امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

نحوه عملکرد بیت کوین و تراکنش های آن

به عنوان یک کاربر جدید، می توانید بدون درک جزئیات فنی یا چگونگی عملکرد بیت کوین ، تجارت و سرمایه گذاری با آن را شروع به کار کنید. وقتی کیف پول بیت کوین را روی رایانه یا تلفن همراه خود نصب کردید، اولین آدرس بیت کوین را تولید می کند و هر زمان که بخواهید می توانید تعداد بیشتری ایجاد کنید. در حقیقت، این تقریباً به نحوه کارکرد ایمیل شباهت دارد، با این تفاوت که آدرس های بیت کوین باید فقط یک بار استفاده شوند.

اینکه دقیقاً چگونه بیت کوین را دسته بندی کنیم جای بحث دارد. آیا نوعی ارز، ذخیره ارزش، شبکه پرداخت یا کلاس دارایی است؟ بیت کوین یک پدیده کاملاً دیجیتالی و مجموعه ای از پروتکل ها و فرایندها است. بیت کوین در بین صدها تلاش برای ایجاد پول مجازی با استفاده از رمزنگاری، دانش ساخت و شکستن کدها، موفقیت آمیزترین رمز ارز است. بیت کوین به صدها ارز الهام بخشیده است، اما همچنان بزرگترین ارز رمزنگاری شده با سرمایه بازار است. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها می توانید از طریق صرافی صرافر اقدام کنید.

جایگاه بیت کوین چیست ؟

در خصوص بررسی چگونگی عملکرد بیت کوین می توان گفت، بیت کوین یک ارز دیجیتال است. یک سیستم غیرمتمرکز که معاملات را در یک دفتر توزیع شده به نام بلاکچین ثبت می کند. استخراج کنندگان بیت کوین در تلاش برای تأیید گروهی از معاملات به نام بلوک، دکل های رایانه ای پیچیده ای را برای حل معماهای سخت اجرا می کنند. با موفقیت، این بلوک ها به رکورد بلاکچین اضافه می شوند و ماینرها با تعداد کمی بیت کوین پاداش می گیرند.

سایر شرکت کنندگان در بازار بیت کوین می توانند از طریق صرافی های ارز رمزنگاری شده یا نظیر به نظیر توکن بخرند یا بفروشند. دفتر Bitcoin در مقابل تقلب از طریق یک سیستم بی اعتماد محافظت می شود. صرافی های بیت کوین نیز برای دفاع از خود در برابر سرقت احتمالی کار می کنند.

بلاکچین در بیت کوین

بیت کوین شبکه ای است که با پروتکل معروف به زنجیره بلوک کار می کند. مقاله سفید این رمز ارز در سال 2008 توسط شخص یا افرادی که خود را Satoshi Nakamoto می نامند و بلاکچین و بیت کوین را توصیف کرده اند،  ارائه شد و برای مدتی این دو اصطلاح کاملاً مترادف بودند.

زنجیره بلوک از آن زمان، به یک مفهوم جداگانه تبدیل شده است و هزاران بلاکچین با استفاده از تکنیک های رمزنگاری مشابه ایجاد شده است. بلاکچین گاهی به بیت کوین اشاره می کند و در مواقع دیگر به فناوری بلاکچین به طور کلی یا به بلاکچین خاص دیگری مانند آنچه که اتریوم را تأمین می کند، اشاره دارد.

با مشاهده چگونگی عملکرد بیت کوین ، خواهیم دید که هر نوع قرارداد بین دو طرف می تواند بر روی بلاکچین برقرار شود. به شرطی که هر دو طرف در مورد قرارداد به توافق برسند. این امر هرگونه نیاز شخص ثالث در هرگونه قرارداد را از بین می برد. این قابلیت می تواند دنیایی از فرصت ها از جمله محصولات مالی نظیر به نظیر مانند وام یا پس انداز غیرمتمرکز و حساب های باز را ایجاد کند.

هدف اصلی عملکرد بیت کوین

در حالی که هدف فعلی بیت کوین ذخیره ارزش و یک سیستم پرداخت است، اما نمی توان گفت که بیت کوین در آینده نمی تواند به این روش تبدیل شود، اگرچه برای افزودن این سیستم ها به بیت کوین باید توافق حاصل شود. از سویی دیگر هدف اصلی پروژه Ethereum داشتن بستری است که این قراردادهای هوشمند در آن اتفاق بیفتد، بنابراین یک قلمرو کامل از محصولات مالی غیرمتمرکز و بدون هیچ واسطه ای و هزینه ای و بدون تخلفات احتمالی داده های همراه آنها ایجاد می شود.

این تطبیق پذیری مورد توجه دولت ها و شرکت های خصوصی قرار گرفته است. در واقع، برخی از تحلیلگران بر این باورند که فناوری بلاکچین در نهایت تأثیرگذارترین جنبه رمز ارز خواهد بود. هر کسی می تواند به شبکه بیت کوین دسترسی پیدا کند و از آن استفاده کند و نژاد، جنسیت، دین، ​​گونه یا گرایش سیاسی در این مقوله بی ربط است.

این امکانات گسترده ای را برای اینترنت ایجاد می کند. در آینده، می توان سیستم هایی را که حتی تاکسی ها نیز کیف پول بلاکچین خاص خود را دارند و ارز رمزنگاری شده از سوی مسافر ارسال می شود و تا زمان دریافت وجه حرکت نخواهد کرد. این خود می تواند بخشی از چگونگی عملکرد بیت کوین در آینده را روشن کند.

امنیت در شبکه

نام دیگر بلاکچین، دفتر توزیع شده است که بر تفاوت اساسی این فناوری با یک سند ورد تأکید دارد. بلاکچین بیت کوین توزیع می شود و به این معنی است که عمومی است. هر کسی می تواند آن را به طور کامل بارگیری کند و این رکورد به صورت عمومی در دسترس است، ضمن آنکه اقدامات جدیدی برای به روزرسانی دفتر بلاکچین انجام شده است.

هیچ مرجع مرکزی برای نگه داشتن کلیدها در معاملات بیت کوین وجود ندارد، بنابراین شرکت کنندگان خود این کار را با ایجاد و تأیید بلوک داده های معامله انجام می دهند. علی رغم عمومی بودن، دستکاری در بیت کوین بسیار دشوار است. بیت کوین هیچ حضور فیزیکی ندارد، بنابراین نمی توان با قفل کردنش در صندوق امانات،  از آن محافظت کنید.

اگر کسی بتواند مقدار زیادی بیت کوین خرج کند، اعتماد به ارزش ارز به سرعت از بین می رود. برای دستیابی به آن، بازیگر بد، باید 51٪ از قدرت استخراج بیت کوین را تشکیل دهد. هرچه شبکه بیت کوین بزرگتر شود، این واقعیت کمتر می شود، زیرا قدرت محاسباتی مورد نیاز بسیار گران است.

با توجه به چگونگی عملکرد بیت کوین و برای جلوگیری بیشتر از وقوع این مسائل، شما نیاز به اعتماد دارید. در این حالت، راه حل عادی با ارز سنتی انجام معاملات از طریق یک داور مرکزی بانک است. با این وجود بیت کوین این کار را غیرضروری کرده است. این احتمالاً تصادفی نیست، زمانی که اعتماد به بانکها در پایین ترین سطح بود، این فناوری ظهور کرد. اکنون نیز این ماجرا تکراری است و در شرایط ویروس کرونا و بدهی های رو به رشد دولت کاربرد جدی می تواند داشته باشد.

استخراج در بیت کوین

 در بررسی چگونگی عملکرد بیت کوین فرآیندی که این دفتر عمومی بی اعتماد را حفظ می کند، به عنوان استخراج شناخته می شود. کاربران بیت کوین که ارز رمزنگاری شده را بین خود معامله می کنند، شبکه ای از استخراج کنندگان است که این تراکنش ها را در بلاکچین ثبت می کنند.

ثبت یک رشته تراکنش برای یک رایانه مدرن، پیش پا افتاده است، اما استخراج آن دشوار است. زیرا نرم افزار بیت کوین این فرآیند را به طور مصنوعی وقت گیر می کند. بدون دشواری بیشتر، مردم می توانند برای غنی سازی خود یا آسیب به دیگر افراد، معاملات را جعل کنند. آنها می توانند یک معامله جعلی را در بلاکچین ثبت کنند و بسیاری از معاملات بی اهمیت را در بالای آن انباشته کنند.

نرم افزار بیت کوین مشکل استخراج کنندگان را تنظیم می کند تا شبکه را در هر 10 دقیقه به یک بلاک تراکنش یک مگابایتی محدود کند. به این ترتیب حجم معاملات قابل هضم است. این شبکه وقت دارد تا بلوک جدید و دفتری را که قبل از آن ثبت شده است، بررسی کند و همه می توانند درباره وضعیت موجود به اتفاق نظر برسند.

نصف کردن پاداش در ماینرها

ماینرها برای تأیید بلوک معاملات با بیت کوین پاداش می گیرند. این پاداش در هر 210000 بلوک استخراج شده یا تقریباً هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. این رویداد را در چگونگی عملکرد بیت کوین ، نصف کردن می نامند. این سیستم به صورت تورمی ساخته شده است، جایی که نرخ انتشار بیت کوین جدید در گردش است.

این فرایند به گونه ای طراحی شده است که جوایز استخراج بیت کوین تا حدود سال 2140 ادامه خواهد داشت. هنگامی که تمام بیت کوین از کد استخراج می شود و تمام نصف ها به پایان می رسد، ماینرها با پرداخت هزینه هایی که از کاربران شبکه می گیرند، منافع خود را حفظ می کنند. امید است که رقابت سالم هزینه ها را پایین نگه دارد.

فناوری هش در عملکرد بیت کوین

شبکه ماینرها که در سراسر دنیا پراکنده شده اند و به دلیل روابط شخصی یا شغلی به یکدیگر محدود نمی شوند، آخرین دسته داده های معاملات را دریافت می کنند. آنها داده ها را از طریق یک الگوریتم رمزنگاری که هش ایجاد می کند، رشته ای از اعداد و حروف را که اعتبار اطلاعات را تأیید کرده، اما آنرا نشان نمی دهد، اجرا می کنند.

فناوری هش به شبکه بیت کوین اجازه می دهد تا فوراً اعتبار یک بلاک را بررسی کند. برای اطمینان از اینکه شخصی که معاملات اخیر را استخراج کرده است، درست عمل کرده است، کاملاً وقت گیر است. در عوض، هش بلوک قبلی در بلوک جدید ظاهر می شود.

اگر بیشترین جزئیات در بلوک قبلی تغییر کرده باشد، آن هش تغییر می کند. بنابراین در چگونگی عملکرد بیت کوین ، حتی اگر این تغییر 20،000 بلوک در زنجیره باشد، هش آن بلوک، باعث ایجاد یک هش جدید می شود و شبکه را از بین می برد. اما تولید هش واقعاً کارساز نیست. این روند آنقدر سریع و آسان است که بازیگران بد می توانند همچنان شبکه را اسپم کنند و شاید با توجه به قدرت محاسباتی کافی، معاملات جعلی را در چند بلوک زنجیره انجام دهند. بنابراین پروتکل بیت کوین نیاز به اثبات کار دارد.

اتمام ضرب کامل بیت کوین

بسته به نوع ترافیکی که شبکه دریافت می کند، پروتکل بیت کوین به یک رشته صفر طولانی تر یا کوتاه تر نیاز دارد، که مشکل را تنظیم می کند تا هر 10 دقیقه نرخ یک بلاک جدید را بدست آورد. از زمان راه اندازی ارز رمزپایه یک دهه پیش، استخراج بیت کوین به طور قابل توجهی دشوارتر شده است.

استخراج فشرده انجام می شود و برای تأمین انرژی آنها به سکوهای بزرگ و گران قیمت و برق زیادی نیاز است و بسیار رقابتی است. در اوایل کار، استخراج کنندگان تشخیص دادند که می توانند با ترکیب در استخرهای استخراج، تقسیم قدرت محاسبات و تقسیم جوایز بین خود، شانس موفقیت خود را بهبود بخشند.

حتی وقتی چندین استخراج کننده، این پاداش ها را تقسیم می کنند، بازهم انگیزه زیادی برای پیگیری آنها وجود دارد. هر بار استخراج بلاک جدید، ماینر موفق، یک دسته بیت کوین تازه ایجاد شده دریافت می کند. این پاداش هر 210،000 بلوک یا تقریباً هر چهار سال یک بار به نصف می رسد تا زمانی که به صفر برسد. در آن زمان، تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج شده اند. چگونگی عملکرد بیت کوین هنگام راه اندازی آن، بدین گونه برنامه ریزی شده بود که کل ارز رمزنگاری شده 21 میلیون نشانه باشد.

حاکمیت پنجاه و یک درصدی

این واقعیت که استخراج کنندگان، خود را در استخرها سازماندهی کرده اند، برخی را نگران می کند. اگر قدرت یک استخر از 50٪ استخراج شبکه بیشتر باشد، اعضای آن می توانند به طور بالقوه سکه خرج کنند، معاملات را برگردانند و آنها را دوباره خرج کنند. آنها همچنین می توانند معاملات دیگران را مسدود کنند. به بیان ساده، این استخراج از ماینرها قادر به غلبه بر ماهیت توزیع شده سیستم هستند و معاملات جعلی را بر اساس قدرت اکثریتی که در اختیار دارند تأیید می کنند.

این می تواند پایان بیت کوین را رقم بزند، اما حتی یک حمله به اصطلاح 51٪ ، بازیگران بد را قادر به معکوس کردن معاملات قدیمی نمی کند، زیرا اثبات کار باعث می شود که این فرایند بسیار پر کار و پر هزینه باشد. برای بازگشت و تغییر زنجیره بلوک، یک مجموعه نیاز به کنترل اکثریت شبکه دارد که احتمالاً بی معنی خواهد بود. حمله 51٪ از نظر معدنچیان یک پیشنهاد خودکشی مالی است. این می تواند بخش مهمی در چگونگی عملکرد بیت کوین را شامل شود.

معاملات بیت کوین

برای اکثر افراد شرکت کننده در شبکه بیت کوین، ورود و خروج بلاکچین، نرخ هش و استخراج از اهمیت خاصی برخوردار نیستند. خارج از جامعه استخراج، صاحبان بیت کوین معمولاً ارز رمزنگاری شده خود را از طریق صرافی بیت کوین خریداری می کنند. اینها سیستم عامل های آنلاین هستند که معاملات بیت کوین و اغلب ارزهای دیجیتال دیگر را تسهیل می کنند. صرافی های بیت کوین، فعالان بازار از سراسر جهان را برای خرید و فروش ارزهای رمزپایه گرد آورده اند. این مبادلات هم محبوبیت فزاینده ای داشته اند و هم مملو از چالش های نظارتی، قانونی و امنیتی بوده اند.

کلیدها و کیف پول ها

قابل درک است که تاجران و صاحبان بیت کوین می خواهند اقدامات امنیتی را برای محافظت از دارایی های خود انجام دهند. برای این کار، آنها از کلیدها و کیف پول استفاده می کنند. مالکیت بیت کوین در اصل به کلید عمومی و کلید خصوصی می رسد. یک هش از کلید عمومی به نام آدرس همان چیزی است که در بلاکچین نمایش داده می شود. استفاده از هش یک لایه امنیتی بیشتر ایجاد می کند.

برای دریافت این رمز ارزها در چگونگی عملکرد بیت کوین ، کافی است فرستنده آدرس شما را بداند. لازم به ذکر است که کلید عمومی از کلید خصوصی مشتق شده است که برای ارسال بیت کوین به آدرس دیگری نیاز دارید. این سیستم دریافت پول را آسان می کند اما برای ارسال آن نیاز به تأیید هویت است. ضمن آن که برای دسترسی به بیت کوین، از کیف پول استفاده می کنید که مجموعه ای از کلیدها می باشد که در نوع کیف پول نرم افزاری و یا کیف پول سخت افزاری ارائه می شوند.

سوالات متداول

رمز ارزها دارای استخراجی پرهزینه و دشوار هستند که به شکلی پراکنده دارای پاداش می شوند. این برای استخراج کنندگان مهم است زیرا ماینرها می توانند در این مسیر و برای کار با ارزهای رمزپایه ، پاداش مناسبی را دریافت کنند.

در اوایل کار افراد می توانستند برای یک بلوک با یک رایانه معمولی رقابت کنند، اما به دلیل دشواری استخراج بیت کوین با گذشت زمان، نیاز به تجهیزات رایانه ای قدرتمند GPU  است تا قدرت محاسباتی بیشتری برای استخراج بیت کوین وجود داشته باشد.

این دفتر عمومی است که به صورت مشترک بوده و تمامی شبکه در بیت کوین به آن وابسته هستند. معاملات تایید شده در این زنجیره های بلوک گنجانده می شوند.

کیف پول های بیت کوین یک داده مخفی به نام کلید خصوصی را نگهداری می کنند که برای امضای معاملات استفاده می شود. این امضا از تغییر معامله توسط دیگران پس از صدور آن جلوگیری می کند.

استخراج یک سیستم اجماع توزیع شده است که برای تأیید معاملات معلق با قرار دادن آنها در زنجیره بلوک استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *