امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

از زمانی که ارز رمزنگاری شده بیت کوین تاسیس شد، سوالاتی در مورد توانایی آن در مقیاس گذاری موثر وجود دارد. معاملات این ارز دیجیتال در یک دفتر دیجیتال به نام زنجیره بلوکی پردازش، تأیید و ذخیره می شوند. با وجود بلاکچین ها که یک فناوری انقلابی برای ثبت دفتر به شمار می آید، دستکاری این دفترها دشوارتر می شود زیرا آنچه رخ داده با قاعده اکثریت تأیید می شود. این در حالی است که این شبکه غیر متمرکز در سرتاسر جهان و در رایانه ها ایجاد می شود. اما برای بررسی تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش، لازم است ابتدا علت ظهور بیت کوین کش را دریابیم.

به طور کلی ، مساله فناوری بلاکچین در شبکه بیت کوین کند بودن آن است، به ویژه در مقایسه با بانک هایی که با معاملات کارت اعتباری سر و کار دارند. حال باید دید شبکه بیت کوین در هر ثانیه چند تراکنش می تواند انجام دهد. در واقع، پردازش Seven.2 ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد. با رشد شبکه کاربران بیت کوین، زمان انتظار طولانی تر شده است زیرا تراکنش های بیشتری برای پردازش بدون تغییر در فناوری که آنها را پردازش می کند، وجود دارد.

علت ظهور بیت کوین کش

بحث های جاری پیرامون فناوری بیت کوین مربوط به مسئله اصلی مقیاس گذاری و افزایش سرعت روند تأیید معامله است. توسعه دهندگان و استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده دو راه حل عمده برای این مشکل ارائه داده اند. در راه حل اول، پیشنهاد شد تا مقدار داده هایی که بایستی در یک بلوک مورد تایید قرار گیرد، کوچک تر شود تا باعث ایجاد تراکنش هایی ارزان و سریع شود. پیشنهاد دوم نیز شامل بزرگ تر شدن بلاک های داده ها بود تا بتواند در زمان پردازش، داده های بیشتری در اختیار داشته باشد.

Bitcoin Cash (BCH) از این راه حل ها ساخته شده است و ما در این جا به بررسی تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش با یکدیگر خواهیم پرداخت. آنچه که باعث شدن میان گروه های مختلف استخراج بیت کوین اختلاف ایجاد شود ، محدودیت زمان پردازش معاملات در این شبکه بود. در حالی که بلاک های بیت کوین به یک مگابایت محدود می شوند، بلاک های بیت کوین کش هشت مگابایت هستند.

درباره بیت کوین

در ژوئیه 2017 ، استخرهای استخراج و شرکت هایی که تقریباً 80 تا 90 درصد قدرت محاسبات بیت کوین را نشان می دهند، رأی دادند که از یک فناوری معروف به عنوان شاهد تفکیک شده به نام SegWit2x استفاده کنند. که با حذف داده های امضا از مجموعه داده هایی که باید در هر معامله پردازش شوند و پیوستن آنها در یک بلوک گسترده عمل می کند.

داده های امضا تا 65 درصد از داده های پردازش شده در هر بلوک، تخمین زده شده است، بنابراین این یک تغییر تکنولوژیکی ناچیز نیست. بحث در مورد افزایش دوبرابر اندازه بلوک ها از 1 مگابایت به 2 مگابایت در سال های 2017 و 2018 افزایش یافته است و از فوریه 2019 ، میانگین اندازه بلوک بیت کوین به 1.305 مگابایت افزایش یافت و از رکوردهای قبلی پیشی گرفت.

 با این حال، تا ژانویه 2020 ، اندازه بلوک به طور متوسط ​​به 1 مگابایت کاهش یافته است. 4 اندازه بلوک بزرگتر به بهبود مقیاس پذیری بیت کوین کمک می کند. در سپتامبر 2017 ، تحقیق منتشر شده توسط صرافی ارز رمزنگاری شده BitMex نشان داد که اجرای SegWit در میان نرخ پذیرش ثابت این فناوری به افزایش اندازه بلوک کمک کرده است.

درباره بیت کوین کش

Bitcoin Cash داستان متفاوتی دارد. بیت کوین کش توسط استخراج کنندگان بیت کوین و توسعه دهندگانی که به همان اندازه در مورد آینده ارز رمزپایه و توانایی مقیاس گذاری موثر آن نگران هستند، شروع شد. آنها احساس کردند که در  SegWit2x به موضوع اصلی که مقیاس پذیری است، پرداخته شده است. علاوه بر این، روند معرفی SegWit2x به عنوان راه پیش رو چیزی غیر شفاف بود و نگرانی هایی وجود داشت که معرفی آن باعث تمرکز زدایی ارز شود.

در آگوست 2017 ، برخی از استخراج کنندگان و توسعه دهندگان آنچه را که به عنوان فورک شناخته می شود، آغاز کردند و به طور موثر ارز جدیدی ایجاد کردند. BCH زنجیره بلوک و مشخصات خاص خود را دارد و برای تسریع در فرآیند تأیید، اندازه بلوک 8 مگابایتی را افزایش داده است. همچنین با یک سطح قابل تنظیم از دشواری، برای اطمینان از بقای زنجیره و سرعت تأیید معامله، صرف نظر از تعداد استخراج کنندگان از آن طراحی شده است.

برتری بیت کوین

بنابراین بیت کوین کش می تواند معاملات را سریع تر از شبکه بیت کوین پردازش کند، به این معنی که زمان انتظار کوتاه تر است و هزینه پردازش معامله کمتر می باشد. این شبکه می تواند در مقایسه با شبکه بیت کوین، تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد.

 با این حال ، با سریع تر شدن زمان تأیید معامله، موارد منفی نیز به وجود می آید. یک مسئله بالقوه با اندازه بلوک بزرگ تر مرتبط با BCH این است که امنیت می تواند نسبت به شبکه بیت کوین به خطر بیفتد. به همین ترتیب، بیت کوین همچنان محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در جهان و همچنین بزرگ ترین کلاهک بازار است. بنابراین کاربران BCH ممکن است دریابند که میزان نقدینگی و قابلیت استفاده در دنیای واقعی نسبت به بیت کوین کمتر است.

بحث در مورد مقیاس پذیری، پردازش معاملات و بلوک ها فراتر از انشعاباتی که منجر به بیت کوین کش شد ادامه یافته است. به عنوان مثال، در نوامبر سال 2018 ، شبکه Bitcoin Cash فورک خود را تجربه کرد و در نتیجه یک مشتق دیگر بیت کوین به نام Bitcoin SV ایجاد شد.

نشات بیت کوین کش از بیت کوین

گره های Bitcoin Cash زمانی بخشی از بلاکچین Bitcoin بودند. از همین روست که بیت کوین کش انشعاب بیت کوین محسوب می شود. اما برای آن که بخواهید در خصوص سرمایه گذاری میان این دو ارز رمزنگاری شده تصمیم گیری کنید، لازم است که تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش را از زوایای متفاوت بررسی کنیم.

توجه داشته باشید که هنگام خرید بیت کوین یا بیت کوین کش از سیستم عامل های قابل اعتماد مبادله رمزنگاری استفاده می کنید. از طرفی، ارزهای رمزنگاری شده باید در کیف پول های امن نگهداری شوند. در این خصوص می توانید با کارشناسان صرافی صرافر مشورت نمایید.

نحوه عملکرد بیت کوین

بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود و برای سالهای زیادی شناخته شده نبود. این درست مثل هر ارز واقعی دیگر است. می توانید از آن برای خرید، فروش و تجارت کالاها، خدمات ، سرمایه گذاری ها و موارد دیگر استفاده کنید. از طرف دیگر، بیت کوین توسط هیچ مرجع مرکزی صادر یا کنترل نمی شود.

در بلاکچین ، تراکنش ها به صورت بلوکی ذخیره و ارسال می شوند. رایانه ها با حل یک مسئله پیچیده ریاضی کل بلوک تراکنش ها را یک باره بررسی می کنند. وقتی مشکل حل شد، تراکنش های موجود در بلاک تأیید می شود و بیت کوین جدید ایجاد می شود. که از یک رایانه به رایانه ای داده می شود که مشکل را حل کرده است. این فرآیند استخراج نامیده می شود.

تعداد کل بیت کوین موجود همیشه به 21 میلیون نفر محدود می شود. حتی اگر بیش از 16 میلیون بیت کوین در حال حاضر وجود دارد، اما مدت زمان زیادی طول می کشد تا تعداد بیت کوین به 21 میلیون برسد. این به این دلیل است که هر 4 سال، مقدار بیت کوین ایجاد شده در هر بلوک به نصف کاهش می یابد.

هرچه افراد بیشتری تلاش می کنند مقداری بیت کوین را در اختیار داشته باشند، میزان ایجاد آن کاهش می یابد. عقیده عمومی این است که این مقدار افزایش می یابد و به همین دلیل است که اکنون بسیاری از مردم مشتاق بیت کوین هستند.

بیت کوین با ارزش ترین ارز رمزنگاری شده در حال حاضر در بازار است. در حالی که ارزهای دیگر تلاش می کنند تا از بیت کوین پیشی بگیرند و تسلط آن بر بخش سکه های دیجیتال را کاهش دهند، Bitcoin Cash ممکن است به دلیل تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش، از این قاعده مستثنی باشد.

چنگال بیت کوین

تعداد کمی چنگال Bitcoin وجود دارد، اما هیچ یک به اندازه Bitcoin Cash مورد استفاده قرار نمی گیرند یا به خوبی شناخته نشده اند. وقتی کد اصلی زنجیره بلوک به روز می شود، یک چنگال ایجاد می شود اما فقط برخی از گره ها در بلاکچین به روزرسانی را می پذیرند.

 

بلاکچین اصلی مانند بیت کوین به همان شکل باقی می ماند و گره های به روز شده از بلاکچین اصلی جدا شده و زنجیره بلوکی جدید مانند بیت کوین کش ایجاد می کنند و سکه های موجود ، از بلاکچین اصلی جدا و منحصر به فرد می شوند.

هر  فردی که سکه اصلی را در زمان انشعاب در دست داشته باشد، به طور خودکار نسخه چنگال سکه ای را که در دست دارد دریافت می کند. بنابراین، وقتی بیت کوین به Bitcoin Cash انشعاب می داد، شخصی که 10 BTC داشت، به طور خودکار تعداد مشخصی BCH با ارزش 10 سکه بیت کوین خود دریافت می کرد.

نحوه عملکرد بیت کوین کش

بیت کوین برای ایجاد بیت کوین کش منشعب شد زیرا توسعه دهندگان بیت کوین می خواستند تغییرات مهمی در بیت کوین ایجاد کنند. توسعه دهندگان جامعه بیت کوین نتوانستند در مورد برخی از تغییراتی که می خواهند ایجاد کنند به توافق برسند. بنابراین، گروه کوچکی از آنها بیت کوین را فورک کردند تا نسخه جدیدی از همان کد را با چند تغییر ایجاد کنند.

تغییراتی که تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش را ایجاد می کند، شامل موارد ذیل است :

Bitcoin Cash هزینه انتقال ارزان تری دارد و شامل حدود 0.20 دلار در هر معامله می باشد. بنابراین انجام معاملات در BCH موجب صرفه جویی در هزینه شما نسبت به استفاده از BTC می شود. هر معامله بیت کوین می تواند هزینه ای در حدود 1 دلار در هر معامله داشته باشد.

بیت کوین کش این قابلیت را دارد تا در هر ثانیه معاملات بیشتری را انجام دهد. این بدان معناست که افراد بیشتری می توانند همزمان از BCH استفاده کنند. همه این تغییرات به این دلیل است که بلوک Bitcoin Cash در بلاکچین هشت برابر بلاک Bitcoin است. این باعث می شود BCH سریعتر ، ارزان تر و مقیاس پذیرتر از بیت کوین باشد. به همین دلیل روز به روز بیت کوین کش دارای محبوبیت بیشتری می شود.

بررسی نهایی

در بررسی نهایی تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش، می توان گفت که بیت کوین کش بسیار جوان تر از بیت کوین است. بنابراین، هنوز در مرحله تصرف و درک جایگاه خود در بازار رمزنگاری است. بسیاری از مردم حدس می زنند که بیت کوین کش ممکن است قسمت قابل توجهی از سهم بازار بیت کوین را بدست آورد و آن را به رمزنگاری جدید غالب در صنعت تبدیل کند. این به این دلیل است که بیت کوین کش به مقابله با مقیاسی که بیت کوین با آن روبروست پرداخته و به افراد بیشتری امکان می دهد با سهولت و هزینه های کمتری از آن استفاده کنند.

اگر انجمن توسعه دهندگان بیت کوین راهی برای موافقت با به روزرسانی متقابل کد بیت کوین برای رفع مشکلات خود پیدا نکنند، ممکن است بیت کوین در مقابله بین BTC VS BCH شکست بخورد. این بدان معناست که افراد بیشتری احتمالاً به استفاده از BCH به عنوان ذخیره اصلی ارزش و ارز معاملاتی خود روی خواهند آورد.

سوالات متداول

یکی از صرافی های معروف برای خرید بیت کوین و بیت کوین کش ، Coinbase است. در این سیستم عامل می توانید از طریق فیات برای خرید ارزهای رمزپایه معروف از جمله بیت کوین و بیت کوین کش از طریق کارت اعتباری، حساب بانکی و سایر موارد خریداری کنید. اما از آنجایی که دریافت خدمات برای کاربران ایرانی در این صرافی مستقیما مقدور نیست، توصیه می شود، از صرافی Sarafer استفاده نمایید.

بیت کوین کش مانند بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده با بلاکچین خاص خود است. آن ها همانند یک ارز دیجیتال کار می کند و Bitcoin Cash از طریق استخراج ایجاد می شود و هزینه انتقال ارزان تری دارد.

Bitcoin Cash نتیجه یک هارد فورک بیت کوین است که با ایجاد اندازه بلوک بیشتر، امکان معاملات بیشتر را در یک بلاک فراهم می کند.

بیت کوین کش می تواند معاملات را سریعتر از شبکه بیت کوین پردازش کند و هزینه پردازش معامله کمتر است. شبکه Bitcoin Cash می تواند تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد.

درست همانند آن که برای فناوری ایمیل مالکی وجود ندارد، هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *