امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Klaytn و تاریخچه آن

Klaytn یک بستر عمومی بلاکچین است که تجربه کاربر و محیط توسعه قابل دسترسی را برای انتقال ارزش فناوری بلاکچین فراهم می کند. این پلتفرم که در ژوئن 2019 راه اندازی شد، بهترین ویژگی های بلاکچین های عمومی، یعنی داده و کنترل غیرمتمرکز، حاکمیت توزیع شده و بلاک چین های خصوصی  به معنای تأخیر کم و مقیاس پذیری بالا را از طریق طراحی کارآمد، ترکیب می کند.

Klaytn قصد دارد فناوری بلاکچین را به انواع کاربران، از استارتاپ های خرد گرفته تا بخش های سازمانی، بیاورد. ماموریت این شرکت این است که تمرکززدایی از طریق بلاکچین را در مقیاس جهانی در دسترس قرار دهد. همچنین، این پروژه توجه بسیاری از مارک های معتبر در سراسر جهان را به خود جلب کرده است که توسط Jaesun Han به عنوان بنیانگذار این شبکه، راه اندازی شده است.

برتری های Klaytn

شما می توانید به راحتی زنجیره خود را مستقر کنید یا به زنجیره های دیگر در Klaytn بپیوندید، بدون اینکه دانش فنی خاصی لازم باشد. نیازی نیست که در زمینه رمزنگاری متخصص باشید یا درک عمیقی از فناوری بلاکچین داشته باشید. به عبارت دیگر هرکسی می تواند اکوسیستم اقتصاد توکن خود را در این شبکه راه اندازی کند.

Klaytn به عنوان یک اکوسیستم کارآمد، از طیف گسترده ای از برنامه های غیرمتمرکز DApps ، فرصت پیدا کردن یا توسعه برنامه هایی مناسب را مطابق با  نیازها به کاربران ارائه می دهد. به دلیل غیرمتمرکز بودن پلت فرم، کاربران تقریباً موارد استفاده نامحدودی را پیش روی خود دارند، زیرا انتشار برنامه محدودیتی ندارد.

این پلتفرم از DApps در بسیاری از حوزه ها، از جمله مدیریت دارایی های دیجیتال، جمع آوری و تجارت هنر، توسعه بازی ها و مبادلات غیرمتمرکز پشتیبانی می کند. به دلیل همین کاربرد پذیری، Klaytn توجه سرمایه گذاران نهادی را نیز به خود جلب کرده است.

امنیت شبکه در این ارز دیجیتال

Klaytn می داند که سازوکارهای اجماع اثبات کار PoW و اثبات سهام PoS دارای اشکالاتی هستند، به همین دلیل شبکه به نسخه بهینه شده ای از BFT متکی است که تحمل خطای بیزانسی PBFT را با اصلاحاتی برای دستیابی به ویژگی های شبکه بلاکچین لازم می بیند.

این شبکه همچنین اثبات سهم PoC را ارائه می دهد که برای جبران خسارت تمام شرکت کنندگان در اقتصاد رمز Klaytn که کمک های قابل توجهی را ارائه می دهند، طراحی شده است. این شبکه با ترکیب این مکانیزم های اجماع، به یک محیط همه کاره و غیرمتمرکز دست می یابد که بدین ترتیب اطمینان حاصل شود که اعتبار سنج های بلوک برای انجام وظایف خود انگیزه می گیرند. همچنین، هنگامی بلاکچین با موفقیت از پس این رویکرد اجماع ترکیبی بر می آید که یک محیط سازمانی آماده و خدمات محور برای کاربران خود باشد.

ویژگی های Klaytn

شبکه اصلی Klaytn که Cypress نام دارد در 27 ژوئن 2019 راه اندازی شد و در آن زمان از بسیاری از همتایان خود پیشی گرفته بود. زنجیره بلوک Klaytn دارای مشخصات همچون زمان تولید و تأیید بلوک یک ثانیه ای، 4000 تراکنش در ثانیه، قیمت پایین معامله که به طور قابل توجهی کمتر از اتریوم است. همچنین EVM ماشین مجازی Ethereum را اجرا می کند و از اجرای قراردادهای Solidity پشتیبانی می کند. ضمن آنکه سی شرکت معتبر در سراسر جهان، برای اداره گره های اجماع شورای حکومتی Klaytn را تشکیل می دهند.

Klaytn مأموریت خود را جهت ایجاد انبوه استفاده از فناوری بلاکچین، توسط میلیون ها کاربر جهانی تعیین کرده است. راه حل بلاکچین این شبکه،  است که بهترین ویژگی هایی را که در بلاک چین های عمومی و خصوصی یافت می شود، را با هم ترکیب می کند. این شامل داده های غیرمتمرکز، حاکمیت توزیع شده، تأخیر کم و مقیاس پذیری بالا است. Klaytn از طریق طراحی ترکیبی خود قادر به انجام این کار است.

برخلاف بسیاری از پروژه های بلاکچین که به طور مستقل توسعه یافته اند، Klaytn ریشه در حوزه شرکت ها دارد و به همین ترتیب بسیاری از شرکت های بزرگ را نیز به عنوان شریک این پروژه به حساب می آورد. این امر به سرعت بخشیدن به توسعه و ایجاد یک بستر قابل اعتماد در سطح سازمانی کمک می کند که هم برای شرکت ها و هم افراد مفید باشد.

سازوکار اجماع در این ارز دیجیتال

Klaytn تصمیم دارد بستری فراهم کند که هم سرویس محور باشد و هم سازمانی آماده منظور شود. این کار به پلتفرم نیاز دارد تا مشکل نهایی در بلاکچین ها را حل کند و شبکه ای ایجاد کند که امکان مشارکت تعداد زیادی گره را فراهم کند. بنابراین این شبکه با استفاده از نسخه BFT که برای مقابله با ویژگی های شبکه بلاک چین بهینه شده است، این امکان را فراهم می کند.

از سویی دیگر اقتصاد Klaytn به تعامل در فعالیت های اقتصادی و مبادله ارزش در اکوسیستم بستگی دارد. رفتار مداوم همانند این، اقتصادی را ایجاد می کند که رشد کل اکوسیستم را با گذشت زمان هدایت می کند. سازوکار اجماع اثبات سهم برای جبران خسارت هر یک از مشارکت کنندگان در این اقتصاد که سهم قابل توجهی داشته باشد، طراحی شده است.

اکوسیستم Klaytn

شبکه Klaytn به گونه ای طراحی شد که بر اساس اهداف و نقش های هر یک به سه شبکه فرعی تقسیم شود که در این اکوسیستم نقش موثری دارند. اولین آن ها Core Cell Network است که برای تأیید و اجرای تراکنش های ارسالی از طریق End Nodes تشکیل شده است. CCN مسئولیت ایجاد و انتشار بلوک ها در کل شبکه را دارد.

Endode Node Network نیز که از طریق Endpoint Nodes ساخته شده است، وظیفه ایجاد تراکنش ها، پردازش درخواست های داده از زنجیره خدمات و رسیدگی به همه درخواست های RPC API را دارند. ضمن آنکه شبکه های سرویس زنجیره ای در Klaytn که از زنجیره های کمکی متصل شده از طریق Endpoint Nodes به زنجیره اصلی تشکیل می شوند، شبیه شبکه های جانبی بوده و برای امکان استفاده از برنامه های بلاکچین یا BApp وجود دارد.

سوالات متداول

Klaytn برای عملکرد به سه شبکه طبقه بندی شده بستگی دارد. اینها عبارتند از: Consensus Node Network ، شبکه Proxy Node و Endpoint Node Network.

گره های اجماع با هم ترکیب می شوند و یک شبکه به نام گره های اجماع را تشکیل می دهند. این شبکه از BFT اصلاح شده استفاده می کند و هر یک از گره های اجماعی ملزم به مطابقت با نیازهای سخت افزاری شبکه هستند تا اطمینان حاصل شود که اجماع در سطح عملکرد کافی انجام می شود.

هر چرخه تولید بلوک در Klaytn به عنوان دور شناخته می شود. با هر دور یک بلاک جدید ایجاد می شود و در پایان هر دور بلافاصله یک دور جدید آغاز می شود.

پس از اتمام مراحل انتخاب، گره منتخب به عنوان پیشنهاد دهنده، انتخاب خود را برای دور به همه گره های اجماع پخش می کند. پس از آن، گره های اجماع انتخاب شده، به عنوان کمیته دور با ارائه مدرک، به پیشنهاد دهنده پاسخ می دهند.

Klaytn یک پروژه بلاکچین است و یک پلت فرم خدمات محور و درجه سازمانی است که هدف آن ایجاد یک تجربه بلاکچین کاربر پسند برای گروه ها است. همچنین رمز بومی  KLAYوجود دارد که به عنوان ارز رمزپایه رسمی پروژه عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *