امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

معرفی ارز دیجیتال همه چیز درباره Zilliqa و تاریخچه آن

Zilliqa یک بلاکچین عمومی و بدون مجوز است که به منظور ارائه توان عملیاتی بالا با قابلیت انجام هزاران تراکنش در ثانیه طراحی شده است. هدف این شبکه این است که بتواند راه حلی برای سرعت بلاکچین و مقیاس پذیری را ایجاد نماید که با بهره مندی از شاردینگ صورت می پذیرد. این یک پلتفرم میزبان برای بسیاری از برنامه های کاربردی غیرمتمرکز است.

تاریخچه زیلیکا

Zilliqa یک شبکه مستقر در سنگاپور است که از پروژه ای در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) متولد شد. در سال 2016 ، Prateek Saxena با تحقیق در مورد مفهوم خرد کردن در بلاکچین، مقاله ای تحقیقاتی با Loi Luu نوشت. ساکسنا سپس کار Anquan Capital را شروع کرد در حالی که لوی لو شبکه سایبر را راه اندازی نمود. اندکی بعد، شینشو دونگ به عنوان رئیس مهندسی به Anquan Capital پیوست و آنها تصمیم گرفتند پروژه زیلیکا را شروع کنند.

کار توسعه رسماً از ژوئن 2017 آغاز شد و شبکه آزمایشی آن در مارس 2018 فعال گردید. کمی بیشتر از یک سال بعد، در ژوئن 2019 ، این سیستم عامل شبکه اصلی خود را راه اندازی نمود. ZIL رمز اصلیZilliqa  می باشد که  برای پردازش معاملات در شبکه و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می شود. این شبکه اولین بار توسط Prateek Saxena ، استادیار دانشکده محاسبات دانشگاه ملی سنگاپور ایجاد شد.

برتری های شبکه Zilliqa

زیلیکا ادعا می کند اولین بلاک چین عمومی است که کاملاً به یک شبکه خرد شده اعتماد می کند. این امر به آن امکان می دهد تا به توان عملیاتی و نرخ بالای معاملات در ثانیه دست یابد تا مساله مقیاس پذیری را حل می کند. به جهت آن که هر خرد، پردازش تراکنش ها را به شکل مجزا انجام می دهد، هنگامی که شبکه رشد داشته و تعداد خردها افزایش یابد، با افزایش تعداد تراکنش هایی که قابلیت پردازش را دارند نیز مواجه می شود.

همچنین، سوابق پس از پردازش بلافاصله به زنجیره بلوک Zilliqa اضافه می شوند، به این معنی که زمان بیشتری برای تأیید لازم نیست. این شبکه به دنبال تبدیل شدن به بلاکچین انتخابی جهت استفاده در مقیاس بزرگ است که از آن جمله صنعت تبلیغات، بازی، سرگرمی و خدمات مالی و پرداخت را می توان برشمرد. این شبکه اظهار داشته است که قصد دارد با روش های پرداخت متمرکز سنتی مانند VISA و MasterCard رقابت کند.

سکه های در گردش زیلیکا

زیلیکا در حداکثر عرضه ثابت 21 میلیارد توکن دارد. ZIL برای اولین بار به عنوان نشانه ERC-20 به عنوان بخشی از یک رویداد تولید رمز در ژانویه 2018 به پایان رسید و برای فروش در دسترس قرار گرفت. پس از آن توکن ها در یک رویداد که در فوریه سال 2020 به پایان رسید، به شبکه اصلی Zilliqa منتقل شدند.

قبل از راه اندازی، این شبکه شصت درصد از کل توکن ها که معادل 12.6 میلیارد ZIL است را برای توزیع در رویداد تولید رمز تولید کرد و چهل درصد باقیمانده یعنی 8.4 میلیارد ZIL از طریق فرآیند استخراج ایجاد می شود. ده درصد از کل توکن ها برای Anquan Capital ،  و دوازده درصد برای Zilliqa Research و پنج درصد برای اعضای تیم جدید و آینده زیلیکا اختصاص داده شد.

این شبکه به گونه ای طراحی شده است که تمام توکن ها طی 10 سال ضرب می شوند و پاداش استخراج بلوک به آرامی کاهش می یابد. در صورتی که تصمیم دارید در این شبکه سرمایه گذاری نمایید، می توانید راهنمایی های لازم را از صرافر دریافت کنید.

امنیت شبکه Zilliqa

شبکه Zilliqa با استفاده از پروتکل اجماع و تحمل خطای بیزانس امنیت خود را ایجاد می نماید. این بدان معنی است که حداقل دو سوم از همه گره ها باید موافقت کنند که سابقه ای دقیق است تا به زنجیره بلوک اضافه شود. هر قطعه بلاکچین، برای تأیید زیر بخشی از کلیه معاملات، به گروهی از گره ها متکی است و هنگامی که هر بخش به اجماع رسید، تیم بعدی، تایید نتایج جمعی خرد را انجام داده و بدین ترتیب یک بلوک جدید به زنجیره افزوده خواهد شد.

این شبکه برای اطمینان از پروتکل اجماع خود از رمزنگاری منحنی بیضوی استفاده می کند و امکان علامت گذاری چندگانه را فراهم می کند. در کنار پروتکل اجماع که باعث ایمن نگه داشتن سوابق تراکنش می شود، Zilliqa از اثبات کار جهت مختص کردن هویت گره ها و تولید خرد استفاده می نماید.

ضمن آن که این شبکه زبان جدیدی به نام Scilla را برای قراردادهای هوشمند خود توسعه داد. Scilla برای زبان سطح متوسط ​​قرارداد هوشمند است و یک زبان متمرکز بر ایمنی است که هدف آن شناسایی و از بین بردن آسیب پذیری های امنیتی در سطح زبان و تأیید رسمی ایمنی قراردادهای هوشمند از طریق اثبات ریاضی است.

عملکرد Zilliqa چگونه است ؟

شما می توانید Zilliqa را مانند رقیبی برای شبکه اتریوم در نظر بگیرید. این همچنین یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که به توسعه دهندگان امکان می دهد قراردادهای هوشمند و DApps در بالای آن بسازند. تفاوت اساسی این است که این شبکه از خرد کردن استفاده می کند.

همچنین این برنامه با هدف مقیاس سازی ایجاد شد. آنها می دانستند که اگر یک سیستم عامل فقط بتواند ده تا بیست معامله در ثانیه را پردازش کند، تصویب شرکت امکان پذیر نخواهد بود. Zilliqa قبلاً با استفاده از روشی معروف به خرد کردن، مشکل مقیاس بندی را حل کرده است و تنها موردی است که با موفقیت عمل خرد کردن را انجام داده است. با خرد کردن، زیلیکا قادر است پردازش 2828 تراکنش را در ثانیه انجام دهد و می توان گفت که در مقایسه با دیگر پلتفرم های بلاکچین، این یکی از سریع ترین آن ها خواهد بود.

سوالات متداول

فقط در مدت یک ماه، قیمت Zilliqa   چهارصد و سی درصد افزایش یافته است. زیلیکا در سراسر جهان مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

در بلاکچین های عادی مانند شبکه بیت کوین و اتریوم، وضعیتی است که همه سعی در حل همان گروه معاملات در یک بلاک دارند. همه چیز در یک رویکرد متوالی خطی و بلوک به بلوک اتفاق می افتد. در شاردینگ، یک شبکه بلاکچین به خرد تقسیم می شود و هر قطعه به طور موازی بخشی از بلاک را حل می کند.

ZIL به عنوان یک نشانه محلی عمل می کند که برای پرداخت هزینه معاملات در شبکه Zilliqa استفاده می شود.

تنها تفاوت این است که ZIL در مقایسه با ETH بسیار ارزان تر است و هزینه ها در شبکه اتریوم بسته به میزان ازدحام شبکه بالا و پایین می شود.

به نوعی می توان گفت که دولت سنگاپور از Zilliqa حمایت می کند. این به نفع دولت است که بتواند یک Scoin (SGD) را ثابت کند، زیرا این امر می تواند بازار پرداخت های مرزی را متحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *