امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره کاردانو و تاریخچه آن

Cardano  به یکی از سریع ترین دارایی های بلاکچین در کل صنعت ارزهای رمزپایه تبدیل شده است. ADA از زمان انتشار تاکنون، در ده ارز رمزپایه برتر با ارزش بازار بوده است و تبلیغات گسترده ای را به همراه داشته است. فناوری آن با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. کاردانو با استفاده از اصول ریاضی در سازوکار اجماع خود و یک معماری منحصر به فرد چند لایه، خود را از دیگر ارزهای دیجیتالی متمایز می کند که باعث می شود از سایر بلاکچین های رقیب متمایز شود.

Cardano ADA چیست؟

مشابه سایر ارزهای رمزپایه، Cardano یک سکه دیجیتال است که می تواند برای ذخیره، یا ارسال و دریافت پول استفاده شود. ارز رمزنگاری شده ADA بر روی بلاکچین کاردانو، اولین شبکه غیرمتمرکز در نوع خود بوده و کاملاً مبتنی بر اصول علمی و ریاضی می باشد که توسط متخصصان در زمینه رمزنگاری طراحی شده است. این ارز رمزنگاری شده می تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند و پروتکل های غیرمتمرکز استفاده شود. علاوه بر این، توانایی ارسال و دریافت وجوه فوری از طریق کمترین هزینه، در دنیای تجارت و امور مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاردانو به جای تلاش برای خنثی کردن تنظیم کننده های جهانی، در حال ایجاد زنجیره بلوکی با در نظر گرفتن مقررات جهت ارائه خدمات مالی به همه است. همچنین به دنبال حل بسیاری از مشکلات فعلی صنعت بلاکچین، از جمله استفاده از ریاضیات برای ایجاد یک بلاکچین با امنیت قابل اثبات و در معرض کمتر حملات، تفکیک لایه های حسابداری و محاسباتی، ایجاد سازوکار رای گیری ایمن برای دارندگان توکن و سازوکاری اجماعی مقیاس پذیر، می باشد.

Cardano را می توان یک برنامه بلاکچین اثبات سهام دانست که هدف آن ایجاد تغییرات مثبت جهانی با استفاده از مبتکران و ایده پردازان است. همچنین در راستای ایجاد فضایی دارای شفافیت و امنیت بیشتر، هدف توزیع مجدد قدرت را به شکلی عادلانه تر در برنامه خود دارد.

این ارز رمزنگاری شده که در سال 2017 راه اندازی شد، برای اطمینان از مشارکت مالکان در عملکرد شبکه طراحی گردید. از همین روست که دارندگان ارز رمزپایه، این حق را دارند که در خصوص پیشنهادهای این نرم افزار رای خود را اعلام کنند.

بنیانگذاران کاردانو

در روزهای آغازین اتریوم، یکی از بنیانگذاران آن، چارلز هوسکینسون ، نیاز به یک بلاکچین استاندارد و قابل توسعه را دید. وی با سابقه ریاضیات خود، به فکر روش های علمی بیشتری برای ساخت بلاکچین افتاد. در این مدت، هوسکینسون با جرمی وود ، همکار سابق خود در اتریوم که به دنبال ایجاد یک بلاکچین بهتر و بستر قراردادهای هوشمند بود، ارتباط برقرار کرد و بدین ترتیب مغز متفکر کاردانو شدند.

بنیاد کاردانو برای کمک به بازار و اطمینان از امنیت بلاکچین، به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و متولی برای کل پروژه عمل می کند. لازم به ذکر است که IOHK شرکتی است که در سال 2015 توسط هوسکینسون با جرمی وود تاسیس شد و به طراحی و مهندسی بلاکچین Cardano پرداخت. همچنین Embargo به عنوان یک نهاد مالی بزرگ جهت حمایت مالی از کاردانو و کمک به توسعه آن راه اندازی گردید.

این کاملا روشن است که هوسکینسون یک کارآفرین فناوری و ریاضیدان نخبه است که توانست به رشد و توسعه کاردانو کمک موثری داشته باشد.

سکه های در گردش کاردانو ADA

سکه های در گردش کاردانو حداکثر چهل و پنج میلیارد ADA است که تا کنون حدود سی و یک میلیارد آن عرضه شده است. دوره های فروش این ارز رمزپایه در بین سال های 2015 الی 2017 انجام شده است. هنگامی که شبکه این ارز راه اندازی شد، دو و نیم میلیارد به شرکت IOHK اختصاص یافت.

همچنین حدود دو میلیارد از سکه های ADA نیز به Emurgo ، داده شد. و حدود ششصد پنجاه میلیون ارز به بنیاد کاردانو پرداخت گردید تا در جهت ارتقاء سیستم و افزایش سطح پذیرش آن مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین شانزده درصد سکه های ADA برای بنیانگذاران و باقی به سرمایه گذاران اختصاص یافت.

امنیت در شبکه Cardano

کاردانو با پروتکل PoS  و با قابلیت اطمینان Ouroboros ، دارای امنیت می شود. در این ارز رمزنگاری شده Ouroboros ، تضمین های را که از طریق اجماع PoW ارائه می شود، بهبود بخشیده و دارای  چهار برابر انرژی بیش از ارز بیت کوین می باشد.

بنابراین با استفاده از فناوری خاص و روش های کاربردی ریاضی و روانشناسی رفتاری، عمل کرده و با هدف دستیابی به رشدی پایدار و عادلانه و اخلاقی عمل می کند. در این شبکه از مکانیسم تشویقی استفاده می شود که شرکت کنندگان به جهت مشارکت خود پاداش دریافت می کنند.

ADA را از کجا می توان خرید ؟

Cardano یکی از ارزهای رمزنگاری شده مطرح در جهان است که در مبادلات صرافی هایی همچون بینانس قابل معامله می باشد. در صورتی که تصمیم دارید برای خرید کاردانو اقدام کنید، می توانید از طریق صرافی Sarafer اقدام نموده و با توجه به قیمت امروز این ارز که 0.272433 دلار است، آن را تهیه کنید.

معماری بلاکچین کاردانو

زنجیره بلوک Cardano از دو جز اصلی تشکیل شده است. Cardano Settlement Layer  به عنوان یک واحد حساب عمل می کند و جایی است که دارندگان رمز می توانند بلافاصله با حداقل هزینه معاملات ADA را ارسال و دریافت کنند.

لایه محاسباتی Cardano CCL ، مجموعه ای از پروتکل ها می باشد که ستون فقرات بلاکچین بوده و به اجرای قراردادهای هوشمند، اطمینان از امنیت، انطباق و قابلیت های پیشرفته دیگر مانند لیست سیاه و شناسایی هویت کمک می کند. کد منبع باز cardano با استفاده از Haskell، که یک زبان برنامه نویسی شناخته شده و امن جهانی است، نوشته شده است.

همان گونه که پیش از این نیز اشاره شد،کاردانو بر روی یک پروتکل بلاکچین اثبات سهام PoS، به نام Ouroboros کار می کند. این مکانیسم اجازه می دهد تا ADA در هر زمان به راحتی و با اطمینان ارسال و دریافت شود، در عین حال ایمنی قراردادهای هوشمند در بلاکچین کاردانو را نیز تضمین می کند.

در همان زمان، Ouroboros به عنوان یک سازوکار اجماع PoS، به دارندگان توکن که ADA خود را در شبکه مشارکت داشته و به اطمینان از توافق شبکه کمک می کند، پاداش می دهد. روند Ouroboros بدین گونه است که شبکه به طور تصادفی چند گره را انتخاب می کند تا فرصت استخراج بلوک های جدید را داشته باشد. این گره ها به عنوان slot leader شناخته می شوند.

زنجیره بلوک به اسلات هایی تقسیم می شود. هر شرکت کننده ای که به استخراج یک دوره یا بخشی از یک دوره کمک کند، پاداش خدمات خود را دریافت می کند. لازم به ذکر است که یک دوره را می توان بی نهایت تقسیم کرد. این بدان معناست که بلاکچین کاردانو از نظر تئوری بی نهایت مقیاس پذیر است و امکان اجرای هر تعداد تراکنش را فراهم می کند.

مزیت Ouroboros cardano

بزرگترین مزیت Ouroboros امنیت ریاضی آن در انتخاب اعتبار سنج های بلاکچین است. سایر زنجیره های بلوکی ادعا می کنند که اعتبار سنج بلوک را به طور تصادفی انتخاب می کنند، اما این ادعاها قابل تأیید نیستند. از طرف دیگر، Ouroboros روشی اثبات پذیر برای انتخاب تصادفی اعتبار سنج ارائه می دهد و اطمینان می دهد که همه دارندگان توکن که ADA را در بلاکچین cardano مشارکت می کنند، شانس کافی برای استخراج یک بلوک و دریافت پاداش مربوطه دارند.

این امر هرگونه نیاز به قدرت محاسباتی پیچیده در شبکه های بلاکچین اثبات کار را برطرف می کند و یک مدل سهام عادلانه را که در پروتکل بلاکچین PoS یافت نمی شود، تضمین می کند.

کیف پول ددالوس کاردانو

برخلاف سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم، کاردانو کیف پول اختصاصی خود را برای ارز رمزنگاری شده ADA دارد. با کیف پول Daedalus ، کاربران فقط کیف پول دریافت نمی کنند، آنها یک گره بلاکچین کامل اجرا می کنند و به آنها امکان کنترل کامل بودجه و توانایی اطمینان از شفافیت در بلاکچین Cardano را می دهند.

علاوه بر این، Daedalus به عنوان تنها کیف پولی استفاده می شود که دارندگان ADA می توانند در سیستم Cardano staking شرکت کنند. از آنجا که کاردانو همانطور که قبلاً گفته شد از یک پروتکل بلاک چین PoS استفاده می کند، دارندگان توکن می توانند پاداش هایی را برای تفویض ADA یا راه اندازی یک استخر ذخیره شده در کیف پول Daedalus دریافت کنند. این به دارندگان کاردانو فرصت می دهد تا هنگام پشتیبانی از شبکه، ارز رمزپایه کسب کنند.

ADA cardano چطور استفاده می شود ؟

سکه کاردانو می تواند به عنوان انتقال ارزش به روشی مشابه آن چه که در حال حاضر از پول نقد استفاده می شود، محسوب شود. این ارز رمزپایه تفاوت چندانی با سایر ارزهای رمزپایه مانند اتریوم و بیت کوین ندارد، اما کاربردهای دیگری نیز دارد.

یکی از موارد اصلی کاردانو، پروتکل PoS آن است که ADA در آن بلاکچین قرار می گیرد تا به اپراتورهای سهام کمک کند تا تراکنش های بلاکچین را با موفقیت بررسی کنند. اینجاست که رمزنگاری cardano به کار شما می آید. کسانی که ADA خود را در بلاکچین به مشارکت می گذارند در ازای تلاش خود با رمزنگاری cardano بیشتر پاداش دریافت می کنند. این سیستم ذخیره به حفظ امنیت در کل بلاکچین کمک می کند.

در کاردانو، برخلاف سایر پروژه های بلاکچین، این ماینرها نیستند که رأی می دهند و درباره تغییر پروتکل تصمیم می گیرند، بلکه دارندگان رمز هستند. بنابراین، هنگامی که تغییر یا تحولی جدید در بلاکچین کاردانو ارائه می شود، دارندگان رمزنگاری cardano از ADA خود برای رای دادن در مورد این پیشنهادات استفاده می کنند. از همین روست که همه صاحبان ارز رمزنگاری شده در توسعه آن حرفی برای گفتن دارند.

آنچه که در آینده پیش بینی می شود، ADA برای تأمین انرژی بستر قرارداد هوشمند در بلاکچین کاردانو استفاده خواهد شد. توسعه دهندگان از ADA برای ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه هایی استفاده می کنند که با بلاکچین کاردانو ایمن و غیرمتمرکز اجرا می شوند. بدون داشتن یک سکه کاردانو، هیچ راهی برای اجرای این قراردادها وجود ندارد.

آیا کاردانو بهتر از اتریوم است؟

Cardano و Ethereum اهداف و آرزوهای مشابهی دارند زیرا هرکدام می خواهند به عنوان بستر اصلی غیر متمرکز بلاکچین در ساخت ابزارها و پروتکل های جدید شناخته شوند. هنگامی که هوسکینسون از اتریوم خارج شد، نیاز به نوع دیگری از بلاکچین مقیاس پذیر و ایمن را تشخیص داد،  که احساس می کرد اتریوم هرگز به آن دست نخواهد یافت.

در حال حاضر، Ethereum مشکلات خاص خود را در زمینه مقیاس پذیری دارد و دومین تکرار خود را در مورد بلاکچین انجام می دهد تا مقیاس بندی خود را افزایش دهد. این در حالی است که اتریوم ده برابر بیشتر ازکاردانو دارای سرمایه در بازار است.

آینده و نقشه راه کاردانو

برخلاف سایر فناوری های زنجیره بلوک، کاردانو هنوز نسبتاً جدید است. این ارز رمزپایه به طور گسترده در سال 2017 فعالیت خود را آغاز نمود و چندین سال اول را در دست توسعه گذراند. این ارز رمزنگاری شده پنج مرحله مشخص برای بلاکچین خود در نظر گرفته است تا به استفاده از آن ها بتواند به مرحله جدیدی از فعالیت خود وارد شود.

بایرون : ساختار بنیادی شبکه را ایجاد می کند و عملکرد اولیه را آزمایش می کند تا شبکه به درستی کار کند.

شلی : شبکه اصلی cardano را راه اندازی کرده و تمرکززدایی از شبکه بلاکچین را آغاز می کند.

گوگوئن : یک بستر قرارداد هوشمند را پیاده سازی می کند، که امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز را فراهم می کند.

باشو : راه حل های مقیاس بندی برای بهینه سازی بلاکچین و عملکرد بهتر را قابل اجرا می کند.

ولتر : سیستم های رای گیری و خزانه داری را برای ایجاد یک شبکه خود پایدار معرفی می کند.

این پنج مرحله کاملا مشخص هستند و در بسیاری از قسمت های هر فاز به موازات یکدیگر قرار می گیرند. هر مرحله قبل از اینکه در کاردانو ادغام شود، فرآیندهای مختلفی را طی می کند. تحقیقات دانشگاهی زیادی وجود دارد که در هر مرحله انجام شده و نمونه سازی نیز بخش مهمی از فرایند است.

در حالی که این مراحل نقشه راه در cardano اغلب به تأخیر می افتد، چارلز هوسکینسون و توسعه دهندگان کاردانو در توانایی خود برای پیگیری نقشه راه و تولید نسل بعدی پروتکل های بلاکچین PoS مطمئن هستند. شما می توانید این ارز رمزپایه ارزشمند را از صرافر خریداری کنید.

سوالات متداول

کاربران کاردانو برای تسهیل معاملات و مشارکت در حاکمیت نیاز به خرید ADA دارند. مالکیت رمز تعیین می کند که چه کسی رهبر اسلات شود و بلوک های جدیدی اضافه کند و چه کسی سهم هزینه های پرداخت شده برای معاملات در بلوک را بدست می آورد.

یک فرآیند دقیق تحقیقات باعث می شود که بلاکچین پایدار و با دوام باشدکاردانو شانس خوبی برای به دست آوردن سهم مناسب بازار رمزنگاری دارد.  این ارز رمزنگاری به طور مداوم به سمت بالا حرکت می کند و تبدیل به یک گزینه عالی برای معامله گران و سرمایه گذاران جدیدی می شود که تازه وارد بازار رمزنگاری شده اند.

طبق پیش بینی، کاردانو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. پیش بینی می شود در سال 2021 در بازه 0.10 و 0.50 دلار معامله شود.

کاردانو از دید تازه واردان به راحتی می تواند بر بیت کوین یا اتریوم غلبه کند و به زودی اتفاق می افتد. این درحالی است که دیگر ارزهای رمزپایه مانند اتریوم و بیت کوین نیز برای پروژه های دیگر آماده شده و رقابت وجود خواهد داشت.

می تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند و به نوبه خود ایجاد برنامه ها و پروتکل های غیرمتمرکز استفاده شود. همچنین توانایی ارسال و دریافت سریع وجوه را با کمترین هزینه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *