امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

همه چیز درباره مسترکارت MasterCard

MasterCard دومین شبکه پرداخت بزرگی است که در صنعت پردازش جهانی پس از ویزا رتبه بندی شده است. مسترکارت برای تسهیل معاملات پرداخت از شبکه پرداخت جهانی اختصاصی خود، استفاده می کند که معمولاً صاحب حساب و یک بازرگان را به همراه موسسات مالی مربوطه مرتبط می کند. پرداخت می تواند از طریق کارت های اعتباری یا اعتباری انجام شود. در این جا به بررسی همه چیز درباره مستر کارت MasterCard می پردازیم.

MasterCard خود یک تجارت مالی است که در درجه اول از هزینه های ناخالص دلار درآمد کسب می کند. مسترکارت توسط بانک های عضو با نشان MasterCard صادر می شوند که در هر کجا پذیرفته می شوند و غالباً دارای نشان مسترکارت بوده تا در شناسایی صلاحیت آنها جهت استفاده کمک شود.

همه کارت های پرداخت الکترونیکی مسترکارت، دارای شماره هستند که با شماره شناسایی صادر کننده،  پردازنده شبکه را متمایز کنند. اگر آرم قابل مشاهده نیست، IIN می تواند به شناسایی مارک کارت کمک کند.

درباره MasterCard

در سال 2019 ، مسترکارت حجم ناخالص دلار 6.5 تریلیون دلار را گزارش کرد که نشان از مقدار پولی است که به طور جامع در همه پیشنهادات کارت آن معامله شده است. این شرکت با انواع موسسات برای ارائه انواع مختلفی کارت همکاری می کند. به طور کلی، ارائه کارت های آن در کل کارت های بدهی و اعتباری وجود دارد و اکثر مشاغل استفاده از مسترکارت را پذیرفته اند.

البته مسترکارت کارتی را صادر نکرده و برای هزینه های صدور و نرخ بهره، مداخله ای ندارد و تمامی این امور توسط صادرکنندگان کارت از صاحبان حساب دریافت می شود. هدف مسترکارت این است که  با ایجاد یک معامله ایمن، ساده ، هوشمند و در دسترس، بتواند یک اقتصاد دیجیتالی فراگیر را متصل و تأمین کند که برای همه افراد سودمند باشد. با استفاده از داده ها و شبکه های امن، مشارکت و اشتیاق، نوآوری ها و راه حل های مناسب به افراد، موسسات مالی، دولت ها و مشاغل کمک می کند تا بزرگ ترین پتانسیل خود را دریابند.

صادر کنندگان کارت های مسترکارت

d با موسسه های مالی شریک است و کارت هایی با نام تجاری مسترکارت برای مصرف کنندگان، دانشجویان و مشاغل کوچک صادر می کند. این موسسات با سازمانهایی در روابط تجاری مشترک همکاری کرده تا کارتهای پاداش با آرم مسترکارت را برای مشتریان خود صادر کنند. این سازمان ها می توانند شامل شرکت های هواپیمایی، هتل ها و یا فروشگاه های خرده فروشی باشند.

وقتی مسترکارت با یک موسسه مالی شریک می شود، این موسسه به عنوان صادر کننده فعالیت می کند. آن موسسه شرایط و مزایایی را که یک دارنده کارت می تواند در کارت خود دریافت کند تعیین می کند. این گونه از موسسات، برای جذب مصرف کنندگان، ویژگی های بی شماری را در کارت های با نام تجاری Mastercard ارائه می دهند. برخی از ویژگی های محبوب کارت اعتباری ممکن است شامل عدم دریافت هزینه سالانه، امتیازات پاداش با مارک صادر کننده یا سازمان سفارش داده شده یا بازپرداخت وجه باشد.

کارت های اعتباری، نقدی مسترکارت که از طریق صادرکنندگان شریک صادر می شوند، به عنوان حلقه باز مشخص می شوند. این بدان معنی است که کارت در هر کجا که مارک MasterCard پذیرفته شود قابل استفاده است. موسسه مالی در وهله اول مسئولیت کلیه پذیره نویسی و صدور کارت را بر عهده دارد.

هزینه های شبکه مسترکارت

کارت های موجود در شبکه MasterCard بسته به نوع کارت ارائه شده و توافق نامه های موجود ، نقشه های ارتباطی متفاوتی دارند. به طور معمول، دارندگان کارت، بازرگانان، بانک، ناشران و مسترکارت به عنوان پردازنده شبکه، پنج نهادی هستند که در یک معامله درگیر می شوند. هزینه ها مطابق با توافق نامه های کارت و بازرگانی ممکن است متفاوت باشد.

البته مسترکارت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات پرداختی، مسئولیت پردازش یک معامله را بر عهده دارد. MasterCard ممکن است هنگام صدور مجوز کارت، از صادرکننده هزینه سوئیچینگ داشته باشد، اما به طور کلی، بیشتر هزینه های مربوط به روند معامله بین صادر کننده و خریدار مذاکره می شوند.

تخفیف بازرگان و صادر کنندگان

برای پذیرش پرداخت های الکترونیکی MasterCard ، یک بازرگان باید بانک خود را داشته باشد که توانایی دریافت را در شبکه مسترکارت داشته باشد. هنگامی که یک دارنده کارت از آن استفاده می کند، وجوه از بانک صادر کننده به حساب بانکی بازرگان منتقل می شود. بازرگان در ازای هر معامله کارمزدی را به صادرکننده پرداخت می کند که به تخفیف بازرگان معروف است. برای MasterCard ، بیشتر درآمد این شرکت از هزینه های معامله ای است که از صادرکنندگان و متقاضیان دریافت می شود که آن را براساس حجم ناخالص دلار پرداخت می کنند.

عملکرد مسترکارت

در زیر دو روش اصلی عملکرد MasterCard وجود دارد :

1- کارت های مارک دار با موسسات مالی

مشاغل MasterCard در قالب مارک تجاری مشترک با خرده فروشان یا موسسات مالی فعالیت می کنند. موسساتی که با مسترکارت شریک هستند به عنوان صادر کننده عمل می کنند. این اختیار به موسسه داده می شود تا شرایط و ضوابط دارنده کارت را تعیین کند. علاوه بر این، یک شریک ممکن است تصمیم بگیرد کارت های بدهی، اعتباری یا نقدی صادر کند.

موسسه مالی با استفاده از ویژگی های مختلف،  کارت MasterCard را برای جلب مشتری های متنوع سفارشی می کند. به عنوان مثال، کارت های پرداخت ممکن است شامل 0٪ نرخ مقدماتی ، امتیازات پاداش ، برنامه برگشت پول یا بدون هزینه سالانه باشند.

با این حال، این مشارکت ممکن است به MasterCard اجازه دهد در طراحی ویژگی های کارت شرکت کند. کارت هایی که از طریق روابط تجاری مشترک با موسسات مالی صادر می شوند، طبیعتاً در هر کجا که MasterCard پذیرفته شود قابل استفاده است.

2. کارت های مارک دار با خرده فروشان

در کارت های مارک مشترک با خرده فروشان، یک بانک شخص ثالث باید ناشر باشد. همانند کارت های دارای مارک مشترک با موسسات مالی، کارت ها نیز می توانند حلقه باز یا بسته باشند. از کارت های حلقه باز می توان در هر مکان استفاده کرد، به شرط آنکه نام تجاری MasterCard در آنجا پذیرفته شود.

دارندگان کارت از کارت های خرده فروش حلقه باز به همان روشی که از کارت های حلقه بسته بهره مند می شوند استفاده می کنند، با این تفاوت که مزایای اضافی آنها تضمین شده است.

برعکس، استفاده از کارت های خرده فروش حلقه بسته فقط به خرده فروشان تعیین شده محدود می شود. برنامه های پاداش آنها منحصراً مبتنی بر هزینه در خرده فروشی است. تأیید این دو کارت به نمایه اعتباری یک دارنده کارت بستگی دارد. دارندگان رتبه بندی بالاتر معمولاً کارت های حلقه باز را دارند، در حالی که دارندگان کارت با کیفیت پایین اعتبار فقط می توانند به کارت های حلقه بسته دسترسی پیدا کنند.

خدمات و مزایای مسترکارت

حفاظت از مسئولیت صفر : فقط خریدهایی را که در Mastercard مجاز است، پرداخت کنید. البته شرایط و استثنائات اعمال می شود.

بیمه چشم پوشی از خسارت برخورد کرایه اتومبیل : تمام خسارات جسمی و سرقت خودرویی را که اجاره شده و با استفاده از کارت Mastercard واجد شرایط پرداخت شده است، پوشش می دهد.

بیمه چمدان گمشده یا آسیب دیده : در صورت گم شدن یا خرابی چمدان در یک شرکت حمل و نقل مشترک، هزینه واقعی تعمیر یا تعویض را به شما پرداخت می کند، به شرط اینکه بلیط های شما با کارت Mastercard واجد شرایط پرداخت شود.

بیمه حوادث مسافرتی : شما و خانواده شما را در صورت تصادف تحت پوشش قرار می دهد، به شرط آنکه بلیط های مسافرتی شما با کارت Mastercard واجد شرایط پرداخت شود.

بیمه لغو سفر : در صورت قطع یا لغو سفر ، اگر بلیط حمل و نقل مشترک خود را با کارت Mastercard واجد شرایط خود خریداری کرده اید ، هزینه لغو غیرقابل استرداد یا تغییر هزینه را به شما و خانواده بازپرداخت می کند.

مزایای مسترکارت در کسب و کارهای آنلاین

انتخاب مزایای کارت شما با توجه به نوع کارت و صادر کننده کارت متفاوت است. بنابراین لازم است برای پوشش کامل شرایط و ضوابط، به موسسه مالی صادر کننده کارت دقت کنید. داشتن و استفاده از کارت اعتباری یک روش ساده برای افراد است که در پرداخت هزینه کالا و خدمات و رزرو پروازهای هواپیمایی، اتاق های هتل و اتومبیل های اجاره ای استفاده کنند، MasterCard یکی از انواع عمده کارت های اعتباری است که یک مصرف کننده، می تواند به راحتی از آن استفاده کرده و بیشترین خدمات و ایمنی را دریافت کند.

MasterCard در حال شکل گیری آینده پول با توسعه فن آوری های پیشرفته جدید است که به شما کمک می کند راه تجارت با مشتریان خود را بهبود ببخشید، با پرداخت سریع الکترونیکی به مشتریان خود سرعت بیشتری می دهید.

مسترکارت فروش را افزایش می دهد، مصرف کنندگان هنگامی بیشتر هزینه می کنند که مقید به پرداخت پول نقد نباشند، ممکن است شاهد افزایش خرید محصولات با حاشیه بالاتر و همچنین کالاهای خاص باشید و مشتریان ممکن است بیشتر به کسب و کار شما مراجعه کنند.

هنگامی که از MasterCard استفاده می کنید، رضایت مشتری را جلب خواهید کرد، مشتریان از این واقعیت که امکان انعطاف پذیری در روش پرداخت را دارند، راضی خواهند بود. آن ها می توانند از جمله با کارت اعتباری یا کارت نقدی، که تقریباً در همه جا پذیرفته می شود، خریدهای خود را انجام دهند.

MasterCard با حجم کمتری از پول نقد، کارایی تبدیل ارز را بهبود می بخشد، شما در برابر سرقت آسیب پذیر نیستید و با ایمنی زیادی کسب و کار خود را مدیریت و رشد می دهید. معاملات مسترکارت امروز به صورت الکترونیکی انجام می شود، پرداخت های بدون کاغذ با به حداقل رساندن رسیدگی به پول و سازگاری پرداخت، می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و به شما فرصت بیشتری می دهد تا روی موارد مهم تمرکز کنید.

استفاده از مسترکارت در تجارت آنلاین

پرداخت الکترونیکی کارت های MasterCard بدون توجه به اینکه صاحب کارت از کجاست، به ارزی که کالاها و خدمات خود را در آن می فروشید تسویه می شود. بنابراین در صورتی که به صورت آنلاین تجارت می کنید و به خرید و فروش کالاها در سرتاسر جهان می پردازید، مسترکارت می تواند در کیفیتی بالا میزان بازدید از سایت شما را افزایش داده و فروش را افزایش دهد، این کارت ارزشمند، در وب تجارت انجام می دهد و برای بهبود روابط با مشتری و گسترش تجارت شما از وب بهره می برد.

برای خرید و تهیه مسترکارت و شارژ آن می توانید از خدمات برجسته صرافر استفاده کنید. ضمن آن که کارشناسان با تجربه و متخصص Sarafer در جهت ارائه مشاوره های لازم در خصوص حساب های ارزی و کارت های اعتباری ارزی، همواره در خدمت کاربران خواهند بود.

سوالات متداول

MasterCard یکی از بزرگ ترین شبکه های پردازش است که پس از ویزا در صنعت پرداخت جهانی برتری یافته است. شبکه های پرداختی مانند امریکن اکسپرس یا دیسکاور نیز از جمله شبکه های پرداختی مطرح هستند. با استفاده از مستر کارت می توان در تمامی دنیا، اقدام به خرید کرده و پرداخت خود را انجام داد.

Debit Mastercard یک کارت نقدی است. این سیستم از همان سیستم های کارت اعتباری مسترکارت استفاده می کند اما با تکیه بر وجوهی که مشتری در حساب بانکی خود دارد، بوده و از خط اعتباری برای مشتری استفاده نمی کند.

درآمدهای کلیدی مسترکارت با شارژ موسسه های مالی که کارت هایی با نام Mastercard را با توجه کارمزد صادر می کنند، صورت می گیرد. مصرف کنندگان این هزینه ها را مستقیماً به Mastercard پرداخت نمی کنند. بلکه این مبلغ به موسسه مالی صادر کننده پرداخت می شود.

از خودپرداز تأیید شده توسط MasterCard می توانید استفاده کنید. وقتی از شما خواسته شد، پین خود را وارد کنید و سپس گزینه برداشت وجه را انتخاب کنید.

متوسط هزینه پردازش کارت اعتباری برای مشاغل خرده فروشی که کارت ها را با آن می کشند تقریباً 1.95٪ است. 2٪ برای معاملات Visa ، Mastercard و  Discoverمی باشد. هزینه متوسط برای مشاغل غیرحضوری کارت، مانند فروشگاه های آنلاین، تقریباً 2.30٪ تا 2.50٪ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *