امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

تفاوت های میان ویزا و مسترکارت

صنعت پرداخت الکترونیکی تحت سلطه چهار شرکت ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور است که مسئولیت رسیدگی به اکثر پرداخت های کارت جهانی را دارند. از آن جایی که هیچ یک از شرکت ها درگیر افزایش اعتبار یا صدور کارت نیستند، Visa و MasterCard پیشنهادات منحصر به فردی را ارائه می دهند. این دو شرکت هیچ کارت را تمدید یا صادر نمی کنند، آنها برای ارائه گسترده ترین محصولات از جمله اعتبار و بدهی و گزینه های کارت اعتباری هستند. با این وجود لازم است که تفاوت های میان ویزا و مسترکارت را بررسی کنیم.

کارت های اعتباری در زندگی افراد

امروزه در دنیا، بسیاری از افراد، حداقل یک کارت نقدی و اعتباری دارند. این در حالی است که برخی دیگر، تعدادی از آنها را در اختیار دارند تا بتوانند از همه جوایز، فرصت های بازپرداخت و مزایای تبلیغاتی که صادر کنندگان ارائه می دهند،  استفاده کنند.

Visa و MasterCard دو شبکه بزرگ پردازش پرداخت در جهان هستند و کارت را مستقیماً برای عموم صادر نمی کنند. بلکه این کار را از طریق موسسات مالی عضو انجام می دهند. این بانک ها، کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت را مستقیماً برای مشتریان خود صادر می کنند و در بسیاری از موارد از طریق مشارکت کارت اعتباری با مارک مشترک با خطوط هوایی، هتل ها و خرده فروشان ملی صادر می شوند.

درک ویزا و مستر کارت

Visa و MasterCard به طور انحصاری به عنوان پردازنده شبکه کار می کنند و از یک مزیت منحصر به فرد برخوردار هستند، اما عملکرد متفاوتی دارند. در بررسی تفاوت های میان ویزا و مسترکارت ، باید اشاره کنیم که این دو شرکت، هر دو به صورت عمومی معامله می شوند.

ویزا با نماد معاملاتیV سیصد و شصت و پنج میلیارد دلار سرمایه در بازار دارد. در حالی که MasterCard با نماد معاملاتی MA دویست و نود و سه میلیارد دلار سرمایه را پشت سر می گذارد. از آنجا که هیچ یک از شرکت ها اعتبار کارت را تمدید نمی کنند یا صدور کارت ندارند، بخش بانکی، دارای حجم گسترده ای از پیشنهادات مارک تجاری هستند و از این دیدگاه مدل های تجاری هر دو شرکت بسیار شبیه به هم هستند.

تنظیم شرایط و ضوابط

موسسه مالی صادر کننده کارت، شرایط و ضوابط پرداخت را شامل هزینه ها، جوایز و سایر ویژگی ها تعیین می کند. خرده فروشان معمولاً با یک موسسه مالی شخص ثالث کار می کنند. که بانک صادرکننده در خصوص کارت های اعتباری، تعیین برنامه های پاداش، نرخ بهره و پذیره نویسی را بر عهده خواهد داشت.

در حالی که اختلاف در نرخ بهره، محدودیت های اعتباری، برنامه های پاداش و هدیه توسط موسسه مالی صادر کننده کنترل می شود، ویزا و مسترکارت برای رابطه مارک مشترک رقابت می کنند و در پیش نویس شرایط کارت شرکت می کنند.

Visa و MasterCard بیشتر درآمد خود را از هزینه خدمات و پردازش داده کسب می کنند. در مقایسه تفاوت های میان ویزا و مسترکارت، باید اشاره کنیم که این دو شرکت خصوصیات این هزینه ها را متفاوت توصیف می کنند و همچنین ساختار هزینه های خاص خود را دارند. هزینه خدمات از صادرکننده دریافت می شود و براساس حجم کارت منظور می شود. هزینه پردازش داده ها به طور معمول هزینه های ثابت بسیار کمی است که به ازای هر معامله اخذ می شود و هزینه های ارائه اطلاعات معامله شده در شبکه را پوشش می دهد.

به طور کلی، صنعت پرداخت کارت یک صنعت پیچیده است که شامل بازرگانان، بانک های تجار، بانک صادر کننده، پردازش شبکه و دارندگان کارت است. پردازنده های شبکه و به طور خاص MasterCard و Visa ، می توانند هزینه های خود را به هر شکلی که دوست دارند ساختار دهند. این ساختاردهی و گزارش دهی یکی از بزرگ ترین تفاوتهای میان ویزا و مسترکارت است.

ویزا کارت چیست ؟

در سال 2019 ، ویزا 23 میلیارد دلار درآمد کل با حجم پرداخت 8.8 تریلیون دلار ایجاد شد که محصولات اصلی آن  شامل کارت های اعتباری، نقدی و راهکارهای تجاری و خدمات خودپرداز جهانی است. به طور کلی، ویزا با ارائه سه سطح کارت پایه، امضا و نامحدود شناخته می شود. این دسته ها با مقررات استاندارد برای صادر کنندگان ارائه می گردند. در حالی که ویزا از نظر معاملات، حجم خرید و کارت های در گردش بزرگتر است، اما این دو شرکت، تقریباً حجم پذیرش بازرگانان جهانی یکسانی دارند.

مستر کارت چیست ؟

در سال 2019 ، مسترکارت درآمد کل 16.9 میلیارد دلار را با حجم پرداخت 6.5 تریلیون دلار ایجاد کرد. محصول اصلی آن شامل اعتبار مصرف کننده، بدهی، کارت های اعتباری و تجارت است. این شبکه پرداخت، دارای یک بخش تجاری قابل گزارش است که به عنوان راه حل های پرداخت شناخته می شود.

MasterCard نیز بیشترین درآمد خود را از هزینه خدمات و پردازش داده کسب می کند. با این حال، این هزینه ها را متفاوت توصیف می کند. هزینه خدمات برای مسترکارت به عنوان درصدی از حجم جهانی دلار مورد محاسبه قرار می گیرد. هزینه پردازش داده به عنوان هزینه تعویض شناخته می شود. هزینه های سوئیچینگ یک هزینه کوچک و ثابت برای هر معامله است که از صادرکننده دریافت می شود. این شرکت به ارائه سه سطح کارت پایه، جهانی و نخبگان جهانی مشهور است.

نحوه عملکرد کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت

Visa و MasterCard هر دو شرکتی هستند که معاملات را هنگام پرداخت کارت اعتباری یا نقدی انجام می دهند. آنها واسطه بین شما، بانک و یک خرده فروش هستند اما از مهم ترین تفاوت های میان ویزا و مسترکارت این است که هر دو مزایا و جوایز اضافی متفاوتی را ارائه می دهند.

آنها همچنین دارای طرح های امنیتی مختلفی هستند. MasterCard از قیمت محافظت می کند. اگر هزینه مسترکارت خود را پرداخت کنید و قیمت آن ظرف 60 روز کاهش یابد، این شرکت، مبلغ مابه التفاوت را به شما پس می دهد. این درحالی است که برخی از ارائه دهندگان کارت اعتباری ویزا نیز، سیاست های مشابه محافظت از قیمت را دارند.

از آنجا که این دو کارت بسیار شبیه به هم هستند، بهتر است هنگام انتخاب زیاد روی تفاوت بین آنها تمرکز نکنید. بهتر است کارت متناسب با شرایط شخصی و سبک زندگی خود را پیدا کنید. این ممکن است براساس نرخ های پیشنهادی یا شاید مزایا باشد. ضمن آنکه در مورد محلی که می توانید از آنها استفاده کنید، بین این دو کارت اعتباری معتبر، تفاوتی وجود ندارد.

از ویزا و مستر کارت می توان تقریباً در هر کجای جهان که پرداخت کارت را می پذیرد، چه در فروشگاه و چه به صورت آنلاین استفاده کرد. به ندرت اتفاق می افتد که یک خرده فروش یکی را بپذیرد اما دیگری را قبول نکند. اگر می خواهید از کارت خود در خارج از کشور استفاده کنید، اکثر کشورها Visa و MasterCard را به طور مساوی قبول می کنند.

حفاظت آنلاین در ویزا و مستر کارت

شما در سیستم کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت ، هنگام خرید آنلاین محافظت را خواهید داشت. این برای محافظت از شما در برابر کلاهبرداری است. مسترکارت از یک طرح محافظت به نام کد امنیتی استفاده می کند. این درحالی است که ویزا از سیستم مشابهی به نام طرح تأیید شده توسط ویزا استفاده می نماید.

آیا ویزا و مسترکارت هدیه ای ارائه می دهند؟

هر دو شبکه  Visa و MasterCard معاملاتی را که ارائه می دهند، برای افرادی که از کارت های نقدی، اعتباری یا اعتباری خود استفاده می کنند. ویزا و مستر کارت هر دو دارای یک سیستم مزایای سه لایه از پایه تا حق بیمه هستند.

در هر دو شبکه مزایایی مانند تعویض فوری کارت، ضمانت خرید تمدید شده، پوشش برخورد اجاره اتومبیل را ارائه می دهند. با استفاده از ویزا، پوشش خرید غیرمجاز دریافت می کنید و با مسترکارت از مسئولیت تقلب محافظت می شوید و در بلیط های ورزشی و مسافرتی تخفیف دریافت می کنید.

با بسته های میان رده در ویزا، تخفیف از طریق یک درگاه آنلاین خواهید داشت و در مورد سرگرمی، غذا، سفر و رویدادهای ورزشی هدایایی را دریافت می کنید. در خصوص مسترکارت نیز 120 روز محافظت از قیمت، مشاور اختصاصی سفر شخصی، امتیازات در هتل های خاص مانند ارتقا اتاق و تأخیر در تسویه حساب را خواهید داشت.

این هدیه ها به سمت پیشنهادات لوکس متمایل می شوند که بیشتر آنها فقط برای مصرف کنندگان بزرگ جذاب یا ارزشمند است و تفاوت های میان ویزا و مسترکارت با استفاده از این مزایا و به جهت ایجاد رقابت بیشتر صورت گرفته است. ضمن آنکه بسیاری از بهترین مزایای ارائه شده از طریق VISA و Mastercard فصلی هستند و به طور مشارکتی با فروشندگان و بازرگانان مختلف محدود می شوند.

مزایای Mastercard

کارت های اعتباری موجود در این شبکه به سه طبقه تقسیم می شوند. این موارد عبارتند از Mastercard استاندارد، World و World Elite. هر ردیف شامل مزایا و امتیازات خاص خود است. البته به خاطر داشته باشید نوع مسترکارت استاندارد مزیت قابل توجه ارائه نمی دهد. بهترین مزایا برای دارندگان کارت World  و  World Elite است.

کارت های اعتباری World and World Elite  واجد شرایط حفاظت از قیمت هستند. اگر خریدی انجام دهید و قیمت آن مورد در مدت 60 روز پس از خرید کاهش یابد، شبکه مسترکارت، تفاوت شما را تا مبلغ مشخصی بازپرداخت می کند. برای کاربرانی که ازWorld   یا  World Elite استفاده می کنند، این زمان به 120 روز افزایش یافته است.

مزایای World Elite همه در گروه معاملات رویدادهای لوکس قرار می گیرند. در تورهای گلف، تخفیف در بلیط هواپیما کلاس اول و تجارت با شرکت های هواپیمایی شرکت کننده و دعوت ویژه به رویدادهای انحصاری در شهرهای بزرگ، که دسترسی ویژه ای خواهید داشت.

مزایای کارت های VISA

در بررسی تفاوت های میان ویزا و مسترکارت، لازم است اشاره کنیم که ویزا ساختار ساده تری دارد و به دو طبقه تقسیم می شود. استاندارد ویزا و VISA Signature که درست همانند استاندارد مسترکارت، سطح پایه هیچ مزیتی بالاتر ندارد. VISA Signature جایی است که بیشتر مزایای شبکه در آن نقش دارد. این مزیت ها شامل، بازپرداخت چمدان گمشده می باشد و اگر در پروازی که با کارت VISA Signature خرید بلیط را پرداخت کرده اید، چمدان شما را از دست بدهد، شبکه خسارت شما را تا 2000 دلار در هر بار جبران می کند.

همچنین از مزیت مجموعه هتل های لوکس Signature می توانید استفاده کنید. وب سایت VISA ، بیش از 900 هتل را معرفی می کند که می توانید نرخ های پایینی دریافت کرده و دارای مزایای اضافی داشته باشید. تنها مساله این است که شما باید هزینه آن را با استفاده از کارت Visa Signature پرداخت کنید.

مانند برنامه هتل ها و استراحتگاه های World Mastercard ، امتیازات اضافی مانند به روزرسانی اتاق و خروج دیر هنگام دریافت می کنید. پیشنهاد VISA کمی قدرتمندتر است، زیرا هتل های بیشتری را شامل می شود. اگرچه ویزا از قیمت محافظت نمی کند، اما برخی از صادرکنندگان این کارت، این کار را انجام می دهند.

در صورتی که قصد دارید کارت اعتباری ارزی ویزا یا مسترکارت را تهیه کنید و نیاز دارید تا در خصوص آن ها اطلاعات بیشتری را دریافت کنید، می توانید با کارشناسان Sarafer مشورت نمایید و یا برای خرید این کارت ها و شارژ آن ها، از طریق صرافی صرافر اقدام نمایید.

سوالات متداول

اینکه کدام کارت را انتخاب کنید، بیش از آن که به شبکه پرداخت بستگی داشته باشد، به شرایط خاص شما برای کارت بستگی دارد. با مقایسه مزایا ، می توانید یکی از مواردی را که موجب صرفه جویی در هزینه شما می شود و یا نوع پاداشی را که می خواهید به شما پیشنهاد دهد، در نظر بگیرید.

حدود 83 درصد از کل پرداخت های انجام شده در ژوئن 2019 مربوط به کارت هایی است که با یکی از آرم های آنها مهر شده است.

گرچه طیف گسترده ای از کارت ها با آرم Visa یا Mastercard در دسترس است، اما بیشتر آنها را می توان در دسته بندی گسترده مصرف کننده قرار داد که شامل حق بیمه، جوایز، نرخ پایین، انتقال مانده و هزینه پایین می شود و رتبه بندی آن را تعیین می نماید.

کارتهای حق بیمه مزایای بیشتری نسبت به کارت استاندارد دارند، اما معمولاً هزینه آنها بیشتر به صورت کارمزد بالاتر و  یا نرخ بهره بابت مانده است. در بسیاری از موارد، این کارت ها فقط برای مشتریانی که درآمد بالاتری دارند و هزینه بالاتری نیز دارند نیز در دسترس هستند.

این نوع کارتهای اعتباری دارای یک برنامه پاداش هستند که به منظور اعطای پاداش به کاربر بلافاصله یا به صورت انباشته، هر بار که از کارت خود استفاده می کنند، طراحی شده است. این پاداش ها می تواند توانایی کسب امتیاز باشد که می تواند به جای پول نقد برای پرداخت هزینه پروازها یا کالاها و خدمات استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *