاده از تخصص و تجربه در این حوزه ، در خصوص خرید و فروش ارزهای رمزپایه ، عمل کرده و یکی از مجموعه های دارای اعتبار می باشد.

برای ذخیره سازی کیف پول گرم، Lumens را می توان با استفاده از کیف پول Lumens در دستگاه iOS یا Android ذخیره کرد. اما برای گزینه های ذخیره سازی سرد آن ها را می توان روی سخت افزارهای ذخیره ساز موجود نگهداری نمود. برای دریافت بهترین گزینه در این خصوص با کارشناسان صرافر تماس بگیرید.

Stellar Lumen دارایی بومی شبکه و پلتفرم Stellar است. که برای خرید آن به قیمت روز بازار جهانی ارزهای رمزپایه می توانید در صرافی صرافر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *