امروز مورخ [wikiwordpress] : آخرین نسخه وب سرویس خدمات ارزی صرافر هم اکنون در دسترس و قابل استفاده میباشد .

بررسی تفاوت بیت کوین و ریپل

در ارزهای رمزنگاری شده،  بلاکچین و دفتر کل توزیع شده می توان شاهد هیجانات و نوسان های زیادی بود که به ارزهایی همچونBitcoin  Ripple بسیار پرداخته شده است. شاید از نگاه بسیاری از افراد در این صنعت، بیت کوین هنوز هم بهترین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین است، اما برای شناخت تفاوت بیت کوین و ریپل، لازم است که ابتدا در خصوص این ارزها صحبت به میان آوریم. به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه دارای ریسک زیادی بوده و به دلیل آن که بازار هنوز تنظیم نشده است، احتمال هر اتفاقی برای سرمایه وجود دارد.

لازم به ذکر است، در شرایطی که از بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در پرداخت کالا و خدمات استفاده می شود، ارز رمزنگاری شده ریپل، سیستم تسویه حساب، مبادله ارز و حواله برای بانک ها و شبکه های پرداخت محسوب می شود. این یک ایده سیستمی جهت انتقال مستقیم دارایی هایی همچون پول، طلا و غیره است که در زمانی واقع مستقر شده و جایگزینی ارزان تر جهت انتقالی که از طریق بانک ها صورت می گیرد.

نشانه های XRP چیست ؟

برای کسانی که قصد دارند در ارزهای رمزنگاری مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنند، لازم است بدانند که بیت کوین مبتنی بر فناوری بلاکچین است، در حالی که ریپل از یک دفتر توافق توزیع شده و از طریق شبکه ای از سرورهای معتبر استفاده می کند و نشانه های آن به نام XRP ارائه شده است.

XRP توکنی است که در شبکه Ripple برای تسهیل انتقال پول بین ارزهای مختلف استفاده می شود. سیستم های تسویه حساب موجود معمولاً از دلار آمریکا به عنوان واحد پولی مشترک برای تبدیل بین ارزهای دیگر استفاده می کنند که این کاری پرهزینه بوده و نیاز به زمان دارد. از همین روست که در بسیاری از کشورها، به طور معمول پردازش نقل و انتقالات بانکی بین حساب ها تا سه روز طول می کشد.

هنگامی که مقدار انتقال به XRP تبدیل شود، پردازش پرداخت ها در ثانیه انجام شده و هزینه های مبادله حذف می شود. بنابراین از توکن XRP برای انتقال ارزش در شبکه Ripple استفاده می شود. این تفاوت بیت کوین و ریپل است که ریپل در یک سطح محدود سکه های جدید را ایجاد می کند و به عنوان پاداش برای ارائه دهنده قدرت محاسبات و در جهت حفظ شبکه بلاکچین انجام می دهد. لازم به ذکر است که ریپل 100 میلیارد سکه XRP در بدو تأسیس ایجاد کرد.

Ripple اخیراً ویژگی جدیدی اضافه کرده است که به موجب آن، از طریق یک سیستم قرارداد هوشمند، هر ماه یک میلیارد از سهام XRP خود را برای کمک به تأمین مالی عملیات تجاری، تشویق مشتریان و فروش به سرمایه گذاران معتبر آزاد می کند و هر علامت استفاده نشده مجدداً محفوظ خواهد ماند.

تفاوت های میان بیت کوین و ریپل

در حالی که بیت کوین از نظر سرمایه بازار و نرخ کلی پذیرش به عنوان پیشرو در میان ارزهای رمزپایه باقی مانده است، دیگر ارزهای رمزنگاری شده به لطف رشد انطباق پذیری و کاربردهای متنوع همچنان به پیش می روند. XRP در رتبه چهارم لیست ارزهای مجازی برتر بر اساس کلاهک بازار بوده و پس از بیت کوین، اتریوم قرار دارد.

تأیید معاملات بیت کوین به طور معمول با هزینه های بالای معامله شده و چند دقیقه طول می کشد، در حالی که معاملات ریپل، در چند ثانیه با هزینه کم تأیید می شوند. XRP فناوری است که عمدتاً به دلیل شبکه و پروتکل پرداخت دیجیتال شناخته می شود و بسیاری از بانک های بزرگ از سیستم پرداخت XRP استفاده می کنند. مشابه هزینه پردازش معاملات بیت کوین، در تراکنش های XRP  نیز هزینه کسر می شود. هر بار که یک معامله در شبکه Ripple انجام می شود ، مقدار کمی XRP از کاربر دریافت می شود.

بیت کوین در مقابل XRP

بیت کوین با یک دفتر بلاکچین عمومی کار می کند که معمولاً با علامت اختصاری BTC بیان می شود. در این شبکه، ماینرها معاملات را به طور مداوم بررسی می کنند و آنها را به بلاکچین بیت کوین اضافه می کنند که به عنوان دفتر کل فعالیت در شبکه عمل می کند. در ازای وقت و قدرت محاسباتی لازم برای اعتبارسنجی دفتر، ماینرها پاداش دریافت می کنند.

از طرف دیگر ، XRP فناوری است که به جهت شبکه پرداخت دیجیتال از آن یاد می شود. گذشته از ارز رمزپایه XRP ، ریپل حتی به عنوان تسویه حساب، مبادله دارایی و سیستم حواله شبیه SWIFT کار می کند. این یک سرویس انتقال پول و امنیت در سطح بین المللی است که توسط شبکه ای از بانک ها و واسطه های مالی استفاده می شود.

به جای استفاده از مفهوم استخراج بلاکچین ، شبکه Ripple از یک سازوکار اجماع توزیع شده منحصر به فرد، از طریق شبکه ای از سرورها برای تأیید معاملات استفاده می کند. با انجام نظرسنجی، سرورها یا گره های موجود در شبکه با اتفاق نظر در مورد اعتبار و صحت معامله تصمیم می گیرند که تأییدهای فوری را بدون هیچ مرجعی امکان پذیر می کند و این قابلیت را ایجاد می کند تا XRP غیرمتمرکز و در عین حال سریع تر و قابل اعتمادتر از بسیاری از رقبا باشد.

در بررسی تفاوت بیت کوین و ریپل ، در حالی که بیت کوین شاهد افزایش استفاده افراد و سازمان ها به عنوان ارز مجازی است، سیستم پرداخت ریپل  در بین بانک ها محبوبیت بیشتری دارد. RippleNet کنسرسیومی است که متشکل از بیش از دویست موسسه مالی مستقر در بیش از چهل کشور است که امکان تسهیل پرداخت های مرزی را فراهم می کند. شبکه ریپل، همچنان شاهد رشد موسسات مالی است و این جایگاهی است که در فضای ارز دیجیتال از بسیاری از رقبای خود جلوتر است.

استخراج

بیت کوین از سیستم اثبات کار و استخراج برای آزاد کردن توکن های جدید BTC استفاده می کند  و این یک بخش اساسی از فرآیند اعتبار سنجی است. اما تمام رمزهای ریپل، از قبل استخراج شده اند. به همین دلیل، استخراج XRP به همان روشی که استخراج بیت کوین است، وجود ندارد.

مکانیسم آزاد سازی رمزنگاری در این دو نشانه BTC و XRP متفاوت است. در تفاوت بین کوین و ریپل، هنگامی که بیت کوین آزاد شده و به شبکه اضافه می شود، ماینرها آنها را پیدا می کند. اما درریپل یک قرارداد هوشمند کنترل انتشار XRP را بر عهده دارد.

آنچه که ریپل در برنامه خود داشت این بود که  حداکثر یک میلیارد توکن XRP در هر ماه طبق یک قرارداد هوشمند منتشر کند. تیراژ فعلی بیش از 50 میلیارد است و هر بخش استفاده نشده از نشانه های XRP در هر ماه مجدد به یک حساب سپرده منتقل می شود.

ریپل در مقابل بیت کوین

می توان گفت که Ripple’s XRP و Bitcoin هر دو رمز ارز هستند اما تفاوت بیت کوین و ریپل به شکل عمده ای وجود دارد. آنها از نظر هدف اصلی، نحوه ایجاد و هزینه و زمان انجام معامله متفاوت هستند. XRP ارزی است که توسط Ripple برای تسهیل پرداخت بین بانک ها با ارزهای مختلف صادر شده توسط دولت استفاده می شود.

مهندسان ریپل یک دفتر توزیع شده ایجاد کردند تا پایگاه داده در بین شرکت کنندگان در مکان های مختلف به اشتراک گذاشته شود که باید در مورد اعتبار معاملات اتفاق نظر ایجاد کنند. این دفتر توزیع شده دارای یک کد منبع باز است و برای ایجاد دارایی های دیجیتال مورد استفاده مهندسان قرار گرفت که بعدها به XRP تغییر نام یافت.

اما در بیت کوین در یک بلاکچین، سوابق جدیدی از معاملات در مجموعه اطلاعاتی که به صورت زنجیره ای بهم پیوسته اند اضافه می شود. در بلوک جدید کد مختصر وجود دارد که به کد پیشین خود متصل می شود. در صورتی که نیاز باشد بلوکی تغییر کند، باید بلوک قبل آن را تغییر دهد.

مانند XRP ، در بیت کوین دفتر بلاکچین به شرکت کننده ها وابسته است که برای حفظ امنیت در شبکه به داده هایی یکسان دسترسی خواهند داشت. این موضوع باعث می شود وابستگی به مرکزیت غیر متمرکز نداشته باشند تا به آن ها اعتبار دهد.

نحوه خرید سکه های بیت کوین و ریپل

هر دوی ارزهای رمزنگاری شده XRP و Bitcoin در صرافی های رمزنگاری معامله می شوند. برای بسیاری از افراد، امروزه ارزهای رمزنگاری شده بخشی از زندگی مدرن محسوب می شوند. هر چند هنوز اغلب در انواع ارزهای دیجیتالی که در بازار موجود است، سردرگم هستند.

معروف ترین ارز رمزنگاری شده هنوز بیت کوین است اما در بررسی تفاوت بیت کوین و ریپل، می توان گفت که ریپل نیز در میان طرفداران ارزهای رمزپایه و سرمایه گذاران در سراسر جهان دارای محبوبیت شده است. شما می توانید برای سرمایه گذاری در خصوص این ارزهای رمزپایه، از طریق صرافی صرافر اقدام کنید. کارشناسان Sarafer مشاوره های لازم را در این خصوص ارائه خواهند داد.

توسعه دهندگان چه کسانی هستند؟

بیت کوین توسط گروهی از توسعه دهندگان نگهداری می شود. همه این توسعه دهندگان به طور داوطلبانه به شبکه بیت کوین کمک می کنند. این سیستم توسط هیچ بانک، دولت یا شخص ثالث اداره نمی شود. ریپل نیز توسط یک شرکت رسمی با اهداف تعیین شده راه اندازی شده است و طراحی آن برای استخراج نبوده است.

شصت درصد از نشانه های XRP متعلق به ریپل است و قیمت Ripple در مقایسه با قیمت Bitcoin بسیار پایین است. اگر تصمیم داشته باشید که XRP خود را به دلار تبدیل نمایید، این کار بدون دخالت شخص ثالثی در درون شبکه ممکن می شود.

عملکرد بیت کوین و ریپل

اگرچه Bitcoin می تواند برای پرداخت های بانکی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد، Ripple می تواند برای معاملات نظیر به نظیر مورد استفاده قرار گیرد. جدا از موارد مختلف استفاده XRP و BTC که در بالا ذکر شده است ، تفاوت اصلی دیگر Bitcoin در مقابل Ripple هزینه های معامله است.

در واقع، ریپل برای بانک ها و کسانی که می خواهند در سطح بین المللی پول را جابجا کنند، ارزان است. اگر تا به حال پول به خارج از کشور ارسال کرده اید، می دانید که این کار اغلب هزینه بر است، زیرا پول قبل از رسیدن به گیرنده از واسطه های مختلفی مانند بانک ها عبور می کند.

از طرف دیگر، معاملات ریپل تا زمان پرداخت هزینه آن تقریباً برابر با 0.0001 دلار است. البته باید متذکر شویم کارمزد معاملات بیت کوین نیز در مقایسه با هزینه های بانکی پایین است و به طور متوسط ​​0.50 دلار برای هر تراکنش است که این هزینه بالاتر از هزینه ریپل است. علاوه بر این، در زمان استفاده سنگین از شبکه، متوسط ​​هزینه Bitcoin به ازای هر تراکنش به 55.16 دلار رسیده است. بنابراین وقتی نوبت به کارمزد معاملات می رسد، Ripple برنده می شود.

مقایسه امنیت در بیت کوین و ریپل

بیت کوین، به عنوان یک ارز دیجیتال غیر متمرکز توسط بانک یا دولتی کنترل نمی شود. بیش از 10 هزار گره بیت کوین وجود دارد و هیچ گره ای نمی تواند در تاریخ معاملات بیت کوین دستکاری کند، بدون اینکه ده هزار گره دیگر بدانند. همچنین قابلیت تمرکز زدایی شدید بیت کوین برای یک گروه سخت است. بنابراین نمی توانند کنترل شبکه را به نفع خود بدست آورد.

با این حال، شما این شرایط را در ریپل نخواهید داشت. فقط چند اعتبار سنج معاملات Ripple را تأیید می کنند. علاوه بر این، ریپل توسط یک شرکت اداره می شود که در مورد آنچه که در این شبکه اتفاق می افتد حرف آخر را می زند. این بدان معناست که شما باید اعتماد زیادی به ریپل که نزدیک به 60٪ از کل XRP را در اختیار دارد و اعتبار سنجی های انتخاب شده آن داشته باشید.

کدام یک از این دو ارز دیجیتالی بهتر است؟

هنگامی که صحبت تفاوت بیت کوین و ریپل است، در خصوص کارمزد معاملات، سرعت معامله و قیمت پایین ، Ripple برنده اصلی است. با این حال ، بیت کوین بسیار غیرمتمرکز است و برای توسعه و نگهداری صحیح شبکه نیازی به اعتماد به یک شرکت یا گروه مشخصی نیست.

بنابراین، ممکن است ریپل برای بانک ها و سایر موسسات مالی که می توانند راهی سریع و ارزان برای انتقال پول به خارج از مرزها داشته باشند اما به تمرکززدایی اهمیت زیادی نمی دهند، مناسب تر باشد. از طرف دیگر، بیت کوین برای افرای که می خواهند کنترل پول خود را از دولت ها و شرکت های متخلف خارج کنند، بهتر کار می کند.

در این شرایط هر دو ممکن است آینده امیدوار کننده ای در سال های آینده داشته باشند. در واقع، ریپل و بیت کوین از قدیمی ترین ارزهای رمزپایه هستند که هنوز تا امروز زنده مانده اند و به جلو حرکت می کنند.

سوالات متداول

شما می توانید XRP و BTC را بدون نیاز به بارگیری در دو کیف پول جداگانه ذخیره کنید. برای این کار می توانید از طریق صرافی صرافر اقدام نمایید.

ریپل به عنوان ارز یا روش پرداخت طراحی نشده است. با این حال، برخی از بازرگانان وجود دارد که پرداخت را با نشانه های XRP به صورت آنلاین می پذیرند. مورد اصلی استفاده از XRP برای انتقال ارزهای دیگر از طریق شبکه Ripple است.

Ripple مطمئناً پیشرفت خوبی داشته است و سازمان هایی که از آن استفاده می کنند، نشان می دهد که نشانه ها دارای ارزش بیشتری شده اند. به طوری که می توان گفت افزایش ارزش یک رمز XRP بهتر از بیت کوین یا هر ارز رمزنگاری شده دیگر بوده است.

شرایط موجود نشان می دهد که XRP قرار است از Bitcoin ، Ethereum و دیگر ارزهای رمزنگاری بهتر شود.

تحلیل گران صنعت ارزهای دیجیتالی، XRP را در چرخه رونق بعدی بیت کوین می بیند که در سالهای آینده به طور گسترده ارزش خالص آن  افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *